Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywa płynu chłodniczego A4 B6 B7


pilchus

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem ubytki płynu jesienią. Zrobiłem turbo i remont głowicy + rozrząd. Niestety nadal gdzieś ucieka. Zauważyłem, że tak jakby pod filtrem oleju, na bloku, jest cały czas mokro. W czasie świąt samochodem nie jeździłem w ogóle, a po świętach i tak było mokro i płynu ubyło. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bastiv40 napisał:

Zauważyłem ubytki płynu jesienią. Zrobiłem turbo i remont głowicy + rozrząd. Niestety nadal gdzieś ucieka. Zauważyłem, że tak jakby pod filtrem oleju, na bloku, jest cały czas mokro. W czasie świąt samochodem nie jeździłem w ogóle, a po świętach i tak było mokro i płynu ubyło. Co to może być?

 

Sprawdź króciec za silnikiem (ten w którym jest czujnik temp. silnika) - ten pomiędzy ścianą grodziową, a silnikiem. Może cieknie po bloku i tak wygląda jak opisujesz. Ja to robiłem już dwa razy, przy ok 180-200tys km przebiegu zmieniany miałem o-ring pod tym króćcem, a teraz był zmieniany cały króciec. Dostęp tam jest tragedia - tego nawet nie widać, a co dopiero wykręcić śruby i wymienić. Mechanik mi powiedział, że wymienił to jakoś w miarę tylko dlatego, że skrzynia była wyjęta do wymiany sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2017 o 13:08, bastiv40 napisał:

Zauważyłem, że tak jakby pod filtrem oleju, na bloku, jest cały czas mokro. W czasie świąt samochodem nie jeździłem w ogóle, a po świętach i tak było mokro i płynu ubyło. Co to może być?

U mnie tez tak bylo. Widoczne krople płynu w okolicy filtra oleju i cieknace po bloku. Niestety u mnie winny był termostat. Nie dość że był made in coś jeszcze wszystko wklejone na silikon. Termostat wymieniony plus nowe oringi i teraz spokój. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Grzyb01 napisał:

U mnie tez tak bylo. Widoczne krople płynu w okolicy filtra oleju i cieknace po bloku. Niestety u mnie winny był termostat. Nie dość że był made in coś jeszcze wszystko wklejone na silikon. Termostat wymieniony plus nowe oringi i teraz spokój. 

Trochę dziwne, że tam się akurat sączy. Jakieś problemy z osiągnięciem/trzymaniem temperatury roboczej przy tym miałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, bastiv40 napisał:

Trochę dziwne, że tam się akurat sączy. Jakieś problemy z osiągnięciem/trzymaniem temperatury roboczej przy tym miałeś?

Oprócz wycieku płynu i sporadycznego bledu grzalki wszystko było ok. 

Edytowane przez Grzyb01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pacjent b7 1.8 t zauwazylem ze uplywa plynu chlodniczego I zostawia male plamy na ziemi zaobserwowalem ze kapie z tego wezyka albo z zacisku do ktorego jest przyczepiony . Co to za wezyk .
Ps to jest moje pierwsze audi jesli chodzi o marke I za bardzo sie nie znam z gory dzieki za pomoc. 94fbd3c75464f97a74f3ad4815a21f4a.jpg

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim. Proszę, polećcie mi, jakiej firmy kupić pompę wody do B7 2.7 TDI BPP? Mechanik zauważył wyciek z pompy wody... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem ubywa mi plyn chłodniczy i często dolewam uszczelka jest dobra plyn nie zbiera się w oleju termostat nowy chłodnica też wyskakuje mi komunikat na czerwono  że za mało płynu chlodzacego temperatura mi skacze raptownie na 100 i powoli się nie myje na 90 wtedy wieje zimne powietrze 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Radek 1995 napisał:

Witam mam problem ubywa mi plyn chłodniczy i często dolewam uszczelka jest dobra plyn nie zbiera się w oleju termostat nowy chłodnica też wyskakuje mi komunikat na czerwono  że za mało płynu chlodzacego temperatura mi skacze raptownie na 100 i powoli się nie myje na 90 wtedy wieje zimne powietrze 

może coś z nagrzewnica?plus szukaj śladów wycieku np. białe bądź czerwone zacieki. a czujnik temperatury może źle działa plus nieszczelny oring. korek zbiorniczka? jak sieupewniles że uszczelka jest ok? tylko po tym że nie ma płynu w oleju? 

głowica peknieta? 

co to za silnik jest gaz ? 

dodaj coś od siebie jak chcesz pomocy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Temat przeczytany, jednak mam podobny problem.

Od początku. w trakcie jazdy zauważyłem pare wydobywającą się spod maski. Zauważyłem rozszczelniony zbiorniczek. Ok, zbiorniczek zamówiony nowy wraz z korkiem, wymieniony płyn okazuje się, że auto nie grzeje. Układ odpowietrzyłem na rurce odkręcając korek imbusem, oraz wężem przy nagrzewnicy. Pojechałem do mechanika, okazał się termostat. Do wymiany termostatu został sciągnięty rozrząd który wymieniłem od razu z pompą wody. Jednak auto dalej nie grzeje, tzn grzeje jak mu 'podam', na wolnych obrotach leci letnie powietrze przy maksymalnym zakresie temp. Ponownie odpowietrzyłem układ po czym zauważyłem, że wąż od nagrzewnicy jeden jest gorący drugi zimny. Co ciekawe jednym z przewodów od nagrzewnicy (prawdopodobnie powrót) woda leciała dopiero po dodaniu gazu. Mam też wrażenie, że delikatnie płyn ubywa ze zbiorniczka. Węże z cisnieniem miękkie. zaraz po wyłączeniu auta na gorącym silniku i popuszczeniu korka na zbiorniczku płyn dość mocno sie cofa i wygląda jakby sie gotowało. Na zimnym delikatnie syczy przy odkręceniu. W trakcie jazdy nic sie w zbiorniczku nie dzieje jednak górnym króćcem od zbiorniczka płyn wraca jakby z pęcherzami powietrza. Wycieków żadnych nie widać, zdjąłem nawet dolną pokrywę.. A grzania jak nie ma tak nie ma. Mechanik wróży początek uszczelki pod głowicą, jednak nie jest pewny... Pomóżcie! 

 

Audi A4 B6, 2,4 V6 + LPG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a mam takie pytanko o ten kruciec w głowicy  .Chodzi o benzynę 2.0 ale pewnie 1.8 to samo. Gdzie dokładnie pęka ..na czym polega uszkodzenie najczęściej? Mój wyglada bardzo dobrze nawet zakurzony bardzo nie jest ..kapie natomiast z pod śrubki jakby uszczelka tylko pusciła. Można się łudzić że to tylko to ? Czy raczej prędzej plastik się na bank odkształcił ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki nie zdejmiesz to się nie dowiesz. Pęknięcie plastiku wzdłuż ścianki  wielkości rysy ale pod temperaturą wodę puszcza. Jak byś wymieniał to na dokładnie ten sam numer części, bo są podobne do 2.0 i  1.8 , sprzedawcy się zarzekają,  że to to samo a różnią się rozstawem śrub. 3 różne próbowałem i dopiero z Aso spasowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2018 o 20:34, kubakurczak napisał:

Witam wszystkich

Temat przeczytany, jednak mam podobny problem.

Od początku. w trakcie jazdy zauważyłem pare wydobywającą się spod maski. Zauważyłem rozszczelniony zbiorniczek. Ok, zbiorniczek zamówiony nowy wraz z korkiem, wymieniony płyn okazuje się, że auto nie grzeje. Układ odpowietrzyłem na rurce odkręcając korek imbusem, oraz wężem przy nagrzewnicy. Pojechałem do mechanika, okazał się termostat. Do wymiany termostatu został sciągnięty rozrząd który wymieniłem od razu z pompą wody. Jednak auto dalej nie grzeje, tzn grzeje jak mu 'podam', na wolnych obrotach leci letnie powietrze przy maksymalnym zakresie temp. Ponownie odpowietrzyłem układ po czym zauważyłem, że wąż od nagrzewnicy jeden jest gorący drugi zimny. Co ciekawe jednym z przewodów od nagrzewnicy (prawdopodobnie powrót) woda leciała dopiero po dodaniu gazu. Mam też wrażenie, że delikatnie płyn ubywa ze zbiorniczka. Węże z cisnieniem miękkie. zaraz po wyłączeniu auta na gorącym silniku i popuszczeniu korka na zbiorniczku płyn dość mocno sie cofa i wygląda jakby sie gotowało. Na zimnym delikatnie syczy przy odkręceniu. W trakcie jazdy nic sie w zbiorniczku nie dzieje jednak górnym króćcem od zbiorniczka płyn wraca jakby z pęcherzami powietrza. Wycieków żadnych nie widać, zdjąłem nawet dolną pokrywę.. A grzania jak nie ma tak nie ma. Mechanik wróży początek uszczelki pod głowicą, jednak nie jest pewny... Pomóżcie! 

 

Audi A4 B6, 2,4 V6 + LPG 

mnie to wygląda na wymianę nagrzewnicy sam to w zimę przerabialem u siebie w a4b7 2.0tdi  termostat na początek wymieniłem i nic to nie dało dopiero nowa nagrzewnica i teraz mogę zrobić saunę w kabinie. nagrzewnica 80zl i wymiana samemu chociaż nie jest łatwo ale nie trzeba na szczęście zdejmować deski rozdzielczej. u mnie też na powrocie z nagrzewnicy nic nie leciało. 

ja bym zmienił tego  mechanika naciagacza wymieniacza na Twoim miejscu. naciągnąć kogoś na darcie rozrządu dla termostatu tylko i co najlepsze bez rezultatu... 

dziwne tylko to gotowanie o którym piszesz w zbiorniczku 

aha teraz doczytałem że jest gaz czyli ktoś może źle połączył węże wodne i omija jakby nagrzewnice. tutaj też trzeba się dobrze przyjrzeć czy jest zrobione jak należy.

proponuję najpierw rozeznać się czy węże wodne lpg są ok a jeśli tak to nagrzewnica 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem trochę wyżej  o wycieku spod króćca w ALT. Okazało się że to tylko uszczelka z czego się ucieszyłem bo rozpinać te wszystkie węże tam , to niewygoda straszna ;) była po prostu spieczona od strony głowicy ...powiedzmy miała prawo po latach .Teraz mam takie pytanko jedno o płyn.Bo kranikiem zeszło mi tylko ok 3 litry ..a że nie miałem czasu się bawić w odręcanie termostatu to dolałem nowego oryginalnego  G13. Teraz tylko taki dostępny a tak szacuje był wymieniany poprzednio  jakieś 5 lat temu w ASO więc G13 jeszcze nie było. Jaki wtedy był na topie  G12++ ? Czy można je mieszać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje rady. Mam problem z moim silnikiem BKE 1.9 TDI. Po mocniejszej jeździe wyrzuca mi płyn chłodniczy przez przelot zbiornika wyrównawczego.
3x robiłem test CO2 na UPG i nic nie wykazały.
Termostat pracuje raczej poprawnie, w trakcie jazdy temperatura waha się 70-90 przy jeździe na klimie. Grzanie ok. Brak wycieków na silniku i wężach. Nowy oryginalny korek  i zbiorniczek wyrównawczy nie pomaga (trochę mniej wyrzuca - ale nadal przelotka mokra).
Korek oleju i bagnet czysty. Płyn chłodniczy bez śladów oleju. Brak dymienia (ew czasami zdarzał się biały dym na postoju po odpaleniu po dłuższym postoju w garażu i jeździe na małych obrotach - objaw od 2 lat), po wejściu na wyższe obroty już nie było problemu nawet na postoju.
Co mogę jeszcze sprawdzić???
Czy możliwe ze poszła uszczelka a test nie wykazuje? Ew co może powodować problemy (pęknięta głowica/blok)? chłodnica spalin egru (raczej na tescie też by wyszło)?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ubywa mi płynu chłodniczego, przyczyna jest rurka widoczna na zdjęciu (po ang jest to chyba coolant matrix return pipe, ale nie jestem pewien).  chciał bym prosić pomoc, gdyż nie mogę znałeś kodu tej rurki, ew prosił bym o link do sklepu. dziękuje.

 

 

20180530_133920.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 038121086F   wąż cieczy chłodzącej, (króciec > chłodnica oleju > rura chłodziwa), F >> 8E-3-500 000
*
  ;;;1 AWX,AVF
(16) 038121086M   wąż cieczy chłodzącej, (króciec > chłodnica oleju > rura chłodziwa), F 8E-4-000 001>>
*
  ;;;1 AWX

 

Nie mam 1.9 i ciężko zidentyfikować ale to chyba jest rurka która idzie do chłodniczki oleju. http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A4/2002/249/R/1/121/121041 tu masz schemat. Zerknij dobrze czy króciec nie jest uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś czas temu wymieniałem sam oring w króćcu układu chłodzenia. na nie wiele sie zdało, wycieki nie ustały, dzisiaj juz wiem ze winowajcom był spękany króciec. Podobnie jak koledzy nie chciałem tego wyjmować bo ciężko podpinać węże. dzisiaj znalazłem sposób. wystarczy odkręcić dwie śruby mocujące króciec do głowicy, odpinamy termostat, dolny wąż zsuwamy w dół - wcześniej cofamy metalową zawleczkę. teraz najgorsze - gumowy wąż. wystarczy wyciągnąć króciec z wężem przy przepustnicy tak by można było ściągnąć metalową opaskę. składamy w odwrotnej kolejności. ja założyłem Vaico - wygląda solidnie. kupiłem w Tarland za 36 ziko

72cd0bcff807fb9dmed.jpg

115dca248162725fmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 B6 1.9 TDI AWX i problem ubywającego płynu. Na każde 300km spokojnej jazdy (do max 90-100 bez specjalnego przyspieszania, obr do max 2tys.) trzeba dolać pełny zbiorniczek. Przy dynamicznej jeździe (wysokie obroty i gwałtowne ruszanie) to pełny zbiorniczek idzie już po 150km. Co zostało zaobserwowane?

- oleju nie zauważyłem w płynie chłodniczym, Oleju nie ubywa,  Nie kopci

- Nagrzewa się jak zawsze do 90st.

- Nagrzewnica działa normalnie

- Brak błędów

- Węże twarde

- Po odkręceniu korka na rozgrzanym silniku, poziom się podnosi o około 0.5cm ale przy tym płyn ma olbrzymie ciśnienie

- Króciec z tyłu + czujnik został wymieniony

- Na rozgrzanym silniku, wychodząc z auta przy przednim kole (od strony kierowcy) wyczuwalny jest charakterystyczny mocny zapach (coś jak guma(?)). Podobnie jak otworzy się maskę to też po tej stronie wyczuwalny jest ten sam zapach

- pompa wody, rolki, rozrząd i pasek wielorowkowy wymieniony około 30 tys. km temu

 

Auto było już u kilku ludzi i nigdzie nikt nie dopatrzył się wycieków i różowego osadu. Macie jakieś pomysły co sprawdzić, czemu konkretnie się przyjrzeć?

Edytowane przez EaglePoland
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzej auto i sprawdź wszystkie węże , na dole przed chłodnicą jest jeszcze czujka temperatury. Obłóż papierowymi ręcznikami czy coś to zobaczysz czy cieknie gdzieś czy nie.

Chłodnica też robi się ciepła ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...