Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budowa układu wydechowego A4 B6/B7 w 1.8T


zelek87711

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Tomasz_Stunt napisał:

U mnie 1.8T Quattro 

To jak z Dp i bez środkowego jest głośno, w sumie w mojej okolicy Dp to zapomnij a chcę trochę wydech przerobić , to mam taki pomysł i chciał bym poznać opinie na mój pomysł, wywalił bym środkowy wydech, wyłączył bym 2 sondę u tunera, i zamiast Dp dał bym sportowy kat np AWG to co mam zrobić z 1 sondą, w kacie nie ma otworu na nią, gdzie musiał bym wspawać gniazdo sondy, przed , na środku czy za katem, a może ja tez wyłączyć ? wydechu końcowe zostały by serii i taki wydech miał by pracować przy 200km z LPG, miało by to jakiś sens czekam  na odpowiedz :)

Ile decybeli masz teraz ?  Sportowym katem ,nie wytlumisz ,praktycznie nic układu... będzie to różnica na poziomie mąż 1 Db.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, bartez80 napisał:

Ile decybeli masz teraz ?  Sportowym katem ,nie wytłumisz ,praktycznie nic układu... będzie to różnica na poziomie mąż 1 Db.

O decybele mi nie chodzi tak jak o emisje spalin, już 1 razy dowód mało nie zabrany i problem na przeglądzie jak pod maskę zajrzał diagnosta, w chwili obecnej wróciłem już do full serii bo przegląd się zbliża, ale też będzie czip tuning w lato i coś muszę wymyślić   z tym wydechem  tak żeby przegląd był ok i wybiło 200 koni, i dlatego podjąłem decyzję o sportowym katalizatorze, tylko nie wiem  co mam z sondą zrobić tego chciał bym się dowiedzieć, bo jedną tuner wyłączy a co z drugą gdzie ja wpakować za katem przed katem ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomasz_Stunt napisał:

O decybele mi nie chodzi tak jak o emisje spalin, już 1 razy dowód mało nie zabrany i problem na przeglądzie jak pod maskę zajrzał diagnosta, w chwili obecnej wróciłem już do full serii bo przegląd się zbliża, ale też będzie czip tuning w lato i coś muszę wymyślić   z tym wydechem  tak żeby przegląd był ok i wybiło 200 koni, i dlatego podjąłem decyzję o sportowym katalizatorze, tylko nie wiem  co mam z sondą zrobić tego chciał bym się dowiedzieć, bo jedną tuner wyłączy a co z drugą gdzie ja wpakować za katem przed katem ?  

Sonda przed katem musi zostać, ta za katem ,może być wyłączona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2019 o 18:40, Tomasz_Stunt napisał:

O decybele mi nie chodzi tak jak o emisje spalin, już 1 razy dowód mało nie zabrany i problem na przeglądzie jak pod maskę zajrzał diagnosta, w chwili obecnej wróciłem już do full serii bo przegląd się zbliża, ale też będzie czip tuning w lato i coś muszę wymyślić   z tym wydechem  tak żeby przegląd był ok i wybiło 200 koni, i dlatego podjąłem decyzję o sportowym katalizatorze, tylko nie wiem  co mam z sondą zrobić tego chciał bym się dowiedzieć, bo jedną tuner wyłączy a co z drugą gdzie ja wpakować za katem przed katem ?  

Taki problem w Garwolinie z tym jest?

W Lublinie nie ma żadnego, czy kat jest czy go nie ma to bez różnicy. Tak samo emisji spalin nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie polecacie koncowe tlumiki? Te wm da rade czy faktycznie to rdzewieje I warto zalozyc cos innego ? Do tej kwoty co wm cos ew by bylo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a coś takiego? https://allegro.pl/oferta/elektroniczna-przepustnica-wydechu-2-5-cala-63mm-7220027680?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&gclid=CjwKCAjwvuzkBRAhEiwA9E3FUpyfXNqKNw5-U8nO9FwsLNziptZ6oB2oiRb8miMVaI9UbaVG0xISYRoChaUQAvD_BwE

Wiocha? bo w sumie za***ista sprawa zamiast wycinania końcowych.Jak na trasie przeszkadza to zamykamy i ogień, a tam to fajne brzmienie jakby nie było końcowych. W sumie w quattro utrudnienie na dwóch wydechach, ale tak to całkiem fajny bajer chyba. Próbował ktoś?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam całą grupe na wstępie poczytałem trochę wpisów na temat budowy wydechu i teraz pytanie do was poskładałem wszystko sobie w całość czyli zaczynając od kierunku turba wejdzie DP z wyjściem na 2,75 ---> środkowy albo trójnik y pipie i dwie puchy z firmy TURBO WORKS lub zastanawiam się nad opcją tłumikiem eliptycznym firmy RM Motors ---> i na końcu aktualnie mam same końcówki bez tłumika końcowego i dylemat czy wstawiać jakieś końcowe puszki ??? jak grupa to widzi :D ?

srodkowy.png

tlumik elipsa.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 9.05.2019 o 01:03, MarceW1806 napisał:

...zastanawiam się nad opcją tłumikiem eliptycznym firmy RM Motors...

w u mnie "rm" puściły spawy ,ale miałobyć w miarę tanie rozwiązanie więc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie zakupu do a4 b7 1.8 Q avant który układ wydechowy wybrać ? http://baq-garage.pl/produkt/uklad-wydechowy-audi-a4-b6-b7-01-07-18t/ czy http://wydechowe.pl/index.php?route=product/product&path=166_165_223_1902_1053&product_id=2033 czy polecacie jeszcze inny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba beda dobre wg mnie, w BAQ mozesz sobie dopasowac do wlasnych potrzeb (emisja spalin, klapy itd.) w Milteku chyba idzie gotowy (nie jestem pewien). Ja wybralem firme MGM motorsport, zajrzyj na ich stronke lub zadzwon i dopytaj o ceny itd. Jak dla mojej B7 krzykneli 600zl taniej niz BAQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklejam dwa filmiki, z mo8ch ostatnich ,prac ,obydwa wydechy do 1,8 t ,lecz ekstremalnie różne, jeden głośny i nie spełniający norm emisji ,a drugi taki grzeczny:) 

 

EDIT: z telefonu za Boga nie mogę wstawić filmu ,zapodam w innym terminie :)

 

Edytowane przez bartez80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, _małyTM_ napisał:

@bartez80

twojej produkcji...na sprzedaż?

możesz wrzucić więcej fotek + cennik?

Zapodałem fotkę , jak jabuduje zawsze, tłumik środkowy do 1,8t w quattro ,żeby ludzie sobie mogli podejrzeć.   A czy na sprzedaż... Tak sprzedaje takie ,od czasu do czasu ,większej ilości fotek nie mam ,bo po prostu, brakuje mi najzwyczajniej czasu i tak siedzę całe dnie w warsztacie :)  

Edytowane przez bartez80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2019 o 01:03, MarceW1806 napisał:

Witam całą grupe na wstępie poczytałem trochę wpisów na temat budowy wydechu i teraz pytanie do was poskładałem wszystko sobie w całość czyli zaczynając od kierunku turba wejdzie DP z wyjściem na 2,75 ---> środkowy albo trójnik y pipie i dwie puchy z firmy TURBO WORKS lub zastanawiam się nad opcją tłumikiem eliptycznym firmy RM Motors ---> i na końcu aktualnie mam same końcówki bez tłumika końcowego i dylemat czy wstawiać jakieś końcowe puszki ??? jak grupa to widzi :D ?

srodkowy.png

tlumik elipsa.png

Środkowy ,buduj sobie z oddzielnych okragłych tlumikow ,na przyklad z tych co wkleiles wyżej ,bo taka elipsa ,bedzie siedziała strasznie nosko ,w przypadku napędu quattro i będziesz często  czepiał tym tlumikiem. Na tył polecam dać jakieś tłumiki, bo głowa będzie bolała..

Edytowane przez bartez80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Dorzucę własne dwa grosze Na bazie wlasnych doświadczeń z budową wydechu w A4 B7 2.0 TFSI Quattro. 

Jeśli układ ma być na tłumikach przelotowych sugeruje min. 3 sztuki.

Np. walec środek i dwa końcowe.

Robiłyśmy custom na długim DP 3" praktycznie do środkowego tłumika.

Po środkowym układ ma 2,5".

Zastosowalismy tłumiki RM Motors. 

Brzmienie wyszło b.rasowe ale nie wyobrażam sobie jazdy z mniejsza ilością tłumików przelotowych.  Głośność jest do przyjecia. Między ok. 4-5 tys.obr. jest głośniej w trasie ale do wyrzymania. Oczywiście  doznania akustyczne to bardzo indywidualna sprawa.

Także 3 przelótowki lub ewentualnie 4,

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Przeczytałem dosłownie cały temat i mnóstwo innych na innych forach.

Ostatnio wpadł u mnie wydech przelotowy. DP 2,75" rura dalej 2,75" do środkowego Turboworksa *Y pipe w środku tłumika) dużego eliptycznego 1/2,

z turboworksa wychodzi 2x2,5" do końcowych turboworksów z nierdzewki zakończonych 100mm końcówkami (były już razem z tłumikami).

Dźwięk, jest super, na prawdę rasowy.

Ale.... problem mam w zakresie 2800 - 3500 obr. przy wciśnietym na maxa gazie na biegach 4,5,6 - jest meeega buczenie basowe w aucie które zagłusza nawet bass z radia.

Powyżej  3500 obr.  jest znowu super fajny rasowy dźwięk i taki w sam raz jeśli chodzi o głośność.

Pytanie jak wyelminować to buczenie?

Z tego co się naczytałem i zauważyłem, zazwyczaj problemów z buczeniem nie mają ludzie którzy mają środkowy na pojedyńczej rurze wlotowej i wylotowej, a potem dopiero Y pipe i końcowe.

Czy ktoś może potwierdzić moją teorię lub ma rozwiązanie na to buczenie przy 3000-3500 obr?

Pozdro!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki problem pojawił się już w tym wątku i było też opisane rozwiązanie. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek.... i nie widziałem jednoznaczego rozwiązania i potwierdzenia że to i to pomogło, przy takim i takim przypadku.... 

Może przeoczyłem albo nie widzę, jeśli mógłbyś podać chociaż na której stronie szukać byłoby fajnie.... bo po raz drugi przekopywać się 12 stron trochę słabo....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona 9 , posty użytkownika bongod

Był problem, rozwiązał go dopiero montaż tłumika na przedniej rurze przed ypipe, i po jednym tlumiku przelotowym za Ypipem przed koncowymi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...