Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z dyfrem, stukanie przy zmianie biegu.


Kobuch5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem u mnie polega na tym, że w trakcie dynamicznej jazdy przy zmianie biegu lub ew. jak puszczę i dodam gazu słychać stuknięcie.

Długo myślałem, że to poduszki ale wsadzony komplet nowych Lemforderów a problem nie zniknął. Pojechałem do mechanika auto poszło na windę i okazało się, że mam delikatny luz na dyferencjale. Mechanik powiedział, że powinienem pomyśleć o nowym dyfrze. Jednocześnie odradził mi kupno używanego.

Panowie, co mogę z tym zrobić ? Bo dyfer w aso to ponad 5000zl, rzaczej nie pozwolę sobie na taki wydatek.

Może są firmy które zajmują się regeneracją, jaka była by ew. cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, problem u mnie polega na tym, że w trakcie dynamicznej jazdy przy zmianie biegu lub ew. jak puszczę i dodam gazu słychać stuknięcie.

Długo myślałem, że to poduszki ale wsadzony komplet nowych Lemforderów a problem nie zniknął. Pojechałem do mechanika auto poszło na windę i okazało się, że mam delikatny luz na dyferencjale. Mechanik powiedział, że powinienem pomyśleć o nowym dyfrze. Jednocześnie odradził mi kupno używanego.

Panowie, co mogę z tym zrobić ? Bo dyfer w aso to ponad 5000zl, rzaczej nie pozwolę sobie na taki wydatek.

Może są firmy które zajmują się regeneracją, jaka była by ew. cena.

chodzi pewnie o podpore walu a nie dyfer,kup uzywke i wymien i po problemie zamienniki z allegro czasami spelniaja role czasami nie to loteria,zalezy z jakiej gumy sa......ale na pewno masz luz na podporze?ja przy tych objawach mialem luz na walku wychodzacym ze skrzyni ktory laczy sie z walem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

unieś tył w góre (albo chociaz jedno koło), najlepiej z kanału złap za wał i spróbuj obrócić, wtedy zobacysz czy ruszajac wałem któreś koło obróci się jak gdyby z opóźnieniem - malutki luz moze wystapic ale nie jest on glownym powodem takich stukow

ale obstawiam że nie jest to luz na dyfrze a na torsenie - który wystepuje praktycznie w kazdym quattro

ostatnio rozebralem skrzynie z 1.9tdi quattro b5 i tam luz na torsenie rowniez byl bardzo wyczuwalny

stuki sa z reguly na pierwszych 3 biegach

nie ma sensu wymieniac poduszek jesli sa nie wywalone, ani podpory itp itd... bo stuki i tak zostana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto było już na wglądzie u mechanika pojechało do góry i wał ma delikatny luz idzie nim obrócić o jakieś 10 stopni w każdą stronę stwierdził, że to dyfer.

czy zmiana oleju może coś dać ? w skrzyni olej nie był chyba wgl. ruszany a na zimno faktycznie są problemy z pierwszymi dwoma biegami, czy w dyfrze też zmieniać olej ? ponoć audi nie przewidziało jego zmiany... stuki są na wszyskich biegach ale fakt na pierwszych trzech to szarpnięcie jest najbardziej odczuwalne bo największy moment jest przekazywany przez skrzynie na wał. Poduchy były wymienione wcześniej ponieważ dwie z nich już były pęknięte, myślałem, że to rozwiąże problem lecz dopiero po tym okazało się że to prawdopodobnie dyfer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz ci mówiłem macalem ze 3 dyfry w tym własny i w każdym był minimalny luz i to nie jest główny powód tych najgłośniejszych stukow

Będę miał chwile to nagram filmik jaki luz na centralnym torsenie występuje żeby dac wam pogląd ;) bo mam jednego wyjetego

---------- Post dopisany at 16:48 ---------- Poprzedni post napisany at 15:58 ----------

A chodzi mi generalnie o to, ze wymienisz dyfer a stuki i tak zostaną dlatego warto się zastanowić nad tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey, odgrzeję trochę kotleta:

Posiadam identyczny problem u siebie, sprawdzone na kanale luzy na przegubach na poduszkach mostu - wszystko wygląda ok. Natomiast coś ewidentnie stuka przy zmianie biegów i przy dodawaniu i puszczaniu gazu, dźwięk jest tępmy nie metaliczny, jak by jakaś poduszka na moście się rozleciała. Dodam, że teraz przy mrozach do póki nie pojeżdżę trochę nie czuć tego, zaczyna stukać jak trochę pojeżdżę jak auto trochę się rozrusza .

Wątpliwości po przejrzeniu zawieszenia mam co do poduszki wału tej mocowanej przy torsenie - nie wygląda źle, ale łatwo można ruszyć góra dół łapiąc za torsen - dla przy kładu w b7 2.0 q znacznie ciężej..

Czy ktoś poradził sobie z tym problemem ? Czy koś może zasugerować w jaki sposób zdiagnozować problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

Posiadam bardzo podobną sytuację w moim B5 Q. Przy zakupie przebieg 239 tyś. km i stukanie przy dodaniu i odjęciu gazu oraz przy puszczaniu sprzęgła, niezależnie od wrzuconego biegu. Wymieniłem podporę wału, podporę dyfra, wymieniłem wał, kupiłem drugi dyferencjał jednak nic nie przynosiło rezultatu (poduszki pod skrzynią i silnikiem sprawdzone).  W międzyczasie ze 180KM zrobiło się 245KM a przebieg wzrósł na 280 tyś. km. Uderzenia przy puszczaniu sprzęgła coraz gorsze. Jedynie w zimie kiedy na dworze był mróz, stuk przy zmianie biegu ustawał. Planuję kolejne podniesienie mocy i chciałbym najpierw uporać się z tym problemem. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Mam jeszcze drugą skrzynie biegów ale nie wiem czy takie dźwięki mogłyby pochodzić właśnie ze skrzyni. Proszę o jakieś sugestie. Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...