Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budowa układu wydechowego A4 B6/B7 w 1.8T


zelek87711

Rekomendowane odpowiedzi

900 i 100 roznia sie tylko koncowka wydechu srednica jest wieksza i tyle na dzwiek to nie wplynie raczej a do zwyklego zderzaka raczej bedzie pasowac 90 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomekhxc - Masz rację, dziś byłem w CarStuff w Gdańsku i oglądałem ten tłumik WM Sport R37 90mm, wizualnie przypadł mi do gustu. Widziałem również podobne modele z końcówką o średnicy 100mm, niby to tylko 1cm różnicy ale są stanowczo zbyt duże, śmiało można tam wepchnąć puszkę CocaColi :)

W CarStuff R37 mają za 169zł ale rozważam jeszcze model R40, który ma tę samą końcówkę co R37 i klasyczny spłaszczony owalny kształt puszki, końcówka jest taka sama, cena 210zł, całkowita długość 1cm dłuższa więc zakładam, że tu również brzmienie będzie bardzo podobne, a chyba klasyczna pucha będzie lepiej wyglądać niż okrągły mugen.

WM Sport R37 90mm (ala mugen) - cena 169zł

93833_jpg_thumb_180x135.jpg

WM Sport R40 90mm - cena 210zł

93841_jpg_thumb_180x135.jpg

Najprawdopodobniej wstawię R40stkę x2 - po montażu wrzucę filmik, mam nadzieję, że nie będzie ani za cicho ani za głośno :):banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak cos bede mial do sprzedania cos ala r37 tylko ze z silencerami i z tylu koncowki okragle plaskie (nie sciete) sztuk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludziska poprawka ......chwalilem tlumiki rm motors, ale teraz przestrzegam przed nimi nie brac po dwoch latach tlumnik sie rozpadl na spawach i to wszystko z kwasa ... zreszta gregor cos wie o tlumikach z tej firmy takze nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej chcę ścięte końcówki, lepiej się komponują i są bardziej zbliżone do serii więc wydaje mi się, że zostanę przy tym R40.

Tak poglądowo spójrzcie :) Od góry widać tłumik o końcówce 100mm z silencerem :)

Niżej model który rozważam, R37 90mm znacznie bardziej optymalny według mnie.

Jeszcze niżej jakiś inny model z owalną puszką tylko ze znacznie krótszą niż w R40.

2014_06_02_16_55_49.jpg2014_06_02_16_55_38.jpg

Przemyślałem to i wstawię R40, jest najbardziej zbliżony do oryginału, jeśli będzie w miarę cicho to dorzucę do tego DP i zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Tak dla kontrastu nie miałem styczności z firmą RM ale jeśli chodzi o WM Sport to muszę pochwalić i powiedzieć że dają radę :) Pierwszy WM jaki zamontowałem 6 lat temu jeździ do dziś i mruczy pięknie w oplu astrze A 1.8 GT :) z 94r :) przydałaby się polerka i usunięcie nalotu ale nie jest źle :) Ostatnio miałem okazje zobaczyć swoje pierwsze auto w ciągłej eksploatacji :) Poniżej link do tłumika który jeździł w mojej pierwszej astrze :)

Układ Wydechowy - Tłumiki - WM SPORT - Tłumik końcowy WM Sport R10 OWAL BASS Nierdzewka - Jacky Auto Sport

Stanowczo odradzam opalane tłumiki WM Sport które nie są w całości wykonane z nierdzewki, po 2 latach faktycznie pojawia się rdza, musiałem malować dla estetyki czarny fragment puszki w poprzednim audi A4, jednak nic w środku się nie wypaliło więc tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie osobiscie nie podobaja te tlumiki , do hond moze i pasuja ale nie do audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, też tak uważam, myślę że ten R40 będzie ok, jest najbardziej zbliżony do ori, puszka też jest spłaszczona więc powinno wyglądać dobrze. Nie ma co wstawiać mugenów :D

Układ Wydechowy - Tłumiki - WM SPORT - Tłumik końcowy WM Sport R40 fi 90mm OWAL BASS - Jacky Auto Sport

---------- Post dopisany 09-06-2014 at 14:54 ---------- Poprzedni post napisany 05-06-2014 at 10:42 ----------

Myślicie że 200zł za sam montaż 2 końcowych tłumików sportowych to dobra cena?

Za montaż w poprzednim aucie zapłaciłem 50zł (Malbork) w modelu Audi A4 B5, około 30min pracy, wykonanie solidne i dokładnie tak jak chciałem, dziś dzwoniłem żeby wybadać jak to wygląda i dowiedziałem się że taniej raczej nie będzie, bo zawsze trzeba jakieś kolanko dołożyć przedłużkę, mocowanie itp.

Cena jest raczej rozsądna i akceptowalna, dajcie znać ile wy płaciliście za sam montaż u Siebie bo nie chciałbym przepłacić?

Ewentualnie możecie polecić kogoś na terenie trójmiasta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej dobra,jak by nie patrzył to troche roboty jest przy tym żeby to ładnie wyglądało. Więc uważam że 200zł to nie dużo za taką robote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się zamontować tłumik, wybór padł na 2x WM Sport R40 90mm. Jestem mega zaskoczony, bałem się ze tłumiki będą zbyt głośne, okazało się ze po montażu nie odbiegają znacząco głośnością od serii. Zmieniło się brzmienie na bardziej basowe i delikatnie sportowe, więc mogę polecić taki zestaw komuś kto chce wizualnej zmiany i delikatnie bardziej sportowego dźwięku. Taka modyfikacja w przypadku tego silnika 1.8Turbo BFB w Audi A4 B6 jest w 100% komfortowa, na pewno nie będzie żadnego problemu z przeglądem policją itp, jednak ja szukam czegoś bardziej basowego :) W piątek jadę do tłumikarza na kolejną modyfikację, prawdopodobnie wyleci środkowy i zobaczymy jak wpłynie to na brzmienie.

Poniżej dziś sklecony filmik porównawczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam że na tym filmiku to brzmi zupełnie inaczej niż na żywo. Głośność wewnątrz i na zewnątrz naprawdę nie odbiega zbyt mocno od serii, głośność jest bardzo zbliżona do oryginału, zmieniło się tylko delikatnie brzmienie. Katalizatora na razie nie wycinam. Jutro umówiłem się na wycięcie środkowego, zobaczę jak to będzie wyglądało, zawsze mogę wstawić z powrotem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze tak powiem to zaczynasz robote od d*py strony,bo wycinasz środkowy tłumik zostawiając kata:facepalm: gdzie powinno być zupełnie odwrotnie i stopniowo,z umiarem podgłaśniać ten wydech robota całkowicie bez sensu-to raz.

A dwa to to ,że kolega Tomek wyżej napisał że będzie za głośno,ja zresztą też to i tak robisz swoje. Ja przerabiałem wydech w 1,8 T na wszystkie możliwe sposoby a teraz mam właśnie na dwóch przelotowych tłumikach i naprawde jest bardzo głośno. Będziesz ten tłumik szybciej wspawywał niż go wyciąłeś chyba że lubisz buczenie i zawroty głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadnij dlaczego pytam o ori tlumiki... ;)

kata + srodek + koncowy przelot = super prawie jak seria ale troche basu

DP + srodek + koncowe przeloty = masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:git::git::git::git::git::banan::banan::banan::banan::banan::git::git::git::git::git:

:D Jakże moja morda się cieszy :)

Właśnie wróciłem od tłumikarza, auto mruczy idealnie, dokładnie tak jak chciałem, basowy pomruk, wyższe obroty w granicach 2,5-4 jest w sam raz przy normalnej jeździe, później czasem strzeli i się dławi :) Głośność jest dla mnie w 100% akceptowalna, nie jest ani za cicho ani za głośno, nawet tłumikarz był zadowolony z pracy i efektu :) Według jego opinii nie powinno być nawet problemów z przeglądem.

@kamilb5 - Zaskoczę Cię. Nie wiem na jakich tłumikach budowałeś swój układ wydechowy, ja celowo wybrałem WM R40 z maksymalnie długą puszką wytłumiającą, być może gdybym użył innego krótszego końcowego tłumika, byłoby znacznie głośniej i mniej przyjemnie. Kata nie wywalam bo to poważniejsza zabawa i jeśli już będę go ruszał to razem z chipem rozważę taką modyfikację jednak wtedy przydałby się jakiś przelotowy środkowy tłumik dla obniżenia poziomu db. Też już mam za sobą kilkanaście modyfikacji układu wydechowego w innych autach i powiem Ci ze każdy pisze co innego, a z doświadczenia wiem że trzeba sprawdzić samemu i jak widać u mnie wyszło całkiem fajnie.

Poniżej ostateczny filmik z efektem wycinania poszczególnych elementów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt ja mialem mniejsze kominy przy przelocie i bylo ok poki srodkowego nie wyciolem , pozniej tragedia po filmiku widze ze u ciebie jest troszke inaczej , jak łba nie urywa to jest ok , nie jestem fanem glosnych wydechow jednak gratki za robote :wink: a ten parskajacy bov pod maska ....:facepalm: ale to tobie ma sie podobac :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOV już był zamontowany jak kupiłem autko ;) Jeszcze mi sie nie znudził ;)
to teraz musisz pojsc w moc bo tak... wydech sportowy jest pssssyt jest , a pierwszy lepszy podciagniety 1.9tdi cie pozamiata :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...