Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AHU- zwiekszenie mocy do okolo 120 PS


szymek1995

Rekomendowane odpowiedzi

napisałem górną granice 130ps będzie miał -10ps mniej też będzie dobrze, głównie zależy na lepszym przyspieszeniu podczas wyprzedzania
przy obecnych 90 ps trzeba się dobrze zastanowić czy wyprzedzać redukcja do 4 biegu i but w podłoge żeby się jakoś odpychał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co można jeszcze przed pompa turbem i wtryskami zrobić żeby podnieść moc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie chcesz sie pchac w koszta to sam program. To chyba najlepszy stosunek ceny do przyrostu mocy. Jednak jesli chcesz osiagnac cos wiecej to przed programem kompletuj graty, aby zestroic auto pod set jaki zakladasz. Jesli chcesz pompe turbo wtryski i program to fmic by sie przydal tez. Zdaje sie ze walek od SDI? Tez chyba cos daje. Tak samo jak wymiana kolektora ssacego lub chociaz wyskrobanie syfu ze starego. I oczywiscie kat out

Jednak jesli chcesz mocniejszy dół i moc okolo 120 to sam program

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program już mam :P tak z ciekawosci pytam czy da sie cos jeszcze zrobić przed wtryskami itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wyczytałem, że dzięki nadkolu od s4 intercooler (simc) lepiej schładza powietrze,
ale nie wiem czy jest jakaś odczuwalna różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed samą wymianą zrób loga na 4 albo 5 biegu 001+007 dynamicznego, wymień nadkole i zrób loga ponownie, i porównaj max temp w dolocoie z S4 i bez, sam ocenisz czy jest rożnica :)

możesz też ponacinac nadkole i na gorąco ukształtować żaluzje ale co ori to ori

Edytowane przez ciahciah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym kiedyś podkręcić swoje autko. Pomyślałem, że założę mu kiedyś większe wtryski. Ale mam kilka pytań:


czym różnią się te za 1250 WTRYSKI BOSCH 1.9TDI passat sharan ORYGINAĹ 0.216 (5600321592) - Allegro.pl - WiÄcej niĹź aukcje.


od tych za 690 0.216 sportowe WTRYSKI TDi 216stki POZYTYWNE 100% (5598838487) - Allegro.pl - WiÄcej niĹź aukcje.



dalej ile około kosztuje wymiana wtrysków u mechanika


czy polega to po prostu na wymianie czy trzeba coś dodatkowo zmieniać?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnią się i ceną i jakością, na tych drogich spokojnie zrobisz 300tys km, a na tych tańszych 100tys a może i nie

jeżeli planujesz jeździć autem kolejne 300tys km kupuj te drogie, jeżeli 100tys km kupuj np. wzm 216, albo pewne używki od 110km albo 216, za długo się nie zastanawiaj bo twoje ori pewnie już nie domagają i przynajmniej do podregulowania ciśnień się kwalifikują

sama wymiana wtrysków to niewielki koszt, najlepiej pompiarz który składa wtryski niech je montuje wtedy masz w cenie montaż, robota prosta i sam też to byś wykonał, jedynie może być problem z wyjęciem starego zapieczonego wtrysku, potem czyścisz gniazdo, dajesz nową podkładkę i z odpowiednim Nm dokręcasz jarzmo trzymające wtrysk, także klucz dynamometryczny i problem z wyjęcie tyle złego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy są oryginalne bo są popisane na nich numery od 1 do 4, możliwe, że ktoś majstrował przy nich(może wymieniał na używki)

a jak z żywotnością silnika po takiej wymianie?

i czy spalanie wzrośnie dużo? powinno się chyba utrzymać jeśli te już są rozstrojone,a tamte będą okej? bo spalanie mam bardzo dobre, na klimie 5,6 litra, bez na zwykłej ropie 5,45 a na vervie 5,2

i przy wymianie pasowałoby wymienić filtr paliwa?

Edytowane przez Majkeltaker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli są podpisane to już były kiedyś wymieniane i pewnie są ok i szkoda je ruszać

żywotność silnika 700-900tys km

spalanie bez zmian lub mniejsze jeżeli okaże się że obecne lały lub obecnie coś nie domaga w aucie i zostanie to teraz ogarnięte, spalanie w skrajnych przypadkach może i wzrosnąć jeżeli wymienisz na wadliwe wtryski lejące lub z kompletnie nie wyregulowanymi ciśnieniami ale objawów wtedy będzie więcej, nie tylko większe spalanie

filtr paliwa zmieniasz gdy jest na niego kolej czyli co 20-30tys km wedle upodobań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym odkopać temat, może ktoś mi pomoże.
Tak jak w temacie też posiadam audiczke z silnikiem AHU i według zaleceń chciałem podnieść moc za pomocą tunera, gdyż wydawało mi się że już mało mocy było i zastanawiałem się czy wybrzydzać. Pojechałem do tunera i powiedział że te silniki w serii mają ok 100HP, zdziwienie na mojej twarzy :). Stwierdził, że spróbuje uzyskać z tego ok 20HP i 40Nm więcej.
No to hamowania, przed pokazywało 88HP i 189Nm :/ czyli coś słabo.
Po zabiegu 102HP i 243Nm, no cóż efekt jest i czuć to podczas przyspieszania, zwłaszcza że moment poszedł mocno do góry. Tuner powiedział że turbo nie wyrabia już i można by było spróbować ją dać do regeneracji i powinno wskoczyć te 120HP. I tu nasuwa mi się pytanie, przed regeneracją turbo chciałbym sprawdzić z waszą pomocą, których grup bym musiał zrobić logi dynamiczne i statyczne? Może coś innego jest nie tak, bo podobno te turbiny bardzo trwałe są. Dodam, że przebieg też nie jest niski bo 400k i może faktycznie turbo już nie daje rade.
Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc. 709499a177ca22a9319cda8812a039ff.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dynamiczne na 3 biegu od 1000obr do 4200obr: 001 003 004 008 010 011 kazdy osobno, jak masz gdzie to możęsz też na 4 biegu 011

statyczne 000 001 003 004 007 010 011 012 013 019

basic seting 000 003 004

kup turbo np. GT1549S z Citroena Xantia a swoje sprzedaj, bez sensu jest cokolwiek robić z obecną turbiną, jak by się tuner bardziej przyłożyć 110km i 270Nm było by napewno, samo doprowadzenie auta do max zdrowia na ile można przy znikomych kosztów dało by taki sam przyrost jak ten czip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dynamiczne na 3 biegu od 1000obr do 4200obr: 001 003 004 008 010 011 kazdy osobno, jak masz gdzie to możęsz też na 4 biegu 011
statyczne 000 001 003 004 007 010 011 012 013 019
basic seting 000 003 004
kup turbo np. GT1549S z Citroena Xantia a swoje sprzedaj, bez sensu jest cokolwiek robić z obecną turbiną, jak by się tuner bardziej przyłożyć 110km i 270Nm było by napewno, samo doprowadzenie auta do max zdrowia na ile można przy znikomych kosztów dało by taki sam przyrost jak ten czip

Dzięki za info ale temat już poszedł jak nowy. Pzdr


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...