Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Najczęstsze problemy po swapie skrzyni Multitronic na manual 1.9 TDI


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Konektor III (czarny, 12-pin) – PIN 7aktywacja włącznika światła wstecznego

***************************************************************************

Dotyczy to modułu komfortu czy MCE

Witam

z przeczytanych postów na forum wynika, że dotyczy to modułu komfortu (jak przerobię to potwierdzę)

potwierdzam, że dotyczy to modułu komfortu i trzena podać +12 na 7 pin 3 kostki modułu

Mam pytanie odnośnie podłączenia tempomatu w audi a4 b7 2.0 tdi (silnik BLB.) W który pin ECU i czujnika sprzęgła się wpiąć aby aktywować czujnik sprzęgła. Do a4 b6 jest to bardzo ładnie opisane, a do b7 nie mogę znaleść opisu

sam sobie odpowiem po długich poszukiwaniach znalazłem, że jest to pin 43 w ECU

Edytowane przez all1212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zorientowałem się, że miałem podmianę z automatu na manual.

Coś jest nie tak z układem napędowym:

-bardzo twarde sprzęgło. Nie ślizga się, ale ciężko ruszyć bez zabujania przy niższych obrotach. Nazwijmy, że jest bardzo czułe, jakby sportowe. Ma też krótki początkowy skok jakby taki jałowy.

Tak to skrzynia chodzi idealnie, zawieszenie ok, poduszki silnika ok, komp nic nie pokazuje. Objawów dwumasu nie zauważyłem.

Ma ktoś jakieś pomysły co mogli spaprać? Mam zamiar odpowietrzyć układ sprzęgła.

Czy wpływ na obroty może mieć wymiana skrzyń? Bo jałowe są bardzo niskie- ok 420. Obstawiam, że czegoś nie przekodowali przy podmianie skrzyni.

I jeszcze jeden problem: pedały. Sprzęgła wystaje najbardziej, ok 2cm niżej jest hamulec a gaz siedzi bardzo nisko. Niestety, różnice są takie, że ciężko już mi tak się jeździ...

Pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A jak ma się to w silniku 2,4 BDV 170 KM ? Również chciałbym zamontować czujnik sprzęgła ale nie wiem do którego kabla się podłączyć od czujnika hamulca oraz gdzie się wpiąć w ecu, który pin ? Numer ecu to BEO 907411

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mógł by mi ktos dosłownie wytłumaczyć jak podpiąć światło wsteczne w a4 b7 1.8t mam tez PARKTRONIC chodzi mi o dokładne wytłumaczenie gdie pod jaka kostke sie wpiac albo jak to przerobic bo s tego co pisze na 1 stronie ja wogule nic nie rozumiem.    Pozrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, może ktoś potwierdzić czy dobrze zrozumiałem podłączenie czujnika położenia pedału sprzęgła? Do czujnika sprzęgła podłączamy czerwono-biały kabelek z czujnika hamulca i później z czujnika sprzęgła do ecu w 1.9 tdi AVF do pinu 66 a w 1.8 t do pinu 39?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po przekładce na manual, robiła to firma która robi to od lat, znają się ale drugi raz mają problem z uaktywnieniem tempomatu, wszystko podłączone tak jak powinno ale tempomat nie działa i jest to drugi przypadek w ich karierze i drugi raz w a4 B7 z silnikiem 2.7 tdi V6. We wszystkich innych autach tempomaty działają w tym jedynym silniku nie i sami nie wiedzą dlaczego może ktoś ma jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sayan01 napisał:

Witam Panowie, może ktoś potwierdzić czy dobrze zrozumiałem podłączenie czujnika położenia pedału sprzęgła? Do czujnika sprzęgła podłączamy czerwono-biały kabelek z czujnika hamulca i później z czujnika sprzęgła do ecu w 1.9 tdi AVF do pinu 66 a w 1.8 t do pinu 39?

Tak dokładnie jak napisałeś, CZERWONO-BIAŁY przewód to pin nr 3 w czujniku hamulca. Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, DawidDawid napisał:

Witam. A jak ma się to w silniku 2,4 BDV 170 KM ? Również chciałbym zamontować czujnik sprzęgła ale nie wiem do którego kabla się podłączyć od czujnika hamulca oraz gdzie się wpiąć w ecu, który pin ? Numer ecu to BEO 907411

W BDV jest to PIN nr 39 we wtyku ECU, a drugi przewód podpinasz pod pin nr 3 w czujniku hamulca. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, grzybsi napisał:

Tak dokładnie jak napisałeś, CZERWONO-BIAŁY przewód to pin nr 3 w czujniku hamulca. Pozdro

 

Dzięki za odp, ale już przeprowadziłem ten zabieg jakiś miesiąc temu. Wszystko przebiegło bezproblemowo. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po zabiegu podłączenia czujnika sprzęgła w sterowniku EDC16U31 nr 03G906016KN (BPW). Cała instalacja przebiegła bezproblemowo. W moim przypadku był to pin 43 (do którego podłączony jest zielono-szary przewód) w kostce oznaczonej literą K. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie również założyłem czujnik sprzegla. Wszystko dziala w vagu ale nie pokazuje prędkości w vag więc tempomat nie działa. Co może być przyczyną ? Dodam że mam błąd 01315 w zegarach czyli Transmission Control Module: No Communications

I błąd 18097 w silniku

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może ktoś pomoże, bo walczę z park-tronikiem w B7, zwrot "trzeba podać +12 v na 7 pin w 3 kostce modułu", oznacza że mam ze skrzynki przekaźników zmostkować czerwony kabel + 12 v (ten po stacyjce) z tym pinem ? czy po prostu muszę któryś z pinów czujnika światła wstecznego wpiąć w ten 7 pin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby odblokować rozrusznik po swapie na manual należy po zdemontowaniu przekaźnika skrzyni 369 zmostkować ze sobą 50A z 50Z. Na pin P/N jest podawana masa i wtedy przekaźnik łączy właśnie 50A z 50Z, lecz w manualu ten przekaźnik jest całkowicie zbędny, więc przekaźnik na Allegro, a na stałe w podstawie przekaźnika łączymy skrajne piny (lewy i prawy) w środkowym rzędzie pinów.

Natomiast co do B7 to znalazłem informacje, że tego przekaźnika tam nie ma, jest inny tylko 3 pinowy i jest inna podstawka. Wynika to pewno z tego, że przekaźnik 369 w B6 służy za odblokowanie rozrusznika i za światła wstecznego. W B7 tylko za rozrusznik bo światła cofania idą przez MCE (o czym napisał Bart-S w pierszym poście). W B7 mostkujemy skrajne prawe, dolne piny. Foto zapożyczene z audizine: jumper.jpg

 

Proponuję dopisać do pierwszego postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli auto 2000/2001/2002 rok a skrzynia nowsza to jest bez impulsatora i prędkościomierz żeby ruszył trzeba z kostki ABS dołożyć pin 33 (pasują piny z kostek od czujników zużycia klocków, wystarczy pin wcisnąć czymś cienkim, zablokuje się ładnie) i jak mechanik przy swapie wyciągnął na górę wtyczkę od CVT to rozbieramy kostkę i wpinamy się w pin 5 kostki ABS (on idzie do zegarów), albo jak ktoś uciął tą wiązkę to trzeba kablem do zegarów lecieć. Zielona kostka pin też 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam 

 czy dobrze rozumię panowie: swap w b7

Konektor III (czarny, 12-pin) – PIN 7aktywacja włącznika światła wstecznego, skąd  ten plus?

zworka  396 - rozrusznik b7

ecu pin 43 czujnik sprzegła (b7) co za tym idzie tempomat?

parktronic?

 kodowanie , moze ktos rozpisac

Edytowane przez elmo814
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej dla potomnych dodaję poniższy "prowizoryczny" schemat podłączenia czujnika światła wstecznego w przypadku Audi A4 B7 i przy okazji małe rozjaśnienie zwrotu "podać +12v na 7 pin w III wtyczce modułu komfortu":

https://imgur.com/a/mBVQT

U mnie zadziałało.

Szczególne podziękowania za pomoc i zaangażowanie w wyjaśnieniu problemu przekazuję użytkownikowi "szaman864":hi:

Edytowane przez grzybsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.03.2018 o 10:59, grzybsi napisał:

Okej dla potomnych dodaję poniższy "prowizoryczny" schemat podłączenia czujnika światła wstecznego w przypadku Audi A4 B7 i przy okazji małe rozjaśnienie zwrotu "podać +12v na 7 pin w III wtyczce modułu komfortu":

https://imgur.com/a/mBVQT

U mnie zadziałało.

Szczególne podziękowania za pomoc i zaangażowanie w wyjaśnieniu problemu przekazuję użytkownikowi "szaman864":hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wiem że temat dotyczy elektryki całej operacji ale nigdzie nie mogę uzyskać pomocy odnośnie mojego problemu. Jestem po swapie na manual w moim 2.0 alt i problem polega na drganiach auta nasilających się wraz ze wzrostem obrotów silnika. Skrzynia wykluczona bo jak wciskam sprzęgło żadnej poprawy. Wygląda na jakiś feler w kole dwumasowym. Jakieś pomysły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Danielo924 napisał:

Witam. Wiem że temat dotyczy elektryki całej operacji ale nigdzie nie mogę uzyskać pomocy odnośnie mojego problemu. Jestem po swapie na manual w moim 2.0 alt i problem polega na drganiach auta nasilających się wraz ze wzrostem obrotów silnika. Skrzynia wykluczona bo jak wciskam sprzęgło żadnej poprawy. Wygląda na jakiś feler w kole dwumasowym. Jakieś pomysły? 

Siemano i to drganie jest od samego początku przekładki?? Od pierwszego uruchomienia???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, szaman864 napisał:

Siemano i to drganie jest od samego początku przekładki?? Od pierwszego uruchomienia???

Tak od początku. Przed przekladka silnik chodził elegancko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...