Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie świece?


VPLD

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Pablo333 napisał(a):

Podejrzewam, że trzeba przerwę wyregulować?!

Przerwa fabryczna jest ok, nic nie regulujesz.

Może na jakiś bubel trafiłeś bo trochę dziwne to co piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pelonek1 napisał(a):

Przerwa fabryczna jest ok, nic nie regulujesz.

Może na jakiś bubel trafiłeś bo trochę dziwne to co piszesz.

Też to może być. 2 stówki w błoto...:(

Życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Pablo333 napisał(a):

Też to może być. 2 stówki w błoto...:(

Życie.

Dwa razy kupowałem od tego sprzedawcy więc polecam i ponad 50 zł taniej masz 

ALLEGRO.PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze ,te same kupiłem. Ale dwie były dobre, a 2 nie. Pogadam z mechanikiem o co kaman.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się wyłamałem i zamontowałem Brisk irydowe, bo miałem dość tej loterii z NGK, zrobiłem już ponad 50tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 razy zmieniałem w swoim 1,8 T na NGK PFR6Q i złego słowa nie powiem, jeżdżą na LPG bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, strazak93 napisał(a):

A ja się wyłamałem i zamontowałem Brisk irydowe, bo miałem dość tej loterii z NGK, zrobiłem już ponad 50tyś.

Na starych NGK zrobiłem 140 tys i dzisiaj je oglądałem i nie było tragedii:)

Po prostu pech .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo dwie od razy były śmietnik. Kiedyś z Boscha świece do innego auta kupiłem. To na raz 3 padły już po ok miesiącu.

Takie części.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na temat świeć Irydowych nadają się wogóle do tego silnika 1.8T miał może ktoś je założone i wie jak się sprawują w nim?

Edytowane przez Nacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.01.2023 o 18:27, Nacek napisał(a):

A co powiecie na temat świeć Irydowych nadają się wogóle do tego silnika 1.8T miał może ktoś je założone i wie jak się sprawują w nim?

Nie kombinuj. Kup polecane przez producenta NGK. Ja jeżdzę na LPG z 50% mocy podniesioną u tunera i jest git po kilkunastu tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2023 o 13:27, darayus napisał(a):

Nie kombinuj. Kup polecane przez producenta NGK. Ja jeżdzę na LPG z 50% mocy podniesioną u tunera i jest git po kilkunastu tys km.

Przerwę do tego silnika i układu zapłonowego na ile trzeba w tych świecach ustawić - czy już mają te świece NGK ustawione taką jak powinna być?
Z jaką siłą NM dokręcamy świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Langista napisał(a):

Świece 20-25 Nm, przerwa 0.7-0.9 będzie dobra, z pudełka zawsze jest 1-1.2

Zgodnie z sam naprawiam 30 Nm i przerwa fabryczna z pudełka która zawsze dla świec NGK PFR6Q ma być w przedziale 0,9-1,1 mm, czasem w pudełku jest mniej, nigdy nie przekracza 1,1 mm, nie ma co fabryki i producenta świec poprawiać i klepać nowych świec :wink:

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi świecami to klepią teraz wszystko na jedno kopyto, od zawsze ustawiałem przerwę na 0.7-0.8, w sumie to sprawdzałem bo w większości przypadków właśnie takie wymiary dawał każdy z producentów. Od kilku lat przerwy się zmieniły na jakieś z czapy, a świece same z siebie się nie zmieniły, ani silniki do których są produkowane..

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2023 o 17:33, Nacek napisał(a):

Przerwę do tego silnika i układu zapłonowego na ile trzeba w tych świecach ustawić - czy już mają te świece NGK ustawione taką jak powinna być?
Z jaką siłą NM dokręcamy świece?

 

Żadnych przerw nie ustawiaj, bo pogorszysz sprawę. Jeżdzę na gazie i teoretycznie powinienem mieć niskie przerwy, ale ja nic nie ruszam i JEST OK.

 

N I E  K O M B I N U J

 

Info z google o dokręcaniu świec:

 

Moment dokręcania dla mniejszych świec M10 wynosi 15 Nm, a dla większych M14 – 28 Nm. Często klucz dynamometryczny jest ustawiany tylko jednokrotnie, przez co mniejsze świece są zbyt mocno dokręcone. Może to spowodować poważne uszkodzenia, np. zniszczenie cewki zapłonowej oraz znajdujących się powyżej osłon

 

Mniej konkretnie:

 

Umieszczamy nową świecę w gnieździe w głowicy silnika. Dokręcamy ją palcami albo kluczem, ale delikatnie, z wyczuciem. Świeca powinna wkręcać się bez problemu. Dokręcamy aż do wyczucia oporu.

Edytowane przez darayus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dziś jakie wogóle mam zamontowane i są to właśnie NGK PFR6Q, przerwa na nich to jakieś 0,75mm jak zmierzyłem na jednej. Ale wg danych technicznych te świece są ustawiane na 0,8mm. Nic w takim razie nie będę kombinował i na razie wymieniał, nie są jakieś wypalone ani okopcone lecz ładna kawa z mlekiem na elektrodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem NGK w B5 i problemów nie było. W B7 już tak. Były problemy z zapłonem... teraz tylko DENSO irydowe i sobie chwalę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2023 o 21:31, stenek121 napisał(a):

miałem NGK w B5 i problemów nie było. W B7 już tak. Były problemy z zapłonem... teraz tylko DENSO irydowe i sobie chwalę

No i widzisz co ktoś inny to jest inne zdanie i opina ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...