Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa wysokiego ciśnienia - opiłki


rom22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam moja pompa 0445 010 507 

03l130755 to numery mojej pompy a kupiłem taka jak na zdj będzie to pasować 

Screenshot_20190710_150932_pl.allegro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie pasować, zakładałem taką u siebie i śmiga.

Edytowane przez pitasss10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2019 o 21:38, Góral65 napisał:

 

Panowie pompę w baku też się wymienia do niej dostają się opilki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie pompki jedna w baku druga koło filtra do wymiany czy da się coś z nimi zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zapoznałem się dokładnie z padającymi pompami i wnioskuje, że główna przyczyna tego wszystkiego jest obrócenie się tłoczka z rolką która pracuje w poprzek wałka. Na zagranicznych forach jest masa zdjęć wyżłobienia w wałku właśnie przez obroconą rolkę, wtedy powstają duże opiłki metalu. Pompa z biegiem lat zużywa się i zawsze zobaczy się jakieś drobne pyłku metalu w filtrze paliwa. Dlatego najlepiej wymieniać filtr przy każdej zmianie oleju. Jeżeli zauważycie pojedyncze grubsze opiłki po odkręceniu zaworka na pompie, warto zdjąć czarną pokrywkę i odkręcić kopułkę na 4 torxy gdzie jest tłoczek z rolką oraz sprężyną dociskową. Wtedy można ocenić czy rolka była położona prawidłowo. Jak nie będzie najmniejszych wyżlobień to nie ma sensu wymieniać pompy.Na moim przykładzie wymieniłem pompę z 2009 przebieg 265 tys km na nowszą z 11.2018r o numerze 04L 130 755 E, dokładnie z tiguana. Mam silnik CAHA i wszystko chodzi jak należy. Postanowiłem rozebrać starą pompę, która w środku jest idealna. Poniżej fotki.Oczywiscie wyżłobienia będą widoczne na 2 punktach wałka.

52BD2729-D8E6-412D-B48B-C31C500D9803.jpeg

0F40BF28-52C1-43AE-A2F3-4E2E7E0B497D.jpeg

C2168E39-B799-4D4E-831F-5D4B87DEA648.jpeg

8689DF16-4E5D-450B-8B80-3F07A371C017.jpeg

20D6A401-B2A8-4B5A-B932-89EDC48EB0F9.jpeg

93B0E0D0-FAA4-4AE5-929B-CF7245F7F299.jpeg

9FF608E9-3370-424E-9886-BC505C7D139F.jpeg

Edytowane przez Redus23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją też sprawdzałem i też wyglądała dobrze zero śladów jak na twojej ale na palcach czołem drobinki metalu. U mnie był to dopiero początek więc opilkow jest bardzo mało nawet podczas czyszczenia baku i układu prawie ich nie ma. Ale jakieś są i są to metaliczne opilki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest jak rolka się obróci wtedy już będzie wałek strugany cały czas. Jeżeli jest ułożone wszystko prawidłowo to z biegiem lat nagromadzą się drobne pyłki metalu. Na wielu forach wyczytałem, że jest to normalny proces zużycia tych pomp. Jeżeli ta pompa pracowała by w oleju to zużycie było by zupełnie mniejsze. A jak ktoś zatankuje benzynę to pompa odrazu wysiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Redus23 napisał:

Najgorsze jest jak rolka się obróci wtedy już będzie wałek strugany cały czas. Jeżeli jest ułożone wszystko prawidłowo to z biegiem lat nagromadzą się drobne pyłki metalu. Na wielu forach wyczytałem, że jest to normalny proces zużycia tych pomp. Jeżeli ta pompa pracowała by w oleju to zużycie było by zupełnie mniejsze. A jak ktoś zatankuje benzynę to pompa odrazu wysiada.

U mnie był ułożony prawidłowo. Czyli jeśli przy normalnym użytkowaniu i tak są opilki to układ może tak pracować. Ja wymieniłem pompę tylko boje się że układu nie da cię dobrze wyczyścić ale jeśli opilki i tak w nim są to chyba nie ma się czego bać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jeśli dobrze rozumiem to

1.to auta od 2012 roku nie mają już problemu z pompą?

2. Chcąc profilaktycznie sprawdzić, wystarczy zmierzyć ciśnienie na wtryskiwaczach i ewentualnie przeglądnąć wizualnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

a niby dlaczego audi po 2012 roku nie ma problemu z pompą? przecież pompa jest prawie identyczna do dnia dzisiejszego.. każde auto z pompą BOSCH CP4 czy to mercedes, bmw czy opel  czy cokolwiek innego jest narażone na takie coś. A dlaczego? a dlatego, spójrzcie proszę na instrukcję audi wymiana filtra paliwa co 60 tys km, i na wielkość filtra.. w końcu przepływ jest mniejszy i pompie zdarza się iść na "sucho".. reszty nie trzeba tłumaczyć.. jakość paliwa, naszego , innego czy zachodniego, nie każda jest wzorcowa. Garażowa wymiana filtra paliwa, a kto z nas pokusi się na odpowietrzenie systemu żeby pompa miała paliwo/smarowanie od razu. wiele z nas tego nie wie. a ilu z nas wogule zapomina o filtrze paliwa. ze to przecież nie olej, ale w obecnych silnikach gdzie jest wszystko o wiele bardziej precyzyjne ryzyko uszkodzenia pompy jest znacznie większe niż w starych poczciwych cp3, ale ekologia wymogła na nas czyściejsze spaliny wiec trzeba było dopracować układ wtryskowy i zbudować inna konstrukcję pompy na wyższe ciśnienie wtrysku, czytaj bardziej skomplikowaną i precyzyjniejsza. Ja mam auto od 130 tys km i filtr paliwa przy każdej zmianie oleju czyli co około 13 tys km, może przesada, jednak filtr kosztuje około 80zł a pompa 2.5 tys. ja swoją wymieniłem robiąc rozrząd, fakt, pompa kosztowała swoje, ale teraz znów mogę zrobić trochę km. defakto moja była czysta w środku, całej nie rozbierałem.

Tak wiec kupując auto od zachodnich "przyjaciół" sami sobie odpowiedzmy na pytanie, jak i gdzie oni serwisują. możesz mieć szczęście i jeździć a możesz mieć pecha. Akcja po opiłkach w Niemczech kosztuje 6 tys euro w serwisie, w Polsce jeśli chcesz to uczciwie zrobić to też około 20 tys zł . a wartość przyzwoitego auta od 10 tys euro w górę..

Chcesz kupić auto, pomyśl i zainwestuj jeszcze w to ( na aledrogo są tańsze) i ciesz się eksploatacją..

pompa dotyczy każdego silnika diesla CR w grupie VAG, a i BMW i Mercedes i inni też mają podobny problem, trzeba tylko zgłębić temat,

Czy pomogłem czy namieszałem? nie wiem, dbajcie o filtr paliwa i dobre paliwo to się opłaci, nie jesteście pewni, zmieńcie pompę

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogłeś, tylko że to nie cała prawda. Znam takich co wszystko robili według planu, tankowali gdzie trzeba a mimo to pompa się łuszczyła ostatnio w tdi z 2013r.Po prostu materiał do doopy. W mondeo tdci mk3 pompy firmy delphi padały jak muchy, zaś w mk 4 z systemem siemensa nie było problemów. Te marki które wymieniłeś mają wszystkie Boscha. Nie słyszałem żeby w Toyocie czy Mazdzie padła pompa, oczywiście pojedyńcze przypadki się zdarzeją. Kolega przejechał w megane 1,9 dci 300 tys. Km na niemieckim opale i auto do dzisiaj tyra, przy 160 było turbo do wymiany. Produkują tanio i z nsjgorszych materiałów żeby tylko gwarancję przetrzymało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja teoria jest taka że drastycznie zmniejszenie siarki w paliwie jest powodem zacierania dię tych pomp. Siarka smaruje a jej redukcja powoduje że paliwo jest suche. Niby spełniia tam jakieś normy DIN i inne ale to nie jest ten diesel co kiedyś. Ekstremalnie odsiarczony i z dodatkiem do 7% biodiesla(oleju rzepakowego) jest ryzykiem dla pomp. Powinny być zrobione z innego materiału a tak nie jest. Wiem że Aral ma premium diesel bez dodatku biodiesla, tylko cenowo stoi w sprzeczności z zasadą :tankuję diesel i oszczędzam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, od którego rocznika problem z pompą paliwa nie występuje już ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie posiadam Seata Exeo 2.0tdi CAHA. Ostatnio zaczął trochę dziwnie chodzić. Na zimnym hałasuje jakby z pompy wtryskowej paliwa. Odkręciłem regulator na pompie jest trochę drobnych opiłków na sitku. Na dole w samej pompie, w miejscu po sitku ani jednego opiłka. Kupiłem już nową pompę i regulator ciśnienia na listwę. Boję się trochę czy opiłki nie poszły dalej. W poniedziałek mam jechać do warsztatu, będę miał do przejechania jakieś 4-5km. Autem póki co kompletnie nie jeżdżę.

 

Przy okazji skoro i tak będzie zdejmowany przód planuje wymienić od razu komplet rozrządu. Na blacie 384 000km. 

Dodatkowo zakupiłem jeszcze nowy filtr paliwa i nowy egr z przepustnicą bo te co siedzą są bardzo umęczone.

 

Jakie rady, wskazówki, adaptacje po całej zabawie? Zmieniać bak? Ile jest pomp paliwa tych wstępnych / wspomagających. Jakie są ewentualne koszta tych elementów?

Edytowane przez adamm_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz to robił sam czy mechanik?

Adaptacji nie trzeba robić, za to wstępnie odpowietrzyć układ programem tak.

Bak nie zmieniać tylko wypłukać porządnie, tak samo jak i cały układ musi być przepłukany, centymetr po centymetrze.

Pompa jest jedna przed filtrem paliwowym (nr oem. 3R0906095A)

 

Edytowane przez gruzin519
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...