Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzęsie silnikiem podczas gaszenia auta, zepsuta przepustnica.


Ccartmanek

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie też żadnych błędów nie było. Pojawiło się niemalże z dnia na dzień i podobnie zniknęło, przynajmniej na razie.

Za tydzień jadę na urlop i przewidywany przebieg to 4,500km. Teraz nie wiem czy pchać tam łapy (tylko gdzie ?) czy cieszyć się i nie ruszać, i przetrwać ten urlop.

Mechanik ten do którego jechałem twierdził że on obstawia na usterkę mechaniczną, twierdził że powoli dwumas czuć ale jest jeszcze w dobrym stanie.

To telepanie na pewno szkodzi poduszkom silnika, dwumasie, układowi wydechowemu i ogólnie nie jest pożądane, takie jest moje zdanie. Ale czy konkretnie coś się przez to stanie to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas nie ma takiego wpływu na gaszenie silnika.

Dwumas słychać na wplnych obrotach, przy ruszaniu, przy wysprzęglaniu.

Telepanie silnikiem ma wpływ na trwałość elementów amortyzujących pracę silnika oraz Twoje doznania.

Pośrednio tez na osprzęt, wiązki elektryczne itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnica elektrycznie moze byc sprawna ale mechanicznie?fizycznie moze cos ja blokowac (syf na ośce lub jakies zakleszczanie sie) - ja swoja stara trzymam do testów u mnie tylko olej w silniczku sie zbierał i kapało na zewnatrz(a ja tego nielubie- wiec dostała szmata nową)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety problem powrócił, teraz trzęsie ale jak się silnik rozgrzeje to jakby mniej.

Ja swojej przepustnicy wciąż nie otwarłem nie idzie tego dekla ściągnąć coś go trzyma a nie mam odwagi szarpnąć bo nie chcę zostać bez przepustnicy przed urlopem. Olej cieknął po pierwszej próbie otwarcia ale to dosłownie ze dwie krople i przestał.

Tyle co zrobiłem to wylizałem część powietrzną, doprowadziłem ja tam do stanu idealnego, żadnych osadów. Jutro może się uda ją wymontować i komputerem pojeździć i zobaczyć czy płynnie chodzi.

Kurcze że nikt ze znanych mechaników we Wrocławiu nie ma takiej przepustnicy na podstawkę. Ogólnie tutaj nikt nic nie ma, pustynia.

Ile płaciłeś za nową przepustnicę ?

Ponowię pytanie czy ma ktoś zdjęcie tej przepustnicy ze zdjętym deklem ?

Edytowane przez airbob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i od razu pytam o postępy. Przerabiam to samo.

Trzęsie w okolicach 70 stopni, ale od kilku tygodni spokój. Na klapie gaszącej wychodzą błędy od czasu do czasu. Niedługo zabiorę się za rozbiórkę.

Jak to wygląda - też szukałem bo nie mogłem ostatnio zdjąć pokrywki. A spodziewałbym się czegoś takiego:

i jak zdemontować:

Inne silniki ale części podobne jeśli nie te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrywkę trzeba podważyć. Ciężko schodzi. Trzymają ją złącza pomiędzy elektroniką a silnikiem, który zostaje w drugiej części obudowy.

Człowiek z tego pierwszego filmu zrobił super robotę z tymi mosiężnymi kołami zębatymi ale szkoda że nie zrobił też pierwszego koła (tego na silniku). Niestety mosiądz bardzo szybko zniszczy (wytrze) mu te plastikowe koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem tego pewien, wydaje mi się że jest z takiego twardego plastiku, no ale może to u mnie tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

musisz delikatnie podwazać od strony kostki (na boki do góry wkoncu pusci) ponieważ sa tam dwa piny ktore wchodża w blaszki zatopione w plastiku od strony zebatek. Powoli do przodu a zejdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chce sie podpiac pod temat. Tez mam problem z przepustnica. Spr bledy i wyskoczyly mi Throttle Actuator Control Motor, Signal too Low P2102 i Throttle Valve Actuator Module (J338), Performance P2108. Dodam ze wyczyscilem przepustnice i przy okazji EGR. W sterowniku przepustnicy byl olej. Co moze byc przyczyna, po wyczyszczeniu i skasowaniu bledow znow wywala z powrotem te same bledy. Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , tu zestaw naprawczy do klap gaszących jak by ktoś potrzebował

 https://www.olx.pl/oferta/zestaw-naprawczy-vw-audi-skoda-seat-przepustnica-klapa-gaszaca-CID5-IDiZzyF.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od niedawna w mojej a4 b7 BPW trzęsie silnikiem podczas gaszenia. Nie jest to za każdym razem ale występuje. Dzisiaj podłączyłem vcds i nie ma żadnych błędów. Jednak próbując zrobić adaptację przepustnicy (klapy gaszącej) nie mogłem się z nią połączyć. Czy klape też się adaptuje po wymianie na nową ?

20180926_180958.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, czy ten problem tez występuje przy odpalaniu? Mam problem z pojedynczym stukiem i trzęsieniem przy odpalaniu (dwumas nowy) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadkiem ponownie trafiłem na ten temat. Swoje doświadczenia z przepustnicą a dokładniej klapą gaszącą opisałem chyba w jakimś innym temacie dotyczącym tego problemu ale napiszę też tutaj może komuś to pomoże.

U mnie problem z trzęsącym się silnikiem był związany właśnie z klapą gaszącą. Działała ale nie zamykała się tak szybko jak to było wymagane. Wizualnie nie dało się tego wyłapać. Powodem był olej który dostał się na komutator silniczka napędzającego mechanizm co powodowało jego nierównomierną i szarpaną pracę. Silnik jest na górze mechanizmu i raczej olej tam się nie powinien dostać, chyba że jest go już tak dużo. Za pierwszym razem sam spowodowałem przelanie się oleju podczas demontażu klapy aby ją wyczyścić. Podczas demontażu i zmiany jej położenia olej się przelał do silniczka. Ponieważ regularnie raz w roku czyszczę egr i tą klapę to teraz zanim zacznę nią obracać, uchylam pokrywkę mechanizmu i wylewam zgromadzony olej w taki sposób aby nie przelał się do silniczka.

W ten oto sposób od 5 lat eksploatuję tą samą klapę, którą większość mechaników sugerowała wymienić. Nie mam problemu z trzęsącym się silnikiem podczas gaszenia.

Jeśli ktoś ma taki problem polecam rozebranie klapy, demontaż silniczka. Warto zaznaczyć sobie położenie kółek zębatych aby nie było problemu przy składaniu, wtedy nie trzeba robić żadnych adaptacji. Następnie wymycie wnętrza silniczka zmywaczem do hamulców. Psikać w otwory w silniczku do momentu aż przestanie wypływać czarny olej. Ponowne nasmarować kropelką olejku panewki silniczka i poskładać do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Pacjent A4 B7 2.0 BPW. DPF wycięty. EGR off.
Od pewnego czasu powrócił problem trzęsienia silnikiem podczas gaszenia.
Miałem ten problem w tamtym roku jednak samoistnie zniknął by pojawić się znowu jednak nie za każdym razem. Dodam, że w tamtym roku wymieniłem wszystkie poduszki silnika na oryginalne. Wczoraj wyciągnęłam przepustnicę (klapę gaszącą) była praktycznie czysta. W środku brak oleju a wszystkie zębatki całe. Brak błędów w VCDS. Jak wykonywałem test to pracowała w zakresie od 5% do 95% Jak mogę jeszcze sprawdzić przepustnicę. Czy zdażyło się komuś z was by klapa zepsuła się bezobjawowo i raz działała a raz nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BPW poważna niesprawność klapy powinna generować błędy .

Jak ich nie ma to trzeba sprawdzić czy w ogóle błędy w sterowniku silnika się zapisują .Mało ogarnięci "tunerzy" od wycinania DPF-ów i EGR-ów wyłączają możliwość ich zapisywania w sterowniku silnika by nie waliło kontrolkami po oczach.  :decayed:

Odepnij wtyczki od klapy , EGR-a i MAF- a, przejedź się kawałek i sprawdź błędy .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, piotrsob1 napisał:

W BPW poważna niesprawność klapy powinna generować błędy .

Jak ich nie ma to trzeba sprawdzić czy w ogóle błędy w sterowniku silnika się zapisują .Mało ogarnięci "tunerzy" od wycinania DPF-ów i EGR-ów wyłączają możliwość ich zapisywania w sterowniku silnika by nie waliło kontrolkami po oczach.  :decayed:

Odepnij wtyczki od klapy , EGR-a i MAF- a, przejedź się kawałek i sprawdź błędy .....

Po odłączeniu klapy, EGR i MAF wyskoczył tylko błąd MAF.

Rozebrałem klapę na części. Wszystkie zębatki całe w środku sucho. Dałem napięcie bezpośrednio na silnik i klapa działa. Więc złożyłem, podłączyłem klapę spowrotem i próbowałem wykonać test. Zero reakcji ani EGR ani Klapa nie chciała wykonać testu. Odłączyłem i podłączyłem Klapę w trakcie wykonywania testu i nagle klapa ożyła jak również i EGR. I mam teraz zagwostkę co się dzieje. Może wiązka uszkodzona ? Ale na tą chwilę nie ruszam, zobaczę jak długo podziała.

Taka ciekawostka jak by ktoś chciał sprawdzić czy klapa działa. To wystarczy przekręcić kluczyk na zapłon (bez odpalania). A potem wyłączyć zapłon i wtedy klapa wykona ruch zamknięta-otwarta. A następnie po około 5 sekundach wykona ten ruch jeszcze raz.

20200709_190942.jpg

20200709_190953.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2014 o 08:31, szczepan6666 napisał(a):

czy można kupić uszczelkę pod pokrywę przepustnicy i jaki jest nr.katalog.siemens silnik BLB ?.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...