Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Czy pompowtryskiwacze mam do wymiany ? Porady...


lisek120

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, marky2552 napisał:

panowie problem mam mianowicie 2 dni temu jechałem autem i przy 3 tys obrotach silnik zaczął szarpać i zapalił się esp podłączyłem vaga wyświetlił się błąd 18074 valve for pump jet cylinder 1 n240 electrical malfunction to pokrywa do góry dogiąłem konektory na razie nie szarpie no i bipy spadły ale PD pokazują duże wartości w grupie 013 a auto drga na wolnych obrotach ten pierwszy ma dużo na minus ale czytałem że jest najlepszy nie wiem co mam z tym robić nowa vacum pompa sprzęgło dwumas turbo oleje filtry wałek rozrządu szklanki panewki  rury od turbo intercooler a silnik jak chodził ujowo tak chodzi. pompowrtyski po regeneracji 3 lata temu na kwotę prawie 2500 tys zł 

4proba.png

 

Najlepiej jakbyś podmienił pompki na inne sprawne ,ale nie po regeneracji, kilka przypadków znam że po regeneracji gorsze były niż używki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z A4 B6 1.9 AWX. Co jakiś czas telepie mocno silnikiem, zarówno na zimnym jak i ciepłym. Nie dzieje się to zawsze, ale ostatnio coraz częściej. VCDS pokazuje wypadanie zapłonu na 2 cylindrze:

16686 - Cylinder 2

P0302 - 35-00 - rozpoznane wypadanie zapłonów

 

Zrobiłem logi statycznie:

Grupa 1: http://vaglogi.pl/log-001_l00YHo.html

Grupa 4: http://vaglogi.pl/log-004_o8zaeo.html

Grupa 7: http://vaglogi.pl/log-007_VAh9G.html

Grupa 13: http://vaglogi.pl/log-013_5sI1H8c.html

Grupa 23: http://vaglogi.pl/log-023_zOe7N.html

 

Zapomniałem o grupie 18, ale chyba jest w porządku. Na biegu jałowym pokazuje 0.0, po dodaniu i odpuszczeniu gazu są 4.0.

Potrzebne jeszcze jakieś logi do diagnostyki i stwierdzenia co to może być?

Pytanie brzmi co z tym zrobić i co najpierw sprawdzić? Doginanie konektorów PD mogło by coś w tej sytuacji pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekcje na pompkach mogą być,ale bipy masz wysokie ,możesz podoginać konektory ,na pewno nie zaszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mateshino napisał:

Witam. Mam problem z A4 B6 1.9 AWX. Co jakiś czas telepie mocno silnikiem, zarówno na zimnym jak i ciepłym. Nie dzieje się to zawsze, ale ostatnio coraz częściej. VCDS pokazuje wypadanie zapłonu na 2 cylindrze:

16686 - Cylinder 2

P0302 - 35-00 - rozpoznane wypadanie zapłonów

 

Zrobiłem logi statycznie:

Grupa 1: http://vaglogi.pl/log-001_l00YHo.html

Grupa 4: http://vaglogi.pl/log-004_o8zaeo.html

Grupa 7: http://vaglogi.pl/log-007_VAh9G.html

Grupa 13: http://vaglogi.pl/log-013_5sI1H8c.html

Grupa 23: http://vaglogi.pl/log-023_zOe7N.html

 

Zapomniałem o grupie 18, ale chyba jest w porządku. Na biegu jałowym pokazuje 0.0, po dodaniu i odpuszczeniu gazu są 4.0.

Potrzebne jeszcze jakieś logi do diagnostyki i stwierdzenia co to może być?

Pytanie brzmi co z tym zrobić i co najpierw sprawdzić? Doginanie konektorów PD mogło by coś w tej sytuacji pomóc?

Bip masz za wysoki. Sprawdź na rozgrzanym silniku jakie masz spalanie l/h powinno być 0,6-0.8 ale najlepsze jest 0,7 zwłaszcza że synchronizację masz idealna. Konektory też podoginaj do porządku bo i od  tego może być wypadanie zapłonu, ale tez i od uwalonej pompki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś chyba musi się dziać na tej drugiej pompce bo korekcja pod koniec loga jest 2,99. A to o ile mi wiadomo nie jest Oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pieterb napisał:

Coś chyba musi się dziać na tej drugiej pompce bo korekcja pod koniec loga jest 2,99. A to o ile mi wiadomo nie jest Oki.

Nie spojrzałem do końca loga,miałem tak u siebie na 4 pompce po rozgrzaniu cały czas 2,99 ,wymieniłem oringi i 4 zamieniłem z 3 pompką,korekcja poszła na 3 cylinder ,ale spadła w okolice 1.00 i jak narazie cały czas tak jest, a zrobiłem ponad 50tyś

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak błąd akurat wskoczył wypadania zapłonu to korekcja poszła na max bo sterownik nie potrafi wyregulować dawki. Może wiązka może pompka trzeba szukać po kolei 

Edytowane przez Lu-Gi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda silnik 1.4TDI PD ale jest problem z szarpaniem (jakby zapłon wypadał) między 2000-3000 obr/min. Powyżej 3000 auto jedzie ładnie aż do końca. Auto też słabo pali. Możecie rzucić okiem na logi? Te ujemne BIPy mnie trochę niepokoją.

Logi statyczne:

Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_IWkPP8.html

Grupy 013, 018, 023: http://vaglogi.pl/log-013_018_023_xE82OZ.html

Logi z nastaw podstawowych:

Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_137Ulx.html

Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_7Q37m.html

Logi dynamiczne:

Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_278A2.html

Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_B60iYn.html

Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_nN1S412.html

Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_423p2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć 

Pacjent 1.9 TDI 131 AVF rok temu wymieniony wałek szklanki śruby , gumki na PD, gniazda od PD nie ma tragedii itd. Zimą odpalał słabo jak by na 3 cylindrach jak już załapał obroty to mocno dymił nawet z 5 minut na postoju jak się ruszyło autem złapał coś temperatury to dymienie ustawało teraz przy -2 itd też mocnawo dymił aż do załapania temp. Turbo sprawdzone nie puszcza oleju, oleju nie ubywa i nie przybywa płyny chłodniczego też nie. Dzisiaj zrobiłem na szybko logi wtrysków i BIP co sądzicie o tym ? 

 

 

 

log.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Uporałem się z problemem trzęsienia silnikiem na wolnych obrotach.
Winny był pompowtrysk na 2 cylindrze.
Mechanik zmienił pompowtrysk na używany i problem zniknął.
Pojawił się nowy problem, mianowicie od 1800 do 2200 obrotów pojawiło się drganie silnika / całej budy.
Mechanik wymienił uszczelnienia na wszystkich pompkach, śrub mocujących pompki nie wymienił, dał tylko jedną nową większą, bo był problem z przykręceniem jej (przegwintował na śrubę o milimetr większą).
 
Poniżej wrzucam logi:
 
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Przed ruszeniem pompek nie było żadnych problemów podczas jazdy, tylko na postoju mocno rzucało silnikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, mateshino napisał:

Mechanik wymienił uszczelnienia na wszystkich pompkach,

no to teraz jest problem z 4 cyl  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć czy znacie kogoś kto na forum sprzedaje pompowtryskiwacze ? ja grupę 13 miałem w miarę ok natomiast 23 BIP koło 40 -50 auto puszczało bąka przy odpalaniu. Wysłałem do Diesel System nadarzyć i otrzymałem odp... że nie opłaca się reanimować bo zatarte zawory więc szukam info od kogo jest sens kupić może jakaś firma może jakiś forumowicz ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie takie mam tu do Was koledzy czy ktoś się spotkał z czym takim jak tulejowanie gniazd na aucie znaczy bez demontażu głowicy? Ostatnio taki znajomy mnie właśnie zaczepił z takim zapytaniem że gdzieś tam coś tam słyszał :shock3:, ale ja pierwsze słyszę o czymś takim. Google też mi tu nic nie pokazuje na ten temat bo tak z ciekawości przeglądałem neta.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał:

Jest taka usługa, @Dev z tego co pamiętam z niej korzystał.

Ok dzięki , poczekam może odpisze bo ma PW wył, więc nie mogę napisać.

W sumie kurde to i tak mnie zaskoczyłeś tym, bo w życiu bym się nie spodziewał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pieterb napisał:

Ok dzięki , poczekam może odpisze bo ma PW wył, więc nie mogę napisać.

 

DEV  ma podany numer tel więc jest kontakt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2022 o 18:53, OLIVER napisał:

DEV  ma podany numer tel więc jest kontakt :)

Fakt, ale to dopiero z kompa widzem bo z androida nie. Poczekam chwilę może się uruchomi nie będę mu tyłka zawraca czymś takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieterb jak sie jednak zdecydujesz na glowice to daj znac bo mam jedna po regeneracji- tujele, szlifowane gniazda przy podkladkach, frezowane i dotarte gniazda zaworowe, nowe uszczelniacze, planowana z osiowaniem pod walek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowe ma ktos dokladny opis za co odpowiadaja poszczegolne uszczelnienia na pompowtryskach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...