Skocz do zawartości
IGNOROWANY

podwyższenie zawieszenia ( zbyt twardo)


sławek78

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Pisze się wszędzie o obniżeniu zawieszenia a ja dla odmiany potrzebuję podwyższyć zawieszenie( w sumie może zostać ta wysokość ale żeby było bardziej komfortowo).

Kupiłem s-line bo taki sie trafił przyzwoicie utrzymany i sprawdziło się to czego się obawiałem. Jest strasznie twardo. Przyzwyczajony do jazdy na zwykłym zawieszeniu w starej B5 nie mogę się przestawić. Do tego moje problemy z rwą kulszową się przypomniały- ( też nie chce mi sie to w trochę wierzyć).

więc tak :

Audi a4 b6 avant

zawieszenie 1BV OYJ OJF

Jak najtańszym kosztem zrobić aby nie było tak twardo.

Nadmienię że nie zależy mi aż tak bardzo na sportowym wyglądzie. Samochód rodzinny - komfort najważniejszy.

Jeśli temat był gdzieś poruszany to proszę o odesłanie do wątku.

z góry dziękuję za rady.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nic z tym nie zrobisz, tylko wymiana miałem to samo, wymiana sprężyn + amory na zwykłe 1ba i jest komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na 1be sprezynach a amory z 1ba i bylo wygodnie i nie za wysoko + wachacze mniej sie wybijały ( mniejsza kolidacja pochylen )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testować można jak będzie nikt ci nie powie, ale roboty trochę jest, jeśli sam robisz można się bawić jak masz płacić za kolejne przekładki to trzeba to przekalkulować, koszt nowych dobrych amorów 4 szt. to z 800 -900 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zmienić i sprężyny i amorki, najlepiej daj cynka w dziale zamienię to pewnie znajdzie się osoba która będzie chciała zamiany albo sprzedaj swoje i kup 1BA :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam springi pod twoją kat. wagową i mogę się zamienić za te Twoje

---------- Post dopisany at 14:28 ---------- Poprzedni post napisany at 14:27 ----------

za twardość u ciebie odpowiada sprężyna czyli wymiana springów załatwi temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież masz B5 a kolega B6, poza tym on ma 1BV i w głównej mierze za twardość tego zawieszenia odpowiadają amorki bo są bardziej utwardzone od 1BE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek78 ja też u siebie przerabiałem temat z za twardym zawieszeniem, fabrycznie miałem złożone 1BE -2 cm. od 1BA. Obecnie zamieniłem się z kolegą sprężynami na 1BA, dodatkowo kupiłem w sklepie wszystkie nowe amortyzatory MONROE (takie mieli na półce). Auto nie jest takie "spięte" jak było wcześniej, ale dalej czuć każdą nierówność na asfalcie, zastanawiam się nad kupnem nowych sprężyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu bo też jestem w fazie kompletowania zawiasu 1BA, jak dla mnie też jest zbyt twardo na 1BV S-line, może dlatego,że wczesniej jezdziłem zawsze na miekkim zawieszeniu,tak samo kupiłem s-lina , bo taki mi się trafił z dobrym wypasem.Mam już springi z 1BA ori używki, od kolegi z klubu,jeszcze musze dokupić amory bo chce nowe Sachsa, pytanie: czy springi muszą być nowe ? kolega od którego kupiłem , mówił ze zmienił zawias przy 180tyś.,wyglądają dobrze , ale tylko wzrokowo można ocenić, jak myślicie zakładać czy kupić nowe jakies?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrobiłem to samo co ty wymieniłem ori. sprężyny z 1ba po przebiegu 140 tyś. z tej samej kategorii wagowej, trafiły się z tego samego roku i identycznej fury jak moja do tego nowe amory bilsteina i jest fajnie, również lubię komfort (wcześniej przez 11 lat jeździłem minivanami) do tego mam problemy z kręgosłupem i 1bv s-line to nie dla takiego ramola jak ja z 20 lat temu pewnie by mi pasowały.:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu bo też jestem w fazie kompletowania zawiasu 1BA, jak dla mnie też jest zbyt twardo na 1BV S-line, może dlatego,że wczesniej jezdziłem zawsze na miekkim zawieszeniu,tak samo kupiłem s-lina , bo taki mi się trafił z dobrym wypasem.Mam już springi z 1BA ori używki, od kolegi z klubu,jeszcze musze dokupić amory bo chce nowe Sachsa, pytanie: czy springi muszą być nowe ? kolega od którego kupiłem , mówił ze zmienił zawias przy 180tyś.,wyglądają dobrze , ale tylko wzrokowo można ocenić, jak myślicie zakładać czy kupić nowe jakies?

Spokojnie możesz zakładać, jakby były mocno skorodowane to wtedy można byłoby się zastanawiać a jak są ok tak jak piszesz to śmiało zakładaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu bo też jestem w fazie kompletowania zawiasu 1BA, jak dla mnie też jest zbyt twardo na 1BV S-line, może dlatego,że wczesniej jezdziłem zawsze na miekkim zawieszeniu,tak samo kupiłem s-lina , bo taki mi się trafił z dobrym wypasem.Mam już springi z 1BA ori używki, od kolegi z klubu,jeszcze musze dokupić amory bo chce nowe Sachsa, pytanie: czy springi muszą być nowe ? kolega od którego kupiłem , mówił ze zmienił zawias przy 180tyś.,wyglądają dobrze , ale tylko wzrokowo można ocenić, jak myślicie zakładać czy kupić nowe jakies?

Spokojnie możesz zakładać, jakby były mocno skorodowane to wtedy można byłoby się zastanawiać a jak są ok tak jak piszesz to śmiało zakładaj.

Tak zrobie, powinno być dobrze, dzięki za odpowiedz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrobiłem to samo co ty wymieniłem ori. sprężyny z 1ba po przebiegu 140 tyś. z tej samej kategorii wagowej, trafiły się z tego samego roku i identycznej fury jak moja do tego nowe amory bilsteina i jest fajnie, również lubię komfort (wcześniej przez 11 lat jeździłem minivanami) do tego mam problemy z kręgosłupem i 1bv s-line to nie dla takiego ramola jak ja z 20 lat temu pewnie by mi pasowały.:hi:

Czyli proponujesz wymianę na używane sprężyny ( ta sama kategoria wagowa ) i nowe amortyzatory? Jak dobiera sie amortyzatory?

---------- Post dopisany at 22:10 ---------- Poprzedni post napisany at 22:04 ----------

Podłącze się do tematu bo też jestem w fazie kompletowania zawiasu 1BA, jak dla mnie też jest zbyt twardo na 1BV S-line, może dlatego,że wczesniej jezdziłem zawsze na miekkim zawieszeniu,tak samo kupiłem s-lina , bo taki mi się trafił z dobrym wypasem.Mam już springi z 1BA ori używki, od kolegi z klubu,jeszcze musze dokupić amory bo chce nowe Sachsa, pytanie: czy springi muszą być nowe ? kolega od którego kupiłem , mówił ze zmienił zawias przy 180tyś.,wyglądają dobrze , ale tylko wzrokowo można ocenić, jak myślicie zakładać czy kupić nowe jakies?

Jak zmienisz na 1 BA wrzuć mi fotkę na priva - z zawieszeniem 1bv i po zmianach z 1 BA- ciekawe jak zmieni się wygląd auta-

Jakie amorki są dobre- widzę że piszecie o Monroe- Sachsa-Bilstein -

pzdr

Sławek

---------- Post dopisany at 22:14 ---------- Poprzedni post napisany at 22:10 ----------

Sławek78 ja też u siebie przerabiałem temat z za twardym zawieszeniem, fabrycznie miałem złożone 1BE -2 cm. od 1BA. Obecnie zamieniłem się z kolegą sprężynami na 1BA, dodatkowo kupiłem w sklepie wszystkie nowe amortyzatory MONROE (takie mieli na półce). Auto nie jest takie "spięte" jak było wcześniej, ale dalej czuć każdą nierówność na asfalcie, zastanawiam się nad kupnem nowych sprężyn.

- Czy przejście z 1bv na 1be zmieni odczuwalnie komfort jazdy .\Czy trzeba odrazu przejsc z 1bv na 1ba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrobiłem to samo co ty wymieniłem ori. sprężyny z 1ba po przebiegu 140 tyś. z tej samej kategorii wagowej, trafiły się z tego samego roku i identycznej fury jak moja do tego nowe amory bilsteina i jest fajnie, również lubię komfort (wcześniej przez 11 lat jeździłem minivanami) do tego mam problemy z kręgosłupem i 1bv s-line to nie dla takiego ramola jak ja z 20 lat temu pewnie by mi pasowały.:hi:

Czyli proponujesz wymianę na używane sprężyny ( ta sama kategoria wagowa ) i nowe amortyzatory? Jak dobiera sie amortyzatory?

---------- Post dopisany at 22:10 ---------- Poprzedni post napisany at 22:04 ----------

Podłącze się do tematu bo też jestem w fazie kompletowania zawiasu 1BA, jak dla mnie też jest zbyt twardo na 1BV S-line, może dlatego,że wczesniej jezdziłem zawsze na miekkim zawieszeniu,tak samo kupiłem s-lina , bo taki mi się trafił z dobrym wypasem.Mam już springi z 1BA ori używki, od kolegi z klubu,jeszcze musze dokupić amory bo chce nowe Sachsa, pytanie: czy springi muszą być nowe ? kolega od którego kupiłem , mówił ze zmienił zawias przy 180tyś.,wyglądają dobrze , ale tylko wzrokowo można ocenić, jak myślicie zakładać czy kupić nowe jakies?

Jak zmienisz na 1 BA wrzuć mi fotkę na priva - z zawieszeniem 1bv i po zmianach z 1 BA- ciekawe jak zmieni się wygląd auta-

Jakie amorki są dobre- widzę że piszecie o Monroe- Sachsa-Bilstein -

pzdr

Sławek

---------- Post dopisany at 22:14 ---------- Poprzedni post napisany at 22:10 ----------

Sławek78 ja też u siebie przerabiałem temat z za twardym zawieszeniem, fabrycznie miałem złożone 1BE -2 cm. od 1BA. Obecnie zamieniłem się z kolegą sprężynami na 1BA, dodatkowo kupiłem w sklepie wszystkie nowe amortyzatory MONROE (takie mieli na półce). Auto nie jest takie "spięte" jak było wcześniej, ale dalej czuć każdą nierówność na asfalcie, zastanawiam się nad kupnem nowych sprężyn.

- Czy przejście z 1bv na 1be zmieni odczuwalnie komfort jazdy .\Czy trzeba odrazu przejsc z 1bv na 1ba ?

Nie ma problemu sławek78 , w tym miesiacu będę zminiał zawias, to porobie fotki, też mnie zastanawia czy taka zmiana z 1BV na 1BE daje odczuwalny komfort, może ktoś wie? Co do amorów to na alledrogo zauważyłem,że Sachs jest najdroższy, Bilstein ciut tanszy i Monroe najtanszy, które z nich najlepsze? Jedni mówią ,że Sachs drudzy ,że Bilstein, ja wybrałem Sachsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1BV jest twarde jak h... a 1BE jest kompromisem miedzy tymi zawieszeniami . Napewno odczujesz różnice . Jeżeli przejdziesz od razu na 1BA bedziesz mial wrazenie ze jezdzisz pontonem :wink::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1BV jest twarde jak h... a 1BE jest kompromisem miedzy tymi zawieszeniami . Napewno odczujesz różnice . Jeżeli przejdziesz od razu na 1BA bedziesz mial wrazenie ze jezdzisz pontonem :wink::decayed:

zgodzę się z Tobą:decayed:

miałem golfa 3 gti na żółtym amortyzatorze i czerwonej sprężynie tym samochodem to dopiero nie dało jeździć :whistling:

kupiłem audikę na 1 ba i nie mogłem nią jeździć tak pływała teraz mam amorki 1be i sprężyny h&r -35 i dla mnie bajka na komforcie bardzo mało stracił(spodziewałem się tragedii i to na 18 i profilu 40) a wygląd bezcenny. Polecam :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1BV jest twarde jak h... a 1BE jest kompromisem miedzy tymi zawieszeniami . Napewno odczujesz różnice . Jeżeli przejdziesz od razu na 1BA bedziesz mial wrazenie ze jezdzisz pontonem :wink::decayed:

zgodzę się z Tobą:decayed:

miałem golfa 3 gti na żółtym amortyzatorze i czerwonej sprężynie tym samochodem to dopiero nie dało jeździć :whistling:

kupiłem audikę na 1 ba i nie mogłem nią jeździć tak pływała teraz mam amorki 1be i sprężyny h&r -35 i dla mnie bajka na komforcie bardzo mało stracił(spodziewałem się tragedii i to na 18 i profilu 40) a wygląd bezcenny. Polecam :banan:

Daj foto bo sie zastanawiam nad zestawem -40 i kolo 18 ale nie wiem jak to bedzie wyglądało :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSC_1046.jpg

takie mam na szybko jeśli chcesz więcej to na pocztę mogę Ci wysłać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki tu zawias i kolo jest ? Bo zacnie to wygląda :decayed: Mam u siebie gwint ale kobieta też porusza sie tym autem i dla niej spiacy policjant nie istnieje :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...