Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Wymiana uszczelki pokrywy zaworów


Biszczan

Rekomendowane odpowiedzi

Jest wyższa po to by równomiernie docisnąć i uszczelnić. Jak odkręcisz pokrywę za parę tygodni to już nie będzie taka wysoka i nie ma gwarancji że za drugim razem uszczelni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, misiek95 napisał:

Uszczelka wymieniona. Jest wyraźnie wyższa od tej którą wymontowałem, ale udało się to skręcić. Myślę, że specjalnie robią te uszczelki wyższe, żeby skompensować odkształcenie pokrywy :)

Ta pokrywa się nie ma prawa odkształcać , jeżeli jest prawidłowo dokręcona .

A żeby tak było to śruby mocujące wystarczy lekko dokręcić do wyczuwalnego oporu by zapewnić uszczelce wystarczający docisk do jej poprawnej pracy . 

Mówiąc obrazowo używając małego pokrętła lub małej grzechotki z kompletu kluczy nasadowych wystarczy je dokręcić dwoma palcami :)

W poście nr. 6 tego tematu przytoczyłem artykuł na temat tego rodzaju uszczelek, ale jak widać mało kto go czytał :decayed:

Na tym rysunku jest wyjaśniona zasada działania tego uszczelnienia :

521734478110c_Untitled-2.jpg

Ale niestety brak wiedzy powoduje że niejednokrotnie ludziska te pokrywy dokręcają tak by doszły do samej głowicy , czyli z tulejek śrub robią baryłki , a potem płaczą że cieknie i pokrywa uszkodzona :facepalm:

A już szczytem dyletanctwa jest smarowanie tych uszczelek po całości wszelkiego rodzaju masami uszczelniającymi :wallbash:

1 godzinę temu, machina napisał:

Jest wyższa po to by równomiernie docisnąć i uszczelnić. Jak odkręcisz pokrywę za parę tygodni to już nie będzie taka wysoka i nie ma gwarancji że za drugim razem uszczelni.

Prawidłowo dokręcona , po odkręceniu wraca do swojego wyjściowego wymiaru i jest gotowa do ponownego montażu :PPiszę oczywiście o uszczelce ori lub bardzo dobrym jakościowo zamienniku a nie jakimś badziewiu za trzy dychy :facepalm:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, piotrsob1 napisał:

Ta pokrywa się nie ma prawa odkształcać , jeżeli jest prawidłowo dokręcona .

Na to mało który z nas ma wpływ, kupując kilkunastoletnie auto. Ale myślę, że nawet dokręcona prawidłowo będzie się odkształcać od temperatury. Tak mają tworzywa sztuczne tego typu

 

59 minut temu, piotrsob1 napisał:

A żeby tak było to śruby mocujące wystarczy lekko dokręcić do wyczuwalnego oporu by zapewnić uszczelce wystarczający docisk do jej poprawnej pracy . 

Mówiąc obrazowo używając małego pokrętła lub małej grzechotki z kompletu kluczy nasadowych wystarczy je dokręcić dwoma palcami :)

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie opór przy dokręcaniu jest właściwie 0-1 i wyraźnie czuć, kiedy należało by przestać kręcić

 

Godzinę temu, piotrsob1 napisał:

Piszę oczywiście o uszczelce ori lub bardzo dobrym jakościowo zamienniku a nie jakimś badziewiu za trzy dychy :facepalm:

Chyba dawno nie kupowałeś uszczelki, bo ja dziś za victor reinz'a zapłaciłem 26zł w sklepie, hehe :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy mogl by mi ktos podac nr tego rodzaju sroby do pokrywy zaworow beb foto sruba.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2018 o 19:23, Ditomee napisał:

Witam czy mogl by mi ktos podac nr tego rodzaju sroby do pokrywy zaworow beb foto sruba.jpg

Ta śruba wygląda dobrze, zmierz wysokość metalowej tulejki na niej , jak jej wymiar nie odbiega od nowej ( nie jest ściśnięta ) to wymiana nie ma sensu ( lepjej wypić za wydane niepotrzebnie pieniądze  dobrą buteleczkę niż wywalać kasę w błoto :decayed: ) :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2017 o 21:19, misiek95 napisał:

Chyba dawno nie kupowałeś uszczelki, bo ja dziś za victor reinz'a zapłaciłem 26zł w sklepie, hehe :wink:

Jak tak to te badziewne widocznie się zaczynają na jeszcze niższym poziomie cenowym :P :D:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ostatnio zauważyłem że jedna śruba przy nie jest prosta więc wolę wymienić.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy sie ze mną zgodzicie, ale uważam że sama uszczelka jest właściwie niezniszczalna. Powodem wycieków jest deformacja samej pokrywy. Wymiana uszczelki na nową pomaga na chwile, jeżeli pokrywa jest krzywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba faktycznie jest tak jak piszecie, że pokrywa się deformuje. Mnie znowu się poci od strony grodzi... na weekend rozbieram wsio i sprawdzę pokrywę na równej płaszczyźnie :) 

Na kącikach dajecie jakiś cieńki film czy sama uszczelka wystarczy ? Jak ściągałem ori to albo uszczelka była przytopiona i została na głowicy lub był dawany sylikon na kącikach ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daje się według serwisówki w kącikach przy stopkach wałka rozrządu. 

9.jpg.22e4bda52f02c64315428348afac3d70.j 10.jpg.0ee2539f05e96cf96abd73e0071c7d1b.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś wymieniałem pokrywe i dałem w te miejsca kapke silikonu. Ale z tego co zauważyłem na pierwszy montaż nic tam nie było dawane i było szczelnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiek daj znać po jakimś czasie czy Jest sucho ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiek daj znać po jakimś czasie czy Jest sucho [emoji6] 

Ta pokrywę sam zdjalem z dawcy i było suchutko. Wiec i u mnie musi być, nie widzę innej opcji [emoji14]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uszczelka jest mięciutka :P, pokrywa prosta i tulejki nie są ściśnięte przez domorosłego Pudziana :decayed: to powinno być szczelnie bez żadnych dodatkowych środków :hi:

Połową sukcesu jest prawidłowe ułożenie się uszczelki podczas montażu pokrywy , mój sposób polega na lekkim zwilżeniu uszczelki olejem po obu stronach ( od strony pokrywy i od strony głowicy ), następnie po przyłożeniu pokrywy z uszczelką do głowicy wykonaniu kilku okrężnych ruchów , co powinno spowodować odpowiednie jej ułożenie się , następnie równomierne dokręcenie śrub mocujących do wyczuwalne oporu plus kilka Niutonometrów  tylko po to by się same nie  wykręciły ...

Ot cała moja filozofia :decayed::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z potliwością. Mechanik wkleił mi ją na sylikon. Kazałem wsadzić nową i nie pomogło. W sumie nie wiem co on tam wsadził ale postanowieniem wziąć temat w własne ręce. Tata doradził mi żeby spróbować jeszcze raz z starą uszczelką bo wygląda dobrze tylko żeby wszystko dokładnie odtłuścić . I tak zrobiłem . Zemontowałęm porywę, wyczyściłem mozolnie i dokładnie uszczelkę z sylikonu potem umyłem w benzynie i rozpuszczalniku. To samo z pokrywą zaworów i najgorsza część roboty czyli doczyszczenie bloku silnika. Wyjałowiłem maksymalnie wszystkie te trzy elementy i skręciłem. W ten sposób od 4 lat 0 pocenia się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem że po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów po jakimś czasie zaczynał mi olej uciekać , dziś zerkam z tyłu silnika a tam coś takiego . Ucieka dość sporo bo z 250ml na jakieś 3tys km 

 

IMG_20190804_194256_edited.jpeg

IMG_20190804_194201_edited.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...