Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Auto niestabilne na autostradzie


dbprezes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam pewien problem

Podczas jazdy na autostradzie przy 120 auto zaczyna mi rzucac na boki(pływa) lekko wyczuwalne na kierownicy

Do pracy jezdzimy w 4 osoby

z tego co wyczytałem to cisnienie powinno byc 2,6 tył 2,1 przód

Opony zimowe GoodYeara UltraGrip 8 195/65/R15

Opony nowe kupione we wrzesniu 2013

Jaka moze byc przyczyna takiej niestabilnosci auta

---------- Post dopisany 29-01-2014 at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany 27-01-2014 at 22:12 ----------

Zapomniałem dopisac ze niedawno dołozyłem pod sprezyny gumy aby podwyższyc auto z przodu

Czy to moze byc przyczyna niestabilnosci auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie mialem zawieszenie 1BA (wysokie) i tez nie pewnie zachowywal sie na drodze.Jezeli czujesz ze tył Ci "pływa" sprawdz tuleje na belce:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak w prosty spsób sprawdzic amortyzatory

aktualnie jestem teraz w niemczech i nie mam mozliwosci sprawdzenia auta na stacji diagnostycznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja am podobnie.. na prostej nie jestem pewien czy go czuje na kierownicy.. a w zakrecie mam uczucie jakbym jechal po lodzie... ale wiem napewno ze musze w pierwszej kolejnosci sprawdzic zbierznosc... tak mi powiedzieli na stacji diagnostycznej :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory najlepiej sprawdzić wizualnie, ale podejrzewam ze nie masz jak ew. teraz wyjac amora. Ja miałem wylany, a na stacji pokazywało że są ok. Co do gum, to jak najbardziej mogą dawać taki efekt. Tak samo 2 niejednakowo zużyte amortyzatory założone na tą samą oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto kupiłem niedawno. Przed kupnem podjechałem na stacje diagnostyczna i gosciu zrobił mi mały przeglad I chyba mamy winowajce tuleje tylnej belki

<a  href=48e94894f992e2camed.jpg' alt='48e94894f9

Jakiej firmy polecacie Febi czy Lemforder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto kupiłem niedawno. Przed kupnem podjechałem na stacje diagnostyczna i gosciu zrobił mi mały przeglad I chyba mamy winowajce tuleje tylnej belki

a>

Jakiej firmy polecacie Febi czy Lemforder

Wszystko zależy od tego,ile możesz przeznaczyć na ten cel pieniędzy.Febi to wydatek ok.100PLN za komplet,a Lemforder ok.180PLN.Ja osobiście wymieniłem na Febi i póki co wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja natomiast polecał bym Ci lemfordera - wymienisz raz i masz spokój do konca aż sprzedasz auto. Jest z tym troche zabawy i moim zdaniem lepiej zainwestować te 80zł więcej za szt, niż potem znowu wymieniać np po 2 latach. Jest to stosunkowo rzadka operacja dlatego można sie poświęcić. Nie twierdze że febi to zła firma, ale poczytaj na internecie albo wątki na ten temat na forum. Wiekszość jest zdania, że lepiej raz a dobrze czyli lem. :)

Wybór jednak należy do Ciebie - zrobisz jak bedziesz uważał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od jakiś 3 lat mam założone tuleje ruville i jak na razie są ok. A sprawdzić je można w ten sposób że kładziesz jakieś 30 cm. przed i za kołem po cegle wchodzisz do kanału i ruszasz samochodem w przód i w tył żeby mocno najeżdżał kołem na te cegły i wtedy obserwujesz co się z nimi dzieje, a w ogóle jak tuleja jest zerwana to widać gołym okiem jak podniesiesz auto na lewarku i poruszasz belką góra dół. A jak się komuś nie chce czołgać pod samochodem to niech jedzie na szarpaki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemfordera kup i zapomnij o temacie ale problemem niestabilności mogą być gumy które założyłeś w sprężyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak samemu zdiagnozowac uszkodzenie tuleji

oprócz uczucia pływania auta na drodze

Guma na tulejach becie popękana ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem mimo że była Ok

Różnica w stosunku do nowej była na wytartych ogranicznikach co skutkuje większym luzem na belce, sprawdz rok na tulejkach i jeżeli nie były wymieniane to warto wymienić, koszt jak się nie mylę to około 100 zł za 2 szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na szarpakach i gosciu powiedział ze gumy na tulejach sa leko oberwane a reszta auta jest dobrym stanie

Mówił też że może być to wina żle ustawionej zbieżnośći ale stawia bardziej na te tuleje

Oraz kazał mi kupic pełne tuleje bo sa lepsze a teraz sa oryginalne nazwane przez niego "ażurowe" maja jakieś rowki

Jade jutro do mechanika i sprawdzi mi (łyżka) przednie zawieszenie

Wymieniłem tuleje w tylnej belce

Kolega mi mowił ze trzeba ustawiac zbieżność

To prawda ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełnych tulei bym nie zakładał - mogą być problemy, jaką geometrię chcesz ustawiać ??? brak możliwości regulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...