Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Licznik JAEGER czy podejdzie VDO


Salin92

Rekomendowane odpowiedzi

Podpinam się do tematu i proszę o odpowiedź. Posiadam licznik pół fis jaeger z dodatkowymi wskazówkami temp. oleju i ładowania aku (podświetlenie biało-czerwone). Wskazówka obrotów padła, wskazania ładowania akumulatora błędne. Regeneracja w serwisie czy wymiana? Wejdzie tam zwykły licznik vdo bez dodatkowych wskazówek oleju i akumulatora, czy trzeba wymienić na ten sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odkopię trochę temat. Mam licznik półfis jaeger i oczywiście problem z wskazaniem paliwa i temperatury, czasem też gubi godzinę i mały przebieg . Szukam właśnie licznika VDO. Jeszcze się zastanawiam czy iść w stronę pełnego fis-u i pytanie z mojej strony czy istnieją liczniki półfis VDO z wskaźnikiem temperatury oleju i ładowania i z elektronicznym zegarem do benzyny? W zasadzie te bajery by mi wystarczyły a szukam i jedynie co znajduję to wersje do diesla. No i pytanie czy ktoś z okolicy by mi odczytał pin ze starego jaeger-a ponieważ mam immo3. Auto to a4 b5 2.8. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A6 C5 były polfisy z woltomierzem i wskaźnikiem temperatury oleju . Mogę też diesla przerobić na benzynę.

Po małej przeróbce można go dostosować do a4 b5. Jedynie nie będzie pokazywać otwartych drzwi na fis (pokaże wyłącznie otwarte drzwi kierowcy).

Skąd pewność że immo3 (sprawdzałeś w ECU?)? Miałem przypadku, że w twoim roczniku siedziało immo 2.

 

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeglądam oferty i większość z woltomierzem i ciśnieniem oleju jest właśnie od diesla. Z przeróbką bym raczej sobie poradził z tego co wiem należy podmienić tarcze i zmienić kodowanie licznika. Immo 3 sprawdzałem i w polu extra vag com pokazuje numer vin. Trafiłem tutaj na forum też informację że można do b5 dołożyć sterowanie radiem ale wtedy niezbędny jest licznik z elektronicznym zegarkiem. Ogólnie nie mogę garnąć dlaczego w 90% liczników są zegary analogowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobka z diesla na benzyne to nie tylko tarcze i kodowanie tylko edycja eepromu jeszcze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki a gdybym dobrał liczniki z benzynowego a6 c5 to też trzeba zmieniać eeprom? Tych liczników jest znacznie więcej na rynku, będą pasowały mocowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i liczniki z a6 c5 często mają oznaczanie 4B0920 a czytałem tutaj na forum że liczniki mają mieć numer zaczynający się od 8D0920 i pytanie czy te 4B0920 też podejdą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej trzeba eeprom przerobić żeby dostosować wskazania ilości paliwa w baku ( w przeciwnym razie będzie pokazywać odwrotnie). Dodatkowo trzeba dolutowac potencjometr regulacji podświetlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Piotrek_10243 napisał:

oki a gdybym dobrał liczniki z benzynowego a6 c5 to też trzeba zmieniać eeprom? Tych liczników jest znacznie więcej na rynku, będą pasowały mocowania?

Obudowa jest taka sama jak w b5. Wszystko pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki a czy jeśli kupię licznik z pół fisem VDO i dolutuję wskaźnik temperatury oleju i ładowania to zadziałają czy trzeba jeszcze dociągnąć jakieś przewody?

Dodam, że mam A4 z 2000r czyli czujnik temperatury i poziomu oleju mam oryginalnie w misce olejowej. Pytam ponieważ wszystkie informacje jakie do tej pory znalazłem dotyczyły wersji właśnie bez tego czujnika gdzie użytkownicy kupowali inne czujniki i wkręcali w podstawę filtra oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik w misce olejowej generuje sygnał PWM (inna zasada działania jak czujnika w podstawie filtra)

Kup fullfisa i nie kombinuj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jest bardzo cenna informacja bo rozumiem, że w takim przypadku nawet jeśli kupię liczniki z a6 c5 to wskaźnik temperatury oleju i tak by nie działał i musiałbym rzezać podstawę filtra oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz czujnik w misce - temperatura oleju będzie działać po włożeniu licznika i tyle 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie działać.

Bardziej mi chodziło o to że jak byś chcial dokładać wskaźnik to nie ogarniesz.

Po za tym bez sensu się tak bawić jak można gotowe zegary kupić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fazii mam pytanie bo widzę że ogarniasz temat, zakupiłem b5 z nieszczęsnym jagerem czy jak go tam zwał , plan jest zmienić licznik na vdo ffull fis , pytanie czy jak wrzucę taki licznik to będę miał na nim wskazania temp. zewn , spalania itp  tak jak np. mam w b7 ?

Drugie pytanie o immo , po podpięciu vcds  i gr 17  w pierwszym polu extra mam xxxxxxxxxxxxxxxxx  a później jakiś numer AUZ5Z0Y8195041  ,w drugim polu extra pusto , oznacza to że immo jest w zegarach czy ecu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powinno wszystko ruszyć -  czasem trzeba kabelek od spalania z ECU podciągnąć , czasem działa po can ( kwestia wersji silnika ) 

 

Brak Vinu świadczy o tym że ECU jest immo2 ( raczej bo mogłobyc coś kombinowane ) , wejdź w silnik i tam sprawdź czy jest Vin widoczny .

Jak immo2 to tylko pin z nowych zegarów potrzebny. Jeager do śmietnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...