Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Drgania na wolnych obrotach


pawsol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu na biegu jałowym (obr. 900/min) odczuwam lekkie drgania auta. Po dodaniu gazu drgania ustają. Silnik chodzi równo, bez spadku tudzież wzrostu obrotów. Sprawdzałem poduszki pod silnikiem i są ok, świece również. Czy orientujecię się co może być powodem tych drgań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak silne są te drgania u ciebie, ale u siebie czasami na biegu jałowym także mam wrazenie, że coś minimalnie drga. Podpiąłem kompa i korekcje, bipy wyglądaja całkiem dobrze, z autem nic sie nie dzieje podczas jazdy, poduszki ok, plecionka tez, więc jak narazie sobie głowy nie zawracam;) Możesz profilaktycznie także, jak masz możliwość, podpiąć kompa i w przybliżeniu oszacować stan pompek co pozwoli ci ewentualnie wyeliminować lub potwierdzić podejrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie są silne, sprawdziłem dwumas domowym sposobem czyli zaciągąłęm ręczny na maxa wrzuciłem dwujkę i próbowałem ruszyć, obroty spałdy a nie poszły do góry i silnik zgasł więc koło chyba trzyma. Mechanik polecił sprawdzić pompowtryskiwacze ale jeszcze nie miałem czasu podjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie są silne, sprawdziłem dwumas domowym sposobem czyli zaciągąłęm ręczny na maxa wrzuciłem dwujkę i próbowałem ruszyć, obroty spałdy a nie poszły do góry i silnik zgasł więc koło chyba trzyma. Mechanik polecił sprawdzić pompowtryskiwacze ale jeszcze nie miałem czasu podjechać.

Tak się sprawdza docisk z tarczą a nie koło dwumasowe. Koło dwumasowe możesz sprawdzić też wrzucając wsteczny i spróbuj ruszyć do tyłu jak najszybciej jak będą stuki to najczęściej kaput. Jak będziesz wymianiał chociaż nie bierz nic z firmy LUK totalna porażka bez gwarancji. Dołóż troszke i bierz sachsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam też mam podobny objaw u siebie jak silnik jest niedogrzany czuć takie delikatne drgania ale nie są one regularne ca jakąś chwile zadrży. Ja u siebie obstawiam świece żarowe bo i ciężko ma przy odpaleniu. Podłącz VAG-a i sprawdź jak Ci pracują pompo wtryski może któryś już umiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał bym żeby mi ktoś pokazał egzeplarz 1,9 tdi lub 2,0 tdi na pompowtryskach, który nie ma lekkiego bujania silnikiem co jakiś czas na biegu jałowym :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał bym żeby mi ktoś pokazał egzeplarz 1,9 tdi lub 2,0 tdi na pompowtryskach, który nie ma lekkiego bujania silnikiem co jakiś czas na biegu jałowym :decayed:

U mnie te bujanie ustało po regeneracji pompek ;) Obserwowałem to od stycznia 2013 gdy odebrałem auto do października. :) Mogę dodać, że czuję czasme bujnięcie na siedzeniu kierowcy, ale nie sądze, że to pompki, a raczej dwumas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też odczuwalne drganie na wolnych obrotach, pompki sprawdzone - ok.

ja podniosłem trochę obroty - pomogło :) tzn dalej lekko drży, ale mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie są to mocne drgania i pojawiają się co jakiś czas to prawdopodobnie pompki. Zależy jak bardzo jest to dokuczliwe, jak wyglądają korekcje, bipy i czy dymi z komina. Jak pod kompem jest w miarę dobrze to nie widzę sensu wymiany lub regeneracji PD. W większości silników na PD co jakiś czas pojawiają się drgania bo pompki lata swojej świetności mają już za sobą co nie znaczy że nadają się na śmietnik.

Sony Xperia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie są to mocne drgania i pojawiają się co jakiś czas to prawdopodobnie pompki. Zależy jak bardzo jest to dokuczliwe, jak wyglądają korekcje, bipy i czy dymi z komina. Jak pod kompem jest w miarę dobrze to nie widzę sensu wymiany lub regeneracji PD. W większości silników na PD co jakiś czas pojawiają się drgania bo pompki lata swojej świetności mają już za sobą co nie znaczy że nadają się na śmietnik.

:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat synchro do sprawdzenia. U mnie bujalo jak sie silnik nagrzal, po korekcie jak reka odjal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To opisze swój przypadek...drżało mi auto mocno na biegu jałowym az potrafiło rzucic autem ....delikatnie na zimnym ,wyrazniej na rozgrzanym silniku...

Jadac duzą predkościa i wrzucając luz auto potrafiło nawet zgasnąc...postanowiłem oddac auto na korekte pompek z wymiana gumek itd

Przy okazji kazałem sprawdzic pompe vacum - poniewaz podejrzewałem ze gaszenie auta  moze byc od tego :

korekty :

b6fcd773bd88.jpg

174cccbdf3f1.jpg

 

Korekty  teraz wydaja sie ok , gniazda pompek sprawdzone - są ok, pompa sprawdzona pod obciazeniem ok , króciec ok ....krzywki , szyna ok

Odebrałem auto z zakładu - waliło non stop szarym dymem - ustaliłem turbo padło 

Auto nadal czuje ze delikatnie drży nieregularnie na ciepłym silniku - osoba postronna byc moze nawet nie zauwazyłaby by tego - ja jednak to wyłapuje :

poduszki sprawdzone - jedna nowa z aso 

plecionka - ok

napinacz alternatora - nowy 

Juz sam nie wiem co to moze byc .....zostaje mi jeszcze dwumas ...chyba ze to od turbo w co watpie

 

 

Edytowane przez dydek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjścia masz dwa , pierwsze wymieniać dalej aż w końcu auto będzie prawie nowe i nikt Ci dalej nie da gwarancji że z tym typem silnika wygrasz pozbywając się bujnięć :decayed:

I drugie po prostu się przyzwyczaić, dla tego że ten typ tak ma :)

Oczywiście jak to w życiu trafiają się wyjątki , ale one tylko podkreślają regułę :hi:

Przy takiej konstrukcji układu paliwowego i wtryskowego zapewnienie szczelności gwarantującej idealną pracę takiej jednostki napędowej jest niezwykle trudne :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby zgodze sie z Toba poniewaz wczesniej tego nie bylo i pojawilo sie znikąd...np dzisiaj... Autem zrobilem trase po miescie... Silnik pracowal bdb i zadnych bujniec badz delikatnego drgania - nic. 

A w dniu wczorajszym delikatnie drgala na kazdym jednym postoju np na swiatlach....wiec uwazam ze nie ten typ tak ma a jest to usterka mechaniczna tylko należy ja odkryc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz sposób rozwiązania problemu nieregularnych delikatnych bujnięć w PD-kach , skuteczny na dłuższą metę i będziesz tego w 100 % pewny to daj znać, chętnie go poznam :decayed:

:hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także borykam się z wibracjami na biegu jałowym. Bardziej odczuwalne są po rozgrzaniu. Stojąc na światłach po uprzednim przejechaniu 30 km zarzuca i czuć to na fotelach. Wibracje nie są zależne od położenia pedału sprzęgła, na wciśniętym i wyciśniętym wibracje są takie same.  Spotkałem się z pojęciem sztywnego koła dwumasowego ale czy wtedy drgania przenoszą się także na wciśniętym pedale sprzęgła ? Spalanie jest w normie, nic nie dymi, nie wciąga oliwy, nie mam hałasu przy zmianie biegów. Wymieniłem poduszkę z elektrozaworem i nie pomogło to na wibracje - mechanik podejrzewał że to może być ona winna. Robiłem diagnostykę pompowtrysków i wszystkie parametry są ok (logi w załączniku).  Wyjeżdżając z garażu, zamykając bramę da się usłyszeć po chwili pracy silnika jakby takie syczenie ( jakby upuszczane było powietrze). Ostatnio pojawił się taki głuchy (niemetaliczny) odgłos z okolic osłony rozrządu ale oglądając YT mam wrażenie że może to być sprzęgiełko alternatora.  Samochód ma wibracje od samego początku kiedy go nabyłem, czyli ok roku, 1,5 roku temu był wymieniany rozrząd.  Jestem z okolic Bydgoszczy i może forum pomoże mi znaleźć fachowca od TDI, który pochyli się nad silnikiem a nie będzie chciał od razu wymieniać dwumas. 

 

LOG-01-013-xxx-xxx.csv

LOG-01-018-xxx-xxx.csv

LOG-01-023-xxx-xxx.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, Jak pewnie większość posiadaczy TDI PD mam "losowe" bujanie silnikiem na wolnych obrotach po rozgrzaniu.

Na zimnym silniku jest OK, podczas jazdy jest jak najbardziej w porządku, bujanie zaczyna się dopiero po rozgrzaniu do min. 80 stopni i zaczyna się kilka sekund po zejściu na wolne obroty.

Potrafi nieźle zabujać samochodem, więc podejrzewane były oczywiście poduszki, sprzęgło, pompki, listwa pompek, konektory i wszyscy święci...

Bujanie najbardziej odbija się na dawce paliwa, która skacze oraz na korektach.

Zauważyłem, że jak lekko dodam gazu to obroty są bardzo równomierne.

Wystarczy, że wcisnę pedał gazu delikatnie tak, że komputer dostanie minimalną wartość z czujnika i silnik chodzi idealnie, sprawdziłem na VAG'u (grupa 002) i Torque, jest to wartość 0,4%.

Zarówno na wartości 0,4% jak i na 0,8% silnik nie podnosi zauważalnie swoich obrotów, a patrząc na VAGa nawet nie podnosi dawki.

Rezultat jest taki, że dawki paliwa się wyrównują, a korekty cylindrów spadają, silnik chodzi idealnie, nie ma nawet najmniejszego zabujania.

(Od razu uprzedzę, że ustalenie na stałe pozycji wciśniętego pedału gazu na 0,4% nie wchodzi w grę, przy odpalaniu sterownik silnika uznaje to za "przygazówkę" i obroty skaczą na 1500obr/min - sprawdzone ;p )

Poniżej wykresy stworzone na tą okazję, na górze stan wciśnięcia pedału gazu:

- przez pierwsze 30s: pedał puszczony, wyczuwalne spore bujanie, skacząca dawka, skaczące korekty,

- 30s - 60s: pedał lekko wciśnięty, brak bujania, wyrównana dawka, korekty się zmniejszyły i wyrównały,

- 60s - 80s: pedał przytrzymywany tak, aby pokazywało 0%, ale nadal lekko wciśnięty, tak na granicy 0% a 0,4%, jak widać kontynuacja tego co przy trzymaniu na 0,4% (widocznie jakąś tam wartość nadal sobie odczytuje z czujnika)

- nie ma już tego na wykresie, ale po całkowitym puszczeniu pedału bujanie wraca po ok. 3s.

e5574bceb5d503efmed.jpg

 

Pytanie główne brzmi, z czego sterownik korzysta ( jakiego czujnika) przy sterowaniu wolnymi obrotami, z którego nie korzysta przy nawet delikatnym naciśnięciu pedału. Może czujnik obrotów wału?

 

Ja od grudnia mam podniesione wolne obroty na najwyższą możliwą wartość (ok.950) bo tylko na takim ustawieniu telepanie jest nieodczuwalne, ustawienie nawet na 940 objawia się telepaniem, a co ciekawe dawka paliwa na obrotach 882+0,4%gazu jest niższa niż przy obrotach 940+brak gazu, więc wysokość dawki nie ma tutaj znaczenia. Nie buja, gdy dawka jest równomierna, więc moim skromnym zdaniem nie jest to wina pompek.

Czekam na Wasze obserwacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...