Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Czy pompowtryskiwacze mam do wymiany ? Porady...


lisek120

Rekomendowane odpowiedzi

Te korekcje są całkiem poprawne, to, że wartości wzrastają przy klimie też jest normalne, większe obciążenie silnika - większa dawka wtryskiwanego paliwa... 

Wałek oglądałeś ? Jak krzywki ? Ja Ci mogę od siebie polecić stosowanie oleju 2T co któreś tankowanie i do tego stosowanie uszlachetniaczy typu militec, Archoil AR 9200 itd... 

To naprawdę uspokaja motorówkę... U mnie po wymianie uszczelnień, wyczyszczeniu popmpek na myjce ultradźwiękowej i po stosowaniu tych dodatków silnik pracuje bardzo równo, ciszej i nie ma już nieprzyjemnych drgań na postoju... a trochę czasu już od tego zabiegu minęło. 

Spróbuj - nie masz nic do stracenia... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc ,to krzywki są już bez fazki (wiec troche starte), tylko ze irytuje mnie inna rzecz ,a mianowicie skok obrotów na biegu jałowym , mianowicie wzrost obrotow na 2 sek ,powrót do normalnej pracy i "chrobotanie" ,tak jakby metal tarł o metal , pozniej ustepujuje i po 20-30 sekundach cykl sie powtarza, nagram jutro krótki filmik ,może dzwięk w czymś pomoże ,ale przede wszystkim dziękuję ze pomoc przy logach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wtryski według instrukcji z forum w logach niby wszystko w normie prócz kanału 13.  tam na ciepłym mam takie wartości

1 cyl   -0,49

2 cyl  -0,31

3 cyl  -0,82

4 cyl  +1,80  (tu czasem było nawet 2,30  na reszcie tam niewielkie różnice)

To chyba nie za dobrze co ? A takie korekty na minusie mogą być? 

 

 

Edytowane przez mk44arty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, mk44arty napisał:

Sprawdzałem wtryski według instrukcji z forum w logach niby wszystko w normie prócz kanału 13.  tam na ciepłym mam takie wartości

1 cyl   -0,49

2 cyl  -0,31

3 cyl  -0,82

4 cyl  +1,80  (tu czasem było nawet 2,30  na reszcie tam niewielkie różnice)

To chyba nie za dobrze co ? A takie korekty na minusie mogą być? 

 

 

Na 3 jest minus bo 4 niedomaga , a suma z 4 daje  zero , u mnie pomogła wymiana oringów na pompkach i z +2.99 korekta zeszła do ok +1.00, korekty im bliżej zera tym lepiej , chociaż tolerancja jest od -2,8 do + 2.8

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji z forum pisze że, w rocznikach do chyba 2005 różnice powyżej 1.00 od zera lub drugiego najbliższego wartością na plusie to już niedobrze. Zastanawiam się czy od razu wymieniać uszczelniacze na pompce czy najpierw sprawdzić kompresje na 4 cyl. ale jak pomyślę że trzeba świece odkręcić to już mi się odechciewa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też na 4 była duża wartość ,zmieniłem uszczelnienia i zamieniłem 4 pompkę z 3 miejscami,korekcja poszła za pompką na 3 cylinder ,ale z 2,99 spadła do ok 1.00, także możesz tak samo spróbować ,w 99 % winna jest pompka ,a nie cylinder,wszystko robiłem sam więc koszta nie wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Zrobie tak jak mowisz. Moze to tylko uszczelnienia 

Ciekawe jest to że, na wszystkich pompkach jest data 12.2017. Odkryłem to rok temu jak sam wymieniałem na pierwszym cyl. bo tak się zacinał że wywalało błąd zapłonu. Też macie takie doświadczenia z regenerowanymi. Już się zastanawiam jak będę musiał wymienić czy znowu kupić regenerowany. 

Edytowane przez mk44arty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie mam taki problem dziś po powrocie do domu autem zaczeło bujac, silnik sie telepie po podpięciu kompa wyszło ze ostatni wtryskiwacz nie domaga.Jest możliwe ze cos nie łaczy czy do wymiany|?

dsc_0004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, LORD DIABLO napisał:

Witam Panowie mam taki problem dziś po powrocie do domu autem zaczeło bujac, silnik sie telepie po podpięciu kompa wyszło ze ostatni wtryskiwacz nie domaga.Jest możliwe ze cos nie łaczy czy do wymiany|?

dsc_0004.jpg

Miałem tak samo ,pomogła wymiana uszczelniaczy, dodatkowa zamieniłem 4 pompkę z 3 miejscami ,teraz jest ok +1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, LORD DIABLO napisał:

Witam Panowie mam taki problem dziś po powrocie do domu autem zaczeło bujac, silnik sie telepie po podpięciu kompa wyszło ze ostatni wtryskiwacz nie domaga.Jest możliwe ze cos nie łaczy czy do wymiany|?

dsc_0004.jpg

Miałem tak samo ,pomogła wymiana uszczelniaczy, dodatkowa zamieniłem 4 pompkę z 3 miejscami ,teraz jest ok +1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może ktoś wcześniej za mocno ustawił docisk na pompkę... nie spotkałem się by ori popychacz tak u kogoś pękł...

Ale to jest przykład, że zawsze najpierw przy problemach z PD powinno się zrzucić pokrywę, podoginać konektory, obejrzeć wałek, dźwigienki, popychacze itd... 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było sprowadzone z Niemiec. Nie było żadnych problemów korekty były na 0 stało się to nagle podczas jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

 

Mam się już rozglądać za uszczelnieniami czy lecieć grubiej i wtryski do myjki ?

 

Autem trochę buja ( szczególnie na zimnym ) - tutaj zrzut z VCDS z ciepłego silnika

 

image.pngdsadsa

 

Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwólcie że i ja o coś spytam co prawda nie zrobiłem screena nawet ale....

1 miał -0,45

2 miał -0,45

3 miał -0,40

4 miał 1,30 (nowy wtryskiwacz)

 

Silnik BKE, I teraz pytanie czy te pozostałe są już do czyszczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pozostałe cylindry mają lepsza wydajność niż ten z nowym pompowtryskiwacze... Pod uwagę się bierze tylko dodatnie korekcje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kamil-vag napisał:

Te pozostałe cylindry mają lepsza wydajność niż ten z nowym pompowtryskiwacze... Pod uwagę się bierze tylko dodatnie korekcje... 

dzięki, właśnie miałem już skasować posta bo przeczytałem Twój wpis w innym poście, gdzie o tym pisałeś.

 

 

czyli tu coś z nieszczelnością na cyl?

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kamil-vag napisał:

A ten 1 nowy miał takie same numery co pozostałe? 

a tego Ci nie powiem tak na 100%,  kolega kupował i z tego co wiem to gość twierdził że ma pasić(po vin dobierał mu) ale czy identiko nr to nie wiem.

 

 

narzeka na dość spore spalanie rzędu 9-10 l średnio ale tak niby nic nie widać na vagu. Ja co prawda tdika to dobrze nie kumam.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompka nowa czy regenerowana ,bo często je za nowe ludzie uważają,a różnica spora i tak jak Kamil napisał czy taka sama jest,możliwy błąd przy montażu może być ,na początek zamienił bym miejscami z inną,jeśli jest faktycznie nowa i taka sama jak inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...