Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie na temat 2.4 V6


soul87

Rekomendowane odpowiedzi

Jako użytkownik obu powiem tak... nie żałuje przesiadki z jednego na drugi i z przyjemnością zamieniłbym jeden na drugi, wyłącznie dlatego, że to są świetne bezproblemowe silniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2014 o 12:53, powaguspisz napisał:
aro51 napisał:
Bezstresowy silnik, nawet nie slychac ze pekaja bloki jak ma to miejsce w 3.0 asn

Mam u siebie taki silniczek, zrobione ma już blisko 300 tyś, nie wiem czy nie było gdzieś kiedyś coś kasowane auto od 230 tyś jest na LPG, odpala jak laleczka, a Ty mówisz o pękających blokach. JAK SIĘ DBA TAK SIĘ MA !! taka sytuacja dotyczy tych co mówią że 200 tyś to trzeba zalać 10W40 bo to już dużo, to wiesz trzeba a wymianę robi się co 30 tyś. a na zimnym silniku z rana kręci się do 6 tyś wówczas bloki pewnie i pękają. Tyle ludzi w Białym ma ASN, i jeszcze nikomu blok nie pękł, a liczby przekraczają 300 tyś.

Witam, Jakiego oleju używasz do swojego samochodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASN już nie mam, a olej jak kupowałem był lany 0W30 zaś przeszedłem na 5W30 i tak było cały czas. Zmiana max 12 tyś. Zawsze też płukanka do silnika, zawsze też dodatek MoS2 bądź ceratek. I nie mam złego zdania i słowa na temat ASN-a.

Edytowane przez powaguspisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

a4 b5 2000 rok z silnikiem 2.4 v6 manualna skrzynia, napęd na przód -  co tam może paść? jakieś poważniejsze naprawy? drobne naprawy?

i jak nie wiadomo jaki olej jest, to na jaki najlepiej zmienić? niecałe 300tys przejechane

 

bardzo proszę o pomoc, bo chcę taką kupić, a rozważam też 1.8T  i koniecznie chce gaz założyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.4 bdv w b6 nie jest idealny. Ale nie mam problemow takich by stanal na trasie mimo 5 lat uzytkowania i przebiegu blisko 300k. Chodz w naprawach jest czasochlonny. Bardzo niekomfortowo umiejcowiony termostat to jedna z najwiekszych wad. Co do czujnika temperatury jest podobnie. No i wycieki... Z pod pokryw zaworow to pikus. Ale sa zaslepki z tylu glowic co tez lubia puszczac olej oraz nastawniki rozrzadu.  Przy lewej glowicy nie ma problemu z wymianu uszczelnien ale w prawej sa z tylu co wiaze sie z wyjeciem silnika. No i ponad polowa napraw przy silniku odbywa sie bez pasa przedniego bo dostepu jest dosc malo do osprzetu umiejscowionego z przodu. Dzis wychodze z zalozenie ze jak 6 cylindrow to tylko w rzedzie. Pozdrawiam i polecam silnik chociazby patrzac na v6 w oplu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, fikus04 napisał:

Przy lewej glowicy nie ma problemu z wymianu uszczelnien ale w prawej sa z tylu co wiaze sie z wyjeciem silnika. 

Herezje kolego piszesz,ciasno jest ale nie ma opcji by wyciągać silnik. Trochę gimnastyki jest,po demontazu osprzętu z góry silnika i osłon jest dostęp,aczkolwiek chude rączki wskazane. Poza tym BDV to najbardziej pancerna jednostka benzynowa w B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przymierzam się niedługo do kupna drugiego auta i mój wybór chyba ponownie padnie na A4 B6, ale w benzynie. A6 C6 2.4 odpada, bo tam podobno problemy z rozrządem i kolektorem.

Pierwszym podstawowym i głównym wymogiem, ma być kultura pracy silnika. Miałem już B6 1.9 w TDI, ale wiadomo diesel 1.9 kulturą pracy nie grzeszy, dlatego mój wybór padł na 2.4.

I tutaj pytanie - autem w tygodniu będę robił znikome przebiegi (do 5-10 km dziennie), za to w weekendy będą wyższe. Wiem, że w takim wypadku ten silnik będzie palił jak smok, ale trudno. Wiem też że każdy bardziej poleca 1.8T (BEX?), z racji większej mocy. No i wiem też, że w 2.4 są te nieszczęsne łańcuchy i napinacze. Czy tak notorycznie robione krótkie odcinki na zimnym silniku nie wpływają znacząco na zużycie tych elementów? No i przeglądając forum co chwila jakiś temat o wypadaniu zapłonów...

Najbardziej, bądź co bądź, boję się tych łańcuchów, zaworków i napinaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Notoryczne wypadanie zapłonów to raczej w 3.0 ASN a nie 2.4...

Co do napinaczy to każdy 1.8t tez ma ale 1 sztukę i nie myśl sobie iż to tak często pada. Dużo ludzi wymienia je jak  słyszą łańcuszek w pierwszej sekundzie po odpaleniu,a to norma w większosci silników-nie tylko 2.4 i nawet producent podaje ze to zjawisko normalne.

Co do spalania to u mnie przy jeździe bez zamulania po mieście pali około 13-14l lpg.

Więc podobnie lub taniej niż w traktorze z 1.9tdi,a kultura pracy to przepaść.

Ogólnie 2.4 w B6 nie jest zbyt często spotykane,ale to obok 1.8t najlepszy motor benzynowy więc nie rozumiem Twoich obaw. 

Edytowane przez pila24
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje obawy wynikaja tylko z niewiedzy i opieram sie wylacznie na tym co przeczytalem :)

Da sie jakoś przedluzyc zywotnosc tych napinaczy? W sensie ze jakis lepszy olej itp? W c6 czytalem ze, procz wady fabrycznej, padaly w wiekszosci przez to ze jezdzily na oleju long life przez co nie mialy odpowiedniego smarowania. Ale nie wiem czy to prawda. Jesli jednak to prawda to czy w 2.4 w B6 dziala to na tej samej zasadzie?

Edytowane przez radeek9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik z b6 to ma tylko taką samą pojemność jak ten z c6 i nic poza tym. 2.4 bdv bo to taki jest w B6 jest modyfikacją silników v6 2.4 z końca lat 90 tych. Jest równie dobry jak jego poprzednicy i to ostatnia dobra prosta v-ka w audi. Co do napinaczy to większość posiadaczy tego silnika nawet o nich nie słyszała,bo to się nie sypie tak jak rozrząd w 2.4 bdw (czyli ten z c6).  Dobry olej jest zawsze wskazany i do tego płukanka przed każdą wymianą.

Masz obawy przed kupnem chyba najbardziej trwałego silnika w a4b6,widziałem już przebiegi po 600 tys km w tych silnikach,jak kupisz taki z przebiegiem 250 tys i ze znaną historia serwisowania to możesz być pewien ze przejedzie drugie tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, czy jest gdzieś na forum jakieś kompendium wiedzy na temat silnika 2.4 V6, w szczególności jego wariantów w A4 i A6 z biegiem lat? Szukam jakiegoś sensownego silnika do A6 C6. Z tego co widzę w prasie to polecają właśnie 2.4V6 w benzynie i 2.0 TDI CR w dieslu jako propozycje w miarę bezpieczne dla kieszeni. Jedni piszą, że 2.4 owszem, ale tylko do 2005 roku, czyli jak na C6 to trochę słabo, bo to by obejmowało tylko dwa pierwsze roczniki. Spotkałem się nawet w jednym zestawieniu, że po 2005 dostał bezpośredni wtrysk, co mnie trochę dziwi, bo przecież nie kwalifikuje się go chyba do rodziny FSI. Co tak naprawdę się zmieniało z biegiem lat: materiał z żeliwa na aluminium, głowica z 30 zaworowej na 24. Coś jeszcze popsuli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Helix napisał:

Hej, czy jest gdzieś na forum jakieś kompendium wiedzy na temat silnika 2.4 V6, w szczególności jego wariantów w A4 i A6 z biegiem lat? Szukam jakiegoś sensownego silnika do A6 C6. Z tego co widzę w prasie to polecają właśnie 2.4V6 w benzynie i 2.0 TDI CR w dieslu jako propozycje w miarę bezpieczne dla kieszeni. Jedni piszą, że 2.4 owszem, ale tylko do 2005 roku, czyli jak na C6 to trochę słabo, bo to by obejmowało tylko dwa pierwsze roczniki. Spotkałem się nawet w jednym zestawieniu, że po 2005 dostał bezpośredni wtrysk, co mnie trochę dziwi, bo przecież nie kwalifikuje się go chyba do rodziny FSI. Co tak naprawdę się zmieniało z biegiem lat: materiał z żeliwa na aluminium, głowica z 30 zaworowej na 24. Coś jeszcze popsuli?

2.4 bdw z a6c6 był w rocznikach przedliftowych i na wtrysku pośrednim wyłącznie. Jest to konstrukcja niemal bliźniacza do 3.2fsi z c6. Czyli ma wszystkie jego bolączki-główna to rozrząd od strony grodzi na 4rech łańcuchach,do wego wymiany trzeba minimum skrzynie zrzucić. Ale wygodniej cały motor out,koszty z robocizną od 5tys. Druga bolączka to klapy wirowe w kolektorze ssącym,zacinają się,mogą zacząć klekotać itd. Trzeba wymienić kolektor wówczas,nowy to spory wydatek. Więc albo dobrą używkę trafisz albo klapy wylatują i silnik nieco traci mocy. Poza tymi wadami silnik jest ok,z tym 2.4 bdv z a4b6 ma wspólną jedynie pojemność. Na dole motor z c6140320121281.jpg

A to motor z a4b6

13064.JPG.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki Łukaszu za wyjaśnienia. Zatem podawana w jakiś opracowaniach data 2005 jako rocznik graniczny nie ma sensu, gdyż w C6 od samego początku montowano tylko BDW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Helix napisał:

OK, dzięki Łukaszu za wyjaśnienia. Zatem podawana w jakiś opracowaniach data 2005 jako rocznik graniczny nie ma sensu, gdyż w C6 od samego początku montowano tylko BDW?

Od początku produkcji aż do liftingu był tylko 2.4 bdw,po lifcie zastąpił go 2.8 fsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.4v6 2005 na sens w odniesieniu do A6 C5 i A4B6 - bo w tym roczniku modelowym były ich ostatnie modele z 2.4v6 BDV 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, czyli A6C6 w benzynie za np. około 30tys. PLN trzeba sobie odpuścić. Fajna sylwetka, mimo upływu lat, ale jednak serwis będzie nieporównywalnie droższy niż A4B6. Można pójść chyba bezpiecznie w poliftowe z 2.0TDI CR, tylko trochę mocy brak. Z tego co widzę, to Audi w benzynie zaczyna się dopiero od chyba 2011/2012 EA888Gen3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam tak silniczek bardzo fajny. 8 rok lata na gazie nic się nie dzieje. Zdecydowanie polecam, tylko licz się z tym, że jak padnie ci uszczelka pod głowicą to latasz po mechanikach, żeby dowiedziec się kto ci to ogarnie, mi osobiście 3 mechaników odmówiło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...