Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa zatartych wycieraczek


piotrcar

Rekomendowane odpowiedzi

A czy ktoś miał doczynienia z zamiennikami z Allegro lub IC?

W IC ok 200PLN a na allegro od 140pln.

Ktos pisał ze febi robi za 150PLN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek walczyłem ze swoimi wycieraczkami. Standard - czyli ta od kierowcy zatarta.

Objawy - jak włączyłem wycieraczki na jedno przetarcie to chodziły jak chciały.Nie działały w max prędkości, później to już w połowie się zatrzymywały.

Rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem,ustawiłem. Nie było problemów oprócz wyjęcia całości - ramiona i silnik. Rozkręciłem ramiona i jakoś wyszło. Ponowne ustawienie jest bardzo proste więc nie panikujcie.

Trochę czasu mi to zajęło, gdyż z pomocą przyszedł sąsiad i zimne piwko + wódeczka lekko opóźniła prace:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie co moze byc przyczyna ze niemoge natrafic na dziury przy ponownym włożeniu mechanizmu? Jak tylko przymierze mechanizm to srodkowa dziura odstaje na jakies 1cm od karoseri, nie przylega i musze mocno nacisnac zeby doszlo do karoserii.

Srube od str kiero wkrecilem i srodkowa a zeby nacelowac strone od pasazera to mocno musze sie nameczyc i wygiac ten mechanizm i w dodatku sruby nie wkrece bo pol oczka tylko widac :/

Zle cos poskladalem?

A druga sprawa to ze jak sciagalem obudowe z kompa to chcialem cala ja wyciagnac i tam gdzie sie styka ona z karoseria to jest guma uszczelniajaca, kwestia taka ze jedna czesc sie od karoserii oderwala, przy skladaniu polozylem ja na miejsce i skrecilem obudowe, wystarczy to czy moze przeciekac? Choc w sumie od srodka rant blachy jest podgiety do góry to raczej nie powinno, jak sadzicie??

Zastanawiałem sie zeby wypiac kompa i jakos tam silikonem okleic ta obudowe jeszcze tylko nigdy kompa nie wyciagalem, wystarczy tam kostki odczepic czy cus jeszcze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już po czyszczeniu, obeszło się bez zdjęć ale może to dlatego że to drugi raz :) po pierwszym czyszczeniu wytrzymało chyba niecałe 2 lata. durna robota ale bez problemu się da. ja na wszelki wypadek skorzystałem z pomocy warsztatu aby zdjąć ramiona wycieraczek. mieli specjalny ściągacz a kosztowało to całe 10 zł.

gdyby ktoś potrzebował porady we wro to zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Będę wdzięczny za pomoc w diagnozie z moimi wycieraczkami.

Jakieś 10dni temu zaczęły chodzić wolniej znacznie i zaczęły zatrzymywać się o jakie 6cm wyżej niż zwykle na dole.

dzisiaj odbiło im już totalnie, mianowicie zatrzymują się tylko w pionie, na trybie najszybszym czasem stoją w miejscu lub idą wolno ja na pozostałych trybach.

Domyślam się, że problem nie stoi po stronie włącznika czy przekaźnika, a raczej po stronie opisywanego problemu we wcześniejszych częściach postu tzn zatarcia.

Pytanie moje brzmi czy wystarczy kupić taki mechanizm i go wymienić?

MECHANIZM WYCIERACZEK Audi A4 00-05 NOWY (2514839968) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

czy jest to prawidłowy do B6 mechanizm?

i czy również może być problem po stronie silniczka?

Ostatnia sprawa to prośba o jakiego manuala, bo niestety instrukcja z początku posta już nie jest widoczna (fotki).

Pozdrawiam all:)

Właśnie się uporałem z wymianą mechanizmu wycieraczek, szczerze polecam kupić ten zamiennik z wysyłką za 105zł, przyglądałem się temu co wymontowałem i nowemu, zero różnic...

i na pewno bawienie się w regeneracje moim zdaniem to stracony czas...

Uszkodzeń po wymianie brak, bez dwóch zdań bez ściągacza by się nie obyło.

niezbędne narzędzia to:

-Klucz najlepiej oczkowy 16 do samych wycieraczek.

-Klucz najwygodniej nasadowy 10 do odkręcenia 3 śrub mocujących sam mechanizm.

-torks do odręcenia 5 śrub obudowy sterownika silnika (rozmiaru nie pamiętam ale jedne z mniejszej części zestawu).

-klucz 13 jedynie płaski do odkręcenia nakrętki którą przykręca się do trzpienia silnika napędzającego mechanizm. Niezbędne będzie odkręcenie całkiem tej nakrętki by wyciągnąć mechanizm z silnikiem

Jeśli mogę doradzić po odkręceniu wszystkiego co należy gdy mechanizm już jest luźny, nie ma co męczyć się z wypięciem kostki zasilającej gdy mechanizm jest jeszcze na swoim miejscu.

Kabel jest na tyle długi, że śmiało można to wyciągnąć i wypiąć swobodnie już po wyciągnięciu z podszybia.

Sama wymiana jakaś mega trudna nie jest, i w 100% można to wymienić nic nie psując ani łamiąc.

wystarczy tylko troszkę oleju w głowie i spokoju:))

PS. w przypadku mojego mechanizmu starego jeden trzpień był tak zardzewiały i zapieczony że młotkiem dało się go tylko ruszyć:P

PS.2. WAŻNE:

przy wymienieniu już mechanizmu, włożeniu go spowrotem przykręceniu 3 śrub 10tek, musimy ustawić punkt krańcowy wycieraczek, także nakrętkę do trzpienia silnika przykręcamy dopiero pod koniec.

Krańcowy moment jest gdy mechanizm jest wychylony maksymalnie w lewo, czyli w stronę pasażera. Wtedy warto troszkę dokręcić nakrętkę i uruchomić np cykliczne włączanie się wycieraczek i zaobserwować czy trzpienie wycieraczek ruszają w góre czy w dół, jeśli w górę tzn że ustawiliście krańcowy wychył na prawo, wtedy wycieraczki będą wam się zatrzymywać i ruszać w pionie.

jeśli już macie OK ustawienie mechanizmu zakładamy podszybie i przykręcamy wycieraczki do trzpieni w pozycji praktycznie poziomej ( pióro przy samym dole szyby- indywidualna ocena:) )

lekko dokręcić tak by trzymało i włączyć na próbę, jak będziecie zadowoleni z wychyłu pracy wycieraczek to dokręcacie, składacie resztę i gitara:)))

Dodam na koniec, że jeśli przy demontażu nie odkręcicie całkowicie nakrętki trzpienia silnika, to mechanizmu nie wyciągniecie, cały czas gdzieś będzie się klinowała tylnia część, także po odkręceniu tej nakrędki ciągniemy i tylnią część mechanizmu tą co zostawiamy do siebie do oporu ( prawie zero siły) i wtedy w tej pozycji dopiero będzie się dało prawie swobodnie wyciągnąć całość.

POWODZENIA:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm podejdzie jak najbardziej. A jak się dalej będziesz bawić wycieraczkami i zwlekać z naprawą, to w końcu wykończysz silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się dzisiaj wymontować caly mechanizm i naprawić, ale oczywiście uwaliłem jeden zaczep od mechanizmu....:/ czym to pospawać koledzy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie u mnie tez nie pyklo i sie zlamal pospawanie kosztowalo mnie 40 zl i smiga jak ta lala choc spaw wygladal jak zyg ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, da sie zrobic reupload fotek >?

---------- Post dopisany at 15:14 ---------- Poprzedni post napisany at 15:03 ----------

Zrobi ktoś reupload fotek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wczoraj zatrzymały się w połowie szyby i teraz przy każdym ruchu już tak zostają. Pechowy 1-szy listopada. Fotek się nie doczekałem:-( więc trzeba zabrać się za naprawę bez nich. Sprawdzimy ile racji mają poprzednicy piszący o problemach:-)

---------- Post dopisany at 20:35 ---------- Poprzedni post napisany at 11:26 ----------

No i po temacie. Wszystko poszło sprawnie, tylko okazało się, że frezy na tym krótkim ramieniu napędzającym cały mechanizm są zdarte. Założyłem jednak sprężynówkę, dokręciłem solidnie (trzeba było trochę szlifnąć ramię bo wadziło o nakrętkę) i jak na razie trzyma. Kosztowało mnie to dwa zdarte palce, wizytę w dwóch szrotach za owym zużytym ramieniem, gdzie za używany mechanizm od b7 z silniczkiem krzyknęli sobie 250 pln (co zachęciło mnie do szukania alternatywnego rozwiązania), 4 h pracy i jest ok, przynajmniej na chwilę obecną.

Kilka uwag:

1. Wycieraczki najlepiej zdejmować ściągaczem, bo jak zaczniecie ruszać na boki to również można zjechać frezy.

2. Podszybie rzeczywiście najlepiej rozpocząć wyciągać na środku pchając ku górze aż wyskoczy z rynienki, potem idzie ok.

3. U mnie wyszło bezkolizyjnie bez zdejmowania osłony komputera, wystarczy trochę pomanewrować, a potem dopiero wypiąć kostkę.

4. Przy ponownym montażu najlepiej wypiąć to dłuższe ramię od strony pasażera z mechanizmu napędowego (wpięte samej górze ośki zakończonej kulą). Wówczas można całość włożyć pod szybę i dopiero później je wpiąć (ja miałem akurat odpowiednie do tego kombinerki). Bez tego ( i bez demontażu kompa) może skończyć się na wyszczerbionej szybie:-)

5. Ustawienie jest już proste - krótkie ramie napędowe (jeśli je rozkręcaliście) ustawiamy (jeszcze przed ponownym montażem mając wyjęty cały mechanizm) końcem w stronę pasażera praktycznie równolegle do ramienia, na którym zamocowane są sworznie, ciężko będzie ustawić je pod kątem 2 stopni. Po zamocowaniu mechanizmu, włączamy wycieraczki, jak ustawią się w pozycji zero, wówczas mocujemy wycieraczki - tak jak ktoś już napisał w odległości między podszybiem a końcem pióra, ok 24 mm tą od pasażera i ok 44 mm tą od kierowcy. Odległości zależą jak daleko ktoś chce aby się chowały oraz jak daleko szły do pionu. Kwestia gustu:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem taki problem z listwą podszybia po godzinie męki siadłem na stronę i czytam ,chodziłem tam i z powrotem i darłem te listwę i nic ,bojąc się o szybę siadłem i myślę i wymyśliłem ,może to chorobliwie zabrzmi ale biorę do reki brechę tą średnią i podważam spieram brechę o akumulator i delikatnie szarpię dwa razy i pyk..... ku mojemu zdziwieniu wyskoczyła bez męki i siły listwa cała,a mechanizm był zapieczony od kierowcy,mechanizmu nie wyciągałem tylko rozebrałem w tym miejscu nasmarowałem i chodzi jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą listwe trzeba do gory ciagnac, bo on wchodzi w rowek, do przodu darcie nic nie da, ja zaczalem od strony kierowcy i samo dalej poszlo.Wiecej o moich dzialaniach tutaj: http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/wolno-dzialajace-wycieraczki-250047/#post3099901

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dziś zaczeły mi bardzo wolno działać wycieraczki.

Muszę szybko to ogarnąć przed atakiem zimy.

Miałem już czyszczone ale nie pamiętam dokładnie - może 2 lata temu... stronę od kierowcy - ale bez wymiany oringów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie że ma pływać wszystko w tym smarze miedzianym:decayed: 2 Lata temu smarowałem zamek maski bo nie odskakiwał i do tej pory się trzyma:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, czy przed założeniem podszybia nie powinna iść jeszcze na trzpień wycieraczki jakaś uszczelka albo jakaś nakładka ?

Nie chodzi mi o ten kapturek co zasłania śrubę mocującą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się zaczeło, dzisiaj zaczęły mi wolniej działać wycieraczki, dlaczego akurat zimą i wtedy kiedy jestem na wyjeździe poza domem? :kwasny: Długo taki stan wolniejszego działania potrwa zanim się całkiem coś nie rozpizga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy, postaraj sie to zrobic jak najszybciej, bo teraz w dupe dostaje silnik i moze sie spalic :)

julo23

user-offline.png

- nie, jest tylko o-ring na trzepinu ktory idzie do tulei

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...