Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki wydajniejszy Intercooler do 2.0 TDI CR


insane69

Rekomendowane odpowiedzi

Troszke litowego syntetycznego smaru na gumę i ze sporym oporem wejdzie.

robota na cztery ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to jest ten tlumik drgan ?

gumowe mocowanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten IC o ktorym mowisz to kawal skurczybyka i moze byc ciezko go zmiescic ale wydajnosc jest ogromna. Ewentualnie 8K0 145 805 G jest to mniejszy blizniak a bedziesz mial zapas juz spokojnie na GTB a nie tylko na CAHA. Mozesz poszukac czegos z mercedesow 6cylindrowych diesli tez beda wydajne a powinno sie udac je upchac.

Mam zamiar też zmienić IC na ten z 3.0 8K0 145 805 E dodam że mam silnik CAHA już podkręcony na nieco ponad 200 KM dzisiaj sprawdziłem w ASO jaki IC siedzi pod maską jest dokładnie ten co doradza kolega czyli 8K0 145 805 G. Myślałem że ten Nr. kat. występuje w każdym 2.0 TDI a tu kolega pisze że spokojnie wystarcza pod turbo od CAHA. Może mnie ktoś oświecić bo już nie kumam czy zmieniać na ten z 8K0 145 805 E czy mój jest wystarczająco wydajny. :facepalm::)

Edytowane przez krystian3769
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój jest wystarczający do normalnej jazdy, jeśli oczekujesz jakiś małych przyrostów, lepszej wydajności w wyższych temperaturach można się pobawić.

IC z 3.0 montowałbym tylko jeśli chce się robić pod oryginał. A tak to lepiej customowy, koszta niewielkie.

Jeśli byś chciał mój mogę oddać z 3.0 za stówkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, szkoda że teraz piszesz, już kupiłem nowy za 300 zł. Rozmawiałem z tunerm który mnie podnosił i hamował. Pierwsze pytanie jakie zadał to : czy mierzyłem temp. na dolocie do turbiny. Jak jest ok to po co zmieniać? Ale ja robiłem REMAP prawie w zimie. Latem może okazać się że mój oryginalny słabo wypada

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslu jakoś ogromnie na dolocie nie wzrasta. Na lato zawsze większy IC pomaga, na pewno nie wydałeś pieniędzy na marne. Rozsądna inwestycja i jak wspomniałem turbo na pewno się cieszy. Jakakolwiek różnica w odczuciu dynamiki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pytasz o odczucia z nową mapą, to może d..y nie urywa, bo te 172 KM też fajnie ciągnęły . Teraz szczególnie na środkowych przełożenia fajnie czuć ten moment, wkręca się od spodu do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jezeli juz mam program zrobiony na 180 KM i 420 NM to sama wymiana coolera na ten od 3.0 TDI cos polepszy osiągi czy musze jechac na strojenie po wymianie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jezeli juz mam program zrobiony na 180 KM i 420 NM to sama wymiana coolera na ten od 3.0 TDI cos polepszy osiągi czy musze jechac na strojenie po wymianie ?

Jeśli już teraz ci puchnie to przestanie,ale żeby koni przybyło to trzeba zrobić korektę.

Zazwyczaj korekta jest tańsza niż pierwsze strojenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litości ! jak już coś tłumaczycie to poprawnie, jak w układzie nagle może się zwiększyć ilość powietrza ? Co nagle pół bara więcej ? Powietrza zawsze się dostaje tyle samo, kompresja zwiększa temperaturę więc analogicznie zmniejsza się ilość cząstek tlenu a to powoduje spadek kaloryczności dostarczonego powietrza.

IC zakładaj nawet na fabryce, koni wiele nie da (5-10) ale ładnie wyrówna moment, jak jest dobrze zrobiony soft to żadnych korekt po założeniu się nie robi, ewentualnie można stroić pod max ale dla przeciętnego kierowcy nie jest dobrym pomysłem.

IC to nie tylko moc ale i jej przebieg.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie opaski sa te same i dłougosci ? słyszałem ze jakies plastiki na aucie trzeba dociac bo sie troche nie miesci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba docinać i plastiki i zakładać nowe rury, bo stare nie pasują.

Do tego jak masz tak jak ja aktywny tempomat z radarem to z tym jest najwięcej zabawy bo prawie się nie mieści, mój mechanik tylko z tym walczył pół dnia, ale wygrał :-) i mam większy IC z 3.0 biturbo.

W moim wątku jest nawet fotka jak wygląda nowe łączenie --> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305795-b8-cdnc-allroad-20-tfsi-drive-select-s-tronic-full/?p=4465338

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tez zrobie

_____________________________________________________________

Pytanko:
Skoro cooler od 3.0 TDI (8K0.145.805 E) ma wymiary
(wys. x szer. x grub.) 720 x 140 x 80 fi 62

to może mi ktoś podrzucić wymiary seryjnego od 2.0 TDI CAHA (8K0.145.805 G) - chyba znalazłem ale prosze o potwierdzenie ....
(wys. x szer. x grub.) 665 x 142 x 64 fi 57

Jakie redukcje zakupić żeby nie bawić się z tymi rurami ?

http://allegro.pl/redukcja-silikonowa-turbo-d1spec-black-57-63mm-i5351578719.html

http://allegro.pl/prosta-redukcja-silikonowa-57-63mm-od-fmic-pl-i5599205274.html

http://allegro.pl/redukcja-silikonowa-57-63mm-prosta-samco-style-i5319803899.html

Edytowane przez simon__75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po modzie u siebie, do 2.0Tfsi zapewne do 2.0Tdi bez problemu podejdzie intercooler od 3.0 tdi 8K0 145 805 E węże opalarką wystarczy podgrzać i bez problemu najdą opaski też podpasują. Żadnych plastików nie docinamy zapewne koledze wyżej chodziło o kierownice powietrza, w aso kupimy nowe kierownice (8K0121284F 8K0121283F) po 35zł za sztukę (na alledrogo po 70zł za sztukę i jeszcze połamańce) W razie pytań śmiało pisać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...