Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0tdi Q -wibracje przy 1.8 -2 tys obrotow


kubus2907

Rekomendowane odpowiedzi

podczas jazdy drzy cala buda ale tylko w okolicach 2tys obrotow. wymienilem przegub na wale napedowym, przeguby na polosi i dalej to samo. lozyska sprawdzone, poduchy raczej dobre.

juz nie wiem co moze byc przyczyna. czytalem ze podpora walu napedowego moze byc wyrabana ale tez jest ok. drgania czuc z przodu zarowno na podlodze jak i pedale gazu.

problem jest zarowno przy alumach 17' jak i stalowkach 16'

macie jakies pomysly? :facepalm:

a4 b7 3.0tdi Q automat s-line 2005r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest motor zimny to drgania nie sa az takie zle... po przejechaniu 10km juz bardziej szarpie buda. ma to cos wspolnego ze sprzeglem? pytalem 2 mechanikow i powiedzieli ze nie powinno to byc sprzeglo. tylko wlasnie jak sie zagrzeje to sa silniejsze objawy... moze olej w skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobne objawy przy pełnym bucie na 4,5 i 6 biegu przy 1800-2000rpm i mechanik pierwsze co, to zlokalizował duże luzy na podporze wału... Wtryski miałem wymieniane na nowe 20k KM temu, sprzęgło jest tez OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam to samo u siebie jestem po wymianie na 3 dyfer . pierwszy był od automatu i miał inne przelożenia i wtedy było wszystko ok tylko tylnie koła kręciły się szybciej i tempomat nie działał. po wymianie na dyfer od manuala zaczęły występować drgania całego tyłu w zakresie ogrotów 1200-2000 tyś . Myslałem że wina dyfra i kupiłem drugi bo z tego pierwszego wyleciała woda z olejem i coś go blokowało przy którymś tam obrocie. dwa dni temu wsadziłem kolejny dyfer od manuala zgodny z przełożeniami skrzyni wg etki i jest to samo no może trochę mniej odczuwalne. macie jakies pomysły czego to może być wina . nie jestem jedyna osoba która się boryka z tym tematem . Ja akurat dokładałem quattro , ale mam kontakt z gościem co walczy z tym od roku w Audi a6 c6 3.0 tdi manual . wymienił już prawie wszystko oprócz dyfra i nadal ma to samo .i jeździ tak od roku objawy ma cały czas takie same nie pogarsza się to cały czas ma tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem podobny problem jakiś rok temu, samochód po nagrzaniu się również dostawał niewyobrażalnych drgań przy około 2tys. obrotów. Po długich poszukiwaniach i wielu odwiedzinach u różnych mechaników, okazało się, iż ktoś przy samochodzie grzebał, a dokładnie wymienił dyferencjał, który nie pasował do skrzyni biegów, różniły się numerami i nie mogły być zestawione razem, to powodowało te drgania. Być może Twojego problemu należy szukać w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dobrane wg etki ale tak jak mówisz trzeba sprawdzić przełożenia czy sa takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i odgrzewam kotleta. Czy powyższe problemy ktoś zdiagnozował/rozwiązał? Mam te same przypadłości: mocne depnięcie i przyspieszanie od 1600 do 2000 na wysokich biegach (4, 5, 6) powoduje że auto wpada w wibrację - jakbym wjechał na taką "tarkę" ostrzegawczą, która czasami jest na jezdni namalowana przed pasami dla pieszych ;) Im wyższy bieg tym zjawisko bardziej wyczuwalne i dłuższe w zakresie obrotów. Auto jest po wymianie kompletu sprzęgła +dwumasa. Poduszki nie generują błędów. Podpora wału nie wygląda na zużytą.

Edytowane przez ygrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co JEST nie tak. Nie udało mi się tego zdiagnozować i usunąć. Nadal mam ten problem. Przejechałem w tym czasie ponad 90.000 km więc wykluczam problem z wtryskami. Wymieniłem poduszkę skrzyni biegów (manual). Pomogło trochę i na chwilę, więc tłumaczę sobie że po prostu nowa poduszka była nie wyrobiona i lepiej te drgania tłumiła. Nie jest to jej wina. Może to poduszki pod silnikiem? Ale po takim przebiegu powinno już je szlag trafić jeśli miało by się coś z nimi dziać. W międzyczasie usłyszałem teorię o wyrobionych przegubach wewnętrznych. Rozebrałem jeden. Nie było oznak zużycia i luzów. Nie widzi mi się wymieniać ich i weryfikować czy coś to dało, bo to drogi eksperyment - jeden przegub to 700-800 w ASO a zamienników dobrych nie ma. Jeżdżę z tym gó#!em nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą dwumasu i sprzegła miałeś to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja narazie z tymi wibracjami zrobiłem 48000km i wydaje mi się że się powoli pogarsza . 3dni w warsztacie i stwierdził majster że nie wie co go boli.  Ja stwierdziłem to samo tylko szybciej 

Edytowane przez kasik001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...