Skocz do zawartości
IGNOROWANY

środkowy nawiew przestaje działać po włączeniu nawiewu na nogi


michalchelm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przy ustawieniu LO (bez wł klimatyzacji) wszystko działa normalnie po ustawieniu ogrzewania (18+++) środkowy nawiew na konsoli przestaje wiać (pomiędzy zegarami a airbagiem pasażera) pozostałe 2 skrajne działają, taka sytuacja występuje przy wł 3 strefach nawiewu natomiast po wyłączeniu nawiewu na nogi środkowy nawiew zaczyna działać poprawnie. Ktoś może podpowiedzieć co jest przyczyną ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej było normalnie, komputer decyduje gdzie dmuchać jeśli masz wł. ustawienie AUTO. chyba będę szukał gdzieś przy klapkach od kierownic powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będzie żadnych błędów bo z ciekawości sam kiedyś sprawdzałem u siebie. Działa to dokładnie tak jak u kolegi michalchelm, centralny nawiew się wyłącza kiedy załączony jest również nawiew na nogi w trybie ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sprawdziłem kompem i jest 0 błędów, wsiadłem do A4 B7 i jest tak samo więc opinie powyżej są słuszne. Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest prawidłowa praca klimatyzacji.Środkowy nawiew włącza się na koniec zadanej temperatury.Czyli jak mamy ustawione 20stopni to nic z nich nie poleci dopóki wnętrze nie osiągnie wymaganej temperatury.Z kolei w lecie działa natychmiast żeby we wnętrzu było 20 a gdy uzyska tą temperaturę schładzając podtrzymuje temperaturę w środku w zależności jaka panuje na zewnątrz ale już mniej intensywnie dmuchając.Można oczywiście ręcznie wymusić nadmuch na środkową część jak wspomniał kolega wyżej.Teraz przy tak dużych mrozach środkowy nadmuch zadziała tylko w "auto" jeśli dłużej jedziemy w trasie i cały czas mamy tą samą temp. ale jeśli tylko ją zaczniemy podnosić znowu przymknie nawiewy na środku a gdy uzyska się temp.wyższą znowu otworzy się środek i delikatnie będzie dmuchał.Także przy ogrzewaniu wnętrza środek w początkowej fazie nie działa dopiero po czasie a przy schładzaniu działa natychmiast szczególnie jeśli auto stoi na słońcu.Zróbcie sobie test jeśli już nagrzeje się wnętrze auta zmniejszcie temp. o 1stopień to zauważycie że przez chwilę poleci mocniej chłodne powietrze a później wróci do nadmuchu letniego.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest to co mówisz bo przy klimatroniku z B6 rano po uruchomieniu jak tylko się podniosła temperatura i zaczynał wiać ciepłym powietrzem ze środkowych kratek. Ostatnio wymieniłem na klimatronik z B7 i tutaj ze środkowych na AUTO prawie w ogóle nie leci powietrze. Jest to o tyle niewygodne że przy takim sterowaniu wydaje się że w aucie jest zimniej. Zastanawiam się czy nie jest to kwestia adaptacji w klimatorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to tak właśnie wygląda że najpierw będzie sterował powietrzem na szyby i nogi a w końcowej fazie włączy się środek na kabinę.Dla mnie jest to zrozumiałe bo najważniejsze jest to żeby szyby były osuszone lub odmrożone.W manualu jak i za pomocą przycisku na szybę wymuszasz nadmuch do szybszego osuszenia czy odmrożenia szyby i wtedy leci powietrze tak jak sobie ustawiłeś.Z przycisku korzystam oczywiście z umiarem nie pozwalam wentylatorowi dmuchać na maxa bo nie potrzebnie odbiera ciepło w nadmiarze z silnika i w ten sposób szybciej mi się nagrzewa silnik a następnie po odmrożeniu,osuszeniu szyby włączam "auto" oczywiście całe ogrzewanie wspomaga nagrzewnica elekt. w dieslach.Dla mnie porażką jest jeśli jadę dłuższy czas w trasie i jest intensywny opad śniegu że zalega ten śnieg na przedniej szybie po lewej stronie (od kierowcy) dokąd sięga wycieraczka lewa.Wtedy ratuję się nastawami manualnymi gdyż na szybę dmucha w "auto" dla mnie za słabo jak mamy nagrzany środek po dłuższej jeździe.Dodam że błędów na klimatroniku nie mam i klapy wszystkie chodzą sprawdzane vagiem. Niestety nie mam możliwości sprawdzenia czy na innym klimatroniku coś by się zmieniło.Posiadam fabryczny i nic przy nim nie kombinowałem jak do tej pory.A czy jak miałeś od B6 złożony to był nastawiony na "auto" czy manual bo jak miałeś nastawienie ręczne to masz do wyboru trzy klawisze gdzie ma dmuchać strumień powietrza; szyba , środek , nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie w A4 B7, ostatnio zauważyłem że kiedy silnik nagrzeje się do optymalnej temperatury, np. jadąc w trasie to przy włączonym trybie AUTO przy temp. 21 stopni , ze środkowych kratek nie leci powietrze. Tylko po bokach oraz szyba przednia i chyba nogi. Ale gdy przełącze na sterowanie ręczne kratki szyba i nogi to wieje normalnie przez wszystkie kratki. Kiedy zmniejsze temperature na 18 stopni to zaczyna dmuchać również przez środek. Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę kotleta.

Ktoś badał dalej ten temat? Bo u mnie od kilku dni środkowy nawiew przestał działać jak u kolegi wyżej. Błędów na vagu brak, adaptacja przechodzi bez problemu, a środek dalej nie grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...