Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dzwięk turbo? Jakieś sugestie?


dawidoks

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogę odpowiedzieć sobie na pytanie co jest przyczyną dźwięku wydobywającego się z okolic silnika i sprężarki. Są to dwa różne typy dźwięku, które słychać na podanym filmiku. Chrobotanie( ustępuje po rozgrzaniu silnika) i świszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto idzie normalnie? Sprawdź dokładnie kolektor. AEB miały problem z jego pękaniem i może spaliny gdzieś się wydostają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy auto normalnie idzie? Ja nim sporadycznie jeżdżę. Z opowieści taty to autko wcześniej zbierało się lepiej czyt. dostawało lepszego kopa na niższych obrotach. Teraz trzeba je wyżej podciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym że może łopatki turbo ocierają o korpus ale nie wiem czy to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym samym myślałem ale dziwi mnie ten fakt dźwięku który ustaje po rozgrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można zdjąć wąż z turbo i zobaczyć jak tam mają się luzy na wirniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko to są dwa typy dźwięku jak pisałem więc mogą być różnego pochodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsłuchaj się dobrze w dwa dźwięki na filmie. Słyszalne są oba różniące się znacznie od siebie. Jeden ciężki metaliczny drugi cienki gwiżdżący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film to film, nie odda rzeczywistości. Czyścić uszy, otwierać maskę i nasłuchiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję na początek zdjąć pasek ze sprężarki klimy

Zacznij od tego, ściągnij pasek i dopiero słuchaj dalej, ale n 99% pada turbina.

Możliwe też że sie odkręciła albo wywala uszczelkę miedzy turbo a kolektorem, nagrzewa sie metal sie rozszerza szczelina sie zmniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę późno lecz zabrałem się za to. W kwestii wyjaśnienia dla wszystkich z podobnym problemem winna była uszczelka pod kolektorem która przepuszczała na wyjściu z jednego cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...