Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budujesz/remontujesz dom lub mieszkanie? Tutaj możesz zadać pytanie


Damian

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 9.12.2018 o 12:04, peszko napisał:

Panowie czy ktoś ma doświadczenie w ocieplaniu i zabudowie poddaszy, jestem na tym etapie  i czytając różne opinie w necie juz nie wiadomo co lepsze. Dach  bez deskowania, membrana  i dachówka.

Plan :

1. Wełna Isover Super mata 033 lub 032 między krokwie , krokwie mają wysokość 18cm jedni mówią by kłaść 18 cm wełny drudzy że 15 cm - jaka jest prawda?

2. Wełna na krokwie 15 lub 18cm  i tu pytanie czy wieszak typu grzybek ma być łącznie z profilem CD na grubość wełny, czyli po założeniu profila ściśnie ją w tym miejscu? czy np wełna 15 cm i profil CD pod wełną czyli 18cm? Jaka długość wieszaka musi nachodzić na krokiew jeśli wełny będzie 18cm , kupować wieszak 25cm czy lepiej 30cm (akurat z rigipsu sa w tej samej cenie).

3. Strop poddasze/strych 10 cm wełny pod jętki , 15cm miedzy jętkami i 15 cm nad jętkami.

4. Strych z uwagi ze będzie tam rekuperator wełna między krokwie do szczytu, z tym czy dawać druga warstwę by zlikwidować mostki na krokwiach choćby 5cm?

I jeszcze jedno czy na druga warstwę zamiast wełny można stosować styropian?

 

Więc tak po kolei: jak już popełniłeś takie fo- pa z dachem to robisz tak: wełna nie może dotykać membrany( w miejscu styku nastąpi podciąganie higroskopijne wilgoci z membrany w kierunku wełny. Sposoby wykonania tego, załóżmy że krokiew 18 cm: dajesz wełnę 15 cm na lico z dołem krokwi, wełna nie może być ciasno przycięta i zbita, ale nie na tyle luźno by były szpary na styku. Sposób 2- nabijasz listwy 3 centymetrowe na boku krokwi tuż przy membranie po całej ich długości. na listwy mocujesz membranę do której śmiało możesz docisnąć wełnę. W ten sposób zachowasz szczelinę wentylacyjną. Sposób 3: do boków krokwi mocujesz za pomocą gwoździ, zszywek wkrętów... itd. sznurek ( pamętaj by był elestyczny bo można go mocno naciągnąć) w taki sposób jak sznurówki w bucie- lewa, prawa- prawa, lewa, krzyżowo. Na tak przygotowany ruszt kładziesz wełnę. Masz wtedy pewność że całościowo masz zapewnioną szczelinę wentylacyjną.  Pamiętaj kilka zasad które musisz zachować: szczelina wentylacyjna  wełna membrana 2- 3 cm. ( nie słuchaj podpowiedzi że wełna może dotykać membrany bo membrana oddycha) Wełna ma być położona szczelnie, ale nie może być ściśnięta, zbita( nie trzyma wtedy parametrów), tak więc nie upychaj jej" na chama" w dziury ile wlezie. Każdą kolejną warstwę kładziesz krzyżowo względem poprzedniej. I to by było tyle. Acha ważnym etapem jest układanie foli paroizolacyjnej. Kup grubą folię( unikniesz wtedy przypadkowych rozdarć, folię przyklejasz na ruszt aluminiowy( tuż przed płytą gk.) i przyklejasz do ścian. Wszelkie przejścia przewodów, rur, kominków etc. zaklejasz szczelnie taśmą, tak by nie było przedmuchów. Nie podpowiem Ci ile dać wełny. To indywidualna sprawa, w zależności ile masz kasy. Lepiej jednak kupić gówniane meble czy płytki, niż za słabo docieplić. Meble czy płytki możesz zmienić bez większych problemów za kilka lat. Docieplenia już nie poprawisz. Osobiście uważam że na obecne czasy 30 cm wełny to takie minimum startowe. Zastanów się nad pianą. Plusy jej to: Brak mostków i szczelin, oddaje wodę i wilgoć. zajmuje mało miejsca. Układanie stelaży i sufitów zaczniesz po 5 godzinach od wejścia ekipy na budowę. W częstochowie są tanie firmy. Ja wytargowałem 50 zł za m2 przy 20 cm grubości. Możesz założyć styropian na wełnę jako drugą warstwę. Możesz założyć styropian jako pierwszą warstwę. Nie do końca jest to prawidłowe, ale zda egzamin, pamiętaj jednak że musiałbyś zastosować w tym pomieszczeniu kominki odprowadzające wilgoć, z racji parametrów styropianu. na twoim miejscu nie docieplałbym strychu a jedynie wydzieliłbym komorę na samą stację rekuperacji, a docieplenie główne poprowadziłbym po suficie poddasza. Natomiast jeśli docieplasz dach do kalenicy, to w tym przypadku nie docieplałbym sufitu poddasza, bo to zbędne dublowanie systemów i marnotrawienie pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2018 o 18:52, peszko napisał:

Jeszcze jeden temat dotyczący ocieplania poddasza,  zdecydowany byłem na Isover supermata 0,33 ale wpadł ni w rękę jeszcze Knauf Unifit 0,33. Parametry te same , różnica w produkcji Isover  włókna sa łączone żywicą (chemia) a Knauf metoda zgrzewania - termicznie (EKO), Jedna i druga zachowuje się identycznie, natomiast cena 1000zł różnicy na całym budynku. Ktoś kład może KNAUFA? Myśle że cena isovera to marketing.

Interesuje Ciebie tylko Lambda, reszta to marketingowy bełkot i jest jak telewizor z 4K- jest ale w praktyce z tego nie skorzystasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wisiel napisał:

Na skosy dajesz grzybki, na sufity esy lub wieszaki sprężynowe. Kierownik to kretyn i gada bzdury. Gdzie płyty pękają? Na styku ściana sufit. Dlatego że wszyscy na ścianach dają profile " ud" i na sztywno skręcają je z profilami CD Tak że płyta GK jest przymocowana do ściany. Płyta GK nie ma prawa być mocowana do profili ściennych. Połączenie ma być pływające wtedy nic nie pęka.  Tyle lat i nadal ludzie nie potrafią prawidłowo położyć GK w domu. Żenada nie firmy.

Jest jeszcze sens używania płyt gk? W podobnej cenie masz OSB i teraz tak samo kładziesz na to tynk i na pewno jest lepiej bo możesz coś przykręcić do tego a w gipsie to wiadomo za dużo i może spaść szczególnie jak ściana z czerwonej dziurawej cegły.

Edytowane przez dawid_mag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2019 o 23:58, marec-ki napisał:

Panowie pytanie mam. Zobaczyłem jak fachowcy zaczęli ocieplać mi poddasze i pogoniłem ich i sam sie za to wziąłem. Z pomocą szwagra położyliśmy 2 tygodnie temu wełnę. Teraz na bieżącą układam folię paroizolacyjną. Niestety cienko z czasem u mnie. Dom nieogrzewany jeszcze także wewnątrz panuje ziąb 3-4 stopnie na plusie. Tynki zrobione we wrześniu. Wylewki w październiku i to wszystko już poschło. 

Czy mam się obawiać że w wełnę wejdzie jakaś wilgoć i powinienem jak najszybciej tą folię zamontować ? Czy też w takich warunkach raczej nie obawiać się wilgoci, która mogłaby wejść w wełnę i jeszcze z tydzień dwa może być wełna odkryta ?

Stare porzekadło budowlańców brzmi: co nasiąkło to wyschnie :) . Gdyby wełna raz nasiąkła i nie oddała wilgoci, to całe docieplanie nie miało by sensu. Nawet nie wiesz ile razy proces nasiąkania i wysychania ma miejsce w trakcie całego życia domu. Układasz folię paroizolacyjną. Dla mnie jest to bardziej wiatroizolacja. tak więc rób to szczelnie. Folia grubości min 0,2 mm. Zakłady sklejasz taśmą. Folię wywijasz na ścianę lub kleisz naroże( folia- ściana taśmą. Po ułożeniu płyty GK. Nadmiar obcinasz na równo z płytą. Wszelkie przejścia przez folię( kable, rury, kominki) szczelnie zaklejasz. Nie skręcasz profili ściennych UD z sufitowymi CD. Połączenie ma być ruchome- Tylko wsunięte jeden w drugi.  Tak samo płyta GK nie może być przykręcona do profilu Przyściennego. Chodzi o zachowanie ruchomego połączenia, które zapobiegnie pękaniu w narożach. Płytę montujesz z przesunięciem tzn. jeżli pierwzy rząd zacząłeś od całej płyty, drugi zaczynasz od płyty obciętej o 50 cm.. Zapobiega to ewentualnym przeciągnięciom pęknięć na łączeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, dawid_mag napisał:

Jest jeszcze sens używania płyt gk? W podobnej cenie masz OSB i teraz tak samo kładziesz na to tynk i na pewno jest lepiej bo możesz coś przykręcić do tego a w gipsie to wiadomo za dużo i może spaść szczególnie jak ściana z czerwonej dziurawej cegły.

No nie do końca taka sama cena. Płytę GK najtaniej jak mi się udało znalazłem po 11,99 zł za arkusz. Płyty OSB czy MFP za te pieniądze nie kupisz. Drugą sprawą jest gładź czy tynk na płytę. zwykłe zaprawy tego się nie imają, zaprawy na ekstremalne podłoża zbyt drogie i nie ma gwarancji jak długo poleżą z racji powłoki woskowej na osb.  Moim zdaniem koszty, praca i niepewny efekt powodują odrzucenie tego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wisiel napisał:

No nie do końca taka sama cena. Płytę GK najtaniej jak mi się udało znalazłem po 11,99 zł za arkusz. Płyty OSB czy MFP za te pieniądze nie kupisz. Drugą sprawą jest gładź czy tynk na płytę. zwykłe zaprawy tego się nie imają, zaprawy na ekstremalne podłoża zbyt drogie i nie ma gwarancji jak długo poleżą z racji powłoki woskowej na osb.  Moim zdaniem koszty, praca i niepewny efekt powodują odrzucenie tego rozwiązania.

Właśnie teraz szwagier ma robić na OSB i wychodzi, że grunt i tynk nie będą dużo droższe od tych co idą na gk wiadomo różnica w cenie zakupu płyty GK i OSB ale według mnie będzie to solidniejsze i mocniejsze bo i stelaż będzie drewniany a nie te profile. No i raczej nikt tego ręką nie przebije ? więc za jakiś czas będę mógł powiedzieć więcej o tym rozwiązaniu. Na pewno różnica będzie już od początku jak będzie chciał coś przykręcić bo wiadomo jak coś się trzyma na GK. Tu ma być płyta OSB 10 chyba to nawet wkręt czy coś myślę, że będzie się trzymać o wiele lepiej, nie wiem też czy to nie cieplejsze rozwiązanie?? Aha no i płytę trzeba najpierw przeszlifować więc ta powłoka woskowana nie będzie przeszkadzać ?

Edytowane przez dawid_mag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, wisiel napisał:

Więc tak po kolei: jak już popełniłeś takie fo- pa z dachem to robisz tak: wełna nie może dotykać membrany( w miejscu styku nastąpi podciąganie higroskopijne wilgoci z membrany w kierunku wełny. Sposoby wykonania tego, załóżmy że krokiew 18 cm: dajesz wełnę 15 cm na lico z dołem krokwi, wełna nie może być ciasno przycięta i zbita, ale nie na tyle luźno by były szpary na styku. Sposób 2- nabijasz listwy 3 centymetrowe na boku krokwi tuż przy membranie po całej ich długości. na listwy mocujesz membranę do której śmiało możesz docisnąć wełnę. W ten sposób zachowasz szczelinę wentylacyjną. Sposób 3: do boków krokwi mocujesz za pomocą gwoździ, zszywek wkrętów... itd. sznurek ( pamętaj by był elestyczny bo można go mocno naciągnąć) w taki sposób jak sznurówki w bucie- lewa, prawa- prawa, lewa, krzyżowo. Na tak przygotowany ruszt kładziesz wełnę. Masz wtedy pewność że całościowo masz zapewnioną szczelinę wentylacyjną.  Pamiętaj kilka zasad które musisz zachować: szczelina wentylacyjna  wełna membrana 2- 3 cm. ( nie słuchaj podpowiedzi że wełna może dotykać membrany bo membrana oddycha) Wełna ma być położona szczelnie, ale nie może być ściśnięta, zbita( nie trzyma wtedy parametrów), tak więc nie upychaj jej" na chama" w dziury ile wlezie. Każdą kolejną warstwę kładziesz krzyżowo względem poprzedniej. I to by było tyle. Acha ważnym etapem jest układanie foli paroizolacyjnej. Kup grubą folię( unikniesz wtedy przypadkowych rozdarć, folię przyklejasz na ruszt aluminiowy( tuż przed płytą gk.) i przyklejasz do ścian. Wszelkie przejścia przewodów, rur, kominków etc. zaklejasz szczelnie taśmą, tak by nie było przedmuchów. Nie podpowiem Ci ile dać wełny. To indywidualna sprawa, w zależności ile masz kasy. Lepiej jednak kupić gówniane meble czy płytki, niż za słabo docieplić. Meble czy płytki możesz zmienić bez większych problemów za kilka lat. Docieplenia już nie poprawisz. Osobiście uważam że na obecne czasy 30 cm wełny to takie minimum startowe. Zastanów się nad pianą. Plusy jej to: Brak mostków i szczelin, oddaje wodę i wilgoć. zajmuje mało miejsca. Układanie stelaży i sufitów zaczniesz po 5 godzinach od wejścia ekipy na budowę. W częstochowie są tanie firmy. Ja wytargowałem 50 zł za m2 przy 20 cm grubości. Możesz założyć styropian na wełnę jako drugą warstwę. Możesz założyć styropian jako pierwszą warstwę. Nie do końca jest to prawidłowe, ale zda egzamin, pamiętaj jednak że musiałbyś zastosować w tym pomieszczeniu kominki odprowadzające wilgoć, z racji parametrów styropianu. na twoim miejscu nie docieplałbym strychu a jedynie wydzieliłbym komorę na samą stację rekuperacji, a docieplenie główne poprowadziłbym po suficie poddasza. Natomiast jeśli docieplasz dach do kalenicy, to w tym przypadku nie docieplałbym sufitu poddasza, bo to zbędne dublowanie systemów i marnotrawienie pieniędzy.

Wisiel dzięki za wszelkie uwagi i wyczerpująca odpowiedź:) do moich postów, co do piany o której wspomniałeś powiem Ci ze coraz bardziej jest do niej przekonany  i miałem m. in spotkanie z wykonawcą i by było porównywalnie do wełny która miałem kłaść proponuje mi 30 cm piany  - koszt dla mnie akceptowalny.  Jeden z wykonawców z  którym rozmawiałem na temat wykończeń przestrzega mnie przed samodzielną zmianą izolacji dachu i twierdzi ze powinien to zrobić projektant, bo tak to sam biorę odpowiedzialność na wszystko co z tym związane. Nie wiem jak to potem jest z tym świadectwem energetycznym, w projekcie jest 40 cm wełny 0,035, na ścianach zewnętrznych 25cm styropianu grafitowego 0.031 . Czy mogę to sobie od tak zmienić? styropian zamierzam dać 20 cm bo nie chce bunkru i na składach polecają mi dobry markowy biały EPS 70 z Knauf, Austrotherm z lambda 0,038 lub 37 niż pseudo grafity. ponoć przy 20 cm krzywa cieplna przy takiej grubości styropianu   jest od pewnego momentu płaska.

Tak więc raczej dam pianę, na strychu 20-22cm, nie wiem tylko jak rozwiązać temat z wentylacja strychu, czy powinienem zrobić np kratkę wentylacyjna w kominie który przechodzi przez strych czy w ścianie - czy nie robić w ogóle? Paroizolacji na strychu podobno mam nie robić. 

Jednak teraz inny temat spadł mi znowu na głowę - membrana dachowa przecieka (pojawiają się zacieki) wygląda ze wykonawca uszkodził ja od zewnątrz i teraz mam w kilkunastu miejscach efekty jak na zdjęciach. Jeden twierdzi bym to zakleił od wewnątrz specjalną taśmą, inny że wymienić membranę , inny że dawać łątki od zewnątrz - zawrót głowy i nie wiadomo co z tym robić.

mem2.jpg

mem1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, peszko napisał:

Wisiel dzięki za wszelkie uwagi i wyczerpująca odpowiedź:) do moich postów, co do piany o której wspomniałeś powiem Ci ze coraz bardziej jest do niej przekonany  i miałem m. in spotkanie z wykonawcą i by było porównywalnie do wełny która miałem kłaść proponuje mi 30 cm piany  - koszt dla mnie akceptowalny.  Jeden z wykonawców z  którym rozmawiałem na temat wykończeń przestrzega mnie przed samodzielną zmianą izolacji dachu i twierdzi ze powinien to zrobić projektant, bo tak to sam biorę odpowiedzialność na wszystko co z tym związane. Nie wiem jak to potem jest z tym świadectwem energetycznym, w projekcie jest 40 cm wełny 0,035, na ścianach zewnętrznych 25cm styropianu grafitowego 0.031 . Czy mogę to sobie od tak zmienić? styropian zamierzam dać 20 cm bo nie chce bunkru i na składach polecają mi dobry markowy biały EPS 70 z Knauf, Austrotherm z lambda 0,038 lub 37 niż pseudo grafity. ponoć przy 20 cm krzywa cieplna przy takiej grubości styropianu   jest od pewnego momentu płaska.

Tak więc raczej dam pianę, na strychu 20-22cm, nie wiem tylko jak rozwiązać temat z wentylacja strychu, czy powinienem zrobić np kratkę wentylacyjna w kominie który przechodzi przez strych czy w ścianie - czy nie robić w ogóle? Paroizolacji na strychu podobno mam nie robić. 

Jednak teraz inny temat spadł mi znowu na głowę - membrana dachowa przecieka (pojawiają się zacieki) wygląda ze wykonawca uszkodził ja od zewnątrz i teraz mam w kilkunastu miejscach efekty jak na zdjęciach. Jeden twierdzi bym to zakleił od wewnątrz specjalną taśmą, inny że wymienić membranę , inny że dawać łątki od zewnątrz - zawrót głowy i nie wiadomo co z tym robić.

mem2.jpg

mem1.jpg

membranę zaklej w tych miejscach taśmą. Rozbieranie połaci o bezsens. Taśma do membran w hurtowni kosztuje do 5 zł. masz uszkodzoną wierzchnią warstwę membrany odpowiedzialną za dyfuzję pary wodnej od w kierunku zewnątrz budynku.  Nie wstawiaj wentylacji na strychu, nie wiem po co miała by być. Wentylacja tam nie potrzebna, w ostateczności będzie w ramach dyfuzji wilgoci przez izolację i membranę pod dachówkę.  Nie poprzestawaj na rozmowach z jednym wykonawcą. Zapraszaj na budowę kilku, bo jeśli nie znasz tematu to stracisz płacąc za fantazję niedouczonych budowlańców. Mi pierwszy gość od piany takie fantazje cisnął że hej. Dopiero po rozmowach z kilkoma kolejnymi załapałem temat. Nie bardzo rozumiem dlaczego nie miałbyś zmienić wełny na pianę, czy grubości styropianu, czy typu okien. Ty jesteś inwestorem i ty masz do tego prawo.Co złego jest w tym że wywaliłeś 40 cm wełny o lambdzie 0,033 na 30 cm piany o lambdzie bodajże 0,22W/m2? Oczywiście możesz dać znać projektantowi by zmienił wpisy, ale niech to zrobi raz, na samym końcu budowy, bo będziesz miał jeszcze wiele zmian.  Na twoim miejscu zastanowiłbym się czy nie zmienić styro na niższą lambdę. Domu nie budujesz na dwa dni, a lambda oscylująca w okolicach 0,040 to zaczyna być powoli shit. Możesz dać styro 20 od północy i wschodu, 15 natomiast od południa i zachodu. Ja wybrałem grafitowy styro 15 cm. 0,030. Możesz również zastanowić się nad płytami PIR. 5 cm. piru 0,022 lambda to tyle ile 15 cm styropianu. Niestety PIR jest nadal drogi i trzeba mieć szczęście by go taniej kupić. Firma Knauf jest dobra( przede wszystkim styropian jest równy i elewacja lepiej wygląda), ale jest generalnie drogi niestety. Wspominałeś o rekuperacji. Powietrze będziesz pobierał zapewne przez ścianę? Jeśli tak to musisz wiedzieć że będziesz miał nawiewane latem ciepłe powietrze do domu, i będziesz musiał pomyśleć o klimie.  Acha. Sprawdź proszę te dwa gwoździe wystające z deski koszowej na zdjęciu, czy nie wilgotnieje w ich obrębie. Kosz to miejsce z mnóstwem wody i dekarze nie powinni tam nic przybijać. Jedyne mocowania w miejscach gdzie są krokwie i występuje docisk przebitej membrany między materiałami. Oni zwykłymi gwoźdźmi przybili kontrłatę lub łatę do deski, zamiast je przykręcić wkrętem nie przelotowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dawid_mag napisał:

Właśnie teraz szwagier ma robić na OSB i wychodzi, że grunt i tynk nie będą dużo droższe od tych co idą na gk wiadomo różnica w cenie zakupu płyty GK i OSB ale według mnie będzie to solidniejsze i mocniejsze bo i stelaż będzie drewniany a nie te profile. No i raczej nikt tego ręką nie przebije ? więc za jakiś czas będę mógł powiedzieć więcej o tym rozwiązaniu. Na pewno różnica będzie już od początku jak będzie chciał coś przykręcić bo wiadomo jak coś się trzyma na GK. Tu ma być płyta OSB 10 chyba to nawet wkręt czy coś myślę, że będzie się trzymać o wiele lepiej, nie wiem też czy to nie cieplejsze rozwiązanie?? Aha no i płytę trzeba najpierw przeszlifować więc ta powłoka woskowana nie będzie przeszkadzać ?

Ok. Zgadzam się. Tylko moją wątpliwość budzi fakt co da na tą płytę? Grunt, gips? Grunt, klej minerał, gips? Grunt, klej siatka, klej, gips? Czy jeszcze co innego? Ruszt drewniany? Zabezpiecz drewno dobrze. Te impregnaty zielone to pic. Kup opryskiwacz ogrodowy, środek grzybobójczy i jazda. Raz przed budową rusztu i raz po jego zbudowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wisiel napisał:

Wspominałeś o rekuperacji. Powietrze będziesz pobierał zapewne przez ścianę? Jeśli tak to musisz wiedzieć że będziesz miał nawiewane latem ciepłe powietrze do domu, i będziesz musiał pomyśleć o klimie.  Acha. Sprawdź proszę te dwa gwoździe wystające z deski koszowej na zdjęciu, czy nie wilgotnieje w ich obrębie. Kosz to miejsce z mnóstwem wody i dekarze nie powinni tam nic przybijać. Jedyne mocowania w miejscach gdzie są krokwie i występuje docisk przebitej membrany między materiałami. Oni zwykłymi gwoźdźmi przybili kontrłatę lub łatę do deski, zamiast je przykręcić wkrętem nie przelotowym.

Tak powietrze będzie pobierane przez ścianę - myślałem o klimie ale finalnie stwierdziłem że może nie będzie źle, dobrze zaizolowany budynek, brak okien dachowych, mało okien od strony południowej. Latem na parterze w upały było bardzo przyjemnie.  Gwoździ jest więcej przy tym koszu  i w sumie nie wiem co tam zbijali ale żadna wilgoć lub woda sie tam nie pojawia. Chyba powinienem Cię zaprosić na budowę na konsultacje;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, peszko napisał:

Tak powietrze będzie pobierane przez ścianę - myślałem o klimie ale finalnie stwierdziłem że może nie będzie źle, dobrze zaizolowany budynek, brak okien dachowych, mało okien od strony południowej. Latem na parterze w upały było bardzo przyjemnie.  Gwoździ jest więcej przy tym koszu  i w sumie nie wiem co tam zbijali ale żadna wilgoć lub woda sie tam nie pojawia. Chyba powinienem Cię zaprosić na budowę na konsultacje;)

Bez przesady, mało wiem, a to co wiem zdobyte na błędach niestety. Co do reku.. , u mojego znajomego dom zbudowaliśmy z porothermu 25cm, 15 styro lambda0,031, na dachu strop teriva, na niej styropapa od 20 do 25 cm. okna duże trzyszybowe, grube pasywki. Budynek parterowy z dachem płaskim budowany w literę C. Temperatura latem 28 st.  Nauczony doświadczeniem u siebie buduję wymiennik gruntowy zasysanego powietrza, klima będzie zbędna. Jak mieszkasz nie za daleko od Piekar to mogę wpaść ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wisiel napisał:

Bez przesady, mało wiem, a to co wiem zdobyte na błędach niestety. Co do reku.. , u mojego znajomego dom zbudowaliśmy z porothermu 25cm, 15 styro lambda0,031, na dachu strop teriva, na niej styropapa od 20 do 25 cm. okna duże trzyszybowe, grube pasywki. Budynek parterowy z dachem płaskim budowany w literę C. Temperatura latem 28 st.  Nauczony doświadczeniem u siebie buduję wymiennik gruntowy zasysanego powietrza, klima będzie zbędna. Jak mieszkasz nie za daleko od Piekar to mogę wpaść ;)

No ja tego wymiennika w gruncie nie przemyślałem. Bardzo blisko , wpadasz na A1 do lotniska  i potem 6km od lotniska - jak znajdziesz czas zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekuperatory mają tzw. bypasy zapobiegające zasysaniu zbyt gorącego powietrza. Inna sprawa, że otwór do zasysania powietrza powinien być od strony północnej. Ja w tym roku będę testował rekuperację to dam znać jak się sprawuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka :)

Panowie mam problem i nie wiem jak go rozwiązać. Na zdjęciu pokażę Wam jaki mam nawiewnik na górze okien, są to nawiewniki automatycznie, które same sobie regulują powietrzem.

Problem jest taki, że na dole okien zbiera się woda ( też to widać na zdjęciu ), nie ważne czy nawiewnik jest otwarty całkiem, automatycznie czy całkiem zamknięty bo woda i tak się ciągle zbiera. Jak taki nawiewnik używać w mieszkaniu tak, żeby nie zbierała się woda i, żeby mieszkanie było dobrze wentylowane ? Proszę o pomoc :)

 

https://zapodaj.net/22206e6ed56fb.jpg.html

https://zapodaj.net/a2eec91b33e44.jpg.html

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2019 o 12:25, cyber napisał:

Czy ktoś z kolegów montował może u siebie gniazdko ze złączem USB... Coś takiego jak to tutaj: https://osprzet-sklep.pl/gniazdo-schuko-z-usb-z-przeslonami-alpha-abb-p-4286.html

Przydaje to się przede wszystkim wszędzie tam, gdzie trzeba podładować telefon, a nie ma się za bardzo ochoty czy nawet możliwości skorzystania z ładowarki.

Ktoś użytkował może takie gniazdka? Jak się sprawdzają w praktyce?

Mam cos podobnego ale w nablatowe chowane gniazdka w kuchni. Przydaje sie, laduje tez calkiem sprawnie ale ok 2-3 wolniej niz dedykowana ladowarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś za coś z tymi ładowarkami. Nie ma to jak zwykła szybko ładuje.

Mam trochę rzeczy z hydrauliki do sprzedania jakby się ktoś budował i coś potrzebował to piszcie na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rekuperacji to ja mogę jako użytkownik się wypowiedzieć: 

nie mam wymiennika gruntowego; sam reku nie zastąpi klimatyzacji, mamy połączony salon z kuchnią na parterze ze sporą powierzchnią szyb  (a to okna w kuchni, a to HS tarasowy i jeszcze 2 okna tarasowe) wszystko 3 szybowe pasywne, styropianu 20 graf i w to wszystko słońce swieci przez 2/3 dnia, na ścianie mogłoby być i 1 metr styropianu. Jedyne co pomogą w tym by się za mocno nie nagrzewało to grube zaciemniające rolety ale  int chyba nie będzie siedział w ciemnicy przez całe lato.

Sam rekuperator jest w stanie zbić temperaturę w domu o ok 3-4 stopnie, 

zasada działania ręku jest prosta w tym przypadku: na zewnątrz 30 stopni w cieniu i takie powietrze jest zasysane, w domu 26-27 nie ma wymiennika gruntowego, więc samoczynnie w cudowny sposób nie zrobi się nam 20. 

Jeśli macie możliwość by później zamontować klimatyzator „przez ścianę” to można poczekać i zobaczyć jak się będzie sprawował rekuperator ale jeśli trzeba będzie urządzenie powiesić gdzieś w środku domu to przy wykończeniu połóżcie chociaż rurki do jednostki zewnętrznej, bo koszt nie będzie zabijający a później w razie W nie trzeba będzie kuć ścian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2018 o 08:51, talib1990 napisał:

Moje schody już skończone . Koszt balustrady + stopni wszystkich robionych pod wymiar to 2100 zł . Znalazłem stolarza z pod Sandomierza któremu wysłałem szablony w kartonie a on wykonał je według wzoru. Potem tylko szlifowanie , malowanie i montaż . Schody bukowe . Jak pytałem u okolicznych stolarzy to od 7 tysięcy takie schody z montażem 

IMG_20181207_161059.jpg

IMG_20181130_115918.jpg

Stary bez obrazy ale masz stopnie ułożone na betonie a nie schody , gdzie podstopnie, brudnik albo listwy przy ścianie...no i czym wiercił w słupkach otwory bo wygryzione jak bóbr....na allegro znajdziesz zaślepki o różnych rozmiarach i z różnych gatunków drewna

Wstawiam fotki ostatnich które robiłem, jesion bejcowany + 4xlakier 

Listwy przy ścianie również jesion ale lakierowany na biało

P.S na co wujek montował stopnie?

 

 

IMG_20190124_165654.jpg

IMG_20190124_165602.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś montował pompę ciepła do niezbyt nowego domu gdzie są grzejniki i podłogówka 50-50%? Ogrzewana powierzchnia 220m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.02.2019 o 22:01, Kazik123 napisał:

Stary bez obrazy ale masz stopnie ułożone na betonie a nie schody , gdzie podstopnie, brudnik albo listwy przy ścianie...no i czym wiercił w słupkach otwory bo wygryzione jak bóbr....na allegro znajdziesz zaślepki o różnych rozmiarach i z różnych gatunków drewna

Wstawiam fotki ostatnich które robiłem, jesion bejcowany + 4xlakier 

Listwy przy ścianie również jesion ale lakierowany na biało

P.S na co wujek montował stopnie?

 

 

IMG_20190124_165654.jpg

IMG_20190124_165602.jpg

Na ciastoline :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...