Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa wysokiego ciśnienia - opiłki


rom22

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, krzychuziom napisał:

Koszt samej robocizny ok 1200-1500 zł ale z płukaniem układu , u nas padła decyzja na wymianę wszystkiego z nową pompą , zobaczcie co magnes wytargał z baku proszek , nie opiłki tylko proszek , masakra ?

20181030_181039.jpg

20181030_181101.jpg

20181030_181111.jpg

44115902_1083880595123510_1863670589877649408_n.jpg

44310984_1894717610642384_4195810708887175168_n.jpg

Głównie to wina Polskich stacji paliwowych przez ich oszukiwanie i dodawanie wody i innych specyfików. Ja miałem na warsztacie w UK już może ze 5 modeli b8 i każdy miał ponad 200t km przejechane i brak zużycia pompy , opiłków. Sam posiadam dwa modele i jeden ma 250t km i co za tym idzie ma wszystko oryginalne nawet sprzęgło ma brak zużycia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lukas309 napisał:

Jest jakiś zakres od do ale nie wiem jaki 

Od +3 do -3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2018 o 20:19, krzychuziom napisał:

Auto poskładane już w zeszłym tyg. , śmiga jak złe :) chodzi duuużo lepiej niż wcześniej ;)

ile cała impreza cię wyniosła???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same części wyszły 3200 w tym nowa pompa za 1500 , za wtryski , listwe , przewody paliwowe i zbiornik paliwa z pompa zapłaciłem 1600 Ale to mega promocja,  normalnie taki zestaw 2500-3000 bez baku i przewodów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości  odnośnie pomp w silnikach pomp 2.0 tdi.

Kolega Góral 65 ma racje, numery na pompie nie mają znaczenia Jest to zagrywka BOSH w celu wyciągnięcia jak najwięcej pieniędzy.

Nowsze pompy dla uzyskania EURO6 mogą generować wyższe ciśnienia , ale tym steruje  ECU silnika i na wyższe nie pozwoli.  

Dlatego są one bardziej żywotne. W swoim Audi A4 B8 przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem profilaktycznie pompę z 03L 130 755

na 04L 130 755 E. Pompa ta pochodziła z VW-TROC 2017, data na pompie 01-06-2017. Silnik chodzi  ładnie ,zrobiłem już 20 tys.

 

 

 

 

 

 


 

Edytowane przez cechu0302
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, ja u siebie też wymieniłem pompę 03L130755 z 2008 roku na 04L130755E z 2017 roku i wszystko jest w porządku, silnik ładnie chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ostatnio rozmawiałem z serwisantem Boscha w Stalowej Woli odnośnie pomp CP4 w 2.0 TDI i o ich opiłkowaniu. Dowiedziałem się, że same z siebie się nie zacierają i nie ma tu nic do gadania rocznik tylko zbyt suche paliwo, nieumiejętny serwis i eksploatacja samochodu. Na przykład przy zmianie filtra paliwa jak nie odpowietrzymy dobrze układu to bąble powietrza mogą przesądzić o żywotności tej pompy. Tak czy inaczej jest bardzo wrażliwa i można ją skończyć w niecałe 30 min ;) . Moja po przelocie 262tyś data prod. 06.2010 wyglądała bardzo dobrze, do wymiany (profilaktycznie) poszła tylko delikatnie zarysowana z jednej strony rolka popychacza.

Oczywiście można w to wierzyć albo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie, mam znowu problem. Po wymianie pompy wtryskowej, wtrysków, zaworu regulacji ciśnienia, pompy i całego czyszczenia baku i przewodów mam zwiększone zużycie paliwa. Komputer pokazuje wskazanie np. 6.5l, natomiast z przelicznika km i ilości zatankowanego paliwa wychodzi 8. Zużycie jest większe niż podaje komputer. Niestety dopiero teraz to zauważyłem.

Czy orientujecie się, co może być przyczyną, bo nie powinno tak być.

Może mechanik coś spartolił?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Odzik24 napisał:

Witam,

Panowie, mam znowu problem. Po wymianie pompy wtryskowej, wtrysków, zaworu regulacji ciśnienia, pompy i całego czyszczenia baku i przewodów mam zwiększone zużycie paliwa. Komputer pokazuje wskazanie np. 6.5l, natomiast z przelicznika km i ilości zatankowanego paliwa wychodzi 8. Zużycie jest większe niż podaje komputer. Niestety dopiero teraz to zauważyłem.

Czy orientujecie się, co może być przyczyną, bo nie powinno tak być.

Może mechanik coś spartolił?

 

Pozdrawiam

Jakie miałeś rzeczywiste spalanie przed awarią 6,5 czy około 8?, jedyne co mi przychodzi do głowy to wtryski, czy były dobrze dobrane? i czy były zakodowane? reszta z wymienionych rzeczy raczej nie ma wpływu na zużycie paliwa, pompy wtryskowej to nie ma w tych silnikach, 

Edytowane przez Góral65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2018 o 22:15, cechu0302 napisał:

 Chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości  odnośnie pomp w silnikach pomp 2.0 tdi.

Kolega Góral 65 ma racje, numery na pompie nie mają znaczenia Jest to zagrywka BOSH w celu wyciągnięcia jak najwięcej pieniędzy.

Nowsze pompy dla uzyskania EURO6 mogą generować wyższe ciśnienia , ale tym steruje  ECU silnika i na wyższe nie pozwoli.  

Dlatego są one bardziej żywotne. W swoim Audi A4 B8 przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem profilaktycznie pompę z 03L 130 755

na 04L 130 755 E. Pompa ta pochodziła z VW-TROC 2017, data na pompie 01-06-2017. Silnik chodzi  ładnie ,zrobiłem już 20 tys.

 

 

 

 

 

 


 

Myślę że tuner będzie umiał te większe ciśnienie wykorzystać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie było różne, przeważnie na baku w cyklu powiedzmy mieszanym (z przewagą miasta) to robiłem okolo 800 km. Teraz jak tankowałem to przy 700 km.

Wtryski kupiłem z oznaczeniem 03L 130 277 , czy mechanik kodował kod IMA to nie wiem. Zakładam, że tak, ale czy to zrobił to nie wiem. Ewentualnie jak mam sprawdzić, czy zostały zakodowane nowe wtryski? Czy jest procedura by to zrobić samodzielnie, czy znowu mam do nich jechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2018 o 14:21, Odzik24 napisał:

Spalanie było różne, przeważnie na baku w cyklu powiedzmy mieszanym (z przewagą miasta) to robiłem okolo 800 km. Teraz jak tankowałem to przy 700 km.

Wtryski kupiłem z oznaczeniem 03L 130 277 , czy mechanik kodował kod IMA to nie wiem. Zakładam, że tak, ale czy to zrobił to nie wiem. Ewentualnie jak mam sprawdzić, czy zostały zakodowane nowe wtryski? Czy jest procedura by to zrobić samodzielnie, czy znowu mam do nich jechać?

Jedź niech Ci zakoc**je je w ramach gwarancji całej roboty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy jak myślicie czy warto kupić pompę z tej aukcji: https://allegro.pl/pompa-wtryskowa-audi-a4-avant-8k5-b8-2-0-tdi-i7593082886.html cena bardzo atrakcyjna, o co pytać sprzedawcę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...