Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Buczenie 1600-2000RPM


ernius

Rekomendowane odpowiedzi

Przy przyspieszaniu pomiędzy obrotami 1600 a 2000 tyś w kabinie słychać wyraźnie buczenie tak jakby silnik miał straszne opory ale jedzie do przodu.

Gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo dużo gorzej ale za mało opisana sytuacja nagraj ją i wrzuć na jakiś serwis żeby można było posłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź plecionkę od wydechu.

Podbijam tą odpowiedź, rzuć okiem na plecionkę pod cudownie lejącym EGR'em. U mnie jest skaza na niej, znajomy od aut mówi że jak zacznie MOCNO wyć to czas na zmianę. Jak już będę robił to nowe to założę coś żeby olej z egr nie kapał mi na to :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam podobny objaw w b5 1z.Buczy przy przyspieszaniu między 1700-2000 obrotów ale tylko na 4 i 5 biegu. Poniżej i powyżej tych obrotów buczenia nie ma.Mogę przeciągać na biegach i buczenia wtedy nie ma ale denerwujące jest to bardzo.Mechanik rozkłada ręce bo nie potrafi znaleźć przyczyny.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Ja miałem podobny problem z buczeniem, było to strasznie denerwujące. Nie chcę Cię zmartwić, ale u mnie była to turbina i musiałem ją regenerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba rozwiązałem problem buczenia w moim przypadku. Wszystko wskazuje na to że dostawał za dużo powietrza lub padł przepływomierz lub sonda lambda.

Jak zmniejszyłem mu dopływ powietrza poprzez ściśnięcie tunelu jaki idzie do filtra powietrza buczenie przycichło. Jazda próbna dała pozytywne rezultaty.

Mało tego zniknęły te dziwne drgania, które buczeniu towarzyszyły. Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że dostawał motor za dużo powietrza i przez to wariował w postaci buczenia i drgań.

Po świętach sprawdzę przepływomierz oraz sondę lambda póki co Wesołych Świąt Wielkanocnych.

Edytowane przez A4 B7 2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam podobny objaw w b5 1z.Buczy przy przyspieszaniu między 1700-2000 obrotów ale tylko na 4 i 5 biegu. Poniżej i powyżej tych obrotów buczenia nie ma.Mogę przeciągać na biegach i buczenia wtedy nie ma ale denerwujące jest to bardzo.Mechanik rozkłada ręce bo nie potrafi znaleźć przyczyny.pzdr

Mocne przyspieszanie w tym zakresie obrotów na 4 i 5 biegu to zabijanie dwumasa i całego układu napędowego i zawieszenia silnika :naughty:

Gała zmiany biegów jest własnie po to , żeby w takiej sytuacji najpierw zrobić redukcję i dać popracować silnikowi w bardziej komfortowych warunkach :decayed::hi:

P.S.

Dopiero teraz zobaczyłem że masz 1Z-ta, tak że zabijanie dwumasa chyba Ciebie nie dotyczy, ale reszta i owszem :)

Chyba rozwiązałem problem buczenia w moim przypadku. Wszystko wskazuje na to że dostawał za dużo powietrza lub padł przepływomierz lub sonda lambda.

Jak zmniejszyłem mu dopływ powietrza poprzez ściśnięcie tunelu jaki idzie do filtra powietrza buczenie przycichło. Jazda próbna dała pozytywne rezultaty.

Mało tego zniknęły te dziwne drgania, które buczeniu towarzyszyły. Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że dostawał motor za dużo powietrza i przez to wariował w postaci buczenia i drgań.

Po świętach sprawdzę przepływomierz oraz sondę lambda póki co Wesołych Świąt Wielkanocnych.

Zaciskając dolot, wytworzyłeś w nim większe podciśnienie i dudnienie ma gorsze warunki propagacji :naughty::decayed:

Obejrzyj lepiej wałek rozrządu, czy nie jest powycierany i broki w wałkach dźwigienek pompowtrysków, czy nie powypadały :naughty::hi:

To dwie najczęstsze przyczyny buczenia w Twoim silniku :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę odświeżę temat. Właśnie jestem po sprawdzeniu słynnych wałków, broków itp, przeczyszczony został również EGR. Wszystko u mnie z tym w porządku. Dziś ponownie jak mu przymknąłem nieco dopływ powietrza tuż przed filtrem było ciszej.

Szukam teraz w kierunku sterowania dopływem powietrza do komory spalania. Przymierzam się do podmiany N75, ewentualnie przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczenie w tym zakresie obrotów może być spowodowane "obsiadaniem" uszczelki kolektora wydechowego. Miałem tak w moim awx. Po sprawdzeniu kolektora okazało się ze 6 z 8 śrub było luźnych. Doraźnie je dokręciłem, a docelowo wymieniłem uszczelkę i problemu nie ma. Też buczało mi od 1600 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ciąg dalszy zmagań z buczeniem. Jestem świeżo po wymianie dwumasy (SACHS) i problem pozostał. Buczy i trzęsie w zakresie 1600 - 1800. Choć po wymianie odczuwalna jest minimalna poprawa to i tak za mało aby problem nazwać rozwiązanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki, gniazda pompek, głowica. Pompki do wyjęcia i do sprawdzenia na maszynie w jakimś dobrym serwisie regenerującym (zadnych regeneracji tylko sprawdzenie i wtedy dopiero decyzja co dalej) pasuje by ktoś kto ma o tym pojęcie ocenił gniazda w głowicy, a jak nie to, to zostaje zwalić głowice i do regeneracji albo szukać dobrej używki bo z tymi regeneracjami różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki miałem sprawdzane korekcje w normie. Może nie wyjmowane ale odczytane z wykresu. Druga sprawa jakby coś działo się złego nawet z gniazdami to by nie chciał dobrze odpalać a z tym nie mam problemu.

Edytowane przez A4 B7 2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...