Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budujesz/remontujesz dom lub mieszkanie? Tutaj możesz zadać pytanie


Damian

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Damian napisał:

Na ciastoline :D

naprawdę znacząca odpowiedź, są jeszcze "fachowcy" co na układają stopnie na paski wykładziny ...żeby schody nie skrzypiały 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie niby rozmiar nie ma znaczenia :) Jakiej długości wkręty do KG będą najlepsze do montażu płyt na profilach: 25mm czy 35mm ? Płyta KG grubość 12,5mm. Ja się skłaniam ku 35mm.

Kolego Kazik, zamierzam sam z pomocą kumpla, który odkrył w sobie "żyłkę" stolarską, ułożyć własnie stopnie na betonie. Jakieś porady byś miał ? :) 

Edytowane przez marec-ki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, marec-ki napisał:

Panowie niby rozmiar nie ma znaczenia :) Jakiej długości wkręty do KG będą najlepsze do montażu płyt na profilach: 25mm czy 35mm ? Płyta KG grubość 12,5mm. Ja się skłaniam ku 35mm.

Kolego Kazik, zamierzam sam z pomocą kumpla, który odkrył w sobie "żyłkę" stolarską, ułożyć własnie stopnie na betonie. Jakieś porady byś miał ? :) 

Wkręty do pojedyńczej 25mm, 35mm jak dajesz podwójną płytę, stopnie kładłem z racji , że każdy inny na drewnianych klinach i wypełniałem pianką wysokoprężną , 7 lat nic się nie dzieje , nic nie skrzypi

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2019 o 22:00, marec-ki napisał:

Panowie niby rozmiar nie ma znaczenia :) Jakiej długości wkręty do KG będą najlepsze do montażu płyt na profilach: 25mm czy 35mm ? Płyta KG grubość 12,5mm. Ja się skłaniam ku 35mm.

Kolego Kazik, zamierzam sam z pomocą kumpla, który odkrył w sobie "żyłkę" stolarską, ułożyć własnie stopnie na betonie. Jakieś porady byś miał ? :) 

to że stopnie są różnej wysokości to norma, często pierwszy lub ostatni jest za niski/wysoki

ja od x lat stosuje kołki

https://www.obi.pl/kolki-gwozdzie-wkrety-sruby/fischer-kolek-do-schodow-tbb-50-sztuk/p/1770478

są zamienniki ale nie warto oszczędzać

do tego pianka niskoprężna , ja stosuję Tytan 65 ( bardzo wydajna) 

A przerobiłem różne od Fishera po Illbrucka 

w necie jest kalkulator schodów jak ktoś ma problem z przeliczeniem 

są przypadki gdzie nad betonem robiłem drugie schody bo betonowe miały po 26 cm wysokości ..

lakier najlepiej do parkietu jak będzie malowane ręcznie , ja lakieruje pompą 4x lakier + bejca jeśli klient wybierze

w załączniku ostatnie które robiłem

wypełnienie balustrady będzie ze stal lakierowana na biało

IMG_20190108_171047.jpg

IMG_20190108_173520.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2019 o 13:55, k232 napisał:

Siemka :)

Panowie mam problem i nie wiem jak go rozwiązać. Na zdjęciu pokażę Wam jaki mam nawiewnik na górze okien, są to nawiewniki automatycznie, które same sobie regulują powietrzem.

Problem jest taki, że na dole okien zbiera się woda ( też to widać na zdjęciu ), nie ważne czy nawiewnik jest otwarty całkiem, automatycznie czy całkiem zamknięty bo woda i tak się ciągle zbiera. Jak taki nawiewnik używać w mieszkaniu tak, żeby nie zbierała się woda i, żeby mieszkanie było dobrze wentylowane ? Proszę o pomoc :)

 

https://zapodaj.net/22206e6ed56fb.jpg.html

https://zapodaj.net/a2eec91b33e44.jpg.html

Nawiewnik niewielkie ma tu znaczenie. Po prostu skrapla Ci się para wodna z powietrza w najzimniejszym punkcie okna. W tym miejscu obieg powietrza jest najmniejszy, szczególnie że masz narożnik dodatkowo osłonięty prowadnicą od rolety.  Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy oglądając te zdjęcie to to że wyraszanie występuje w samym narożniku szyby. Łączą się tam dwie uszczelki z listew przyszybowych. W ramie skrzydła występuje pewien przewiew powietrza, możliwe że część dostaje się do wnętrza przez styk uszczelek, na tyle ochładzając powierzchnię narożnika aż występuje skroplenie pary. Mniemam że zjawisko te występuje teraz, tj. zimą i występuje po nocy po zamknięciu rolety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kazik123 napisał:

A to moje , drewno egzotyczne Iroko

IMG_20171201_063244.jpg

IMG_20171201_063238.jpg

Mistrzostwo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wisiel no chyba to jest właśnie wina rolet bo jak mam rolety opuszczone na sam dół to jest woda po nocy a jak mam lekko uniesione od dołu to już wody nie ma. Ale czy to może być też, że uszczelki lub cała szyba jest nieszczelna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2019 o 07:31, k232 napisał:

@wisiel no chyba to jest właśnie wina rolet bo jak mam rolety opuszczone na sam dół to jest woda po nocy a jak mam lekko uniesione od dołu to już wody nie ma. Ale czy to może być też, że uszczelki lub cała szyba jest nieszczelna?

Gdyby pakiet był nieszczelny to pojawiłaby się para wewnątrz pakietu. Tak jak pisałem, to ograniczona cyrkulacja w najzimniejszym punkcie okna. Gdybyś przykładowo nie miał parapetu pod oknem, ciepłe powietrze ogrzewało by okno, niwelując ten efekt. Oczywiście to jest przykład, nie rozwiązanie. Pytanie na ile to przeszkadza? Nie zawsze da się to usunąć. Tak więc jak pisałem, możliwy przewiew na styku dwóch uszczelek- do usunięcia. Drugie- zastosowanie zbyt zimnej ramki dystansowej w pakiecie, alu, stal zamiast kompozytu, powoduje mostek termiczny i przemarzanie- nie do usunięcia, przecież nie będziesz zmieniał pakietów. Możliwość trzecia, przewiew pomiędzy skrzydłem a ramą(zbyt mały docisk uszczelki skrzydła do ramy- regulacja na zaczepach mimośrodem). Czwarta, przewiew pomiędzy ramą a parapetem- przyczyna, nie usunięcie listwy transportowej dołu okna przed montażem( przemarzanie i przewiewanie w styku listwy) ostatnia- brak ciągłości w uszczelnieniu pianką- przedmuch. Jeden z tych czynników, lub kilka w połączeniu powoduje wychłodzenie dołu okna do punktu rosy włącznie. Jeśli jest tego dużo, to niestety masz trudny orzech do zgryzienia, bo nie jet łatwo w wykończonym oknie to usunąć. O dziwo w tym sezonie nie było dużych różnic temperaturowych i nie powinno to zjawisko wystąpić.  Przy starego typu oknach, lub skopanym montażu widziałem wyraszanie występujące do 20 cm od dołu szyby ze spływem wody na parapet. Najczęściej jest to w blokach, gdzie szły tanie okna, lub dociepleniowcy przy montażu parapetów wyrywali całą pianę z dołu ramy.  mam nadzieję że rozjaśniłem Tobie trochę obraz. Reszta jest po Twojej stronie. Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie to jak rolety są opuszczone na sam dół to wtedy się woda zbiera bo szyba nie oddycha. Goście jak byli u mnie od szyb to mówili , że mają na wiosnę przychodzić do wszystkich mieszkań i mają silikonować okna bo ponoć producent dał ciała w tej sprawie. No ale pożyjemy zobaczymy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.02.2019 o 22:01, Kazik123 napisał:

Stary bez obrazy ale masz stopnie ułożone na betonie a nie schody , gdzie podstopnie, brudnik albo listwy przy ścianie...no i czym wiercił w słupkach otwory bo wygryzione jak bóbr....na allegro znajdziesz zaślepki o różnych rozmiarach i z różnych gatunków drewna

Wstawiam fotki ostatnich które robiłem, jesion bejcowany + 4xlakier 

Listwy przy ścianie również jesion ale lakierowany na biało

P.S na co wujek montował stopnie?

 

 

IMG_20190124_165654.jpg

IMG_20190124_165602.jpg

Dekle zostały dorobione , potem wszystko było raz jeszcze malowane . Stopnie były montowane na klej Uzin czy jakoś tak. Listew bocznych jak i podstopnic nie chcieliśmy , są pomalowane podstopnice dodatkowo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, planuję montaż hamaka w mieszkaniu, w małym pokoju, myślę że to najodpowiedniejszy temat. 

Montaż planuje na przekątnej pokoju, która ma około 4,5m moze ciut więcej. Jestem zielony w temacie remontowym dlatego chciałbym zapytać czy można wiercić w ścianie na której jest okno ? (Jest to Blok 10p raczej starszy)Był 2 razy ocieplany (dwie warstwy styropianu)  Ściany na 100% nie wiem ale raczej beton.

Mam też drugą opcje, montaż do sufitu ale w tym przypadku również pytania: Wiadomo z fusów niewywróżycie ale czy w sufit 10cm spokojnie się wwiercę? 

I ogólnie która opcja byłaby rozsądniejsza ? W ścianach ? W suficie ? czy może z jednej strony w ścianie z drugiej sufit ?

 

A na koniec chciałym zapytać was o to co potrzebowałym do takiego montażu ? 

Coś takiego? czy jakoś inaczej?

bb88ab0d6ced9f2e773310c74f64a038.jpg

Następnie jakie wkręty? Rodzaj, długość itp ? Ogólnie chodzi mi o konkretne wymiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ścianie na której masz okno możesz spokojnie wiercić byle nie w nadprożu nad oknem (czyli do ok. 20cm nad nim). Nadproże w zależności jakie siły ma przenieść będzie wchodziło do 30cm na ścianę po obu stronach okna jeśli to balkonowe przy mniejszych nadproża będą krótsze. Jeśli styropian jest od zewnątrz to nie będzie miało to znaczenia. Sufit ma na pewno więcej niż 10cm. To co wkleiłeś będzie ok, jak 4 szt. to po fi 10mm, dł. 10cm w ścianie/suficie Ci wystarczy. W suficie może nie być łatwo (zbrojenie, beton, płyta). Także powodzenia, podpytaj w sklepie najlepiej coś Ci doradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, michal_g84 napisał:

W ścianie na której masz okno możesz spokojnie wiercić byle nie w nadprożu nad oknem (czyli do ok. 20cm nad nim). Nadproże w zależności jakie siły ma przenieść będzie wchodziło do 30cm na ścianę po obu stronach okna jeśli to balkonowe przy mniejszych nadproża będą krótsze. Jeśli styropian jest od zewnątrz to nie będzie miało to znaczenia. Sufit ma na pewno więcej niż 10cm. To co wkleiłeś będzie ok, jak 4 szt. to po fi 10mm, dł. 10cm w ścianie/suficie Ci wystarczy. W suficie może nie być łatwo (zbrojenie, beton, płyta). Także powodzenia, podpytaj w sklepie najlepiej coś Ci doradzą.

Mówiąc o ścianie na której jest okno, miałem na myśli nie tyle co nad oknem ale raczej obok ,obok w rogu pokoju blisko sufitu ale nadal to ściana z oknem, zwykłe okno.

Dzięki za odpowiedź :) Jeszcze podpytam w sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem w castoramie po graty, gosc ma szybko mi polecil. Fi 10 ale 8cm.

Moje pytanie czy te 8 wystarcza? 

10tki mialy gwint tej samej dlugosci co 8 tylko ze mialy kawalej wiecej ale juz samwgo metalu bez gwintu.

Na które sie zdecydować? Wrocic po te 10tki czy te 8 wystarcza? Nie chce spaść ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że dopiero teraz odpisuje, może już zdecydowałeś. Ja wychodzę z założenia że tam gdzie wieszam wartościowe przedmioty lub siebie (czyli swoje 4 litery jeszcze cenniejsze) to nie oszczędzam. Przy czterech śrubach na uchwyt pewnie i 8 wystarczy, tym bardziej że wskakiwać na to nie będziesz, a na ścinanie spokojnie wystarczy. Jak ja bym miał kupować to bym wziął 10-tki :) Bo jak się potłuczesz to cena będzie większa niż różnica pomiędzy 8 i 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2019 o 19:12, michal_g84 napisał:

Sorry że dopiero teraz odpisuje, może już zdecydowałeś. Ja wychodzę z założenia że tam gdzie wieszam wartościowe przedmioty lub siebie (czyli swoje 4 litery jeszcze cenniejsze) to nie oszczędzam. Przy czterech śrubach na uchwyt pewnie i 8 wystarczy, tym bardziej że wskakiwać na to nie będziesz, a na ścinanie spokojnie wystarczy. Jak ja bym miał kupować to bym wziął 10-tki :) Bo jak się potłuczesz to cena będzie większa niż różnica pomiędzy 8 i 10.

Kupiłem jedną paczke 8mek czyli 6szt ale jeszcze ze 2 dni sie zastanawiałem bo i tak póki co nie mam czasu się za to zabrać, narazie kompletuje graty :)

I w końcu doszedłem do tego samego wniosku co mówisz :) Nie chcę potem spaść przez te 2 cm, a oszczędności akurat w tym nic bo cena ta sama :D pojechałem wymienić na 10tki a i tak musiałem dokupić drugą paczkę.

W necie jeszcze widziałem że montowali na kotwach chemicznych, ale zdecydowałem się na te 10tki, wszystko mam teraz szukam czasu tylko :D

Niestety będe musiał przywiercić uchwyty dośc wysoko bo prawie pod sufitem czyli gdzieś lekko ponad  2metry, gdyż z jednej strony szafa blokowała by liny gdybym dał niżej, a niestety tylko taką pozycje mam do wyboru.

Co prawda jest jescze jedna opcja ale to znów będzie za małą odległośc między ścianami ,ale byłoby nad łóżkiem więc bezpieczniej :D No cóż niestety :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu dziś miałem chwile czasu ale jak zdązyłem się przekonać za mało na wszystkie 8 śrub, udało mi się wywiercić ledwo 2 dziury na 10cm w ścianie pomiędzy mieszkaniami, faktycznie dośc ciężko ten beton idzie zwykłą udarową wiertarką, w jednej dziurze trafiłem na coś innego niż beton chyba bo ostatnie 1,5cm dośc opornie szło, na tyle opornie że dwa razy wiertło wykręciło się z wiertarki, ale wymęczyłem do końca. 

To możliwe żeby w takiej ścianie między mieszkaniami było coś innego niż beton? Twardszego, czyżby zbrojenie ? ale w ścianie? Co pawda jest to róg ściany pod sufitem jakieś 10 - 15 cm od sufitu.

Reszte będe musiał wiercić po trochu w tygodniu bo jednak to troche mnie zmęczyło :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok masz pewnie z płyty żelbetowej i najlepsza będzie młotowiertarka,zwykłą sobie odpóść ,jak trafiłeś na coś twardego to zapewne drut zbrojeniowy, których w płycie jest bardzo dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...