Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 1.8 TFSI bierze olej


Arczi36

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.11.2014 o 17:37, simon80bl napisał:

To są inne silniki 1.8 T występował m.in w B7, w B8 już tylko TFSI w dwóch wesjach 160 KM i 170 KM ty masz tą nowszą - silmik każdy inny.

Występuje również silnik 1.8 120km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.  Od roku jestem posiadaczem A5 1.8tfsi 160km. Samochód jest z 2011 ( jak dobrze pamiętam lipiec). Przebieg obecnie to 210 tyś km. Samochód pobiera olej jak to TFSI ma w zwyczaju :) Obserwuję stan oleju i mój samochód pobiera jakiś 1l na 1700-2000 km. Czytałem że problem z olejem pojawia się po przejechaniu 50-60 tyś km a przeważnie powyżej 100km. Jak widać moja audi ma już przejechane dobre 200 tyś km. Powiedzcie mi proszę, czy te 1l na niecałe 2 tyś km to norma? Czy nastawiać się powoli na remont tłoków i pierścieni ? Skoro problem z olejem pojawia się tak wcześnie to możliwe że z tą wadą ktoś przejechał 100 tyś km i nie naprawiał tego? A co za tym idzie, można liczyć na to że pobór oleju nie wzrośnie? Bardzo proszę o informację. Ewentualnie polecenie jakiegoś dobrego mechanika w Małopolsce, okolicach Krakowa gdzie można zgłosić się do naprawy powyższej usterki :) Dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz z drugiej polowy 2011r a wtedy byly przejsciowe tloki, ktore wytrzymuja troche dluzej od tych wczesniejszych sprzed polowy 2011. Ale jak juz bierze 1 na 2000tys km to napewno bedzie wzrastal pobor, kanaly olejowe w tloku i pierscieniach sie zatykaja i problem dosc szybko narasta..

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję serdecznie za odpowiedź. Właśnie nie pamiętam dokładnie czy auto jest z lipca czy sierpnia. W każdym razie jest to 2 połowa 2011 roku. Czyli niestety czeka mnie naprawa? W tym roku zrobiłem około 12 tyś km. Ostatnimi miesiącami użycie samochodu zmniejszyło się zdecydowanie. W ciągu 2 miesięcy zrobiłem około 500km i tendencja ta się raczej utrzyma. Czy uważacie że jest sens wykładania 3-5 tyś za naprawę wady jeżeli planuję mieć samochód jeszcze przez 2 lata i przejechać nim może 10-15 tyś km? Czy po prostu pojeździć jeszcze te parę tyś kilometrów, zmniejszyć wartość samochodu przy sprzedaży i uprzedzić przyszłego właściciela o występującej wadzie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka decyzja nalezy juz do ciebie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2018 o 11:26, Krzych_213 napisał:

U mnie po przejechaniu ok. 8 tys dolałem jakieś 650ml. Więc chyba nie jest źle.

Zobaczymy jak dalej będzie się kulało. 

W jakim sensie robić remont jak trzeba dolewać i tak olej ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, pawel72689 napisał:

W jakim sensie robić remont jak trzeba dolewać i tak olej ...?

Kolego ubytek rzedu 800ml na 10tys km oznacza ze od wymiany do wymiany praktycznie nie trzeba dolewac... z doswiadczenia moich klientow wiem ze jesli jezdza w trasie to ubytek jest naprawde znikomy.. a remonty silnikow, ktore przeprowadzam maja zuzycie oleju przed remontem od 1 do nawet 4-5litrow na 1000km, wiec roznica jest kolosalna. Nie wspominam juz o destrukcyjnym wplywie zanieczyszczonego oleju przez spaliny przedostajace sie do oleju przez nieszczelne pierscienie, oraz samego niespalonego oleju, ktory osadza sie na zaworach, wypadajace zaplony przez zanieczyszczone swiece, czy nieszczelne zawory, oraz uszkadzanie samego katalizatora.. oraz oczywiscie koszt samego dosc drogiego oleju 5w30.. okolo 30-40zl za litr, srednio 2litry na 1000, wiec koszt samego oleju na 10tys km to okolo 600-800zl..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4-5litrów to naprawdę dużo!

Ja miałem ten sam problem. Ale po remoncie jest spokój- przejechałem już ponad 38 tyś.km. Aczkolwiek u mnie regeneracja polegała na wystawieniu nowych tłoków na pierwszy szlif , także i blok był szlifowany. A koszt z tego co widzę porównywalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem na ostatniej prostej do zakupu mojego wymażonego A4 B8  na benzynke. Niepokoją mnie te wszystkie informacje o braniu oleju, który może doprowadzić do zniszczenia silnika... I tu rodzi się moje pytanie. Czy bardziej opłacalne będzie zakupienie modelu poliftowego (po 2012-stym) gdzie podobno problemu nie ma(?) Czy też kupić taniej jakiś rocznik 2011 z przebiegiem do 150 000 i po prostu dnia pierwszego zawieźć go na poprawę pierścieni. Od razu mówię że chciałbym autem pojeździć z 5-7 lat robiąc około 12000 km rocznie. Z góry dziękuję za jakiekolwiek zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PrzemekM84

Moim zdaniem lepiej dopłać i kup wersję pobawioną problemów z olejem. Może się zdarzyć tak , że zrobisz remont a problem z olejem zostanie ( spaprana naprawa)  lub nie zostanie do końca rozwiązany (silnik dalej będzie brał olej ale o wiele mniej). Na forum jest wiele takich wpisów i patrząc co ludzie wypisują , to nie wiadomo, czy taki remont uszczelnia na 100% tłoki, że oleju w ogóle nie ubywa, czy tylko rozwiązuje problem ze spalaniem oleju w nadmiernych ilościach i silnik dalej bierze olej tylko o wiele mniej i jeśli tak, to tutaj problem rozbija się na dwie sytuacje, albo nie trzeba dolewać , bo starcza go do następnej wymiany , albo trzeba dolewać , ale nie są to ilości rzędu 1l/1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odebrałem moje A4 od mechanika, remont silnika. Zaczął brać olej po przejechaniu 130 kkm, ostanie kilometry przed remontem to jakiś litr oleju na 200km, olej się przelewał przez silnik, a z  wydechu kapało. Póki co przejechałem 500km, jeszcze następne 500 i muszę wymienić olej. Cały czas zastanawiam się na jaki. Mam nadzieję, że teraz będzie wszystko ok i pojeżdżę parę lat bo rocznie robię raptem około 10kkm. Na pamiątkę zostawiłem sobie jeden tłok , zdjęcia w załączniku. 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Kefir

czyli Ty wymieniłeś całe tłoki, nie ograniczyłeś się tylko do modyfikacji i wymiany pierścieni. Jakiej firmy tłoki zamontowałeś ? Jak mierzyłeś ubytek oleju , masz bagnet serwisowy ?

Ja jeżdżę na zalecanym Castrolu 5W30 jedynie wymieniam go co 15 tys. Raz zalałem Motulem 8100 x-clean 5W40 , ale nie zauważyłem jakiejś wielkiej różnicy . Mam inny samochód z niemieckim silnikiem, który zrobił ponad 300 tys km na Castrolu 5W40 i silnik dalej ma moc, więc Castrolowi nie mogę nic zarzucić.

Jestem bardzo ciekawy jak bedzie u Ciebie po tej naprawie. Daj znać za jakieś 5000 km , czy ubywa ci coś oleju. Powodzenia i życzę ci , aby nie brał ani kropli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć Arek,

Założone są nowe tłoki Nural, nowe pierścienie, nowe panewki, głowica zrobiona, nowy rozrząd, nowe  świece, wszystkie filtry, płyny itd.
Mam bagnet serwisowy, jak oddawałem go na remont to brał jakieś 2 litry na 500 km. 

 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 dzięki za szybkie info, niezły remont :)  w takim razie daj info za kilka tys. jak się sprawuje silnik w kwestii zużycia oleju.  Jeśli się okaże , że jest spokój , to będzie istotna wskazówka dla innych  jak skutecznie usunąć ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dawno się nie odzywałem, a więc po remoncie silnika oczywiście na pobór oleju, a było to w 2016 roku u kolegi kixi4 zrobiłem 55 tyś. i cały czas ta sama norma, czyli na 15 tyś. jakieś 0,7 do 1 litra. Tak więc polecam taki remont, no i oczywiście kolegę kixi4 bo zna się na robocie.

Edytowane przez maniekkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Właśnie jestem świeżo po usunięciu problemu olejowego w silniku 1.8 tsi (160 kM silnik CDAA) w vw passacie. Mój silnik poddał się po 103 tyś km. Zużycie oleju było na poziomie 4l/1000 km. W silniku zostały założone najnowsze tłoki firmy kolbenschmidt, zregenerowana i oczyszczona z nagarów głowica silnika, wymienione wszystkie uszczelniacze, uszczelki i paski. Oprócz tego wymieniony został separator oleju (odma) oraz sprzęgło. Nie robiłem rozrządu gdyż był wymieniany w zeszłym roku, mechanik tylko zweryfikował jego stan. Obecnie silnik jest na dotarciu i po przejechaniu 400 km poziom oleju nie spada. Koszt całej operacji wyniósł 8 tyś zł. Czas wykonywania naprawy 2,5 tygodnia. Jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, michawar napisał:

Cześć,

Właśnie jestem świeżo po usunięciu problemu olejowego w silniku 1.8 tsi (160 kM silnik CDAA) w vw passacie. Mój silnik poddał się po 103 tyś km. Zużycie oleju było na poziomie 4l/1000 km. W silniku zostały założone najnowsze tłoki firmy kolbenschmidt, zregenerowana i oczyszczona z nagarów głowica silnika, wymienione wszystkie uszczelniacze, uszczelki i paski. Oprócz tego wymieniony został separator oleju (odma) oraz sprzęgło. Nie robiłem rozrządu gdyż był wymieniany w zeszłym roku, mechanik tylko zweryfikował jego stan. Obecnie silnik jest na dotarciu i po przejechaniu 400 km poziom oleju nie spada. Koszt całej operacji wyniósł 8 tyś zł. Czas wykonywania naprawy 2,5 tygodnia. Jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem.

Cześć,u kogo robiłeś remont?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomocy !! Kupiłem nie dawno Audi a4 b8 1.8 tfsi 120 km.  Przebieg 91000 A pobiera mi oleju jakieś 0.5 l na 250 km.. Co zrobić aby temu zapobiec ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...