Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Głośno jakoś w kabinie.....


dracus6662

Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio jakoś zwróciłem uwagę na chałas podczas jazdy w kabinie, słychać pracę silnika,niby na luzie jak puszczę auto to ciszej ,a jak zapnę jakiś bieg no to jednak jest zdecydowanie głośniej,

Moja audi to 1.8T AVJ QUATTRO, sedan,wiec powinno być ciszej niż w avancie teoretycznie, jeżeli ktoś śmiga podobnym autem to niech da znać czy jest podobnie ,być moze tylko tak mi sie tylko wydaje....

Dodatkowo zastanawiam sie czy powinno być jakieś wygłuszenie na scianie grodziowej od strony silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zaczął Ci teraz tak chodzić czy wcześniej też tak miałeś ? Dużo rzeczy może być przyczyną turbo czy też dwumas, skrzynia może hałasować , opony zimowe felgi łożyska wiele tam tego jest sprawdź czy na letnich oponach też tak masz bo zimowa opona bardziej hałasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiego typu masz halas? huczenie swiszczenie buczenie po zapieciu tego biegu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest luz w czasie jazdy to cicho tylko opony słychać( opony już letnie)

wczesniej byly zimowe i tak jeździłem na nich az je skończyłem(tak hałasowały że wszystko zagłuszały) więc nie zwracałem uwagi na hałas

tak do 100 km jest znośnie ,ale jak już ciągnie od 100 km w górę to tak głośniej sie zaczyna robić słychać więcej silnik i takie buczenie , może troszke jakby huczenie, jak tak ze 3000-3500 obr pozniej jak go rozpedze powiedzmy do 140 i nie ciagne dalej tylko utrzymuje te predkosc to jest troszkę ciszej ale głosniej stanowczo niż przy 2.500 obr,

katalizator i plecionka była wymieniona na nowe z 4 mce temu , na łączeniu rur tłumika środkowego z końcowymi jest troszkę okopcone co mogłoby świadczyc o małej nieszczelności ukł. wydechowego ale zeby aż tak?? dziury tam nie ma na tłumikach ,wygladają zdrowo , a te łączenia to może w tygodniu na pastę skręce

nie zauważyłem czy te objawy były wcześnie ,wydaje mi sie ze od poczatku było głosno ale myslałem że to opony ale jednak chyba coś innego

sprzęgło jak narazie b. dobrze się sprawuje , łożysk nie słyszę na luzie , wogóle jest cicho tak jak być powinno przy 120 wysprzęgliłem i wrzuciłem na luz i cicho , tak jakby ten dzwięk w czasie zapietego biegu dochodził z okolicy miedzy przenimi fotelami i trochę na tył sam nie mogę tego zlokalizowac ogólnie w całym aucie jest głosno , biegi wchodza precyzyjnie

czy przez niewielką nieszczelnosc wydechu na łączeniach opasek, turbo pompuje wiecej i jest głośniej?

czy to coś z tarczami hamulcowymi bo juz pierwszej swieżosci nie sa, ale bicia nie ma i kola sie nie grzeją

czy to coś z wałem napędowym albo dyfrem?

czy to coś ze sprzegłem ?

na silnik nie narzekam pali na dotyk zima i lato auto zbiera sie b. dobrze i dobrze ciągnie

a moze poprostu jakiś wygłuszen mi brakuje czy też tłumiki na złom chociaż wyglądaja naprawdę dobrze

ręce opadają do pracy to pal licho bo blisko ale w trase jak jechać to głowa po godzinie szaleje:grin::grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

długo masz juz auto ? przed wykonczeniem tych opon zimowych jezdziles wczesniej na jakichs innych ? powiem Ci szczerze ze ja mam takie wrazenie ze a4 b6 1.8t ma bardzo basowy wydech w seri.. co mnie tez niestety draznilo, poza tym 1.8t w a4b6 jest jakies podane na te buczenia ... mialem dwa takie auta i niestety sprzedalem bo nie wytrzymalem wlasnie na trasie z takich samych powodow jak Ty ...byc moze u Ciebie jest to jeszcze bardziej nasilone, ale tez jezdizlem ostatnio paroma 1.8t i one tak maja poprostu basowo brzmia.

W swoich sprawdzalem tez poduszki silnika, wymienialem plecionki itp itp, i nic... byc moze po tylu latach poprostu tłumiki wypalają sie od środka, ale nie stać mnie bylo na to żeby to sprawdzić ... :) (czyt. wymeinic tlumiki)

te buczenie o ktorym mowisz jest definitywnie zwiazazne z obrotami silnika i po części jego obciązeniem. Rozmawialem tez juz z paroma osobami na pw ktore maja podobne subiektywne odczucia co do basowego seryjnego wydechu w 1.8t.

Aha, odczuwasz wibracje silnika w kabinie na biegu jalowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma wibracji jakichś tam dziwnych po zapalelniu auta na postoju , też już tak dochodze wrażenia ze to wydech , lubie ten dzwiek ale bez przesady nie wiem czy da się to jakoś przyciszyć ,czy wymiana tlumika srodkowego pomoże ? bo końcowe to chyba przelot tylko czy mylę się?

czy da się jakoś wyciszyć autko , chociaż trochę żeby to było odczuwalne?

czy może ktoś jeszcze walczył w tym nadmiernym buuuuuuu:facepalm: opony mam teraz continental pro contakt fr 17' 45

moze jakieś wygłuszenie którego brak u mnie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze kwestia indywidualna, Tobie , mi , przeszkadza, ktoś powie ze auto brzmi rasowo poprostu :)

tłumik środkowy moim zdaniem w tym temacie nie ma duzo na rzeczy, on bardziej wycisza takie rasowe pierdzenie... w quattro masz zupelnie inny tlumik srodkowy na przyklad niz w FWD, w Q w zasadzie to tlumik srodkowy jest przelotowy chyba, takie ot zwykle owalne puszeczki. w a4 b6 1.8t bardzeij wydech wyciszaja moim zdaniem tlumiki koncowe.... ostatnio myslalem o takiej teori ze jednak turbo to szybsze wydostawanie sie spalin z wydechu oraz wyzsze temperatury w ukladzie wydechowym i moze te tlumiki jednak zuzywaja sie szybciej... Wiec ja bym obstawial tlumiki koncowe... wyciszyc raczej to bedzie ciezko. Poza tym, niech ktos Ci pogazuje troszke autem u zauwaz ze tylnych rur w 1.8t jest jednak troche takiego buczenia.... to wszystko rezonuje w malej kabince auta. Pewnie jak nasze 1.8t byly nowki z nowym wydechem to brzmialo to przyjemniej...

Do sprawdzenia ewentualnie masz jeszcze nową plecionke czy nie jest za sztywna , ewentualnie czy wydech nie jest jakos gdzies krzywo naprężony po wymianie plecionki. Jezeli chcesz kombinwoac to predzej zmienialbym tlumiki koncowe niz srodkowy...

btw, koncowe nie sa przelotowe... zagladalem im kiedys w "dupke" :D kamera...

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w q avj to tył jest tłumiacy a srodek przelotowy? czy moze czegos w wydechu braknie ? po kolei tak jak jest to kat za nim plecionka pozniej srodkowy albo raczej srodkowe w kształcie jakby x i na koncu 2 tłumiki, czy cos powinno byc jeszcze po drodze? kat 4 czy 5 miesieczny to chyba się nie zapchal zreszta sam juz nie wiem ale oleju mi niełyka to chyba nie zasyfiony bedzie

kat + plecionka jest nowe, nawet jakby mi plecionka jakoś rezonowala to by tak głosno było a może podpora wału? chyba coś takiego jest tak na dole :naughty: ale czy na loozie byłoby tez słychac ją wtedy czy tylko przy zapietym biegu pod obciazeniem:kox: w sumie to doszłem do wniosku ze tak buuczy huczy czy jak tam to dalej zwał w momencie obciazenia czyli przy zapietym biegu i w chwili nabierania pędu zwiekszania predkosci obrotowej w sumie jak rozpedze i daje minimalnie gazu to tak nie nasila sie ale jest wyraznie słychać a moze cos z turbo ojtam juz sam nie wiem , nikt wrózką nie jest wiadomo ale moze cos na trop mnie doprowadzi:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdz na postoiu wkrec powoli silnik siedzac w srodku i słuchaj czy tez buczy .. jezeli podczas jazdy dajesz na luz i cichnie to moim zdaniem naped typu wal itp mozna wykluczyc. Z opsiu wynika ze wydech masz kompletny . Ja zmienialem tez kata i plecionke i nie bylo roznicy. .. buczalo. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka dzisiaj byłem u mechaniora ale czasu nie mial i na podnosnik nie wjechałem na laczeniu koncowych tłumikow ze srodkowymi na opaskach jest troszke okopcone tyle pamiętam więc mam nadzieję że jutro to mi rozbierze wrzuci paste i skreci ale czy to powód takiego buuuczenia , acha zauważyłem ze jak z powolnego 1 biegu toczac sie wrzuce dwójke i dam gazu ze az sie przydławi to słychać jakby rezonans rury tłumika tak ciut ale jednak byc może zle plecione wstawili , pamietam że wieszak gumowy z przodu gdzies sie zerwał tak mówili i wstawili drugi ale czy ori tego nie wiem bo nie zagłądałem , nie wiem zobacze prawdopodobnie jutro co z plecionka i tym lekkim rezonansem , ale fakt faktem jak powoli daje gazu to tez te buczenie słychać raz bardziej z przodu mi sie wydaje a raz z tyłu a raz spomiedzy foteli ach sam zgłupiałem ale biorąc pod uwage bagaznik to tam na dobra sprawe zadnego wygłuszenia nie ma moze cos z tym pomysleć bo tam na zapasie to gola blacha jest u mnie tylko a z tyłu sa tłumiki:naughty: jedyne co zrobiłem dzis to wymieniłem wezyk podcisnienia co idzie spod kolektora na góre przodu kolektora taki krótszy jeszcze mam dłuższy do wymiany taki pod kolektorem który idzie przez cały silnik chyba gdzies do turbiny (ale jest cały narazie) ten krótki był pekniety ,po wymianie teraz słysze tylko lepiej turbine jak pracuje ale moze to tylko moje odczucie bo nie mam pojecia za co ten wezyk jest odpowiedzialny:naughty: a tak poza tym to mam prośbę czy ktoś może mi dać namiar na link od kolegi z forum który przerobił b6 na rs4 czy jakoś tak ( tak biała b6 znaczy teraz b7:wink:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj znać jak coś wymyślisz :)

jeden znajomy z którym rozmawiałem pw twierdzi ze buczenia i inne takie zmniejszyły się po wymianie plecionki na mniej sztywną oraz wymianą wydechu na taki w lepszym stanie...

mozesz tez sprawdzic czy nie masz wylanych poduszek silnika.

Jest jeszcze jedna teoretycznie mozliwosc, ale widizalem tylko raz taki przypadek.....Mianowicie, nieszczelny zawor SAI... ten ktory doprowadza powietrze z pompy SAI rano pare sekund po odpaleniu silnika slychac wtedy takie buczenie... widzialem raz jak ten zawor sie nie domykał podczas normalnej pracy i puszczal spalin troszke z wydechu do pompy SAI a z niej do dolotu... i buczało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj u mechanika ale zawalony robotą i dalej koopa z tego , powiedział że jutro, wiec muszę poczekać , powiem tyle ze po wymianie tego wezyka i pokasowaniu błedu cz. stukowego ( bo przez to wywalał błąd tak dla potomnych) auto jest bardzo żwawe :naughty: i ciu jakby ciszej jest ale wciaz muszę dać glośniej radyjko żeby sie nie wkur.... tym buuuu , jeszcze sprawdze ten zawór tylko jak to zrobic i gdzie on jest ,po Sai to wiem ale ten zawór :shock3::whistling: .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzic go nie jest latwo, znajduje sie on obok napinacza lancuszka, , nad plastikowym kruccem wodnym wychadzacym z glowicy, wyglada jak taki grzybek EGR, nazywa sie to zawor kombinowany, ale to taka poszlaka daleko idąca od prawdopodobnej przyczyny, wspomniale m otym tylko ze raz widzialem taki przypadek....

1.8t Issues (incorrect airflow detected) solved now i think! tutaj gosc o tym wspomina i jest cytat : "Sound of the exhaust blowing, and very boomy on the motorway - again there is basicly a hole in the back of the engne letting exhaust gas out!"

masz tez zdjecia zaworu...

najlepiej poprostu odkrecic zawor od glowicy i zaslepic czyms otwor na probe... tylko to nie jest latwe bo trzeba dorobic zaslepke.

aczkolwiek bardziej sklaniam sie dalej do tego ze to wydech :)

tez po mechanikach jezdzilem i nikt nie znalazl przyczyny... inni sie patrzyli na mnie jak na wariata, przeciez z autem jest wszystko ok a buczy to mi w glowie... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacze to na weekand spróbuje cos posprawdzac z tym zaworem, k......źwa to buczenie nie ma prawa wystepowac !!!!!! w takim nadmiarze!!!!! tez podejrzewam ze to tłumiki zobacze jak jutro pojade do mechaniora..... audi to nie maluch 126p,,,,,,, w ostatecznosci pojda maty wygłuszające:wink:

dzieki za link ogarnę temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz ja w pierwszym audi 1.8t wpakowalem 900 zl na nowe poduszki silnika z aso bo tlumikarz powiedzial ze to nie wydech. Jak buczalo tak buczalo ... wkur.. sie sprzwdalem avj i kupilem bfb 2 lata mlodsze pod wplywem emocji przeciez audi nie moze tak buczec ... sie okazalo ze tez buczy ale mniej. .. zmienilem tez poduszki . Plecionke . Rozne cuda robilem regulacje wydechu itp... i nic .. wiec poszlo na handel.. i teraz szukam 2.4v6 :-)

Znalazlem gdzies na niemieckim forum podobny problem ale bez rozwiazania .. a u nas na forum pytalem pare razy o takie buczenie i nikt nie odpisywal woec albo trafilismy na miny albo mamy za bardzo wrażliwy sluch :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przed wymianą plecionki nie tłuklo delikatnie przy ruszaniu o podłoge więc to ewidentnie wina plecionki albo tego wieszaka który wymienili ale tym się nie martwie bo to sobie sprawdze jutro bynajmniej mam taka nadzieję , jutro uszczelnie pasta te polaczenia i wtedy dam znac ,jest szansa ze przez te male nieszczelnosci tez troche halasu narobi wiec sprawdze jak sie to okaze:wink: auto moze sobie buczec ale nie w srodku:wink:

---------- Post dopisany 25-03-2014 at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany 19-03-2014 at 20:47 ----------

wszystkie przedmuchy uszczelnione a efekt jak dawało tak daje ,czeka zmiana wydechu:grin::grin: tyle ze teraz jest bardziej czysty dzwiek:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znac koniiecznie jakie efekty. Jaki wydech chcesz zakladac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kolejnosc to najpierw rozrzad :banan: co do tłumikow to słyszałem o firmie bosal ale nie wiem ile to warte , a może od rs4 z tym sterowaniem głośnościa tłumików chyba czy jakoś tak, albo cos w zamówieniu na specjalne wyciszenie , nie wiem czy ktoś się takich rzeczy podejmuje w rozsadnej cenie , a wracajac do tego sterowania przy tłumikach rs4 chyba tak mi sie wydaje , na czym to polega:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chciałem podpytać Panów czy może poradziliscie sobie z problemem buczenia w Waszych BFB. 

Mam rowniez ten silnik, fajnie sie odpycha, malo pali, bezawaryjny, autko ladne tylko tez wystepuje to przygnebiajace basowe buczenie przechodzace wrecz w rezonans w kabinie. Na zewnatrz (za autem i pod maska) nic nie slychac, moze odrobine pod autem jak jestem w kanale. Wydech wyglada wporzadku, plecionka tez, zadnej nieszczelnosci. Najwieksze buczenie przy obrotach ok 1900 i 3500, troche mniejsze przy 3000 - buczenie jest zarowno pod obciazeniem i na postoju. Jak schodzi z obrotow tez wystepuje. Silnik pracuje prawidlowo, ma moc.

Przepatrzylem wiele for i kilku opinii mechanikow i nic konkretnego. Mechanicy zauwazaja problem ale rozkladaja rece po sprawdzeniu wszystkiego.

Dluzsza trasa to udreka, krotsza tez potrafi dac w kosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...