Jump to content
0
siwusek

Muł i turbina w trybie awaryjnym

Recommended Posts

zabrudzone kierownice i ciśnienie mocno faluje. Trzeba czyścić.


AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.

Chciałbym wyszukać problem łapania ,,muła'' w mojej A4.

Otóż co jakiś czas podczas jazdy rozłącza mi się turbina-taka widać przypadłość.

Udało mi się zrobić logi statyczne i dynamiczne turbiny.

statyczny - http://vaglog.pl/log-011_9oXd8C3.html

dynamiczny - http://vaglog.pl/log-011_JI784.html

Przewody podciśnienia wszystkie wymienione, EGR - nieruszony, N75 wymieniony na inny, N18 wymieniony na inny.

Pozostaje jeszcze kwestia samego dolotu do intercooler-a

Dziwi mnie fakt, dlaczego w większych upałach auto czasami ma dość dużego ,,muła'' - nie może wystartować do przodu. PO paru sekundach wraca życie, ale do czasu. Dopóki dopóty coś nie rozłączy turbiny. Wtedy pozostaje mi wyłączenie i włączenie silnika.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logi robi się od 1500 do 4500 rpm. 


AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites

No przecież, ale skucha. Zrobimy powtórkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, podziele się moim przypadkiem, może ktoś miał podobnie.

AFN, turbo w serii, odcinało przy 3200. Oczywiście po resecie z kluczyka wszystko dalej działało.
Wymieniony zawór N75, map sensor, wszystkie podciśnienia, turbo wywalone na stół oddane do szpeca na czyszczenie i regulacje, węże wymienione (dwa były nieszczelne).
Po złożeniu wszystkiego do kupy śmiga aż miło. Zaginam w sobote rano na zlot 150-170-180 leci aż miły. Miałem na blacie 190 i odcieło turbo. Ciul mysle zjade na mop, zgaszę, odpale i będzie chulać. A tu d*pa turbo juz nie było. Z kumplem podpielismy pod kompa i wywaliło tylko błądz zasysyanego powietrza w kolektorze dolotowym. Błąd skasowany a turbo dalej nic.

Macha w górę i z tego co wymacałem to zawór n18 (ten biały koło gruszki z podciśnieniem) nie zasysa powietrza i nie podnosi gruchy od turbo? Czy to może być przyczyną? Czy przy takim obciążeniu ta mębrana wzaworze nie wytrzymała? A i jeszcze zaóważyłem że wąż od ssącego się zasysa.
Miał ktoś podobny przypadek?

 

EDIT:

Dla potomnych, u mnie zatarły się łożyska na wirniku.

Edited by Brzeziak

ccf9d6456bfa3a77m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie podobne objawy - uszkodzoną miałem gruszkę jak na zdjęciu (przewód od N18 idzie do tej gruszki), nie trzymała ciśnienia po wymianie problemu nie ma auto elegancko się wkręca na obroty.

16c72ff5d5518a1e9b2ec86b5bc5ec49.jpg

Edited by nauka250E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, u mnie wyglądało to jak u Ciebie. Posprawdzaj przewody dolotu turbo - intercooler oraz turbo - przepływomierz , następnie czujniki n75 , n18 itd oraz ich przewody (masz cały schemat na google) , jeżeli nic to może być walnięte turbo tzn. łopatki lub już puszcza olej bo jest rozszczelnione , ew. gruszka jak wyżej :)

najlepiej zobaczyć i poznać cały schemat działania turbiny oraz jej podzespołów , a potem po kolei sprawdzać

u mnie okazało się rozjechane turbo ( dźwięk szumu podczas przyśpieszania przy sprawnych przewodach dolotu ) , "rzygało" olejem . po wymianie na dobrą używkę piko belo :hi:

*na logach był wcześniejbłąd podciśnienia :kox:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wsadziłem regenerowaną turbine... koszt 750 zł 2 lata gwarancji... Po drodze były nieszczelności w intercoolerze i układzie podciśnienia jednak ostatecznie trzeba było wymienić turbinę... teraz mam spokój a ciągnie aż miło :D

 

Edited by Czerk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka ciekawostka w jednym samochodzie, ktory do mnie przyjechal:

- cisnienie doladowania wzrasta przy pelnym bucie o 0.1 bara

- wskazania przeplywomierza max 500

Wyglada jakby turbina nie zaciagala powietrza. Co moze byc przyczyna?


Pompy wtryskowe bez tajemnic - uszczelnianie i regeneracja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macałeś wirnik?
Może intercooler pełny oleju i dlatego takie akcje.


ccf9d6456bfa3a77m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie macalem, samochod byl u mnie na ustawieniu pompy i takie kwiatki wyszly, jak pojechalismy sie przewiezc. Osoba ta mowila jeszcze, ze samochod czesto lapap notlaufa az wkoncu stal sie pernamentnym mulem.


Pompy wtryskowe bez tajemnic - uszczelnianie i regeneracja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...