Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie klocki i tarcze hamulcowe do A4 B8?


Gibons

Rekomendowane odpowiedzi

moze byc problem z 320mm

trzeba mierzyc na aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Avant4b8 napisał:

Pierwsza na lato, druga na zimę 

AUDI-A4-B8-FELGI-16-5x112-ET45-8K0601025A-Wzor-siedmioramienne.jpeg.jpg

260d05ef4742a879f52933b3d096.jpeg.jpg

Ta druga to felga z B6/5. Potrzebujesz do niej pierścień centrujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Po namowach i opiniach  w zeszłym roku zmieniłem zaciski pod tarcze 320 mm z 3.0 tdi i tak jak dużo osób zachwala zamontowałem tarcze zimmermann gładkie i klocki ferodo premier. Tu ku mojemu zaskoczeniu  od samemu początku nie było jakiegoś wielkie WOW i miałem wrażenie, że nie występuje hamowanie a bardziej tarcie klocka o tarcze tak jak by się źle ułożył i cała powierzchnia nie miała styku, a po niecałych 20 tyś. km  zaczęło się bicie na kierownicy. Po sprawdzeniu wyszło, że tarcze zostały przegrzane i w miejscu odcisku klocka jest mała deformacja. Dodam, że jazda i hamowanie nie były dynamiczne. Trasy to 3/4 miasto reszta  to  ekppresówki i obwodnice.  Po całej sytuacji czeka mnie wymiana całego przedniego kompletu. Czy według Was to jest normalne czy mogły zajść jakieś dodatkowe czynniki typu zły montaż, wada zestawu lub coś innego ? A jak już ma być wymiana to co Panowie w takim razie polecacie aby nie doszło do przegrzania? jakie założyć tarcze i klocki ?  

Zestaw większych hebli odpada bo mam 16 na zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kabas napisał:

Hej,

Po namowach i opiniach  w zeszłym roku zmieniłem zaciski pod tarcze 320 mm z 3.0 tdi i tak jak dużo osób zachwala zamontowałem tarcze zimmermann gładkie i klocki ferodo premier. Tu ku mojemu zaskoczeniu  od samemu początku nie było jakiegoś wielkie WOW i miałem wrażenie, że nie występuje hamowanie a bardziej tarcie klocka o tarcze tak jak by się źle ułożył i cała powierzchnia nie miała styku, a po niecałych 20 tyś. km  zaczęło się bicie na kierownicy. Po sprawdzeniu wyszło, że tarcze zostały przegrzane i w miejscu odcisku klocka jest mała deformacja. Dodam, że jazda i hamowanie nie były dynamiczne. Trasy to 3/4 miasto reszta  to  ekppresówki i obwodnice.  Po całej sytuacji czeka mnie wymiana całego przedniego kompletu. Czy według Was to jest normalne czy mogły zajść jakieś dodatkowe czynniki typu zły montaż, wada zestawu lub coś innego ? A jak już ma być wymiana to co Panowie w takim razie polecacie aby nie doszło do przegrzania? jakie założyć tarcze i klocki ?  

Zestaw większych hebli odpada bo mam 16 na zimę.

Kto montowal ?

Jak byly przygotowane piasty do montazu nowych tarcz ?

Czy byl robiony pomiar piast ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robił to mój stary znajomy mechanik, który zajmuje się autami w całej rodzinie od x lat. Nigdy nie było większych problemów. A czy zrobił to zgodnie ze sztuką to nie wiem. Dlatego teraz chce kupić nowy zestaw i zaprowadzić do niezależnego serwisu VAG do którego od jakiegoś czasu odstawiam auto. 

Po zmianie miałem wrażenie, że 314mm lepiej hamowały ale cóż...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎18‎.‎10‎.‎2020 o 15:44, kabas napisał:

Robił to mój stary znajomy mechanik, który zajmuje się autami w całej rodzinie od x lat. Nigdy nie było większych problemów. A czy zrobił to zgodnie ze sztuką to nie wiem. Dlatego teraz chce kupić nowy zestaw i zaprowadzić do niezależnego serwisu VAG do którego od jakiegoś czasu odstawiam auto. 

Po zmianie miałem wrażenie, że 314mm lepiej hamowały ale cóż...

 

Jak masz wrażenie że 314mm lepiej hamowało to masz coś nie tak z układem. Nie kupuj drugiego zestawu bo jeśli jest problem z zaciskami lub piastami skończy się tak samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Wandej napisał:

Jak masz wrażenie że 314mm lepiej hamowało to masz coś nie tak z układem. Nie kupuj drugiego zestawu bo jeśli jest problem z zaciskami lub piastami skończy się tak samo. 

Racja, ale swoją drogą mógł tez miec lepsze klocki wczesniej i mogly mu się wydawać ostrzejsze 

A co do bicia, pomiar piast, czyszczenie ich i sprawdzanie tarcz po montażu czujnikiem zegarowym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, gagat3k napisał:

Racja, ale swoją drogą mógł tez miec lepsze klocki wczesniej i mogly mu się wydawać ostrzejsze 

A co do bicia, pomiar piast, czyszczenie ich i sprawdzanie tarcz po montażu czujnikiem zegarowym 

Nie sądze. Może ostrzejszy się układ wydawał niż nowy ale to 300-500km w czasie docierania. Potem powinna być mocna różnica. Jak dla mnie taki swap to półśrodki. W 17` wchodzi już zestaw z S4 z przyzwoitym tyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Wandej napisał:

Jak masz wrażenie że 314mm lepiej hamowało to masz coś nie tak z układem. Nie kupuj drugiego zestawu bo jeśli jest problem z zaciskami lub piastami skończy się tak samo. 

Zaciski były regenerowane przez kolegę z forum w tamtym roku więc są jak nówki. Ostatnio na wizycie w warsztacie VAG sprawdzili cały układ łącznie z piastami i wszystko jest ok oprócz tarcz które są przegrzane i na czujniku zegarowym w miejscu śladu klocka jest deformacja. 

Tak wiem, że najlepiej było by założyć większy zestaw pod tarcze 345 mm ale jakby nie było mam prawie nowe zimówki na 16(kupione w tamtym roku), a szukanie teraz na gwałt sensownych 17 i do tego opon mija się na chwilę obecną z celem... A może się mylę...

Zjeździłem klika kompletów tarcz i klocków w poprzednim audi i jakoś nigdy nie miałem problemu z biciem. Trochę rozczarował mnie zestaw Zimmermann + ferodo Premier ale nie chce się zrażać bo może winna była gdzieś indziej. 

Dlatego potrzebuje porady z waszej strony jaki zestaw zastosować pod 320 mm aby nie powtórzyła się sytuacja... Czy np tarcze nawiercane i wentylowane będą lepsze ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. Potrzebuję informacji... Jaki zestaw tarcz plus klocków polecacie   ?? Tarcze 345  przód 330 tył. Zacisk 4 tłok Brembo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pawelkacper napisał:

Witam panowie. Potrzebuję informacji... Jaki zestaw tarcz plus klocków polecacie   ?? Tarcze 345  przód 330 tył. Zacisk 4 tłok Brembo???

jakie chcesz, wybór jest szeroki

mam ori 345 na przód w dobrej cenie

i klocki Ferodo na tył

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dev napisał:

jakie chcesz, wybór jest szeroki

mam ori 345 na przód w dobrej cenie

i klocki Ferodo na tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ferodo plus tarcza ori, czekam już na ofertę. Ale może ktoś zakładał u siebie coś innego niż ori, znając życie cena kosmos za ori.  Przypomnę, Swap na 345/330 zacisk 4 tłok Brembo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Pawelkacper napisał:

Ferodo plus tarcza ori, czekam już na ofertę. Ale może ktoś zakładał u siebie coś innego niż ori, znając życie cena kosmos za ori.  Przypomnę, Swap na 345/330 zacisk 4 tłok Brembo. Aktualnie  mam założone P+T komplet zimmermann , tarcze i klocki, piszczą podczas hamowania masakrycznie, przeplatane na nich jakieś 15k 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, deejayborys napisał:

Pany potrzebuje jakieś tarcze i klocki przod i tył do b8 avant 2.0 tdi pod zaciski od s4

Pisz pw to coś się ogarnie dobrego:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Sprowadziłem A4 B8.5 ze Stanów i mam bicie prawdopodobnie w przodnim lewym kole na 99% tarcza. Moje pytanie czy jest sens przetoczyć te tarcze czy kupić nowe oraz nowe klocki? Średnica tarcz 320 mm w planach chip tuning w okolice 280 km autko pojeździ u mnie kilka lat gdyż przebieg to zaledwie 35 tys km. Jeśli kupować to jakie tarcze i klocki? Coś nawiercanego np. Zimmerman czy np. Ate plus klocki ceramika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, smateusz92 napisał:

Witam 

Sprowadziłem A4 B8.5 ze Stanów i mam bicie prawdopodobnie w przodnim lewym kole na 99% tarcza. Moje pytanie czy jest sens przetoczyć te tarcze czy kupić nowe oraz nowe klocki? Średnica tarcz 320 mm w planach chip tuning w okolice 280 km autko pojeździ u mnie kilka lat gdyż przebieg to zaledwie 35 tys km. Jeśli kupować to jakie tarcze i klocki? Coś nawiercanego np. Zimmerman czy np. Ate plus klocki ceramika? 

zrób od razu SWAPa na 345/330

mam wszystko co potrzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...