Jump to content

Montaż modułu coming home - nie ori


lyku23
 Share

Recommended Posts

To masz wyjścia już na obwód żarówek, więc dajesz 2xhalogen i np rejestracja tył, czy światła wsteczne... Poszukaj na forum jest pinout MCE, tam masz opis wyjść na światła. 

Link to comment
Share on other sites

Nie mam trzeciego przewodu na tył,nawet jak podłącze  jednym przewodem tył to się nie zapala.No ale i tak juz wywalam moduł i kupuje ten co kolega wyżej

Link to comment
Share on other sites

Witam nie wiem czy w dobrym temacie pisze. Czy mozna zastosować foto diodę zamiast podłączać całe lusterko fotochrom z czujnikiem. Posiadam moduł F chodzi mi zeby tylko uruchomić clh

Link to comment
Share on other sites

Ori CLH nie zadziała ci z samą diodą.
Przy zastosowaniu  przekaźnika, możesz niejako oszukać MCE,.
Będzie pełna Automatyka, z błędem w VAGu (na FIS nie pokaże) ale nie przeszkadzająca w użytkowaniu,
odszukaj mój post w wątku o MCE.

Link to comment
Share on other sites

Cześć:hi:odgrzewam temat.

Kupiłem moduł lepard, przynajmniej po instrukcjach wygląda jak dawniejszy proeltec, mam mały problem po podłączeniu. Po włączeniu postojowych (bez kluczyka w stacyjce) załączają się też światła przeciwmgielne, dokładnie te z których chcę realizować funkcje CLH. 

MCE u mnie to HIGH.

Podpowie ktoś co skopałem w podłączeniu? wszystko opisane poniżej.

Poza tą jedną rzeczą CLH chyba działa dobrze:

- fioletowy #1 - przeciwmgielne PP i postojowe PT

- fioletowy #2 - przeciwmgielne LP i postojowe LT

- zielony - nie podłączony

- czarny - do masy do karoserii

- czerwony - stałe +12v po aku

- pomarańczowy - +12v po stacyjce, wpiętę w czarny kabel idący do bezpiecznika "15", ładnie rozłącza CLH po przekręceniu

- żółty - do czerwono-żółtego w progu

Próbowałem użyć pomarańczowego z modułu lepard i wpiąć do włącznika świateł gdzie pojawia się +12v po załączeniu i żeby zadziałało tak samo jak rozłącza mi CLH po stacyjce, jednak bez efektu.

 

image.png

Edited by pdk
Link to comment
Share on other sites

Zielony masz podłączyć przecież pod PL czyli parking light (postojówka). 

Link to comment
Share on other sites

Jak to możliwe że działa ci CLH skoro czerwono-zółty w progu to sygnał CAN. Żółty należy przez przelotkę podłączyć do modułu drzwi lub kierunków jednak załączenie awaryjnych bd skutkowało włączeniem CLH.

 

Swoją drogą ten moduł jest trochę upośledzony gdyż fioletowe kable podłączasz pod światła które mają być DRL, jednak opcja CLH też idzie przez te fioletowe więc w tym module nie możemy ustawić tak jak ori by CLH były w halogenach a DRL w reflektorach, zgadza się ?

Edited by pawlo_SL
Link to comment
Share on other sites

@pawlo_SL jak nie wiesz to nie wprowadzaj w błąd....

W autach z korbami, leci z MK przez próg przewód czerwono-żółty, impuls (+12V) do otworzenia tylnego zamka.

A4 tylny zamek bez elektrycznych szyb.png

W samochodach z elektrycznymi szybami z tyłu tak jak napisałeś, do modułu w drzwiach, lub do kierunku...

Ktoś kiedyś pisał, że z tyłu jest zmienne sterowanie +/- na otworzenie/zamknięcie zamka, nie jestem tego pewien, może ktoś potwierdzi, dlatego najlepiej i tak zrobić to przez przekaźnik bo dla cewki bez znaczenia jak przyłączony będzie plus, czy minus, a na wyjściu przekaźnika dajemy albo +12 albo masę, w zależności co nam ma wysterować CLH w dokładanym module. W jednych jest wyzwolenie napięciem w innych masą... 

Z elektrycznymi szybami z tyłu wpinamy się we wtyczkę T12b w przewody 4 i 5 z przekaźnikiem (zasilanie cewki) lub jak ktoś podłącza niech sprawdzi czy nie wystarczy sam impuls z pinu 5 (V+)

A4 tylny zamek z elektrycznymi szybami.png

 

Można i w przednie drzwi kierowcy:

A4 przedni zamek.png

Wtyczka T12 pin 5 (V+) i T12 pin 4 (V-).

Link to comment
Share on other sites

Co dalej nie zmienia faktu że przy tym module nie będziemy mieli jak ori że DRL są w H7 a CLH w halo. Tu mamy 2 opcje łączone:

1. DRL/CLH w h7

2. DRL/CLH w halogenach

więc od razu można poznać kto ma ori, a kto dokładany moduł z allegro.

Link to comment
Share on other sites

Dlatego lepiej to zrobić na 2 oddzielnych modułach... 

Link to comment
Share on other sites

To akurat mi nie przeszkadza bo nie podpinam się pod mijania, ten moduł też można programować przez USB więc już wyłączyłem funkcje drl.

@kamil-vag sprawdzę wpinając ten zielony, mam nadzieję że to to.

Edited by pdk
Link to comment
Share on other sites

Pogadałem jeszcze ze sprzedawcą tego modułu i faktycznie problem był z zielonym przewodem, to on czyta czy jest 12v na postojówce i wyłącza funkcję CLH. Teraz wszystko śmiga. 

Powiedzcie mi czy z modułu o takim schemacie da się wyrezać żeby CLH też odpalał światła tył? Wiem że tak tutaj rezaliście ale mój moduł ma tylko dwa fioletowe gdzie puszcza sygnał po centralce i obydwa poszły na halogeny przód. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...