Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ile roboty przy zmianie zawieszenia


rocco26l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przyszlo mi dzis zawieszenie amorki i sprezyny u mechanikow pozajmowane terminy a mam dzis wolne wiec moze sam zmienie.

Udzielcie pomocy co mi sie przyda i czy jest duzo roboty...

Narzedzia mam wszystkie chodzi mi bardziej o wymiane ile trzeba rozebrac zeby to wszystko wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podwórku bez podnośnika i kanału w ch.uj jednym słowem:kwasny: Musisz mieć ściągacz do sworzni + sciskacz do sprężyn i do tego ciężko w roboczej pozycji dokręcić śruby.

4h roboty będzie. Jak masz daawno nie wymieniane wahacze to oczywiśćie będzie problem z tą długą śrubą w zwrotnicy. Tutaj tylko palnik pomaga:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW: jaki polecacie ściągacz do sworzni? mam na myśli prosty dolny i banan, coś taniego na własny użytek...

edit: sorry myślałem że chodzi o wahacze :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wymiany zawieszenia nie trzeba ściagać sworzni :kwasny: chyba że śruba ww od górnych wahaczy jest uparta to wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli śruby w zwrotnicach nie będą robiły problemów (a będą jeśli nie były nigdy rozkręcane) to garaż+kanał - jakieś 3-5godz, na podnośniku z 1 godzinę mniej. Ale jak śruby "się postawią" to cały dzień jak nic :wink:. Śruby od razu kup sobie nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie odkreca tylnia amortyzatory ???

Trzeba bagaznik rozbierac czy od dolu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami ja tak zaspawa że trzeba całą zwrotnice wyjąc bo na aucie nie da sie jej wybić a czasami parę minut walki z nią i się śrubka poddaje. najlepiej przygotuj sie na najgorsze żeby potem nic cie nie zaskoczyło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sie dzieje jak nie sprobuje to nie bede wiedzial:grin:

Tak organizacyjnie zaczac od przodu czy od tylu???

I jak wyciagnac tylne amorki od trzeba bagaznik rozbierac???

Po obiedzie podchodze do zabiegu a teraz bym sobie grunt przygotowal...i:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W avancie nie trzeba bagażnika ruszać, amorek przykręcony na dwie śruby, dostęp masz jak odciągniesz osłonę nadkola, przyświeć latarką i zobaczysz co i jak. Wcześniej odkręć dwa wkręty mocujące nadkole, te co są po środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściagniesz koło tylne popatrzysz do góry gdzie amor wchodzi i Twoim oczom ukażą się 2 śruby m8 na 13 klucz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale będziesz zmieniał też wahacze z przodu? Niestety żeby z tyłu wytargać sprężynę trzeba rozpiąć górny wahacz:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji jak to jest w B5 Avant ośka? Trzeba pruć cały bagażnik przy wyciąganiu tyłu czy nie ma takiej potrzeby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji jak to jest w B5 Avant ośka? Trzeba pruć cały bagażnik przy wyciąganiu tyłu czy nie ma takiej potrzeby?

Ale co chesz wymienić? Amortyzator? Trzeba od środka grzebac:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wymiana tylu zajela mi 5 h.

Przod zostawilem mechanikowi dzis.

Ogolnie mnostwo roboty i nerwow...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie autko mi świetnie siadło bo ok 37 mm

i o taki efekt mi właśnie chodziło.

Od razu pojechałem na przegląd wszystko przy okazji posprawdzać i poustawiać.

Powiedziałem że obniżyłem zawieszenie i chce teraz wszystko poustawiać to zrobili mi tylko zbieżność z przodu a jak zapytałem o geometrię to gość powiedział że nie trzeba.

Panowie napiszcie co wy robiliście po zmianie zawieszenia bo mam nowe opony i nie chce ich ściąć :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wymiana tylu zajela mi 5 h.

Przod zostawilem mechanikowi dzis.

Ogolnie mnostwo roboty i nerwow...

Pozdrawiam

Szkoda że poddałeś się w połowie walki ale niektórzy w ogóle się nie podejmują.

zrobił bym wszystko tylko że mi czasu brakło bo miałem tylko jeden dzień urlopu

o co z Tą geometrią robiliście po obniżeniu samochodu

napiszcie czy to jest potrzebne bo mi tylko zbieżność robili bo podobno nie robi się geometri...

czekam na wasze wypowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podłącze się do tematu. Z innej beczki..ile płaciliście za wymianę kompletnego zawieszenia przód ?

Pytam bo nie wiem ile taka usługa jest warta u mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...