Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana skrzyni biegów oraz sprzedła z a4 2.4 30v na 1.8 20v


MATIUS

Rekomendowane odpowiedzi

Jak chciałbyś jeździć z kołem zamachowym od rzędówki? Już pomijając dylemat pasuje/nie pasuje to koło jest inne, inna masa i inaczej wyważone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze ja dorzuce swoje piec groszy,aktualnie jezdze na swapie 2.8 30v i skrzynia z 1.6 mozesz jechac na 5 biegu 50/h przyszpieszac bez problemu na tym biegu ale skrzynia jest stosunkowo za krotka mozna ruszac z 2 jak z 1 w normalnym nie swapowanym aucie.Moim zdaniem szkoda pieniedzy lepiej dorzucic pare stowek wiecej i kupic normalna skrzynie z 2.8.

Z wersji 2.6 i 2.4 sa ciut krotsze przełozenia (na dyfrze)niz w 2.8 sam sprawdzalem w roznych zrodłach bo mialem okazje kupic taniej ale tego nie zrobilem-i dobrze zrobilem

skrzynia z 1.8 nie pamietam w tej chwili ale chyba o oznaczeniu DWA ma to samo przelozenie co w 2.8 z 1.8T maja przelozenia identyczne jak w 2.8 tylko jest problem bo polosie a dokladnie przeguby sa mniejszej srednicy i nie zaadoptujesz ich do zwrotnicy(piasty) u ciebie chyba ze bys sie uparl to musialbys zakupic zwrotnice pod mniejsze przegoby ale wiadomo ze to sie mija z celem.do skrzyni z1.6/1.8 bedziesz musial przelozyc lewą łape ze skrzyni v6(spłaszczona łapa) bo ci rura wydechowa nie przejdzie i lapa z 1.6/1.8 ma inne mocowanie i poduszke

Dwumas obstawiam ze na 99% bedzie mniejszy niz w 2.4/2.8

Podsumowując szkoda kasy i czasu na takie zabawy bo za krótkie przelozenia beda napewno dwumas ci nie podejdzie, jak zalozysz skrzynie z 1.6 to i tak w koncu po pewnym czasie zakupisz wlasciwa z 2.4 bo szybko sie znudzisz bardzo krotkimi biegami i iloscia spalanego paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francuz, całkiem możliwe, że co do większych półosi wystarczył by przeszczep samych flansz :wink: co jednak nie zmienia faktu, że ogólny plan przerzucania takiej skrzyni mija się nieco z celem :naughty:

btw francuz Ty mi chyba pomagałeś na gg przy moim swapie :decayed: lol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no faktycznie i jak po zmianie na 2.8 wszystko dzala jak nalezy? sory za ot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaje seria dziekuje panowie za pomoc będzie używana dwumasa w bdb stanie plus nowe sprzęgło sachsa plus uszczelniacz wału korbowego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie jest tak ze przeguby wewnetrzne sa te same a tylko zewnetrzne sie roznia?

dwumas naturalnie jest wiekszy w V6 - pod tarcze 240mm i montowany jest na 8 śrub, w R4 228 i 6 srub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak póżniej ze sprzęgłem zakłada się nówke z 2.4 czy szuka się nówki z 2.6 sory ale zielony jestem w tych sprawach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generanie jest to to samo, mozesz i z 2.8 zalozyc moze bedize mocniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkopie posta

Cześć Panowie.

Mam a4 b5 1999r 1.8T FWD na warsztacie z wysypaną skrzynią i mam drugą skrzynie do niej ale jest ona z a4 2.4 v6 1999r FWD.

Z tego co wyczytałem skrzynia fizycznie podejdzie tylko trzeba jedną łapę wymienić. Natomiast ja zastanawiam się nad przełożeniami, są one zbliżone czy różnią się znacząco?

Nie ukrywam, że nie chciałbym uzyskać efektu słabiej zbierającego się autka po konwersji.

 

Podpowiecie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbije temat. 1.8T myśle nad swapem skrzyni,,na Oko kupiłem od 2.4 jednak flansza skrzyni jest inna niż u mnie.Teraz kwestia półosi,czy półosie od 2.4 podejdą pod moje zwrotnice ? Czy prościej dorwać inna skrzynie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej chyba wymienić flansze, są przykręcane na jedną śrubę każda. Zwróć uwagę, że przy tej operacji wyleci olej ze skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.06.2019 o 19:05, majkel_majki napisał:

Najprościej chyba wymienić flansze, są przykręcane na jedną śrubę każda. Zwróć uwagę, że przy tej operacji wyleci olej ze skrzyni.

W tej co kupiłem właśnie nie ma tej śruby,z tego co wyczytałem jest tam zabezpieczenie jak przy zew przegubie,wariantem siłowym trzeba to wybić, nie wiem jak to wyglada w skrzyni która aktualnie siedzi w aucie,zanim zabiorę się za dewastacje wolałbym się się zabezpieczyć i mieć plan B.

 

EDIT: dla potomnych. do 1.8t podchodzi skrzynia od 2.4 bez przerobek,jedynie trzeba sobie przelozyć flansze ze starej skrzyni

Edytowane przez KULARESKO
aktualizacja tresci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...