Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacze , łańcuch rozrządu , fazatory


czarownik3

Rekomendowane odpowiedzi

49 minut temu, krzysztof-kosior1 napisał:

1. Test wyjść w wagu. Napinacz bedzie tykać (cewka). Ale przed tym musisz zrobić nastawy. było opisane na forum. Szukaj fazy: "test wyjść vag napinacz cewka"

A o co chodzi z tymi nastawami , zanim wymienie napinacze zobaczę czy moze smok nie  jest zawalony i napinacz za późno dostaje olej albo ciśnienie za małe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Karamba38 napisał:

 

Z tymi nastawami poczytaj, chodzi o to aby zrobić test systemów. Nie pamiętam kanałów itp. Piszą na forum o tym. Powiązane bedzie z tematem "test wyjść vag napinacz cewka".

Zamiast otwierać miskę bez sensu sprawdz cisnienie oleju. 90stopni silnik, ile bar na wolnych a ile powyżej 2500obr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, krzysztof-kosior1 napisał:

Z tymi nastawami poczytaj, chodzi o to aby zrobić test systemów. Nie pamiętam kanałów itp. Piszą na forum o tym. Powiązane bedzie z tematem "test wyjść vag napinacz cewka".

Zamiast otwierać miskę bez sensu sprawdz cisnienie oleju. 90stopni silnik, ile bar na wolnych a ile powyżej 2500obr.

 

No właśnie siedzę od rana na forum i nic nie moge znaleść piszą ze jakies zaworki pod podstawą filtra ale to chyba o inny model silnika chodzi,czytałem też że mogą to być wytarte slizgi na napinaczu i nie wiem czy nie lepiej po prostu bedzie to rozebrać i sprawdzać wszystko. Ale ciśnienie owszem sprawdzę i jeszcze sie myślę żeby zmienić olej na 5w40 teraz mam 10w40 a stan liczbika 340 tyś 

Edytowane przez Karamba38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Karamba38 napisał:

No właśnie siedzę od rana na forum i nic nie moge znaleść piszą ze jakies zaworki pod podstawą filtra ale to chyba o inny model silnika chodzi,czytałem też że mogą to być wytarte slizgi na napinaczu i nie wiem czy nie lepiej po prostu bedzie to rozebrać i sprawdzać wszystko. Ale ciśnienie owszem sprawdzę i jeszcze sie myślę żeby zmienić olej na 5w40 teraz mam 10w40 a stan liczbika 340 tyś 

 

Kolego, potrzymaj mi piwo...

 

Tutaj masz opis tych testów. 

http://workshop-manuals.com/audi/a3_mk1/power_unit/4-cylinder_1.8_ltr._5-valve_turbocharged_engine_(154-165_kw)_mechanics/engine_cylinder_head_valve_gear/checking_variable_valve_timing_vehicles_with_engine_code_amk_bam/checking_inlet_camshaft_control_valve_1_n205/

http://forums.ross-tech.com/showthread.php?3559-P0011-p0012

 

Wszystkie 3 linku oczytaj dokładnie. 

 

Ps. sprawdź slizgi. Jeżeli sa wytarte to ja mam komplet (dwa) niby oryginalne. Kupiłem bo myślałem, że u mnie są wytarte a nie były. Kupiłem ale zgubiłem paragon i nie mogłem oddać do sklepu. Dałem 180pln za 2. Sprzedam za 100. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 
Dziś w mojej a6 c6 2.4 wyskoczył błąd p0011 ustawienie rozrządu za wczesne. 
Rano przez 3 sekundy zaterkocze silnik. 
Jeździ bez problemu. 
Czy to także mogą być tylko napinacze? 
Z góry dziękuję za odpowiedź

Edytowane przez brylekpl19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być też rozciągnięty łańcuch, przestawiony rozrząd. Sprawdź co pokazuje na vagu w gr.93 i zrób log dynamiczny bodajże 91+92+93 żeby sprawdzić działanie nastawników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, panowie noszę się z zamiarem zakupu auta z tym silnikiem, przebieg ~340kkm rzeczywisty. Jak silnik jest zimny przy odpalaniu nie ma stuków, ale jak jest bardzo zimny czyli postoi dobę na dobrym mrozie -10C to przez około 1s słychać terkotanie.
Zastanawiam się czy uciekać od niego czy jednak mimo wszystko go kupić? Czytam różne opinie, jedni mówią że do 2s terkotania jest do zaakceptowania, inni ze 0.5s max...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, arkadiusz.nas napisał:

to przez około 1s słychać terkotanie.

Raczej norma w tych silnikach, jakby było znacznie dłużej niż 2s i jeszcze hałasowało na ciepłym i przy schodzeniu z obrotów to wtedy trzeba się martwić. Jak jeszcze siedzą ori napinacze to przy wymianie rozrządu pokusiłbym się o zmianę łańcuszków i ślizgów.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...