Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8T AEB] Nie chodzi na 2 cylindrze :(


Traviz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

OPIS PROBLEMU:

W weekend spotkała mnie dziwna sytuacja. Jeździłem autkiem przez godzinę i wszystko bylo OK. Odczekałem kilka minut, autko trochę ochłonęło i zostało zgaszone. Po około 20 minutach odpaliłem i chodziło tylko na 3 cylindrach. Chyba nie muszę szczegółowo opisywać objawów ? Co dziwne, autko po 2 godzinach odpaliłem i chodziło OK. W międzyczasie zrobiłem kilka km i zgasiłem auto na 30 minut. Odpaliłem bez problemu. Dojechałem do centrum wawy z bemowa i zgasiłem auto na ok. 2 godziny. Odpaliłem i znowu chodziło na 3 garach... Zostawiłem auto na noc. Ponownie odpaliłem je po ok. 20 godzinach. Chodziło równo przez około 30 sekund po czym znowu zaczęło chodzić tylko na 3 garach... od tamtej pory już nie odpaliło dobrze.

WSTęPNA DIAGNOZA I ZASKAKUJĄCY WYNIK:

Na początku sprawdziliśmy wszystkie prądy, zasilanie cewek, masy, impulsu. Następnie wszystkie prądy wtryskiwaczy. Wszystko jest OK. Mimo to auto nie chodzi na drugim cylindrze. Przełożyłem cewkę z drugiego cylindra na 3, i odwrotnie - z 3 cyl. na 2. Okazuje się, że cewka jest dobra, gdyż auto znowu nie chodzi na 2 cylindrze. Pomyślałem, że to może być wina wtrysku. Została zdjęta listwa wtrysków i silnik zakręcony kilka razy pokazał, że wszystkie wtryski podają paliwo tak samo. Kolejnym etapem było sprawdzenie ciśnienia sprężania. Na drugim cylindrze (tym nie pracującym) jest 13 na 3 - 13,5. Sprawdzona została również iskra. Na 3 cyl. jest na 2 cyl nie ma. Zamieniłem cewki z cyl. 4 na 2 i odwrotnie. Znowu nie ma iskry na 2 cylindrze :(

Już brakuje mi pomysłów, co to może być. Proszę o podpowiedzi co można jeszcze sprawdzić ?

PS. Korzystając z okazji zapytam jeszcze co tak cyka przy filtrze powietrza ? Zawsze mnie to zastanawiało ;) Raz sobie cyka raz nie, nawet nie wiem od czego to zależy :oops:

Z góry dzięki za odpowiedzi,

Pozdrawiam,

Traviz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy filtrze jest taki elektrozaworek i on tak sobie cyka...jak się nie mylę tam jest powrót paliwa do zbiornika.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze.Może coś przeoczyłeś przy podstawowym sprawdzaniu.

A świece zamieniałeś miejscami (może ta w 2-gim cylindrze jest uszkodzona ?).Z twojego opisu wynika , że musi chodzić cudów nie ma.

Ja miałem taki objaw z przewodami , że jak były zimne ( ledwo silnik odpalony po kilku godzinach , nocy) to wszystko było OK , pojeździłem jakieś 3-5 minut i mi przerywało na pierwszym cylindrze.Po wymianie przewodów wszystko jest OK ale z tego co piszesz przewody masz sprawne.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Aha mi też cyka ten elektrozawór i zauażyłem ze jak zaczyna cykać przy rozgrzanym silniku to mi moc spada więc go odłączyłem i jest OK.Dziwne bo podobno tak ma działać, że cyka.Nie rozumiem dlaczego tak się dzieje, ale to temat na inny post :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z ciekawości to jak sprawdza się czy działają wszystkie cylindry???

Takim bardzo precyzyjnym sprzętem jak na fotce :arrow: Sprzęcik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo po mocy bedzie straszny zółw ale sprzecik od HUGO to podstawa :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo poprosu ściągasz fajki ze świec i "słuchasz"(sprzęcikiem od Hugo jak chodzi silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A świece zamieniałeś miejscami (może ta w 2-gim cylindrze jest uszkodzona ?).

Świece były zamieniane miejscami, bo też brałem to pod uwagę. Na Świeca z drugiego cylindra na trzecim chodzi, a ta z trzeciego na drugim nie :???: Wczoraj dodatkowo sprawdzaliśmy wtyczki, czy prąd z nich wychodzi bo przedwczoraj sprawdzaliśmy tylko prądy na kabelkach, a nie sprawdziliśmy czy wychodzą z wtyczek... Okazało się, że wszystkie wtyczki są dobre :(

Teraz biorę może jakiś prąd o innej charakterystyce pod uwagę, może po prostu ta świeca dostaje prąd, impyls, ale np. o jakiejś innej częstotliwości ?

Słyszeliście o czymś takim jak driver cewek zapłonowych ? Podobno jest między komputerem a cewkami (tak mi napisano na AKP), ale za bardzo nie potrafię tego zlokalizować :/

[ Dodano: 2006-04-27, 20:37 ]

Dziś się okazało, że to wina modułu zapłonowego :/ Po prostu poprosiłem kolegę, żeby się wymienić w celu upewnienia :)

Wie ktoś, gdzie mogę go tanio dostać ?

ak3svqndwausvhc1m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...