Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ponowny problem z wypadaniem zapłonów


xXPiotrekXx19

Rekomendowane odpowiedzi

witam z jakieś pół roku temu miałem problem z wypadaniem zapłonu na cylindrze nr 4 wymieniłem wtedy świece na denso jedno elektrodowe i zmniejszyłem przerwę na 0,8 po tym nie ustąpiło to na drugi strzał poszły przewody na BERU też nic dalej problem był to miałem okazję kupić używaną cewkę od skody octavii 1.6 z 2008 r i po wymianie cewki problemu nie było aż do piątku od tego dnia męczy mnie wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze. wypadanie występuje na gazie i benzynie np. w trasie przejechałem dystans 100 km bez problemu a po chwili zaczął kulawo chodzić i brak mocy po zatrzymaniu się i zgaszeniu i odpaleniu auta nieraz zaskoczy i chodzi normalnie i można jechać a nieraz trzeba tak parę razy. NA benzynie też tak jest czasami nawet przy odpalaniu na benzynie od razu wystartuje tylko na dwóch cylindrach. proszę o pomoc bo mi ręce opadają.

błędy jakie rejestruje są takie jak na zdjęciu (wcześniej auto nie miało błędów od tego piątku się tak porobiło)

DSC_0222.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok rozumiem że muszę kupić nową cewkę i będę szukał beru a czy mam coś jeszcze sprawdzić w jakim jest stanie czy zobaczymy co będzie się działo po wymianie cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to cewkę pewnie dopiero nabędę po świętach. a czy na forum jest gdzieś opisane jak robić takie logi bo jeszcze nie robiłem tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok czyli najpierw wymiana cewki jutro się zorientuję w cenie i czy jest dostępna. Po wymianie robię logi to wygląda coś w po dobie jak na filmiku tylko że ja mam trzymać do 6500 obr i tak wszystkie grupy z osobna

---------- Post dopisany at 19:50 ---------- Poprzedni post napisany at 19:49 ----------

---------- Post dopisany 23-12-2013 at 11:04 ---------- Poprzedni post napisany 22-12-2013 at 19:50 ----------

tylko z tym wypadaniem zapłonu mnie dziwi jedno że kiedyś jak miałem problem to tylko z 4 cylindrem i wymiana cewki pomogła i nic nie było a teraz nagle się pojawiła i to jest tak że nie za każdym razem występuje dzisiaj jeździłem dużo i wcale nie objawiło się i tak się zastanawiam czy to na pewno może być cewka czy może jeszcze coś innego może dawać takie skutki. a czy zamienienie miejscami przewodów czyli cylindrów dało by radę zdiagnozować czy to wina cewki czy nie bo np. jak bym zamienił przewody 1 i 4 cylindra z 2 i 3 i błąd by się pojawiał wtedy że cylinder 2 i 3 wypada z zapłonu to by skazywało na cewkę a jeżeli by pokazywało nadal że 1 i 4 cylinder to że jest jakaś inna usterka czy takie sprawdzenie pomogło by nam w diagnozie co jest nie tak ?

---------- Post dopisany 26-12-2013 at 20:49 ---------- Poprzedni post napisany 23-12-2013 at 11:04 ----------

koledzy teraz sobie przypomniałem że auto ostatnio było u gazownika bo spadały mi obroty poniżej jałowych i 2 dni po odebraniu zaczął mi wyskakiwać błąd od katalizatora a na 3 dzień raz na jakiś czas wypadanie zapłonu. tylko dziwne jest że jak jechałem trasę 100 km na LPG i raz wypadły cylindry a później przełączyłem na benzynę i w przeciągu 5 km wypadły 2 razy a później na benzynce zrobiłem z 50 km i ani razu już po czym powróciłem na LPG i po przejechaniu około 30 km znowu i teraz nie wiem czy to może być związane z tym że auto było u gazownika i coś pochrzanił czy jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skasuj błedy i zakrec gaz i pojerzdzij na PB jak nie beda wypadały zapłony to masz zle wyregulowany gaz i on rozjezdza mapy w sterowniku PB i dlatego wypadaja zapłony .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha czyli jak źle coś gościu zrobił z gazem to nawet może rozjeżdżać gaz tak tylko pytanie czy jak już jest rozjechane czy jak zakręcę gaz to czy one normalnie będą wtedy. bo teraz pan na starych wtryskach nie mógł aż tak zniwelować tego spadania obrotów do zera to stwierdził że wsadzi większe wtryski przeznaczone do silników od 150 km do ponad 200 coś tam. A ja u siebie mam 101km

---------- Post dopisany at 21:13 ---------- Poprzedni post napisany at 21:02 ----------

czyli jak pojeżdżę na benzynie samej to mapy powinny wrócić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skasuj błedy i zrób kasowanie adaptacji w bloku 000BS a nastepnie zadaptu przepustnice i pojezdzij na PB i poobserwuj czy cos sie zmieni .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie dokładnie wejść w vagu żeby to kasowanie adaptacji w bloku 000BS przeprowadzić

---------- Post dopisany 27-12-2013 at 22:58 ---------- Poprzedni post napisany 26-12-2013 at 21:34 ----------

a czy auto ma być zapalone podczas tej operacji czy tylko na zapłonie?

więc tak najpierw kasowanie błędów po tej operacji wchodzę w bloki pomiarowe kanał 000 i klikam GO

po czym wyskakuje tak jak na zdjęciu i klikam zaznaczony przycisk i to wszystko tak i wychodzę z tego wszystkiego.

Później przed startem silnika tylko wchodzę w basic setting kanał 060 i robi adaptację przepustnicy i tak pojeździć przez kilka dni.

nowyobrazmapybitowej5.jpg

---------- Post dopisany 28-12-2013 at 16:37 ---------- Poprzedni post napisany 27-12-2013 at 22:58 ----------

skasuj błedy i zrób kasowanie adaptacji w bloku 000BS a nastepnie zadaptu przepustnice i pojezdzij na PB i poobserwuj czy cos sie zmieni .

dobra dzisiaj zrobiłem to kasowanie adaptacji tak jak mi pisałeś i zrobiłem adaptacje przepustnicy oraz zakręciłem butlę od gazu i teraz zobaczymy czy coś wyskoczy czy nie bo jestem bardzo ciekaw czy to wina auta czy gazu.

a powiedz czy orientujesz się może czy jak się jeździ na benzynie to czy pompa od LPG powinna chodzić cały czas czy nie bo u mnie słychać jak cały czas pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z początku myślałem że to pompa paliwa ale jak dokładnie się nad nią wsłuchałem to nie ona tylko ewidentnie z butli pod tą przykrywką tam gdzie się mieści ten zawór do zakręcenia butli. zobaczymy jak pojadę do gazownika to niech zerknie czy tak ma być. po skasowaniu błędów i adaptacji po małej przejażdżce nic się nie pojawia a błąd od kata najszybciej się pojawiał bo wypadanie nie za każdym razem ale myślę że jak do 2 stycznia nie wypadną zapłony to auto idzie do gazownika

---------- Post dopisany 30-12-2013 at 18:44 ---------- Poprzedni post napisany 28-12-2013 at 23:34 ----------

witam dzisiaj rano podłączyłem vaga i od soboty ponownie wrócił jeden błąd wypadania cylindra 16688 cylinder 4. żadnych innych nie było skasowałem i po powrocie z roboty i zakupów podłączyłem i miałem błąd od kata 16804 i 17831. od piątku jeżdżę cały czas na benzynie teraz nie wiem co dalej sprawdzać dzisiaj wymieniane były popychacze hydrauliczne.

---------- Post dopisany 01-02-2014 at 20:10 ---------- Poprzedni post napisany 30-12-2013 at 18:44 ----------

witam wypadanie od dłuższego czasu mam sporadycznie. jak wypadną zapłony na 1 i 4 cylindrze to po kilku zgaszeniach i zapaleniach auta chodzi na wszystkie gary. dzisiaj wymieniłem cewkę na nową Beru i ori czujnik temp. wstawiam logi do oceny pierwszy raz robiłem więc może nie być za ciekawie kolega wcześnie kazał na początek zrobić logi z kanału 1,2,4,13 ale u mnie na kanale 13 nic nie ma dlatego wstawiłem z 12. może mój silnik jest nowszy i inaczej jest z tymi kanałami

Grupy: 012 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 002 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy może jeszcze jakieś mam zrobić? a powiedz mi bo przez miesiąc nie było wypadania a wczoraj wypadły cylindry 1 i 4 po zgaszeniu i odpaleniu wruciło do normy co to może być wymienione świece przewody oraz teraz cewka a propo cewki jakie napięcie powinno być na cylindrach bo u mnie na kturymś kanale pokazuje na 2 i 3 cylindrze takie samo prawie a na 1i 4 cylindrze większe jutro wrzuce fote jak to wygląda

---------- Post dopisany 02-02-2014 at 08:53 ---------- Poprzedni post napisany 01-02-2014 at 22:31 ----------

logi wygladaja w miare ok .

kolego tylko nie wiedziałem na jakim paliwie walnąć te logi i zrobiłem na benzynie czy na lpg też trzeba ?

---------- Post dopisany 05-02-2014 at 22:19 ---------- Poprzedni post napisany 02-02-2014 at 08:53 ----------

logi a jeśli chodzi o logi to z jakich kanałów zrobić logi statyczne czy wszystko jest ok i czy nie cofa zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...