Jump to content
1 1
tiger188

Naprawa "dzwoniących" nakładek klamek zewnętrznych

Recommended Posts

witam ,

Ponieważ sam wielokrotnie korzystałem z porad w z tego działu postanowiłem sam się dorzucić.

Od dawna denerwowały mnie "dzwoniące", przy zamykaniu drzwi, nakładki na klamki zewnętrzne. Szukałem po forum , ale wszędzie pisano że trzeba demontować całe drzwi dlatego odkładałem to w czasie.

Moim pierwszym krokiem było właśnie zdemontowanie całego osprzętu drzwi od strony kierowcy...

DSCN5371.jpg

i okazało się że niepotrzebnie to zrobiłem... stąd ten poradnik.

Każda klamka posiada osłonę zamocowaną za pomocą małej spinki. Dostęp do niej jest ograniczony i potrzeba coś naprawę cienkiego aby móc ją zdemontować. Ja wykorzystałem do tego nóż tapicerski.

DSCN5370.jpg

Operacja demontażu dla każdych drzwi jest identyczna.

Odginamy klamkę, jakbyśmy chcieli otworzyć drzwi do mniej więcej 75%.

Lokalizujemy spineczkę jak na zdjęciu poniżej i za pomocą cienkiego narzędzia przesuwamy zgodnie z strzałką. spinka powinna się przesunąć o 3-4 milimetry.

DSCN5382.jpg

Ściągamy osłonę klamki podważając delikatnie górną krawędź.

Kiedy mamy już ściągnięte osłony możemy zapobiec ich "dzwonieniu" , ja osadziłem je ponownie na sylikonie, oczywiście uważając, aby z żadnej strony nie było go widać i aby nie zablokować /zakleić spinek.

DSCN5376.jpg

DSCN5375.jpg

Efekt? --> już nie dzwoni.

DSCN5380.jpg

DSCN5383.jpg

Pozdrawiam Forumowiczów, i proszę o wyrozumiałość , to mój pierwszy poradnik :)

i na koniec mój znudzony pomocnik

DSCN5379.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super robota może się przydać.


:audi::quattro: i wszystko jasne.                       

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przynajmniej wiadomo że nie trzeba rozbierać drzwi.

Dobra robota.

Powinieneś dopisac że przy wykonanej naprawie nie zanudziles żadnego psa :polew:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbup1: dobra robota a mam jedna dzwoniaca strasznie mnie wkurza...

Lokalizujemy spineczkę jak na zdjęciu poniżej i za pomocą cienkiego narzędzia przesuwamy zgodnie z strzałką. spinka powinna się przesunąć o 3-4 milimetry.

tych spinek jest jedna czy dwie?


jYbirvL.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedna która przytrzymuję osłonę w dwóch miejscach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile ja kiedyś wyklinałem, bluzgałem i rzucałem różnymi epitetami aby zdemontować nakładki... nie udało się. Dzięki kolego za informacje :) w końcu klamka nie dzwoni.

Wcześniej to wkładałem wykałaczkę, i nożykiem ją wciskałem głębiej, aby nie było jej widać. Co prawda rozwiązanie druciarskie, ale nie miałem innego pomysłu jak sobie z tym poradzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe jak ogarnął klamkę od kierowcy, tą z zamkiem. W A6 jest inaczej


REGULAMIN FORUM  !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A macie Panowie może tutorial jak zdemontować całą klamke drzwi kierowcy??


To tutaj!

[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe jak ogarnął klamkę od kierowcy, tą z zamkiem. W A6 jest inaczej

A może by tak założyć nakładkę od strony kierowcy z wersji angielskiej ? Było by wszędzie ładnie gładko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe jak ogarnął klamkę od kierowcy, tą z zamkiem. W A6 jest inaczej

A może by tak założyć nakładkę od strony kierowcy z wersji angielskiej ? Było by wszędzie ładnie gładko.

A co zrobisz jak padnie akumulator lub pilot przestanie działać? Lepiej nie przekombinować ;)


:audi:


Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja myślałem że już tak musi być :facepalm: a jednak nie :wink: Dzięki kolego super robota

Pozdro


172.4KM @391.5Nm by Tune-Up

Nikt nie da wam tyle ile Ja wam mogę obiecać!!!! :kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy w a4 B5 da radę w identyczny sposób poradzić sobie z tymi klamkami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra robota :thumbup1: ...przy okazji można podmienić na takie w ładnym stanie albo oddać do malowania. moje były z lekka powycierane od spodu od otwierania ale jakoś nie miałem ochoty rozbierać wszystkich drzwi żeby wyciągać całe klamki a tu tylko parę minut roboty potrzeba. :hi:


4486d1d5279ac2b4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrze temat się odświeżył jakiś i tu o klamkach dzwoniących (dokładnie taka mnie prześladuje). Super fajnie, podjarka i nagle czytam i piszecie że przez wkładkę na kluczyk w drzwiach od kierowcy ten patent nie przejdzie?

EDIT
Dzisiaj drugi raz się za to zabrałem i szarpałem :D

Co do klamki od kierowcy to schodzi bezproblemowo ALE spinkę trzeba przesunąć w drugą stronę niż na fotkach żeby klamka zeszła!!! (przesunąć w kierunku tyłu i nakładka na klamce schodzi praktycznie sama)

Edited by 3r4

Czarny 1.8t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękne dzięki :thumbup1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuję za instrukcje wszystkie klamki w audi a4 b7 zdejmują się tak samo czyli przesuwamy spinkę do tyłu auta włącznie z klamką kierowcy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A macie Panowie może tutorial jak zdemontować całą klamke drzwi kierowcy??

Podpinam sie do pytania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, trochę mnie zastanawia to klejenie.

U mnie w B7 też dzwoniła nakładka od strony kierowcy.

Nakładkę zdjąłem ( tak jak pokazuje kolega na zdjęciu - jest tam taka super-cienka spinka ), ale nic nie kleiłem, tylko dogiąłem te zaczepy widoczne pod nakładką.

Efekt: przestało dzwonić:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja myślałem, żeby dociąć kawałek tej cienkiej gąbki pod panele i włożyć pomiędzy, żeby trochę zmniejszyć ten luz pomiędzy nakładką a mechanizmem. Zrezygnowałem z tego powodu, że nie wiem czy by się z tej gąbki po jakimś czasie nie zrobił syf przez deszcze itp.

Samo ściągnięcie i założenie mi pomogło bo klamka praktycznie ucichła i tak :P


Czarny 1.8t

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie.... Pomaga samo ściągnięcie i założenie lub też można leciutko dogiąć zatrzaski. Nie słyszałem, aby producent zalecał klejenie nakładki ....

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjęcie proste jak barszcz gdy się wie jak podejść. Ja tylko podgiąłem te zatrzaski i jest lalka.


Andyborowik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak:)

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam muszę wyminić wkładkę w swojej klamce kierowcy. Czyli ja muszę demontować wszystko tak jak jest napisane w pierwszym poście tak. Proszę o odp bo sprawa pilna

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy klama od a4 b5 polift podejdzie do małysza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy ja mam drzwi kierowcy od anglika. Nie mam wkładki na kluczyk i chcialbym taką zamontowac zeby dla oka bylo przyjemniej. Czy demontaż całej klamki i montaż nowej z "zamkiem" jest kłopotliwy?? I czy klamka z B7 podejdzie do B6?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już wszystko zrobione dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba jestem lama, bo nie mogę za nic namierzyć tej cienkiej blaszki. Wkładam z boku osłony klamki długi , cienki pręcik i próbuję popchnąć na czuja ku tyłowi "coś" wewnątrz. Nijak mi nie wychodzi. Co dokładnie trzeba trafić? Może mi ktoś to łopatologicznie wyjaśnić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...