Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa wysokiego ciśnienia - opiłki


rom22

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, a-kuba napisał:

Tak jak wcześniej pisali przedmówcy , będzie pasować . Mnie koledzy radzili , żeby kupić z  jak najmłodszą datą produkcji.  Ja nie wymieniałem , u mnie było czysto . Ale rób jak chcesz , bo kto bogatemu zabroni :wink:

E tam bogatemu allegro.pl raty 0% :D:D. Teraz jeszcze inny problem się pojawił u kumpla luz łożyska półosi w skrzyni. Wczoraj patrzyłem u mnie na lewej delikatny luz przy ruszaniu góra dół prawej nie sprawdziłem bo dostępu nie mam. Jest zestaw naprawczy sprzedawany przez ASO TPI:2023718/13 i to zrobię w pierwszej kolejności póki nie mam takiego luzu jak on bo mechanik mu powiedział ze szkoda ze nie przyjechał z rok wcześniej :D było by łatwiej uratować postarają się ogarnąć ale już się zrobiło za duże "jajko" i może skończyć sie na wymianie skrzyni porażka z tym Audi to już nie to co kiedyś jak moje stare a4 b5. A skoro ASO wymyśliło zestaw naprawczy to coś z tym musi być. Powinni to w gratisie wymieniać a chcą 1000zł. Mam samochód od 2 miechów sprawdzany przed zakupem i nie wiedzieli że trzeba tam popatrzeć porażka. Są jeszcze jakieś usterki na któr trzeba zwrócić uwagę w tym modelu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc co do problemu z pół osią to temat jest związany z wadą fabryczna - jest gdzieś temat wibracje i hałas przy 120-140 kmh - w moim wypadku było to związane z właśnie luzem pół osi wchodzącej do skrzyni biegów - jak podjechałem do audi to nic mi nie powiedzieli o zestawie naprawczym przeszło rok temu tylko że trzebaby wymienić korpus skrzyni biegów i że specjalnie dla mnie zrobią rabat z 46000 na 35000 ... Także tego. Ostatecznie mój mechanik to naprawił i do tej pory jest ok - mianowicie wyjajowany otwór w skrzyni biegów wyrównał do okrągłego po czym wytoczył tuleje która wprasowal na ciasno w otwór - to było ponad rok temu do tej pory nie ma luzu nie "jajuje" się i nic się nie dzieje. 

Wracając do meritum - dalej mi auto lata na jałowych obrotach. Tymczasowym rozwiązaniem jest resetowanie ustawień zaworu pompy w basic settings engine w vcds. Auto wraca do idealnej pracy (idealnej to nie bo skoki ciśnienia są rzędu 40 000 +/- gdzie normą jest do 35 000 jednak jak się rozkalibrowuje to ciśnienia są 400 000 +/-) mój diagnostyk stwierdził że najpierw trzebaby wgrać najnowszy soft na kontroler silnika - jednak przy tym tracę chipa :( po resecie tych ustawień za pierwszym razem po 900 km problem wrócił a za drugim razem po 1300km. Wczoraj zresetowałem po raz trzeci. Będę gadał z R-Performance czy może by mi nie wgrali ponownie chipa po updatacie firmware ... Znacie jakiś sposób aby zatrzymać mapę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jach0o napisał:

No więc co do problemu z pół osią to temat jest związany z wadą fabryczna - jest gdzieś temat wibracje i hałas przy 120-140 kmh - w moim wypadku było to związane z właśnie luzem pół osi wchodzącej do skrzyni biegów - jak podjechałem do audi to nic mi nie powiedzieli o zestawie naprawczym przeszło rok temu tylko że trzebaby wymienić korpus skrzyni biegów i że specjalnie dla mnie zrobią rabat z 46000 na 35000 ... Także tego. Ostatecznie mój mechanik to naprawił i do tej pory jest ok - mianowicie wyjajowany otwór w skrzyni biegów wyrównał do okrągłego po czym wytoczył tuleje która wprasowal na ciasno w otwór - to było ponad rok temu do tej pory nie ma luzu nie "jajuje" się i nic się nie dzieje. 

Wracając do meritum - dalej mi auto lata na jałowych obrotach. Tymczasowym rozwiązaniem jest resetowanie ustawień zaworu pompy w basic settings engine w vcds. Auto wraca do idealnej pracy (idealnej to nie bo skoki ciśnienia są rzędu 40 000 +/- gdzie normą jest do 35 000 jednak jak się rozkalibrowuje to ciśnienia są 400 000 +/-) mój diagnostyk stwierdził że najpierw trzebaby wgrać najnowszy soft na kontroler silnika - jednak przy tym tracę chipa :( po resecie tych ustawień za pierwszym razem po 900 km problem wrócił a za drugim razem po 1300km. Wczoraj zresetowałem po raz trzeci. Będę gadał z R-Performance czy może by mi nie wgrali ponownie chipa po updatacie firmware ... Znacie jakiś sposób aby zatrzymać mapę?

Możesz kolego opisać bardziej szczegółowo jak vcds wykonać reset pompy?  U mnie też auto lata (nie zawsze) na biegu jałowym. Może ten reset by pomógł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po dwóch tygodniach auto chodzi ok .  Ja wymieniłem tylko zawór na listwie , a telepało autem dość mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, a-kuba napisał:

U mnie po dwóch tygodniach auto chodzi ok .  Ja wymieniłem tylko zawór na listwie , a telepało autem dość mocno.

Kolego, który zawór wymieniłeś dokładnie? Jaki koszt i czy samemu da radę wymienić? Też mi trochę taczką telepie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc wchodzimy w engine dalej w basic settings I tam (nie mam teraz kabla przy sobie i mam vcds po angielsku)  najdłuższy napis zaczynający się od słowa reset - nasta pozycja, robisz to na zapłonie  (klikasz start ) jak się zrobić ok successful to potem wyciągasz kluczyk i czekasz 30 sekund odpalasz silnik i chodzi jakby mu nic nie było.

Ja też wymieniłem ten zaworek na listwie (da radę samemu tylko pamiętaj że może się zapowietrzyc układ co za tym idzie zanim to przemieli może parę razy nie zastartować.

Kupiłem używkę więc ciężko mi ocenić czy np to on - ciekawostka jest tak że jak się go odepnie to auto chodzi prawidłowo ale wynika to tylko z tego że to on odpowiada za ograniczenie na wtryskach. I jak jest odłączony to wtryski leja na maksa auto pali z 2 l więcej ale jest równa praca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, jach0o napisał:

No więc wchodzimy w engine dalej w basic settings I tam (nie mam teraz kabla przy sobie i mam vcds po angielsku)  najdłuższy napis zaczynający się od słowa reset - nasta pozycja, robisz to na zapłonie  (klikasz start ) jak się zrobić ok successful to potem wyciągasz kluczyk i czekasz 30 sekund odpalasz silnik i chodzi jakby mu nic nie było.

Ja też wymieniłem ten zaworek na listwie (da radę samemu tylko pamiętaj że może się zapowietrzyc układ co za tym idzie zanim to przemieli może parę razy nie zastartować.

Kupiłem używkę więc ciężko mi ocenić czy np to on - ciekawostka jest tak że jak się go odepnie to auto chodzi prawidłowo ale wynika to tylko z tego że to on odpowiada za ograniczenie na wtryskach. I jak jest odłączony to wtryski leja na maksa auto pali z 2 l więcej ale jest równa praca. 

Jak fachowo nazywa się ten zworek aby móc go zamówić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2018 o 11:18, jach0o napisał:

No więc co do problemu z pół osią to temat jest związany z wadą fabryczna - jest gdzieś temat wibracje i hałas przy 120-140 kmh - w moim wypadku było to związane z właśnie luzem pół osi wchodzącej do skrzyni biegów - jak podjechałem do audi to nic mi nie powiedzieli o zestawie naprawczym przeszło rok temu tylko że trzebaby wymienić korpus skrzyni biegów i że specjalnie dla mnie zrobią rabat z 46000 na 35000 ... Także tego. Ostatecznie mój mechanik to naprawił i do tej pory jest ok - mianowicie wyjajowany otwór w skrzyni biegów wyrównał do okrągłego po czym wytoczył tuleje która wprasowal na ciasno w otwór - to było ponad rok temu do tej pory nie ma luzu nie "jajuje" się i nic się nie dzieje. 

Wracając do meritum - dalej mi auto lata na jałowych obrotach. Tymczasowym rozwiązaniem jest resetowanie ustawień zaworu pompy w basic settings engine w vcds. Auto wraca do idealnej pracy (idealnej to nie bo skoki ciśnienia są rzędu 40 000 +/- gdzie normą jest do 35 000 jednak jak się rozkalibrowuje to ciśnienia są 400 000 +/-) mój diagnostyk stwierdził że najpierw trzebaby wgrać najnowszy soft na kontroler silnika - jednak przy tym tracę chipa :( po resecie tych ustawień za pierwszym razem po 900 km problem wrócił a za drugim razem po 1300km. Wczoraj zresetowałem po raz trzeci. Będę gadał z R-Performance czy może by mi nie wgrali ponownie chipa po updatacie firmware ... Znacie jakiś sposób aby zatrzymać mapę?

Robiłeś tylko lewą czy prawą też?? miałeś dość duże te wibracje czy zrobiłeś to asekuracyjnie?? u mnie jest ok takie lekki drgania pojawiają się ok 160=170 km/h jutro jade do ASO po zestaw i do mechanika niech robi póki jest ok.Ile kosztował cię taki zabieg z wytoczeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, robiłem tylko jedną stronę. Nie robi się tego asekuracyjnie. No drgania były takie że już wkur**alo głównie przy 120-140 u mnie wiem że robili korekty tego w Stanach (tam nie skończyło się na wymianach tylko na dużych pozwach) i stamtąd te "zestawy naprawcze" przyszły z tego co się orientuję to - tam przynajmniej tak radzili że dobierali grubsza półoś w sensie ten wałek wchodzący w skrzynie miał 1mm lub 1,5mm większą średnicę jakoś tak to było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie która pompa jest najnowsza? Z jaką końcówką? A, AE, AC, F, D?
U mnie jest ...755 bez literki.
Prawda że konieczna jest wymiana pompy wstępnej/paliwa?
Pozdrawiam

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są jakieś oznaczenia silnika 2.0tdi z poprawioną pompa oleju na 100mm czy wszystkie po 10.2009 je mają ??

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Ditomee napisał:

Czy są jakieś oznaczenia silnika 2.0tdi z poprawioną pompa oleju na 100mm czy wszystkie po 10.2009 je mają ??

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

nie ten dział...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacie jakiegoś fachowca z okolic Trójmiasta który będzie potrafił sprawdzić pompę, listwę pod kontem opiłków? Chciałbym być pewnym że trzeba ją wymienić. Przebieg 263tys

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek żyje czy już umarł?:)
Czy pompa z 2011r jak jest nowa a leży na magazynie nadaje się do montażu ?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krich8710 napisał:

Czy pompa z 2011r jak jest nowa a leży na magazynie nadaje się do montażu ?

nowe to nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nowa na gwarancji tyle że z 2011

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, krich8710 napisał:

Jest nowa na gwarancji tyle że z 2011

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

jeżeli cena niższa min 30% to bym się skusił, jak nie to bym szukał jednak czegoś młodszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 2016 cena 1400/1500

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, krich8710 napisał:

Z 2016 cena 1400/1500

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

podasz namiary czy u ciebie dokupienia ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...