Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie Audi Drive Select A4 B8 2008-2012


Patrox

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, pydzik napisał:

Pin 7 w guziku do pin 16 w szarej wtyczce w MCE, ale nie wiem czy w przedlifcie Ci to pójdzie.

Witam. Dzięki za odpowiedz,  a (-) masę na który pin mam podać w przełączniku? I może żeby odpalić samo podświetlenie to lepiej podać (+) zasilanie (PIN 7 w przełączniku z tego co piszesz)  z oświetlenie w sąsiadujących przełącznikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi dokładnie o uruchomienie podświetlenia takiego właśnie przełącznika/włącznika.

(obrazek skopiowałem i wkleiłem z forum w celach poglądowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.03.2018 o 14:04, R0KTEMU napisał:

No ale w sumie to nie wiem czy to jest zakodowane, czy nie.

Wszystko zakodowane wg tego do FL oprócz oczywiście Bajt 11.


Cars with MMI


address 09: 
Byte 7 bit 5 Change 0 to 1 - Activates ADS 
Byte 8 Bit 0 Change 0 to 1 - Enable Gearbox response difference in various ADS modes (only for Automatic transmission cars, otherwise leave as 0)
Byte 8 Bit 2 Change 0 to 1 - Enable Throttle response difference in various ADS modes
Byte 8 Bit 3 Change 0 to 1 - Enable Suspension (requires electro-adjustable shocks installed as hardware , otherwise leave as 0)
Byte 8 Bit 4 Change 0 to 1 - Enable Dynamic Steering Ratio (requires special steering rack with variable turning ratio installed as hardware, otherwise leave as 0)
Byte 8 Bit 5 Change 0 to 1 - Enable Sports Differential (required special differential installed as a hardware, otherwise leave as 0 )
Byte 11 Bit 7 Change 0 to 1 - Enable steering response difference in various ADS modes
Byte 17 Bit 7 Change 0 to 1 - Enables ADS in the MMI Display
Security access 20113, adaptation channel 66 -> change to 47 to enable efficiency 

address 44: 
Byte 03, Bit 0, Change 0 to 1 - Enable ADS in steering module

Hidden Menu: 
car -> cardevicelist -> charisma - Check
car -> carmenuoperation -> charisma - Change from 0 to 5

 

Zakodowane już wszystko łącznie z Byte 11 Bit 7, ale różnicy w sterowaniu kierownicy nie odczuwam. Dodam, że wspomaganie QZ7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem też po montażu ADS i potwierdzam to co napisał kolega wyżej ,też nie odczuwam zmian na kierownicy a co do silnika też jakoś nie specjalnie muszę trochę potestować wszystkie tryby.Jeszcze pytanko do wtajemniczonych czy używając dołożonego przycisku ADS to na MMI jest bez różnicy jaki tryb ustawiony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wszystko zakodowałem według opisu mam QZ7 i nie odczuwam różnicy w kierowaniu.

Jestem ciekawy za co odpowiada w w sterowniku 9 byte 8 bit 1 - widziałem na filmikach na youtube że to też kodują.

Jeszcze jedna kwestia w instrukcji http://www.audienthusiasts.com/VagCom_FL_ADS.html   jest napisane żeby zakodować (odznaczyć) w sterowniku 44 byte 0 bit 4 jednak to spowoduje błąd ABS.

Dodam że u siebie mam line assist i nie wiem czy to nie ma wpływu.

Ciekawą rzeczą jest to jak zakoduje się odpowiedź skrzyni biegów - w auto jest D, w dynamicu jest S, a w efficiency jest E na wyświetlaczu i w tym trybie samochód ma chyba z 50 koni mniej (muł że nie da się jechać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, hunter7 napisał:

Ale w tym kodowaniu nie ma nic o Byte 11 Bit 7 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hunter7 napisał ',,Jeszcze jedna kwestia w instrukcji http://www.audienthusiasts.com/VagCom_FL_ADS.html   jest napisane żeby zakodować (odznaczyć) w sterowniku 44 byte 0 bit 4 jednak to spowoduje błąd ABS.''

Ja nie odznaczałem w adresie 44 byte 0 bit 4 ale zpróbowałem i faktycznie w ABS błąd o źle zaprogramowanym sterowniku,już nie wiem które kodowanie jest poprawne w polifcie

Edytowane przez zbylu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem trochę i jest różnica w kierownicy. 

Trzeba pojejeździć po zakrętach tak 80km/h w comfort jest lekko i trzeba więcej skręcać kierownicę. W dynamic ciężej chodzi i mały ruch powoduje większy skręt kół. Daje się to wyczuć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, hunter7 napisał:

mały ruch powoduje większy skręt kół. Daje się to wyczuć.

 

Do tego trzeba mieć dynamiczny układ kierowniczy, jeśli to miałeś - to działało przedtem też, jeśli nie, to samym kodowaniem tego nie uruchomisz. 

Edytowane przez Hohe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam QZ7 i napewno jest różnica pomiedzy trybami ads. 

Mam tez acc i wiem ze mozna tez to wsadzic w ads w individual tylko musze poszukac jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię, że aby mieć zmienne przełożenie układu kierowniczego, potrzebna jest kolumna kierownicza z układem dynamic steering. Jeśli masz to fabrycznie, to działało też przed Twoimi modami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i działało, tylko po modach jest to bardzo wyczuwalne, przestawiając tryby ADS czuć tą różnicę bardzie wyraziście.

Czy ktoś wie co trzeba zakodować żeby ACC było widoczne w trybie individual??, 

Na razie wyświetla się silnik/skrynia i kierownica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zmienić kodowanie w radarze. Niestety tam trzeba wyliczać pod wyposażenie, silnik i skrzynie. Wyślij mi pw z tym co masz w aucie to Ci powiem jakiego kodowania spróbować.

Możesz też w adaptacjach radaru kanał 7 przestawić z 0 na 1, ale to Ci da tylko 2 dodatkowe opcje poza głośnością gongu w MMI. Dystans i tryb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, pydzik napisał:

Trzeba zmienić kodowanie w radarze. Niestety tam trzeba wyliczać pod wyposażenie, silnik i skrzynie. Wyślij mi pw z tym co masz w aucie to Ci powiem jakiego kodowania spróbować.

Możesz też w adaptacjach radaru kanał 7 przestawić z 0 na 1, ale to Ci da tylko 2 dodatkowe opcje poza głośnością gongu w MMI. Dystans i tryb.

Wysłałem PW , w mmi głośności gongu nie mam (chyba) i dystansu, tryb jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, hunter7 napisał:

Pojeździłem trochę i jest różnica w kierownicy. 

Trzeba pojejeździć po zakrętach tak 80km/h w comfort jest lekko i trzeba więcej skręcać kierownicę. W dynamic ciężej chodzi i mały ruch powoduje większy skręt kół. Daje się to wyczuć.

 

Też trochę pojezdziłem mam QZ7 i w comforcie kiera chodzi lżej a w dynamic się usztywnia a jak mają działać pozostałe tryby może ktoś podpowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem trochę w necie i okazuje się że QZ7 L LEN Power steering - to jest poprostu zwykłe elektyczne wspomaganie, to nie jest active steering ani dynamic sterring i dla wszystkich co mają taki układ kierowniczy w MCE 09 w byte 8 bit 4 należy pozostawić 0. - nie kodować bo ten bajt odpowiada za aktywny układ kierowniczy a to jest całkiem coś innego niż elektryczne wspomaganie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenna informacja, mam skrzynie manual i zaznaczyłem  w byte 8 bit 2 i 4 czyli silnik i kierownica,odznacze 4 zostanie tylko silnik czyżby moje odczucia odnośnie kierownicy to tylko efekt placebo ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie to ze nie masz aktywnego sterowania nie oznacza ze kierownica sie nie usztywnia w dynamicu

musisz miec zakodowane 

Byte 11 Bit 7 Change 0 to 1 - Enable steering response difference in various ADS modes 

a w byte 8 bita 4 mozesz odznaczyc, ja tez tak zrobilem i zmiany w trybach sa wyxzowalne na kierownicy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...