Jump to content
0
Simon

Kierownica nie prosto do jazdy na wprost...

Recommended Posts

Witam,

nie myślę że nie zakręciłem tematu zbytnio....

...ale chodzi mi o coś takiego auto jedzie prosto nie lata po szosie ale kierownica musi być lekko skrzywiona w prawo żeby OOOO jechało prosto czy można to jakoś łatwo ustawić na wprost?

Sory za takie pytania ale jestem na razie ciemniutki z servisu mechanicznego mam wóz 8dni (a jestem elektronikiem z wyuczenia :) )

[ Komentarz dodany przez: pre_pl: 07-01-2007, 20:49 ]

łoo rany, a przecinki to się gdzieś zapodziały w tej jeździe na wprost ?

Tekstu nie można zrozumieć...


Kolejne TDi:<br />80 1Z 90KM Lim<br />A4 1Z 90KM Lim<br />A4 AFN 110KM Avant<br />A4 AVF 131KM Avant S-Line(E4J)<br />(użytkownik posiada interfrejs diagnostyczny VAG)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ustaw zbieznosc kol i powinno byc ok.


1995 A4 2.6q -> 1998 A4 1.8Tq -> 1997 S8 D2 manual -> 1999 E46 320d Touring -> 1995 E36 320i Touring

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale koła są oki!! Jak puszczę kółko i się ustawią koła na wprost - jadą prosto to kierownica nie jest prosto a lekko w prawo....czyli chcę samą kierownicę obrucić lekko w lewo....


Kolejne TDi:<br />80 1Z 90KM Lim<br />A4 1Z 90KM Lim<br />A4 AFN 110KM Avant<br />A4 AVF 131KM Avant S-Line(E4J)<br />(użytkownik posiada interfrejs diagnostyczny VAG)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedź do mechanika zdejmie ci zaślepkę z kierownicy, odłaczy poduszke (jeżeli posiadasz). Odkręci jedną nakrętke i ustawi ci kierownice). Tylko żeby akumulator najpierw odłaczył bo mu poducha w twarz wystrzeli. Jak nie masz poduchy to sam sobie poradzisz.


Sieci komputerowe. Serwis komputerowy. Monitoring TV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam poduche....a sam to zrobię?Mam A4 sam naprawiam :D


Kolejne TDi:<br />80 1Z 90KM Lim<br />A4 1Z 90KM Lim<br />A4 AFN 110KM Avant<br />A4 AVF 131KM Avant S-Line(E4J)<br />(użytkownik posiada interfrejs diagnostyczny VAG)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mialem tak samo, samochod jechal prosto ale kiera byla lekko skrecona (rowniez w prawo), mechanik wyregulowal mi to ustawiajac zawieszenie.


1995 A4 2.6q -> 1998 A4 1.8Tq -> 1997 S8 D2 manual -> 1999 E46 320d Touring -> 1995 E36 320i Touring

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na temat ściągania poduszki najlepszy jest ten topic: http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=2784

Przed odkręceniem kiery musisz mieć kółka ustawione centralnie na wprost i założyć później kierowncę, żeby była prosto.

[ Dodano: 07-01-2007, 17:42 ]

pet3r mnie uprzedził. To zawieszenie też oczywiście sprawdź!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za pomoc niech mi to ustawią u mechanika...bo jak tak to niewiem czy sam zrobię..


Kolejne TDi:<br />80 1Z 90KM Lim<br />A4 1Z 90KM Lim<br />A4 AFN 110KM Avant<br />A4 AVF 131KM Avant S-Line(E4J)<br />(użytkownik posiada interfrejs diagnostyczny VAG)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam gdzie ustawiają zbieżność zrobią to bez najmniejszego problemu i napewno nie będą zdejmować kierownicy


Forum dla miÂłoÂśnikĂłw Polskiej motoryzacji<br />www.fpm.up.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedz na ustawienie zbieznosci, przednie kola ustawia ci wzgledem tylnych kol, a pozniej jak nie bedzie kierownica prosto to "recznie" przestawia polozenie kola kierownicy regulujac na dole, w okolicach drazkow kierowniczych, a nastepnie je kontrujac.

Po wymianie drazkow kierowniczych tez mialem nieco inne polozenie kola kierownicy i bez problemu mozna bylo to wyregulowac nie zdejmujac kierownicy i nie regulujac jej na wieloklinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedz na ustawienie zbieznosci, przednie kola ustawia ci wzgledem tylnych kol, a pozniej jak nie bedzie kierownica prosto to "recznie" przestawia polozenie kola kierownicy regulujac na dole, w okolicach drazkow kierowniczych, a nastepnie je kontrujac.

Po wymianie drazkow kierowniczych tez mialem nieco inne polozenie kola kierownicy i bez problemu mozna bylo to wyregulowac nie zdejmujac kierownicy i nie regulujac jej na wieloklinie.

o wlasnie, mechanik poluznia sruby od drazkow, ustawia kiere prosto, unieruchamia ja i potem skreca drazki. tak mniej wiecej to sie odbywa :)


1995 A4 2.6q -> 1998 A4 1.8Tq -> 1997 S8 D2 manual -> 1999 E46 320d Touring -> 1995 E36 320i Touring

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest peter19854

witam

mialem tez ten problemjadac prosto kierownica byla lekko w prawo,mechanik mi powiedzila ze nie podejmie sie zdjecia poduszki zeby to nastawic , mowi ze trzeba zbieznoscia ,zabulilem 30zl i kierownica jest prosto nareszcie

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączam się do wypowiedzi kolegów nie trzeba ściągać kierowicy tylko przestawić na drążkach przy przekładni"maglownicy" (z jednej strony wkręcić a z drugiej wykręcić). Ale radze jechać na przyżądy żeby ci czasem potem opon nie żarło.


Tylko Audi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rany ludzie, tak jak wkońcu doszliście, ustawienie te reguluje się końcówkami drążków kierowniczych poporzez odpowiednie ich wkręcenie a następnie zakontrowanie.


jest delfinek... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście pierwsze co to trzeba sprawdzić drążki, albo źle są wyregulowane albo masz jeden wsadzony jakiś stary z innego auta :D

[ Dodano: 12-01-2007, 10:38 ]

ja tak miałem i nie dało się wyregulować, zreszta drążek to tania sprawa, 40-60zł


Podpis niezgodny z regulaminem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.mam to samo co w pierwszym temacie ,i czemu się to powtarza u innych?Ale nurtuje mnie to czemu mi jeszcze pływa samochód po drodze zwłaszcza jak jest jakaś węzsza,luzów raczej nie stwierdziłem,czy może to być spowodowane amortyzatorami drgań w końcówkach/zalanie w gumkach/

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zawieszeniu musza być luzy na przegubach. Nic ci nie puka? Do sprawdzenia też osadzenie amortyzatora. Warto zacząc od ustawienia prawidłowo zbierzności jeśli ma jakiekolwiek ściąganie.


jest delfinek... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym tez stawial na

osadzenie amortyzatora.
Wiem ze u mnie jest ten problem ale narazie z przyczyn czysto finansowych jezdze dalej. Narazie auto nie plywa ale mechanik mi powiedzial ze jak zacznie to znaczy ze napewno jest juz bardzo zle i wtedy nie mozna dalej oszczedzac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Ja mam taki problem jak jade musze kontrowac kierownica zeby auto jechalo prosto.

jak jade z jednostajna predkoscia jest ok jak przyspieszam kierownica troszke w innej pozycji do jazdy na wprost.

Co to moze byc??

wymienilem wszystkie wahacze + koncowki drazkow + ustawienei zbieznosci i bylo ok przez jakies 1000km.

Nikt sie nie spotkal z takim problemem???

czy to moze tuleje w belce tylnej i przez to auto sie nie rowno prowadzi czy poduszki amortyzatorów ( bo tak mialem w corsie dawno - ale tam byly MCpersony)

Moze ktos mial taki problem???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedź do mechanika zdejmie ci zaślepkę z kierownicy, odłaczy poduszke (jeżeli posiadasz). Odkręci jedną nakrętke i ustawi ci kierownice). Tylko żeby akumulator najpierw odłaczył bo mu poducha w twarz wystrzeli. Jak nie masz poduchy to sam sobie poradzisz.

nie trzeba odłączać akumulatora nie strsza że poduszka wybuchnie

uzupełnij profil

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest spedyt

nie trzeba odłączać akumulatora nie strsza że poduszka wybuchnie

Aku lepiej odłączyć wtedy nie ma błędów

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie trzeba odłączać akumulatora nie strsza że poduszka wybuchnie

Aku lepiej odłączyć wtedy nie ma błędów

błąd jest wtedy gdzy bez poduszku przekręci zapłon, i nic nie wybuchnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Panowie dalej mnie cos meczy z ta kierownica.

Zauwazylem ze jak jest droga pochyla to kierownica jest w innej pozycji do jazdy na wprost.

co to moze byc??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauwazylem ze jak jest droga pochyla to kierownica jest w innej pozycji do jazdy na wprost.

Jeżeli droga jest pochyła, to jest normalne, że trzeba lekko kontrować kierownicą, aby jechać na wprost...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby rozwiać wątpliwości powiam tak.

Kierownica powinna być ustawiona do jazdy na wprost.

Jeżeli tak nie jest to są dwie możliwości.

1. Ktoś ją kiedyś ściagał z jakiegoś powodu i źle nałożył.

2. Jest jakiś problem z geometrią przedniego zawieszenia a niewykluczone że i tylnego.

Więc należy udać sie do fachowca który dokona sprawdzenia i w razie potrzeby odpowiednio wyreguluje.

A ustawień tych nie można wykonać we własnym zakresie bo potrzebny jest specjalistyczny przyrząd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja powiem tak: kirownicę po ustawieniu zbieżności miałem lekko w lewo i jak pojechałem na reklamację to teraz samochód mi pływa i co to może być , na łukach ciągłe kątrowanie a na prostych to w lewo to w prawo ciągnie co mi spieprzykowali kto wie? pozdrowienia!!!

Właśnie panowie co to moze być, mam podobne objawy. ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...