Jump to content
1 1
pilchus

Ubywa płynu chłodniczego A4 B6 B7

Recommended Posts

piotrsob dobrze radzi.

U mnie test na obecność spalin nic nie wykazywał, płynu ubywało po dłuższych trasach. Chłodniczka oleju wymieniona, korek wymieniany dwa razy, króciec wrzucony oryginalny (+ oringi).. i dopiero po wymianie UPG się uspokoiło.


icon4.png

:quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Ten nalot to najprawdopodobniej sadze .

Świadczy on o przedostawaniu się spalin do układu chłodzenia , jak chłodniczka spalin wyłączona z układu to najprawdopodobniej jest problem z uszczelką pod głowicą.

Zrób prosty test , na rozgrzanym , pracującym silniku delikatnie i ostrożnie ( możliwość poparzenia) odkręć korek zbiornika wyrównawczego i dolej płynu do maxa, zakręć korek a pod zbiorniczek wyrównawczy upchnij większą szmatę która dobrze pochłania wodę.

Następnie wykonaj jazdę testową, tylko ma to być pałowanie sprzętu na odcinku 3 - 5 km :decayed:

Jak po takiej jeździe przewody zrobią się twarde płynu ubędzie albo  ( i ) szmata pod zbiorniczkiem zrobi się mokra to czapka w górę......:naughty:

Cześć, 

Jestem po teście. 

po rozgrzaniu, wąż górny od chłodnicy miękki,  odkręciłem korek delikatnie syknęło. Płynu tyle "przed". montuje ręczniki papierowe pod zbiornik dodatkowo koc i jazda na maxa 10km 

po 10km spalanie średnie 14l hamulce gorące ciągle pod czerwone pole obrotów, zatrzymuje się sprawdzam i papier i koc suchy, przewód miękki i tyle samo płynu. "po" 

Ktoś ma pomysł ? - wycieku brak za silnikiem 

przed.PNG

 

po.PNG

Edited by disem

Why So Serious ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dobra wiadomość,  z uszczeleczką czapki i samą czapką wszystko w porządku :D.

Gdzieś musi być mała nieszczelność, płyn może od razu odparowywać i typowego wycieku nie będzie .

Szukaj różowego nalotu na połączeniach układu chłodzenia, to tam gdzie będzie nalot płyn odparowuje :whistling:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, piotrsob1 napisał:

To dobra wiadomość,  z uszczeleczką czapki i samą czapką wszystko w porządku :D.

Gdzieś musi być mała nieszczelność, płyn może od razu odparowywać i typowego wycieku nie będzie .

Szukaj różowego nalotu na połączeniach układu chłodzenia, to tam gdzie będzie nalot płyn odparowuje :whistling:

Martwi mnie to, że w zbiorniku jest tłusty nalot i moim zdaniem to olej tylko skąd ? 

Chłodnica oleju była mostkowana i nie było zmiany wiec została ponownie podłączona 

chłodnica spalin jest odłączona bo moim zdaniem to ona zabrudza ale przecież nie olejem tylko spalinami (czy one są tłuste ?)

Najgorzej sytuacja wyglądała tak (od tego momentu  zacząłem diaganozę  )

olej .JPG

 

Może komuś się przyda jak ja diagnozowałem: 

Po zauważeniu znikającego płynu przy dolewaniu zwróciłem uwagę, że jest nalot w zbiorniczku, potem regularnie kontrolowałem i jak zobaczyłem oleiste oczka to

1. stan oleju w silniku wysoki (do górnej kuki), odłączenie chłodnicy oleju, płukanie układu, czyszczenie zbiorniczka, zalanie nowym płynem --> 4 tygodnie jazy zbiornik widocznie zabrudzony (od góry osad), połowa płynu ubyła z zbiorniczka, oleju nie przybyło jeśli można to zweryfikować przy tak dużym stanie (zawsze taki był)

2. podłączenie chłodnicy oleju, odłączenie chłodnicy spalin, płukanie układu, czyszczenie zbiorniczka, zalanie nowym płynem --> 6 tygodni jazdy i zbiornik prawie czysty ! ale połowa płyny ubyła, oleju tyle samo, błąd czujnika oleju

3. ponowne płukanie (doczyszczenie układu), chłodnica nadal odłączona, zmiana oleju (chciałem aby mniej nalał ale się nie udało, znowu do górnej kulki), czujnik wyczyszczony, błąd pozostał --> 4 tygodnie jazdy i zbiorki pusty ! ale znowu prawie czysty !

4. Dolanie płynu, procedura sprawdzania czapki - ok 

5. zaplanowane: wymiana czujnika, zmniejszenie ilości oleju tak by można było obserwować czy się podnosi czy nie, poszukiwanie wycieku...

będę informował 

 

Edited by disem

Why So Serious ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrząc na to zdjęcie tragedii nie ma .

Na pewno jest to olej, a skąd się on tam wziął to ciężko wyczuć.

Może to wina chłodniczki oleju, może uszczelki pod głowicą albo po prostu niechlujstwo mechanika podczas jakiejś naprawy ....

Jak "oczek " nie przybywa , płynu nie ubywa, silnik się nie przegrzewa to bym się tym mocno nie przejmował :whistling:

 


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie nie było oleju w płynie, ani mazi na korku oleju. Jedyne co się pojawiło, to ciemny nalot na ściankach zbiorniczka płynu - wyraźnie od strony z której płyn wpływa do zbiorniczka. I pojawiło się to dopiero gdy auto zaczęło latać głównie autostradami.

Testy na obecność spalin, szukanie wycieków, wymiany oringów, króćca, nic nie przyniosło poprawy. Dopiero po zrzuceniu głowicy (wypadanie zapłonów na drugim cylindrze) i remoncie góry, problem całkowicie ustał.

Płyn wywalało zaworkiem w korku po dłuższych trasach. 


icon4.png

:quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.06.2019 o 10:53, erchi napisał:

u mnie nie było oleju w płynie, ani mazi na korku oleju. Jedyne co się pojawiło, to ciemny nalot na ściankach zbiorniczka płynu - wyraźnie od strony z której płyn wpływa do zbiorniczka. I pojawiło się to dopiero gdy auto zaczęło latać głównie autostradami.

Testy na obecność spalin, szukanie wycieków, wymiany oringów, króćca, nic nie przyniosło poprawy. Dopiero po zrzuceniu głowicy (wypadanie zapłonów na drugim cylindrze) i remoncie góry, problem całkowicie ustał.

Płyn wywalało zaworkiem w korku po dłuższych trasach. 

diagnozowałeś tak jak pisał piotrsob1 ?

ja mam nalot oraz znikający płyn i nie wiem co dalej ?


Why So Serious ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po jezdzie autostradowej mokry od spodu zbiorniczek płynu. Wcześniej rozszczelniło się na króćcu (wyrzygało wtedy większość płynu, właśnie po autostradowej trasie), wymieniłem króciec i oringi. Rozszczelniało się na odpowietrzniku, wymieniłem rurkę z odpowietrznikiem. Po wymianie UPG problem znikania płynu zniknął.

Dodam tylko, że głowica nie była pęknięta.


icon4.png

:quattro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnimi czasy ubywa mi płynu chłodniczego, nie wiem gdzie leci. Przedwczoraj odebrałem auto z wymiany rozrządu, przy okazji zleciłem im naprawę tego. Niestety mechanicy nie znaleźli wycieków żadnych. Zalali zbiornik piątką płynu. Po przejechaniu 80 km, na wyświetlaczu pokazuje że mało płynu.. Nie mam pojęcia co robić w tej sytuacji. Po wyciągnięciu bagnetu od oleju, stan oleju jest ciągle taki sam. Nie widać nic co mogłoby mnie zaniepokoić. Stan oleju sprawdzam prawie codziennie przed wyjazdem do pracy. Nic z nim sie nie zmienia. Za to z tym płynem chłodniczym jest problem. Nie wiem co mam robić, jakieś porady ? Sugestie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam . Audi a4b6 1.9 Tdi . Po przejechaniu okolo 60 km z predkoscia 140/150 3 tys obrotów wyrazny spadek plynu przez zbiorniczek wyrownawczy . Wyjeżdżam jest maks a nastepnego dnia jak sprawdzam jest juz pod minimum . Nie dymi ,moc jest . Po zdjeciu oslony wylala sie na mnie kałuża plynu . Plyn czysty nie zanieczyszczony . Zbiornik zmieniany 2 razy wraz z korkiem , węże sprawdzone . Jakies rady ? Czy tylko wyjacie test i wymiana uszczelki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam . Też mam problem od jakiegoś czasu z ubywajacym płynem.. Auto normalnie się dogrzewa, z nagrzewnica też wszystko jest ok . Podczas jazdy raz na jakiś czas zapali się kontrolka płynu chłodniczego ale nic się innego nie dzieje . Dopiero po otworzeniu maski widać że w zbiorniczku nje ma plynu prawie w cale lecz po odkreceniu korka płyn nagle się nabiera ? Może mi ktoś poradzić co należy zrobić 

Share this post


Link to post
Share on other sites

duze macie roznice w stanie plynu chlodnieczego na zimnym silniku i cieplym?

u mnie jest dosc sporo ponizej minimuum (jakies 3 cm) na zimnym

to normalne czy nie

z gory dzieki za odp

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.06.2020 o 21:18, kubabkb napisał:

duze macie roznice w stanie plynu chlodnieczego na zimnym silniku i cieplym?

U mnie różnica jest duża.

BTW. Mnie też dopadło. Tzn. bardzo powoli ubywa płynu. Kombinowałem jak by tu sprawdzić czy to leci z króćca wody czy jakiegoś przewodu. Nakombinowałem się żeby tam jakoś zajrzeć: telefon + patyk i taśma klejąca XD parę filmików... autofokus zaczął mnie wkurzać, po prostu obraz był rozmyty. Wpadłem na to że na androida jest fajna darmowa aplikacja do kamery - Open Camera, można tutaj zablokować fokusa i nagrywać z włączoną latarką (o ile ktoś ma).

No i tak w końcu udało mi się nagrać film z którego wynika że króciec do wymiany. Zamówiłem oryginał na allegro.

https://www.youtube.com/watch?v=NGIZLAM8k5o

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po wymianie króćca. Zajęło mi to cały dzień. Hardokorowa robota. Będę robił DIY.DSC_20200727_163355_778.JPG

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie u mnie tez tam cieknie, czekam na relacje z wymiany

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.05.2019 o 00:50, piotrsob1 napisał:

Ten nalot to najprawdopodobniej sadze .

Świadczy on o przedostawaniu się spalin do układu chłodzenia , jak chłodniczka spalin wyłączona z układu to najprawdopodobniej jest problem z uszczelką pod głowicą.

Zrób prosty test , na rozgrzanym , pracującym silniku delikatnie i ostrożnie ( możliwość poparzenia) odkręć korek zbiornika wyrównawczego i dolej płynu do maxa, zakręć korek a pod zbiorniczek wyrównawczy upchnij większą szmatę która dobrze pochłania wodę.

Następnie wykonaj jazdę testową, tylko ma to być pałowanie sprzętu na odcinku 3 - 5 km :decayed:

Jak po takiej jeździe przewody zrobią się twarde płynu ubędzie albo  ( i ) szmata pod zbiorniczkiem zrobi się mokra to czapka w górę......:naughty:

Kolego a co jesli mam płyn na zimnym rowno z kreska max na zbiorniczku a po takim tescie lub zwyklej dluzszej jezdzie płyn wzrasta 1 cm ponad linie a gdy auto ostygnie dluzej wraca znowu do wartosci jakie byly podczas zimnego silnika....

juz sie pogubiłem bo wedlug mnie to normalne ze wzrosnie gdyz zwieksza sie objetosc. Ja natomiast mam wyciek z kroca ktory widac ale zastanawia mnie akurat to co napisalem wyzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze kombinujesz, taki wzrost poziomu o cirka 1cm i po ostygnięciu powrót do poprzedniego poziomu to zwykła rozszerzalność termiczna płynu chłodzącego :hi:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, pany doradzcie jak się za to zabrać ? Z tyłu silnika pod pompą tandem cieknie płyn z 100 ml dziennie . Są tam jakieś oringi czy może pękło cuśIMG_20200804_114151_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Jano8504 napisał:

Witam, pany doradzcie jak się za to zabrać ? Z tyłu silnika pod pompą tandem cieknie płyn z 100 ml dziennie . Są tam jakieś oringi czy może pękło cuś

Króciec wody, padła uszczelka, lub coś się rozszczelniło. Ostatnio robiłem u siebie, tylko w benzynie. To będzie chyba to? https://allegro.pl/oferta/krociec-wody-audi-a4-b5-b6-a6-c5-1-9-tdi-9436970687

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Jack0 napisał:

Króciec wody, padła uszczelka, lub coś się rozszczelniło. Ostatnio robiłem u siebie, tylko w benzynie. To będzie chyba to? https://allegro.pl/oferta/krociec-wody-audi-a4-b5-b6-a6-c5-1-9-tdi-9436970687

 

No właśnie po głębszych oględzinach też obstawiam ten element, dzięki za poradę 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Jano8504 napisał:

No właśnie po głębszych oględzinach też obstawiam ten element, dzięki za poradę 👍

Tylko zastanów się czy kupisz oryginał, czy zamiennik. W moim wypadku ktoś pisał że zamiennik się nie spisał i kupiłem oryginał, trochę drogo, ale widzę że do Twojego chodzi za około 40zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...