Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Czy pompowtryskiwacze mam do wymiany ? Porady...


lisek120

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Chodzi Ci o ustawienie na nowo pompek na 180 stopni ? 

Tak dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawia się na nowo, jak on niby chce wyciągać dźwigienki bez popuszcenia śruby regulacyjnej ? Przecież wtedy są takie naprężenia na wałku dźwigienek ? Wykręca się śruby regulacyjne, potem wkręca do wyczuwalnego oporu i cofa o 180 stopni, cała filozofia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana uszczelnień pomogła, dzisiaj zobacze jeszcze logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak oceniacie stan pompek? Nie wiem jak to odczytać bo nie bardzo wiem jakie wartości są przyjmowane za poprawne. Dzięki 

 

https://m.fotosik.pl/zdjecie/f6b0770869c36985

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

24 minuty temu, Vipp napisał:

Witam, jak oceniacie stan pompek? Nie wiem jak to odczytać bo nie bardzo wiem jakie wartości są przyjmowane za poprawne. Dzięki 

 

https://m.fotosik.pl/zdjecie/f6b0770869c36985

Wszystko w porządku, im bliżej zera tym lepiej

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym może świadczyć korekcja dochodząca do +1,3 ? Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku?Silnik wtedy się trochę zatelepie podczas odpalania.

Uszczelniacze wymieniałem pomogło na chwilę i to nie do końca, gniazda regenerowane rok temu i już nie najlepiej wyglądają = lekkie progi.

Ogólnie czym cieplej odpala lepiej na tyk zero telepania a jak temperaturka spadnie to potrafi się trochę zatelepać z korekcją pod + 1,3 po czym spada do 0,3 i chodzi dobrze.

Wtrysk,gniazda?Uszczelniacze ponownie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2018 o 07:49, BartoszBB napisał:

Ogólnie czym cieplej odpala lepiej na tyk zero telepania a jak temperaturka spadnie to potrafi się trochę zatelepać z korekcją pod + 1,3 po czym spada do 0,3 i chodzi dobrze.

Trzeba zacząć od uszczelnień pompowtrysków, takie zmiany korekcji względem temperatury to najczęściej puszczające oringi na PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś że były progi w gwiazdach, więc pewnie montując pompki z nowymi  uszczelniaczami poprzecinałeś je i dlatego pomogło na chwilę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2018 o 17:40, kamil-vag napisał:

Trzeba zacząć od uszczelnień pompowtrysków, takie zmiany korekcji względem temperatury to najczęściej puszczające oringi na PD.

Dzięki za info.

Myślałem że nowe gniazda wytrzymają nieco więcej po 13tys.km nie było śladów żużycia bo 25 tys.są już progi. Z tego co zauważyłem górne uszczelnienia nie są niemal zużyte a jedynie dolne. Możliwe też że to wina tulejowania bo dół tulejowany nie jest.

Jeszcze nie wiadomo czy mechanior wcześniej śruby wymienił i jak pompki dokręcił. Teraz robię to sam to mam pewność co i jak.

Jak wyciągałem pompkę miała jakby ,,drobny osad'' mosiądzu i była z lekka tym uwalona u góry nie ma tego na zdjęciach.

Zastanawiam się czy zastosować nadwymiarowe oringi , zrobiłem małe rozeznanie i niby się sprawdzają.

http://allegro.pl/oring-uszczelka-pompowtrysk-nadwymiar-i7396698469.html?reco_id=619bcb8b-6dad-11e8-9d77-246e9680b6a8

Czy mosiężną podkładkę termiczną należałoby wymienić ? Czy zużywa/ubija się ona po jednym dokręceniu pompowtrysku? Pytam bo w komplecie nadwymiarowych oringów ich nie ma... i musiałbym dokupić osobno.

greg2505

Zobaczymy jak wyciągne pompki ... wiem że po wymianie uszczelnień autko lepiej się zbierało z dołu i lepiej odpalało. nawet przy +15 teraz potrafi się zatelepać i puścić nieco białego dymka przez podwyższoną korekcje na zimnym.

DSC_2655.JPG

DSC_2656.JPG

Edytowane przez BartoszBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stosowałem oringi boscha nominał żadne nadwymiarowe ,zebrałem delikatnie ostre krawędzie w gniazdach + polerka gniazd i jak narazie jest spokój ,a już trochę km zrobiłem,tak samo zrobiłem w aucie kolegi w którym wcześniej mechanik nie złagodził gniazd co skutkowało pocięciem oringów podczas montażu pompek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany uszczelniaczy, na forum jest moja instrukcja, dość dokładnie opisana procedura wymiany: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjTWZMVWRTSUJyX1E Jak masz trochę smykałki i umiejętności to zrobisz sam... Jak nie czujesz się na siłach to oddaj komuś kumatemu.

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2018 o 18:08, cocoo24 napisał:

Panowie, proszę o pomoc

zaczęły mi padać pompki telepie budą po odpaleniu

 

czy mając program w awx na 163km jak wymienie pompki na bardziej wydajne np z avf niezbędna jest korekta czy jak wymienie na takie same trzeba robic korekte? 

czy pompki z 2.0 BLB będa pasowały?

 

proszę o odczyt loga

1fa504eb344e9329med.jpg

a6bb10b5da60305dmed.jpg

efb57757426c0c48med.jpg

wymieniać wszystkie czy pojedyńcze szt?

jakie pompki polecacie do awx po programie bez wiekszych modyfikacji

ktoś na forum ma pewne pompki na sprzedaż?

po wymienie uszczelnień

e29369866aa6c989med.jpg

b3b08f28d9a9addbmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry lepsze, a jak odczucia ? Mniej telepie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kamil-vag napisał:

Parametry lepsze, a jak odczucia ? Mniej telepie ?

telepotanie ustało, dleikatnie lepsza kultura pracy, można powiedzieć, że powrócił do tego jak powinno być.

Po odpaleniu przez 1 sek lekko zatelepie, ale to pewnie co innego, przebieg 370 tys, więc ma prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.jestem po wymianie uszczelnień wszystkich 4 Pompek, lecz nadal jest słaba kultura pracy silnika jak rownież zwiększone spalanie,gdyż na fisie pokazuje 8,8 litra,a to w takich warunkach pogodowych(upał) znacznie odbiega od normy. Wrzucę kilka screenów w pomiarami i prosiłbym o podpowiedż w czym tkwi problem. Z góry dziękuję:

To są logi zaraz po wymianie na ciepłym silniku:

bloki po naprawie na cieplym.jpg

a to dzisiejsze zaraz po odpaleniu autka, dodam ,że bez zalączonej klimy:

logi 1 zimny.jpg

logi2.jpg

a tak to wyglądało jak silnik osiągnął temperaturę ok.70 stopni i zalączoną klimą :logi z klima i cieplejszym silnikiem.jpgklima 2.jpg

Mam jeszcze jedno pytanko: czy takie objawy może dawać zawalony zawór EGR ?!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...