Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż haka holowniczego. Jak zdemontować hak holowniczy?


kls

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie demontował ślusarz - mógł dorobić kluczyk, ale nie chciało mu się, a mi na tym nie zależało. Na twoim miejscu zdemontowałbym całkowicie wkładkę, nic nie stracisz (może 20zł u ślusarza), a będziesz miał pewność czy wkładka blokuje czy nie.

"...czy jednak muszę mieć jej kawałek by ją przekręcić w odpowiednią pozycję?" - nie musisz.

Powodzenia :drinks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie demontował ślusarz - mógł dorobić kluczyk, ale nie chciało mu się, a mi na tym nie zależało. Na twoim miejscu zdemontował był całkowicie wkładkę, nic nie stracisz (może 20zł u ślusarza), a będziesz miał pewność czy wkładka blokuje czy nie.

"...czy jednak muszę mieć jej kawałek by ją przekręcić w odpowiednią pozycję?" - nie musisz.

Powodzenia :drinks:

Konkret! Jutro wieczorem napiszę, że nie mam haka!

Mam nadzieję!

---------- Post dopisany 22-05-2014 at 19:22 ---------- Poprzedni post napisany 21-05-2014 at 23:04 ----------

No to klops. Straty to w huk nerwów i dwa wiertła. Zerknijcie proszę na zdjęcie. Czy coś tam jeszcze może siedzieć?

W razie czego to zostaje jeszcze przełożyć belkę na taką bez haka?

---------- Post dopisany at 19:23 ---------- Poprzedni post napisany at 19:22 ----------

2014_05_22_19_06_19.jpg

---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 19:23 ----------

----

FILM

----

Wychodzi na to Moi Drodzy, że nie zwalnia się blokada haka i on nie wypadnie. Na poniższym filmie dokładnie to widać.

https://www.dropbox.com/s/n561mk6purh01su/2014-05-22%2018.37.19.mp4

To co? Zamawiać belkę i zmieniać?

Taką? belka tylna wzmocnienie Audi A4 b6 2004r (4233076971) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... rozumiem, że pokrętło nadal obraca się tylko do pewnego momentu jak na filmiku? Próbowałeś przekręcić mocniej pokrętło od haka, aż do momentu "najścia" czerwonego pola na kreskę?

Konkretnie rozbebeszyłeś wkładkę :decayed:

---------- Post dopisany at 21:44 ---------- Poprzedni post napisany at 21:41 ----------

U mnie demontował ślusarz - mógł dorobić kluczyk, ale nie chciało mu się, a mi na tym nie zależało. Na twoim miejscu zdemontował był całkowicie wkładkę, nic nie stracisz (może 20zł u ślusarza), a będziesz miał pewność czy wkładka blokuje czy nie.

"...czy jednak muszę mieć jej kawałek by ją przekręcić w odpowiednią pozycję?" - nie musisz.

Powodzenia :drinks:

Konkret! Jutro wieczorem napiszę, że nie mam haka!

Mam nadzieję!

---------- Post dopisany 22-05-2014 at 19:22 ---------- Poprzedni post napisany 21-05-2014 at 23:04 ----------

No to klops. Straty to w huk nerwów i dwa wiertła. Zerknijcie proszę na zdjęcie. Czy coś tam jeszcze może siedzieć?

W razie czego to zostaje jeszcze przełożyć belkę na taką bez haka?

---------- Post dopisany at 19:23 ---------- Poprzedni post napisany at 19:22 ----------

http://s2.postimg.org/5w67q6ivp/2014_05_22_19_06_19.jpg

---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 19:23 ----------

----

FILM

----

Wychodzi na to Moi Drodzy, że nie zwalnia się blokada haka i on nie wypadnie. Na poniższym filmie dokładnie to widać.

https://www.dropbox.com/s/n561mk6purh01su/2014-05-22%2018.37.19.mp4

To co? Zamawiać belkę i zmieniać?

Taką? belka tylna wzmocnienie Audi A4 b6 2004r (4233076971) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

:shock3: o kurde. Nie mam bordowego pojęcia co u Ciebie się stało. U mnie było ciężko, ale nic tak nie przeskakiwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacoo, kręci się w kółko to pokrętło ;) Zobacz na filmiku i wsłuchaj się odgłosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że pokrętło obraca się razem z ośką. Bolec blokujący w tym momencie powinien się schować w haku.

System działający w naszych hakach chyba jest podobny do tego

zobacz od 1:01m. Ośka z zębami zaczepia o pionowy trzpień i w trakcie kręcenia bolec się chowa lub wysuwa - przynajmniej tak mi się wydaje :eusathink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ten filmik instruktażowy znam na pamięć.

Wg mnie trzpień nie idzie w dół :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety poddaje się :wallbash: Nie mam pomysła jak Ci pomóc :kwasny: Trzeba szukać mądrzejszych głów w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem właśnie belkę na allegro :)

belka tylna wzmocnienie Audi A4 b6 2004r (4233076971) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Jak hak będzie mocno potrzebny to włożę aktualną.

Zmieniał ktoś z Was belkę, co z elektryką? Jest wtyczka czy kable trzeba będzie potraktować nożem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem właśnie belkę na allegro :)

belka tylna wzmocnienie Audi A4 b6 2004r (4233076971) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Jak hak będzie mocno potrzebny to włożę aktualną.

Zmieniał ktoś z Was belkę, co z elektryką? Jest wtyczka czy kable trzeba będzie potraktować nożem?

Wtyczka jest w module haka który znajduje się pod lewym boczkiem bagażnika. Musisz odpiąć tą wtyczkę i wyjdzie wtedy cała wiązka razem z belką i gniazdem przyczepy. Szkoda by byłą ciąć wiązki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poradziłeś sobie z hakiem jest sposób na wyjecie jeżeli jesteś zainteresowany to wykonam kilka fotek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wczoraj na szybko sprawdziłem i wydaje mi się, że jest na stałe przymocowany do belki, ale dziś dla pewności dobrze to sprawdzę i wtedy się przypomnę.

---------- Post dopisany at 17:51 ---------- Poprzedni post napisany at 08:10 ----------

Faktycznie hak odpinany jest przy pomocy kluczyka. Niestety sprzedający go nie dał, więc go nie mam ;)

Jak poradzić sobie z jego brakiem?

2014_05_19_17_36_57.jpgwitam klubowicza. potrzebuje

Tak wczoraj na szybko sprawdziłem i wydaje mi się, że jest na stałe przymocowany do belki, ale dziś dla pewności dobrze to sprawdzę i wtedy się przypomnę.

---------- Post dopisany at 17:51 ---------- Poprzedni post napisany at 08:10 ----------

Faktycznie hak odpinany jest przy pomocy kluczyka. Niestety sprzedający go nie dał, więc go nie mam ;)

Jak poradzić sobie z jego brakiem?

2014_05_19_17_36_57.jpgwitam klubowicza. potrzebuje informację jak zdemontować tylny zderzak w B6 kombi z 2004 r. jeśli jest możliwe to prośba o jakies wskazówki o od czego zacząć. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeżam temat demontażu haka.

Również mam problem z jego usunięciem. Mam nawet dwa kluczyki, przekręcam pokrętło aby było na czerwonym ale hak siedzi. Walenie 5-kilowym młotem nie pomaga :kwasny:

Dziś włożyłem małą breszkę między hak a pokrętło i udało mi się je wyjąć całkowicie. Okazuje się, że zębatka na pokrętle która ma za zadanie odciągnąć hak jest... a właściwie to jej nie ma, zęby są mocno spłaszczone i przeciągnięte, nie ma czym zazębiać. Nie zrobiłem zdjęcia :(

Co mogę z tym zrobić? Coś ktoś jakiś pomysł? Fajnie jest mieć hak, ale tylko jak jest potrzebny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do tematu. Posiadam odpinany hak, sprzedający nie dał do niego kluczyka gdyż nie przywiózł go z Niemcowni gdy sprowadzał auto. Byłem w serwisie, w którym zakładają haki do samochodów, mieli multum kluczy do zamków lecz żadnego nie dało sie sprawdzic bo zamek jest okropnie zasyfiony i nie moge go doczyścic. Co z tym zrobic? Nie chce nic rozwiercic bo wiadomo, kiedyś hak moze sie przydać. Czy jeżeli udałoby mi sie doczyscic zamek to jest opcja dorobiebia kluczyka od wkładki zamka? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przerabiałem ten temat u siebie. Brak kluczyka i konieczność demontażu haka. Ja udałem się do ślusarza który w ciągu dosłownie 2 minut otworzył zamek. Efekt taki jak w postach wyżej- gałka obraca się dookoła a hak ani drgnie. Bylem dość zdesperowany na jego demontaż więc po paru pogłaskaniach młotkiem od góry szybko wyciągnąłem wnioski że to nic nie da. Wg mnie jedyny sposób to wiercenie pod spodem ( pionowo ) i u mnie tak właśnie go zdjąłem. Jak wejdziecie pod auto to zauważycie, że pod hakiem jest mały otworek ( patrząc od dołu to tak jak by był pionowo pod gniazdem haka) należy zacząć wiercić w tym miejscu pionowo do góry ( ja to robiłem stopniowo najpierw wiertło 6 potem 8 itd, nie pamiętam na jakim skończyłem dokładnie 10 lub 12) kiedy otwór będzie już dość spory zobaczycie przez niego spakietowane blachy. Przez otówr należy włożyć jakiś pręt ( wałek lub coś podobnego ) i dość solidnie piz...ć w te pakiety blach tak aby podniosły się do góry ( nie zalecam używaćdo tego śrubokręta bo wejdzie między blachy - rozszerzy je i tylko pogorszy sytuację ) U mnie po uderzeniu tego elementu do góry hak spadł tak że prawie dostałem nim w łeb ( uderzałem z kanału ). Jeśli uda mi się odnaleźć hak w garażu to zrobię wam fotkę gdzie wierciłem i jak wyglądają te blachy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z Hakiem Bosal nr prod - 034603 R01. Kupiłem Auto A4 B6 kombi z zamontowanym hakiem, lecz bez kluczyków do wkładki. Dzwoniłem do producenta i proponowano mi abym albo dorobił kluczyki (44zł i około 4 tyg czekania)  bądź rozwiercił stara wkładkę i za 19zł kupił  i założył nową dostępną od ręki wkładkę.

I teraz pytanie:

Czy jeśli rozwiercę wkładkę na zamontowanym do samochodu haku to uda mi się go zdemontować? Czy lepiej poczekać na dorobione kluczyki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...