Budujesz/remontujesz dom lub mieszkanie? Tutaj możesz zadać pytanie
24 24

    1596 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    21 godzin temu, wisiel napisał:

    Więc tak po kolei: jak już popełniłeś takie fo- pa z dachem to robisz tak: wełna nie może dotykać membrany( w miejscu styku nastąpi podciąganie higroskopijne wilgoci z membrany w kierunku wełny. Sposoby wykonania tego, załóżmy że krokiew 18 cm: dajesz wełnę 15 cm na lico z dołem krokwi, wełna nie może być ciasno przycięta i zbita, ale nie na tyle luźno by były szpary na styku. Sposób 2- nabijasz listwy 3 centymetrowe na boku krokwi tuż przy membranie po całej ich długości. na listwy mocujesz membranę do której śmiało możesz docisnąć wełnę. W ten sposób zachowasz szczelinę wentylacyjną. Sposób 3: do boków krokwi mocujesz za pomocą gwoździ, zszywek wkrętów... itd. sznurek ( pamętaj by był elestyczny bo można go mocno naciągnąć) w taki sposób jak sznurówki w bucie- lewa, prawa- prawa, lewa, krzyżowo. Na tak przygotowany ruszt kładziesz wełnę. Masz wtedy pewność że całościowo masz zapewnioną szczelinę wentylacyjną.  Pamiętaj kilka zasad które musisz zachować: szczelina wentylacyjna  wełna membrana 2- 3 cm. ( nie słuchaj podpowiedzi że wełna może dotykać membrany bo membrana oddycha) Wełna ma być położona szczelnie, ale nie może być ściśnięta, zbita( nie trzyma wtedy parametrów), tak więc nie upychaj jej" na chama" w dziury ile wlezie. Każdą kolejną warstwę kładziesz krzyżowo względem poprzedniej. I to by było tyle. Acha ważnym etapem jest układanie foli paroizolacyjnej. Kup grubą folię( unikniesz wtedy przypadkowych rozdarć, folię przyklejasz na ruszt aluminiowy( tuż przed płytą gk.) i przyklejasz do ścian. Wszelkie przejścia przewodów, rur, kominków etc. zaklejasz szczelnie taśmą, tak by nie było przedmuchów. Nie podpowiem Ci ile dać wełny. To indywidualna sprawa, w zależności ile masz kasy. Lepiej jednak kupić gówniane meble czy płytki, niż za słabo docieplić. Meble czy płytki możesz zmienić bez większych problemów za kilka lat. Docieplenia już nie poprawisz. Osobiście uważam że na obecne czasy 30 cm wełny to takie minimum startowe. Zastanów się nad pianą. Plusy jej to: Brak mostków i szczelin, oddaje wodę i wilgoć. zajmuje mało miejsca. Układanie stelaży i sufitów zaczniesz po 5 godzinach od wejścia ekipy na budowę. W częstochowie są tanie firmy. Ja wytargowałem 50 zł za m2 przy 20 cm grubości. Możesz założyć styropian na wełnę jako drugą warstwę. Możesz założyć styropian jako pierwszą warstwę. Nie do końca jest to prawidłowe, ale zda egzamin, pamiętaj jednak że musiałbyś zastosować w tym pomieszczeniu kominki odprowadzające wilgoć, z racji parametrów styropianu. na twoim miejscu nie docieplałbym strychu a jedynie wydzieliłbym komorę na samą stację rekuperacji, a docieplenie główne poprowadziłbym po suficie poddasza. Natomiast jeśli docieplasz dach do kalenicy, to w tym przypadku nie docieplałbym sufitu poddasza, bo to zbędne dublowanie systemów i marnotrawienie pieniędzy.

    Wisiel dzięki za wszelkie uwagi i wyczerpująca odpowiedź:) do moich postów, co do piany o której wspomniałeś powiem Ci ze coraz bardziej jest do niej przekonany  i miałem m. in spotkanie z wykonawcą i by było porównywalnie do wełny która miałem kłaść proponuje mi 30 cm piany  - koszt dla mnie akceptowalny.  Jeden z wykonawców z  którym rozmawiałem na temat wykończeń przestrzega mnie przed samodzielną zmianą izolacji dachu i twierdzi ze powinien to zrobić projektant, bo tak to sam biorę odpowiedzialność na wszystko co z tym związane. Nie wiem jak to potem jest z tym świadectwem energetycznym, w projekcie jest 40 cm wełny 0,035, na ścianach zewnętrznych 25cm styropianu grafitowego 0.031 . Czy mogę to sobie od tak zmienić? styropian zamierzam dać 20 cm bo nie chce bunkru i na składach polecają mi dobry markowy biały EPS 70 z Knauf, Austrotherm z lambda 0,038 lub 37 niż pseudo grafity. ponoć przy 20 cm krzywa cieplna przy takiej grubości styropianu   jest od pewnego momentu płaska.

    Tak więc raczej dam pianę, na strychu 20-22cm, nie wiem tylko jak rozwiązać temat z wentylacja strychu, czy powinienem zrobić np kratkę wentylacyjna w kominie który przechodzi przez strych czy w ścianie - czy nie robić w ogóle? Paroizolacji na strychu podobno mam nie robić. 

    Jednak teraz inny temat spadł mi znowu na głowę - membrana dachowa przecieka (pojawiają się zacieki) wygląda ze wykonawca uszkodził ja od zewnątrz i teraz mam w kilkunastu miejscach efekty jak na zdjęciach. Jeden twierdzi bym to zakleił od wewnątrz specjalną taśmą, inny że wymienić membranę , inny że dawać łątki od zewnątrz - zawrót głowy i nie wiadomo co z tym robić.

    mem2.jpg

    mem1.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    14 minut temu, peszko napisał:

    Wisiel dzięki za wszelkie uwagi i wyczerpująca odpowiedź:) do moich postów, co do piany o której wspomniałeś powiem Ci ze coraz bardziej jest do niej przekonany  i miałem m. in spotkanie z wykonawcą i by było porównywalnie do wełny która miałem kłaść proponuje mi 30 cm piany  - koszt dla mnie akceptowalny.  Jeden z wykonawców z  którym rozmawiałem na temat wykończeń przestrzega mnie przed samodzielną zmianą izolacji dachu i twierdzi ze powinien to zrobić projektant, bo tak to sam biorę odpowiedzialność na wszystko co z tym związane. Nie wiem jak to potem jest z tym świadectwem energetycznym, w projekcie jest 40 cm wełny 0,035, na ścianach zewnętrznych 25cm styropianu grafitowego 0.031 . Czy mogę to sobie od tak zmienić? styropian zamierzam dać 20 cm bo nie chce bunkru i na składach polecają mi dobry markowy biały EPS 70 z Knauf, Austrotherm z lambda 0,038 lub 37 niż pseudo grafity. ponoć przy 20 cm krzywa cieplna przy takiej grubości styropianu   jest od pewnego momentu płaska.

    Tak więc raczej dam pianę, na strychu 20-22cm, nie wiem tylko jak rozwiązać temat z wentylacja strychu, czy powinienem zrobić np kratkę wentylacyjna w kominie który przechodzi przez strych czy w ścianie - czy nie robić w ogóle? Paroizolacji na strychu podobno mam nie robić. 

    Jednak teraz inny temat spadł mi znowu na głowę - membrana dachowa przecieka (pojawiają się zacieki) wygląda ze wykonawca uszkodził ja od zewnątrz i teraz mam w kilkunastu miejscach efekty jak na zdjęciach. Jeden twierdzi bym to zakleił od wewnątrz specjalną taśmą, inny że wymienić membranę , inny że dawać łątki od zewnątrz - zawrót głowy i nie wiadomo co z tym robić.

    mem2.jpg

    mem1.jpg

    membranę zaklej w tych miejscach taśmą. Rozbieranie połaci o bezsens. Taśma do membran w hurtowni kosztuje do 5 zł. masz uszkodzoną wierzchnią warstwę membrany odpowiedzialną za dyfuzję pary wodnej od w kierunku zewnątrz budynku.  Nie wstawiaj wentylacji na strychu, nie wiem po co miała by być. Wentylacja tam nie potrzebna, w ostateczności będzie w ramach dyfuzji wilgoci przez izolację i membranę pod dachówkę.  Nie poprzestawaj na rozmowach z jednym wykonawcą. Zapraszaj na budowę kilku, bo jeśli nie znasz tematu to stracisz płacąc za fantazję niedouczonych budowlańców. Mi pierwszy gość od piany takie fantazje cisnął że hej. Dopiero po rozmowach z kilkoma kolejnymi załapałem temat. Nie bardzo rozumiem dlaczego nie miałbyś zmienić wełny na pianę, czy grubości styropianu, czy typu okien. Ty jesteś inwestorem i ty masz do tego prawo.Co złego jest w tym że wywaliłeś 40 cm wełny o lambdzie 0,033 na 30 cm piany o lambdzie bodajże 0,22W/m2? Oczywiście możesz dać znać projektantowi by zmienił wpisy, ale niech to zrobi raz, na samym końcu budowy, bo będziesz miał jeszcze wiele zmian.  Na twoim miejscu zastanowiłbym się czy nie zmienić styro na niższą lambdę. Domu nie budujesz na dwa dni, a lambda oscylująca w okolicach 0,040 to zaczyna być powoli shit. Możesz dać styro 20 od północy i wschodu, 15 natomiast od południa i zachodu. Ja wybrałem grafitowy styro 15 cm. 0,030. Możesz również zastanowić się nad płytami PIR. 5 cm. piru 0,022 lambda to tyle ile 15 cm styropianu. Niestety PIR jest nadal drogi i trzeba mieć szczęście by go taniej kupić. Firma Knauf jest dobra( przede wszystkim styropian jest równy i elewacja lepiej wygląda), ale jest generalnie drogi niestety. Wspominałeś o rekuperacji. Powietrze będziesz pobierał zapewne przez ścianę? Jeśli tak to musisz wiedzieć że będziesz miał nawiewane latem ciepłe powietrze do domu, i będziesz musiał pomyśleć o klimie.  Acha. Sprawdź proszę te dwa gwoździe wystające z deski koszowej na zdjęciu, czy nie wilgotnieje w ich obrębie. Kosz to miejsce z mnóstwem wody i dekarze nie powinni tam nic przybijać. Jedyne mocowania w miejscach gdzie są krokwie i występuje docisk przebitej membrany między materiałami. Oni zwykłymi gwoźdźmi przybili kontrłatę lub łatę do deski, zamiast je przykręcić wkrętem nie przelotowym.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Godzinę temu, dawid_mag napisał:

    Właśnie teraz szwagier ma robić na OSB i wychodzi, że grunt i tynk nie będą dużo droższe od tych co idą na gk wiadomo różnica w cenie zakupu płyty GK i OSB ale według mnie będzie to solidniejsze i mocniejsze bo i stelaż będzie drewniany a nie te profile. No i raczej nikt tego ręką nie przebije 😉 więc za jakiś czas będę mógł powiedzieć więcej o tym rozwiązaniu. Na pewno różnica będzie już od początku jak będzie chciał coś przykręcić bo wiadomo jak coś się trzyma na GK. Tu ma być płyta OSB 10 chyba to nawet wkręt czy coś myślę, że będzie się trzymać o wiele lepiej, nie wiem też czy to nie cieplejsze rozwiązanie?🤔 Aha no i płytę trzeba najpierw przeszlifować więc ta powłoka woskowana nie będzie przeszkadzać 😉

    Ok. Zgadzam się. Tylko moją wątpliwość budzi fakt co da na tą płytę? Grunt, gips? Grunt, klej minerał, gips? Grunt, klej siatka, klej, gips? Czy jeszcze co innego? Ruszt drewniany? Zabezpiecz drewno dobrze. Te impregnaty zielone to pic. Kup opryskiwacz ogrodowy, środek grzybobójczy i jazda. Raz przed budową rusztu i raz po jego zbudowaniu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    22 minuty temu, wisiel napisał:

    Wspominałeś o rekuperacji. Powietrze będziesz pobierał zapewne przez ścianę? Jeśli tak to musisz wiedzieć że będziesz miał nawiewane latem ciepłe powietrze do domu, i będziesz musiał pomyśleć o klimie.  Acha. Sprawdź proszę te dwa gwoździe wystające z deski koszowej na zdjęciu, czy nie wilgotnieje w ich obrębie. Kosz to miejsce z mnóstwem wody i dekarze nie powinni tam nic przybijać. Jedyne mocowania w miejscach gdzie są krokwie i występuje docisk przebitej membrany między materiałami. Oni zwykłymi gwoźdźmi przybili kontrłatę lub łatę do deski, zamiast je przykręcić wkrętem nie przelotowym.

    Tak powietrze będzie pobierane przez ścianę - myślałem o klimie ale finalnie stwierdziłem że może nie będzie źle, dobrze zaizolowany budynek, brak okien dachowych, mało okien od strony południowej. Latem na parterze w upały było bardzo przyjemnie.  Gwoździ jest więcej przy tym koszu  i w sumie nie wiem co tam zbijali ale żadna wilgoć lub woda sie tam nie pojawia. Chyba powinienem Cię zaprosić na budowę na konsultacje;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    5 minut temu, peszko napisał:

    Tak powietrze będzie pobierane przez ścianę - myślałem o klimie ale finalnie stwierdziłem że może nie będzie źle, dobrze zaizolowany budynek, brak okien dachowych, mało okien od strony południowej. Latem na parterze w upały było bardzo przyjemnie.  Gwoździ jest więcej przy tym koszu  i w sumie nie wiem co tam zbijali ale żadna wilgoć lub woda sie tam nie pojawia. Chyba powinienem Cię zaprosić na budowę na konsultacje;)

    Bez przesady, mało wiem, a to co wiem zdobyte na błędach niestety. Co do reku.. , u mojego znajomego dom zbudowaliśmy z porothermu 25cm, 15 styro lambda0,031, na dachu strop teriva, na niej styropapa od 20 do 25 cm. okna duże trzyszybowe, grube pasywki. Budynek parterowy z dachem płaskim budowany w literę C. Temperatura latem 28 st.  Nauczony doświadczeniem u siebie buduję wymiennik gruntowy zasysanego powietrza, klima będzie zbędna. Jak mieszkasz nie za daleko od Piekar to mogę wpaść ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    15 minut temu, wisiel napisał:

    Bez przesady, mało wiem, a to co wiem zdobyte na błędach niestety. Co do reku.. , u mojego znajomego dom zbudowaliśmy z porothermu 25cm, 15 styro lambda0,031, na dachu strop teriva, na niej styropapa od 20 do 25 cm. okna duże trzyszybowe, grube pasywki. Budynek parterowy z dachem płaskim budowany w literę C. Temperatura latem 28 st.  Nauczony doświadczeniem u siebie buduję wymiennik gruntowy zasysanego powietrza, klima będzie zbędna. Jak mieszkasz nie za daleko od Piekar to mogę wpaść ;)

    No ja tego wymiennika w gruncie nie przemyślałem. Bardzo blisko , wpadasz na A1 do lotniska  i potem 6km od lotniska - jak znajdziesz czas zapraszam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    24 24

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.