Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po jakim czasie silnik przy mrozach 10-15 st.C osiąga 90st


miikii

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawy jestem jak to jest u was bo u mnie baaaaardzo długo zchodzi. chodź termostat i czujnik temp nowy.

U mnie to około 30km zanim osiąga 90st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ! - 18 st. klimatronik 23 st. trasa 50 km nie osiągnął 90 st. Max to 80. Jak było nieco cieplei - 12 to 90 st. po 30 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czwartek i piątek przy -15 do -18 na terasie 50 km mój tylko do ok 70-80 stopni maksymalnie

czujnik i termostat mam nowy - 2 miesięczny

w takich warunkach to normalka jak dla mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jaki termostat i jaki czujnik temperatury wody ja u siebie wymieniałem czujnik i termostat wszystko ori zakupione w ASO i zero problemów 90st.C mam po przejechaniu 10km i włączonym ogrzewaniem na maxa przy obecnych mrozach -10\-18st.C i nie ma prawa się wskazówka ruszyć:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że jest sprawny termostat i czujnik temperatury to w dwóch tych samych autach przy tej samej temperaturze zewnętrznej różnice w nagrzewaniu silnika mogą być bardzo duże. Zależy to od tego czy jest załączone dogrzewanie płynu, jaka temperatura jest ustawiona na klimatroniku, jaką jest siła nawiewu oraz od obrotów silnika.

Sony Xperia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy -17 C, klimatronik na 22 st., jakieś 10-11 km i pełne 90 st. , termostat wymieniany jakieś pół roku temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko tez zalezy od tego jak sie cisnie auto, wiadomo jak ktos jedzie przepiswe 50km/h, auto sie bedzie dluzej nagrzewac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szafa

Wszystko tez zalezy od tego jak sie cisnie auto, wiadomo jak ktos jedzie przepiswe 50km/h, auto sie bedzie dluzej nagrzewac
;)

Dokładnie, obroty mają bardzo duże znaczenie. Wcale nie trzeba jechać do 90 st. max 2000 obr, można np. do 70 st. jechać delikatnie do 2200 obr. a później do 90 st. można już cisnąć na wyższych obrotach (tak do 2800 obr.) wtedy znacząco można skrócić czas rozgrzewania silnika. Ważne żeby przynajmniej do 80 st. nie przyśpieszać gwałtownie bo wtedy suszara się mocno rozkręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czwartek i piątek przy -15 do -18 na terasie 50 km mój tylko do ok 70-80 stopni maksymalnie

czujnik i termostat mam nowy - 2 miesięczny

w takich warunkach to normalka jak dla mnie

masz coś zrypane...na bank

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak te 50km jest zrobione ledwo sie turlajac po przeciętnej polskiej drodze, z solidnym nadmuchem do wnętrza i jeszcze w trybie econ to ja wiem czy takie niemożliwe...?

Wysłane z mojego Trooper_X55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-18 C, 10 km do miasta obr 2200, nadmuch auto 22, wszystkie świeczki nowe, chłodnica 75% zasłonięta, około 85 C na klimatroniku. Po zakupach powrót, 30 minut postoju pod chmurką, warunki takie same, po zapaleniu temp chłodziwa około 65 C, po 10 km 87 C.

Przy -18 w trasie (87 C na klimatroniku, 2500 obr stałe) zjechałem na postój, bez gaszenia z nadmuchem auto 22 po około 5 minutach temp spadła do około 80 C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za zainteresowanie. Trochę się uspokoiłem bo myślałem że coś nie halo z moją czarnuchą. A proszę o dalsze wpisy oraz mały opis warunków na zewnątrz i w samochodziku(ustawienia climatronika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp -16 st trasa 100 km, nowy termostat i świece chłodnica nie zasłonięta. Klimatronik auto 21.5 st, po ok 20 km jadąc 110-120km/h osiągnął 90 st . Jadąc poniżej 100km/h temperatura spadała do ok 75-80 st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp -16 st trasa 100 km, nowy termostat i świece chłodnica nie zasłonięta. Klimatronik auto 21.5 st, po ok 20 km jadąc 110-120km/h osiągnął 90 st . Jadąc poniżej 100km/h temperatura spadała do ok 75-80 st

to coś nie tak nie powinna spadać do 75C.

ostatnio -18C klimatronik na HI na maxa , ślizgawka tak że obroty 1600-1800 i delikatna jazda po 20km już 92C i całą droge trzyma , podczas przejazdu w mieście spada do 87C .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...