Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywa płynu chłodniczego A4 B6 B7


pilchus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w moim przypadku dolewki robię o 400-500 ml co 300 km. Mechanik wymienił króciec z oringami, ale problem nie ustąpił. Olej w normie (poziom i kolor, pod korkiem czysto).

Króciec był jednak źle wpasowany, kolejny mechanik naprawił problem.

 

 

Edytowane przez cosgiyas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie ilości oleju?

A od kiedy w układzie chłodzenia powinny być jakiekolwiek ilości oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy problemów z ubytkiem płynu chłodniczego. Zrobiony test na CO2 - wynik negatywny. Ale wyszło niesprawne visko (dzisiaj wymiana). Czy jest możliwość aby przy niesprawnym wentylatorze płyn się gotował i "znikał"? Dodam, że ciśnienie w układzie jest tak duże, że ostatnio rozerwało wąż powrotny z nagrzewnicy. Może zapchana nagrzewnica i zrobić płukanie układu?

Do tej pory zostało zaobserwowane:

- Oleju w płynie nie ma, poziom oleju w normie

- Chłodzenie i ogrzewanie działa elegancko

- Temperatura zawsze na 90st.

- Brak błędów

- Króciec z tyłu wymieniony, czujniki temperatury wymienione na nowe z ASO. Wszystkie węże sprawdzone czy nie widać różowego osadu

- Zestaw rozrządu wymieniony około 30tys km (rolki, pasek, pompa itd)

- Żadnych najmniejszych wycieków z układu. Zarówno przy obrotach jałowych jak i "gazowaniu"

- Chłodnica ciepła (gorąca), wszystkie węże twarde i gorące

- Termostat sprawny

 

EDIT: Po wymianie visko dalej bez zmian...

Edytowane przez EaglePoland
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, EaglePoland napisał:

Ciąg dalszy problemów z ubytkiem płynu chłodniczego. Zrobiony test na CO2 - wynik negatywny. Ale wyszło niesprawne visko (dzisiaj wymiana). Czy jest możliwość aby przy niesprawnym wentylatorze płyn się gotował i "znikał"? Dodam, że ciśnienie w układzie jest tak duże, że ostatnio rozerwało wąż powrotny z nagrzewnicy. Może zapchana nagrzewnica i zrobić płukanie układu?

Do tej pory zostało zaobserwowane:

- Oleju w płynie nie ma, poziom oleju w normie

- Chłodzenie i ogrzewanie działa elegancko

- Temperatura zawsze na 90st.

- Brak błędów

- Króciec z tyłu wymieniony, czujniki temperatury wymienione na nowe z ASO. Wszystkie węże sprawdzone czy nie widać różowego osadu

- Zestaw rozrządu wymieniony około 30tys km (rolki, pasek, pompa itd)

- Żadnych najmniejszych wycieków z układu. Zarówno przy obrotach jałowych jak i "gazowaniu"

- Chłodnica ciepła (gorąca), wszystkie węże twarde i gorące

- Termostat sprawny

 

EDIT: Po wymianie visko dalej bez zmian...

U mnie było to samo. płyn był upuszczamy pod zbiorniczkiem wymiana uszczelki z planowaniem pomogła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie co to wąż ponieważ robi się mokry i kapie z niego gdy silnik się rozgrzewa ponieważ wczoraj zauważyłem poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku na min czyżby przez niego ucieka ?

20181007_132448.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ze zdjęcia powyżej to chyba przewód od  klimy , ale ciężko mi jednoznacznie zlokalizować miejsce zrobienia fotografii :P

Na rozgrzanym silniku , ale po 5-cio minutowej przerwie w pracy silnika , delikatnie odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego w celu spuszczenia ciśnienia z układu chłodzenia i ew. uzupełnienia płynu .

Następnie korek zakręć i przebutuj auto na krótkim odcinku  ( 1-2 km ) , jak wywali płyn pod zbiorniczkiem i węże będą twarde , to spaliny idą do układu chłodzenia ... :naughty:

Jeżeli tak będzie , to jak auto ma chłodnice spalin, to od nie trzeba zacząć szukać przyczyny .

Jak nie ma chłodnicy to czapka do zwalenia :cool1:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomoże ktoś ze znalezieniem odpowiedniego oringu. Pojazd a4 b6 silnik 1.9 tdi BKE, Raczej chodzi mi o potwierdzeniem czy ten jest taki sam.  Za dużo się męczyłem aby wytargać ten plastikowy trójnik aby eksperymentować z doborem oringu, w etce online nie mogę znaleźć tego plastikowego króćca ( 038 121 132 D) wyskakuje mi tylko ten metalowy
Pytanie czy oring między grodź a trójnik jest taki sam dla króćca 038 121 132 D i tego ze zdjęcia. Nr oringu jaki udało mi się znaleźć to 037 121 688. Pytanie czy to taki czy podałem czy jednak inny ma być ?Pozdro
 

Edit. oring kupiony taki sam idzie, założony i narazie wszystko spoko ;)

1.PNG

Edytowane przez Bilder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 18.09.2018 o 11:12, EaglePoland napisał:

Ciąg dalszy problemów z ubytkiem płynu chłodniczego. Zrobiony test na CO2 - wynik negatywny. Ale wyszło niesprawne visko (dzisiaj wymiana). Czy jest możliwość aby przy niesprawnym wentylatorze płyn się gotował i "znikał"? Dodam, że ciśnienie w układzie jest tak duże, że ostatnio rozerwało wąż powrotny z nagrzewnicy. Może zapchana nagrzewnica i zrobić płukanie układu?

Do tej pory zostało zaobserwowane:

- Oleju w płynie nie ma, poziom oleju w normie

- Chłodzenie i ogrzewanie działa elegancko

- Temperatura zawsze na 90st.

- Brak błędów

- Króciec z tyłu wymieniony, czujniki temperatury wymienione na nowe z ASO. Wszystkie węże sprawdzone czy nie widać różowego osadu

- Zestaw rozrządu wymieniony około 30tys km (rolki, pasek, pompa itd)

- Żadnych najmniejszych wycieków z układu. Zarówno przy obrotach jałowych jak i "gazowaniu"

- Chłodnica ciepła (gorąca), wszystkie węże twarde i gorące

- Termostat sprawny

 

EDIT: Po wymianie visko dalej bez zmian...

Większość testów na CO2 można sobie w buty wsadzić :grin:

Zrób prosty test, na rozgrzanym silniku po pięciu minutach postoju odkręć delikatnie korek wlewu chłodziwa do zbiorniczka wyrównawczego, jak coś z niego wybije to dokładnie powycieraj.

Odpal auto, przegazuj ździebko by się układ odpowietrzył, dolej płynu do stanu i zakręć korek.

Pod zbiorniczek wyrównawczy upchnij kawałek chłonnej szmaty i wykonaj krótką jazdę z butem w podłodze ( tzw. pałowanie, kilometr lub dwa wystarczą ):P

Jak po tym teście węże będą znowu twarde, szmata pod zbiorniczkiem będzie mokra i płynu w zbiorniczku ubędzie , to będziesz miał pewność że pora zwalić głowicę i zobaczyć w którym miejscu i co się wysrało :decayed: :hi:

 

P.S. 

Starość nie radość, skleroza nie boli , już się zaczynam powtarzać :facepalm::decayed:

Sorry....

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam ciekawy przypadek potrzebuje kilku odpowiedzi

Pacjent a4 by 1.8t z gazem

Mam nieszczelność olejową gdzieś w okolicach zaworu EGR czy przewodu smarowania turbiny , temat będzie diagnozowany u mechanika 

Jednak to co mnie zastanawia to że na początku tygodnia dolalem trochę oleju ze względu na to że na bagnecie miałem poziom oleju w granicach lekko poniżej minimum dolalem tak mniej więcej na połowę tej prążkowanej skali

Wczoraj patrzę ( sprawdzam zawsze na zimnym silniku wieczorem ) na bagnecie mam poziom lekko powyzej połowy poziomu tego prążkowanego obszaru 

A dzisiaj już mam prawie max , co to może oznaczać ?

Płyn chłodniczy mi się przedostaje na stronę olejową ? Czy mogę jeszcze jakoś poznać objawy takiej sytuacji ?

Jutro jak zrobię pomiar oleju i będzie jeszcze większy poziom w silniku to chyba już mam sprawę jasną , jednak nie wiem czy już mam się przygotowywać na dodatkową robotę czy nie 

Proszę o pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest dość dziwna sytuacja, jeden miesiąc jeżdżenia muszę dolać z 300ml płynu, drugi miesiąc jeżdżenia stan bez zmian ?, stawiam na króciec z tyłu bo kiedyś podczas pracy silnika z otwarta maską zauważyłem że gdzieś w tamtym rejonie pojawiała mi się para. Króciec już zakupiony, bawić się z tym nie chce i oddaje to w ręce fachowca. Pytanie ile u was wołał (pytanie do tych który wymieniali króciec u mechaników) mechanik za wymianę króćca? Ode mnie chce 250zł-300zł i zastanawiam się czy to dobra cena ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile?

Za wymianę króćca za 40 pln w ASO? Rzeczywiście dostęp jest tam wredny ale 300 płn to gruba przesada...

Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie od jakiegoś czasu zaczął ubywać płyn chłodniczy i nie wiadomo gdzie idzie.W zbiorniczku jest czysto brak plam oleju ale za to pod korkiem i na bagnecie pojawilo się trochę masła.Sam niewiem co o tym myśleć czy to uszczelka pod głowicą ?

Edytowane przez Lukasz543
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć, 

Mam b7 BRD i muszę dolewać płynu oraz zbiorniczek się zabrudził. Kupiłem auto 4mc temu i był igła (jak by go ktoś wymienił na nowy przed sprzedażą :()

Czy mam chłodnicę spalin ? jak ją zmostkować ? jak nie to powyższy test od piotrsob1  ? ?? 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.01.2019 o 22:53, disem napisał:

cześć, 

Mam b7 BRD i muszę dolewać płynu oraz zbiorniczek się zabrudził. Kupiłem auto 4mc temu i był igła (jak by go ktoś wymienił na nowy przed sprzedażą :()

Czy mam chłodnicę spalin ? jak ją zmostkować ? jak nie to powyższy test od piotrsob1  ? ?? 

Pozdrawiam 

Jak nikt do tej pory chłodnicy spalin nie wywalił .....( w tym silniku na pewno była jak z fabryki wyjeżdżał ):hi:

Żeby wykluczyć że to ona puszcza spaliny do układu chłodzenia to trzeba odpiąć od niej przewody chłodziwa ( doprowadzający i odprowadzający ) i połączyć ich bypasem wyrzeźbionym z rurki bodajże 19 mm.

Jak przejedziesz  w takiej konfiguracji kilkaset km i przestanie ubywać płynu to będzie jej wina :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pytanie na szybko bo auto przed chwilą rozgrzebalem, a pilnie potrzebuje autka bo wlasnie dzis urodzila mi sie córa!!! ? Ubywa plynu. Cieknie gdzies z tylu pod pompa vacum. Pompa wyciagnieta. Mozliwe ze spod tego króćca??? Bo dokladnie nie widze. Czy moze tam jeszcze z czegos cieknac?

IMG_20190117_221756.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek z pod tego plastikowego króćca to standardowa usterka. 

Zamów nowy, najlepiej oryginał razem z o-ringiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Wyciek z pod tego plastikowego króćca to standardowa usterka. 

Zamów nowy, najlepiej oryginał razem z o-ringiem.

Wielkie dzięki. Juz kupiłem. Tylko z tym ze nie oryginał. Mam nadzieje ze nie będzie ciekło. Nie oryginały są az tak podlej jakosci? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...