Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temat odnośnie kół do B5


dawid_464

Rekomendowane odpowiedzi

Pany pytanko mam posiadam audi b5lift avg podejda do mnie koła 18 sline 225/40 et20 8'5j dodam że z zawiecha nic nie robilem

Czy bd walić o nadkola na policjantach?:)

Walić pewnie nie, ale będą wystawały z 1,5cm z przodu.

ZA MAŁE ET.

Wysłane batonikiem Kitkat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


będą wystawały z 1,5cm z przodu.

też mi się wydaje żę będa wystawały bo i mnie jest tak w sam raz tył i przód.

No chyba że poszerzysz nadkola :)



Do bani.

Nie wydaje mi się że by to źle wyglądało.

ja mam 17" i to koło wydaje mi sie troche przymałe :decayed:

myśle nad 18" jakby udało mi się te 17" sprzedać ale nei wiem czy nie ucierpi bardziej zawieszenie na tym. a auto do jazdy na co dzień, nie tylko po autostradach :)


Objasnicie mi co to jest to et tak dokładnie? bo nigdy się w to nie zagłębiałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osadzenie koła im mniejsze et tym bardziej kółko wystaje na zewnątrz zabójców mnie jak zle mówię:)

Zabijcie*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie jeździ ktoś na feldze 8 calowej z oponą 215/45 r17, bo nigdzie nie moge znaleźć jakiś dokladnych zdjęć jak taka opona wyglada ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też sądze ze sporo naciągnięta.

ja mam 7,5" przy oponie 225 i jest dokładnie równo z felgą, wiec 215 na 8" to juz sobie wyobraź jak wygląda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, możecie mi doradzić jaka szerokość felgi i jaki et będzie dla mnie najlepszy?

chcę na lato przejść z 16 na 17", opony jakie chciałbym zakładać to 205/55/17 może 215/50/17

Auto stoi dość wysoko więc zawias raczej oryginalny, zależy mi na komforcie jazdy a nie tylko na wyglądzie, nie chciałbym też szorowania o błotnik przy obciążeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa w tym aucie to 195/65r15. Zamienniki wyliczamy z kalkulatorów i dla 17 powinno to być 225/45 lub 205/50. Nic nie będzie tarło ani darło chyba, że kupisz jakieś dziwaczne felgi z nietypowym ET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie na lato 225/45/r17

i powiem Ci tak, na komforcie napewno stracisz na 17" w porównaniu do ori 15"

bo na zime mam teraz 15'' i jest jednak inny komfort, Ale nie jest to tak zeby była jakaś tragedia, minimalne różnice napewno odczujesz, ja odczułem takie że teraz choruje na 18" :decayed:

a obcierac to na 100% Ci nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja teraz jezdze pierwsza zime na 17 i nie jest zle...a dziur u nas pelno! polecam jednak 16 cali zamiast 15 bo komfort ten sam a zawsze to wieksza fela i lepszy wyglad

co do opon to dla malych silnikow polece 205/50 tylko z felga maks 7.5J i et nie mniejszym jak 35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na zime nie zakładałem póki co 16" czy 17" z 2 względów, drozsza zimówka, i jednak szkoda felgi na zime.

mam stal na zime 15" i czy to gdzieś krawężnik pod śniegiem ukryty czy coś podobnego to mniejsza szansa na uszkodzenie bo i profil opony 65 :)

a wiadomo jak bym wsadził 17"na zime to opona wtedy 45 i jednak jest juz wieksza szansa zeby coś stuknąć.

Nie mówię ze to sie zdarza regularnie, ale czasem sie zdarzy ze cos pod sniegiem jest, ze nie widać :)


A co do wyglądu, zima to zima i czystego, zadbanego i ładnego auta cieżko utrzymac wiec nie patrze czy to 15 czy 17 :decayed:

Edytowane przez przemek11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimę mam założone 205/55/16 na Alu i tak myślałem właśnie nad 17 na lato, czyli co aby było ok do mojego auta to felga 7.5J , et ok. 40 i opona 205/50/17, mam trochę mało mocy i dlatego tez nie chcę szerszych kapci żeby ostatnim nie ruszać ze świateł no i szersza opona droższa zapewne.Ma ktos może taki zestaw u siebie? jak to wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej pisałeś, że zależy ci na komforcie. Wobec tego zostałbym przy 16".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


nie chcę szerszych kapci żeby ostatnim nie ruszać ze świateł

to nie ma nic do rzeczy :)

a nawet wręcz przeciwnie, szersza opona = większa przyczepność = mniejsze "palenie gumy", nie gubisz trakcji = szybszy start :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemek a pojece oporu toczenia znasz? :) zwieksza sie on az o blisko 10% jesli porownamy opony 205 i 225, wiec dynamika idzie na łebzauwazalnie szczegolnie w silnikach o nieduzym momencie obrotowym

Edytowane przez pioteros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zgodze się ze opór toczenia. moze wiecej minimalnie np spalic na oponie 225 niz na 205, ale przy ruszaniu z miejsca nie sądze zeby był jakiś ubytek.

oczywiscie mówie o kole O TAKIEJ SAMEJ ŚREDNICY czyli np 225/45/17 i 205/50/r16 Chyba to jest ta sama średnica koła, tylko szerokosci innej.

zgodze się z Tobą jeśli mówimy o kołach o różnej średnicy, lecz o takiej samej a innej Jedynie Szerokości, to nie bardzo się z Toba zgodze. Myslę ze ze stoperem w ręku i nie ma różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założę się ze 205 będzie szybsza do setki bo fizyki nie oszukasz, nawet jak ciut więcej 205 zamieli przy samym starcie to i tak auto dużo zwawiej będzie się zbieralo

jak miałem serię 150 km i kapcie najpierw 205 a potem 225 to różnica była znaczna na niekorzyść szerszych kół nie ważne czy z kreski czy z rolki, nie mówiąc o spalaniu

żeby naprawdę nie było widać tej różnicy to trzeba mieć przynajmniej ze 300nm na silniku, wiec dieslowcy mają lepiej w tym wypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ci powiem że na lato mam 225/45/r17 zima obecnie 185 przód 195 tył na 65/r15 i tak naprawce wcale tej róznicy jakos znaczaco nie czuje.

ja u siebie mam 210nm moze i dlatego, nie wiem.

ale wiem ze nie widze najmniejszej róznicy czy w dynamice auta jak i startu. jedynie co to wiem ze na tych 185 bym predzej opony spalił przy daniu naprawde w pi*** niz ruszył.


Tak jak mówiłem, zgodze się jeżeli średnica koła bedzie się rózniła.

jeśli bedzie dokładnie taka sama a jedynie szerokość wieksza nie przekonam sie dopóki ktoś ze stoperem mi tego nie udowodni ze szersza opona bedzie jak to napisałeś "wolniejsza do setki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...