Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż Przekładni kierowniczej ze wspomaganiem SERVOTRONIC 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Instalacja i kodowanie to najmniejszy problem, zrobisz sobie pod domem. Gorzej z montażem, bo tu już potrzeba podnośnika.


Z tego co pamiętam, to, że nie wprowadziłem zmiany.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

cos robisz żle , zrob tow kodowaniu binary a pozniej kliknij w byle jaka BYTE

O.k. udało mi się wykodować i zakodować servotronic spowrotem.

http://zapodaj.net/7e12084166527.png.html

http://zapodaj.net/8346ff478f81e.png.html

Wychodzi na to, że MCE z końcówką M obsługuje servotronic,( no skoro jest 1N3 na wlepie to powinien) ale głosy były inne i już zacząłem podejrzewać, że coś u mnie grzebane było i moduł wymienili.

Czuć różnicę, (czyli system działa) z tym, że, nawet z działającym servotronikiem jest i tak nie jak moim zdaniem powinno.

o co całe zamieszanie?

Na postoju:

gdy zaczepię palec o ramię kierownicy to spokojnie nią obracam, gdy oprę palec na kierownicy to jest już bardzo trudno zrobić obrót a czasem się nie da.

podczas jazdy:

Manewrowanie, parkowanie z dłonią opartą na kierownicy podczas parkowania o.k ale szału nie ma.

podczas kręcenia ósemek na placu z małą prędkością juz jest cięzko jedną dłonią kręcić, da się ale trzeba się przyłożyc.

kierownica nigdy nie wraca do punktu zero po skręcie. Będzie jechał prosto,gdy tak ręcznie ustawię kierownicę,im jest wolniej tym gorzej i zawsze trzeba korygować tor jazdy.

przy prędkosci 10kmh jest to 1/4 obrotu

przy 50-60kmh około 5 cm patrząc na obwodzie kierownicy

przy 100-120 kmh gdy lekko skręcę to powróci prawie na środek ale nie do końca i trzeba mu minimalnie pomóc.

mniej więcej tak jak na tym filmiku

Generalnie nie ma tak, że porównując do mojej byłej b6 wychodząc z zakrętu puszczałem kierę i auto jechało prosto. Układ zachowuje się jakby miał gdzieś opór albo za mały kąt wyprzedzenia zwrotnicy.

koła 225/50/17 czyli nie jakieś walce.

wspomaganie bez żadnych dźwięków szumów, pisków drgań czy czegokolwiek niepokojącego.

Płyn czyściutki, stan oczywiście jest.

geometria zrobiona.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to w weekend podniosę przód do góry, odepnę końcówki drążków i będę obracał osobno zwrotnicami i przekładnią, może znajdę jakąś przyczynę bo tak nie może być.

Ja myślę, że to normalne. W Mikrze mojej małżonki to kiere aż wyrywa z rąk, tak bardzo chce być prosto. A u mnie jest podobnie jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie 400 zł za podłączenie i zakodowanie zamontowanego już w aucie servotronica to normalna cena ?

z montazem to bym sie zgodził :)

Montaż, demontaż przekładni, zbieżność 400. VAG Audi mi zaśpiewał 400 za podłączenie elektryki i zakodowanie. Przekładnie też 400 zł.

Wszystko normalnie Pany po 400 żł :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy we wtyczce do serwotronika są piny 000979016E ?

Kupiłem używaną wtyczkę na allegro.

Kupiłem też piny w ASO 000979016E które mam nadzieję są do modułu centralnej elektryki ? :)

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja i kodowanie to najmniejszy problem, zrobisz sobie pod domem. Gorzej z montażem, bo tu już potrzeba podnośnika.

Z tego co pamiętam, to, że nie wprowadziłem zmiany.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

cos robisz żle , zrob tow kodowaniu binary a pozniej kliknij w byle jaka BYTE

O.k. udało mi się wykodować i zakodować servotronic spowrotem.

http://zapodaj.net/7e12084166527.png.html

http://zapodaj.net/8346ff478f81e.png.html

Wychodzi na to, że MCE z końcówką M obsługuje servotronic,( no skoro jest 1N3 na wlepie to powinien) ale głosy były inne i już zacząłem podejrzewać, że coś u mnie grzebane było i moduł wymienili.

Czuć różnicę, (czyli system działa) z tym, że, nawet z działającym servotronikiem jest i tak nie jak moim zdaniem powinno.

o co całe zamieszanie?

Na postoju:

gdy zaczepię palec o ramię kierownicy to spokojnie nią obracam, gdy oprę palec na kierownicy to jest już bardzo trudno zrobić obrót a czasem się nie da.

podczas jazdy:

Manewrowanie, parkowanie z dłonią opartą na kierownicy podczas parkowania o.k ale szału nie ma.

podczas kręcenia ósemek na placu z małą prędkością juz jest cięzko jedną dłonią kręcić, da się ale trzeba się przyłożyc.

kierownica nigdy nie wraca do punktu zero po skręcie. Będzie jechał prosto,gdy tak ręcznie ustawię kierownicę,im jest wolniej tym gorzej i zawsze trzeba korygować tor jazdy.

przy prędkosci 10kmh jest to 1/4 obrotu

przy 50-60kmh około 5 cm patrząc na obwodzie kierownicy

przy 100-120 kmh gdy lekko skręcę to powróci prawie na środek ale nie do końca i trzeba mu minimalnie pomóc.

mniej więcej tak jak na tym filmiku

Generalnie nie ma tak, że porównując do mojej byłej b6 wychodząc z zakrętu puszczałem kierę i auto jechało prosto. Układ zachowuje się jakby miał gdzieś opór albo za mały kąt wyprzedzenia zwrotnicy.

koła 225/50/17 czyli nie jakieś walce.

wspomaganie bez żadnych dźwięków szumów, pisków drgań czy czegokolwiek niepokojącego.

Płyn czyściutki, stan oczywiście jest.

geometria zrobiona.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to w weekend podniosę przód do góry, odepnę końcówki drążków i będę obracał osobno zwrotnicami i przekładnią, może znajdę jakąś przyczynę bo tak nie może być.

Ja myślę, że to normalne. W Mikrze mojej małżonki to kiere aż wyrywa z rąk, tak bardzo chce być prosto. A u mnie jest podobnie jak u Ciebie.

Ja u siebie nie mam servotronica (jeszcze) to na 255/30/20 lepiej nie dawać za dużo gazu przy wyjeżdżaniu z uliczek bo może paluchy połamać tak odbija :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy we wtyczce do serwotronika są piny 000979016E ?

Kupiłem używaną wtyczkę na allegro.

Kupiłem też piny w ASO 000979016E które mam nadzieję są do modułu centralnej elektryki ? :)

Podbijam bo jutro ruszam z tematem.

Czy na rysunku są zaznaczone piny które trzeba dołożyć do wtyczki?

PinMCE.jpg

Jak przeprowadzić przewody od serwotronika do środka auta? Da się to wsadzić w ten oryginalny pęk kabli czy trzeba szukać jakiejś zaślepki w ścianie grodziowej ?

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pompa trochę się już kończy, wcześniej miałem zwykłe servo i po wymianie na servotronic nadal chałasuje, chciałem kupić inna ale padło pytanie u sprzedającego na ile barów potrzebuję ... teraz pytanie czy zakupić taką jak była ( 2008 rok ) czy inną pod servotronic ? Ile barów powinna mieć pompa pod servotronic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy we wtyczce do serwotronika są piny 000979016E ?

Kupiłem używaną wtyczkę na allegro.

Kupiłem też piny w ASO 000979016E które mam nadzieję są do modułu centralnej elektryki ? :)

Podbijam bo jutro ruszam z tematem.

Czy na rysunku są zaznaczone piny które trzeba dołożyć do wtyczki?

PinMCE.jpg

Jak przeprowadzić przewody od serwotronika do środka auta? Da się to wsadzić w ten oryginalny pęk kabli czy trzeba szukać jakiejś zaślepki w ścianie grodziowej ?

Sevotronic

- 4D0 971 992 WTYKA 2 PIN

- 000 979 016 E PINY 2 szt. ( jeden kabelek 2 PINY) ASO

MCE 09

- 000 979 034 E PINY 2 szt. ( jeden kabelek 2 PINY) ASO

Ja puszczałem osobna wiazke , dodatkowo pusciłem to w peszlu .

U mnie pompa trochę się już kończy, wcześniej miałem zwykłe servo i po wymianie na servotronic nadal chałasuje, chciałem kupić inna ale padło pytanie u sprzedającego na ile barów potrzebuję ... teraz pytanie czy zakupić taką jak była ( 2008 rok ) czy inną pod servotronic ? Ile barów powinna mieć pompa pod servotronic ?

8K0145154H do 2008-2011

po 2011 8K0145154L

2.0 TDI ma 130 bar nie ma roznic miedzy 1N1 a 1N3

1N7 ( ADS ) jest inna pompa

Oczywiscie inne silnik maja rozne pompy łopatkowe

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie widziałem że są różne pompy jeśli chodzi o wygląd obudowy, jak szukałem u chłopa od części to właśnie mi różne pokazywał i wszystkie mówił są od A4 a na nalepce były różne opisy ciśnienia, 130 bar też były więc teraz wiem jaką zakupić. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa piny do MCE na allegro kosztują 1,80 zl

http://allegro.pl/pin-zenski-konektor-vw-mcon-0-5-0-75mm2-000979034e-i6034758794.html#tabsAnchor

w Aso chcą prawie 50 zł.

Przekładnia zabudowana, przewody pociągnięte, czekam na piny d MCE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszych zdjęciach nr MCE jest z końcówką M. Czy to oznacza, że z tą końcówką również obsługuje Servotronica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewnosci sprawdzamy czy nasz sterownik przyjmuje kodowanie !!!



Sprawdz to :wink:


Nikt mi nie zgłaszał ze taki obsługuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewnosci sprawdzamy czy nasz sterownik przyjmuje kodowanie !!!

Sprawdz to :wink:

Nikt mi nie zgłaszał ze taki obsługuje

Obsługuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś z forumowiczów montuje takie przeróbki? Oczywiście za opłatą?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam problem, kupiłem servotronik na allegro, dałem mechanikowi żeby zamontował. Mechanik mi powiedział że w servotroniku który kupiłem jest uszkodzona wtyczka z zaworu, w załączeniu fotki.

Ktoś wie jak to naprawić? jakoś tą wtyczkę mogę wymienić?

https://zapodaj.net/images/43a0ba4428364.jpg

https://zapodaj.net/images/ddc4282cd3ae7.jpg

Pomóżcie, bo mineło ponad 14 dni już i nie będę mógł go zwrócić :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze sa tam sruby :) sprawdz czy to sie da odkręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś różnica między maglownica 8t1 422 066B i 8t1 422 066C ? Czy ta z końcówka C będzie normalnie chodzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś różnica między maglownica 8t1 422 066B i 8t1 422 066C ? Czy ta z końcówka C będzie normalnie chodzić ?

C jest chyba pod ADS :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś różnica między maglownica 8t1 422 066B i 8t1 422 066C ? Czy ta z końcówka C będzie normalnie chodzić ?

C jest chyba pod ADS :wink:

Ok dzięki :)

1 litr płynu wystarczy po takiej wymienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś różnica między maglownica 8t1 422 066B i 8t1 422 066C ? Czy ta z końcówka C będzie normalnie chodzić ?

C jest chyba pod ADS :wink:

Ok dzięki :)

1 litr płynu wystarczy po takiej wymienie?

jeszcze zostanie na dolewki jak będzie Ci cieknąć coś po wymianie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...