Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa wysokiego ciśnienia - opiłki


rom22

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

przymierzam się do kupna 2.0 TDI, trafił się egzemplarz z 2012 wersja 170km w manualu, najechane 140 tys km.

Chcę podjechać zobaczyć. Możecie podpowiedzieć na co zwrócić uwagę, czy mogą być jakieś objawy opiłkowania i ogólnie czym się kierować żeby tę wadę wykryć i jak rozmawiać o tym ze sprzedającym? 
 

Wszelkie porady mile widziane. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, żeby sprzedający pozwolił wykręcić zaworek i zajrzeć na sitko. Następny przyjedzie i skrzynie zrzuci bo na dwumas będzie chciał rzucić okiem, czy jak to sobie wyobrażasz?:decayed:

Zapytaj czy pompa oryginalna i czy były jakieś problemy. Więcej raczej w tej kwestii nie sprawdzisz. Filtr paliwa powinien być przy tym przebiegu przynajmniej 2x wymieniony (co 60 kkm). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie mam pytanie.

Kupiłem w tym tygodniu B8 2009 r . Sprawdziłem przed zakupem w ASO. Otrzymałem informację, że z autem jest wszystko ok, tylko tulejki wahaczy do wymiany przednich. Auto pochodzi z polskiego salonu, od 2 właściciela i ma przebiegu 154.000. (2 właściciel od 7 lat , przebieg wpisał na FV, cepik potwierdzony, fv z napraw eksploatacyjnych są , serwis nie miał uwag- wszystko się zgadza) 

Wszystko było super do pierwszego wypalania się filtra DPF. Standardowo jak w większości aut, podwyższone obroty i chodzące wentylatory. Nie mniej jednak jedna rzecz nie była standardowa, podczas wypalania trzęsło silnikiem , zarówno podczas jazdy jak i na postoju. Po zakończeniu tego procesu auto chodzi normalnie, tylko czasami tak jakdyby przeskoczy i drygnie silnikiem raz na jakiś czas. 

Teraz pytanie, co to może być? Piszę w tym wątku, ponieważ wygląda mi to na coś z wtryskami. Natomiast jeżeli by tak było to przy tym przebiegu może i jest to wina tej nieszczęsnej pompy? Auto było głównie jeżdzone po mieście, stąd ten nalot.

Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.01.2021 o 02:04, Chemi_82 napisał:

Witam

 

Panowie mam pytanie.

Kupiłem w tym tygodniu B8 2009 r . Sprawdziłem przed zakupem w ASO. Otrzymałem informację, że z autem jest wszystko ok, tylko tulejki wahaczy do wymiany przednich. Auto pochodzi z polskiego salonu, od 2 właściciela i ma przebiegu 154.000. (2 właściciel od 7 lat , przebieg wpisał na FV, cepik potwierdzony, fv z napraw eksploatacyjnych są , serwis nie miał uwag- wszystko się zgadza) 

Wszystko było super do pierwszego wypalania się filtra DPF. Standardowo jak w większości aut, podwyższone obroty i chodzące wentylatory. Nie mniej jednak jedna rzecz nie była standardowa, podczas wypalania trzęsło silnikiem , zarówno podczas jazdy jak i na postoju. Po zakończeniu tego procesu auto chodzi normalnie, tylko czasami tak jakdyby przeskoczy i drygnie silnikiem raz na jakiś czas. 

Teraz pytanie, co to może być? Piszę w tym wątku, ponieważ wygląda mi to na coś z wtryskami. Natomiast jeżeli by tak było to przy tym przebiegu może i jest to wina tej nieszczęsnej pompy? Auto było głównie jeżdzone po mieście, stąd ten nalot.

Z góry dzięki za info.

Nie ma to nic do pompy. Uważasz, że opiłki szkodziłyby tylko podczas wypalania? Pompa nie daje oznaków, po prostu wyrzuca opiłki i masz po jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaki masz poziom zapełnienia sadzą w dpfie. To, że auto jeździło tylko krótkie odcinki jest w tym przypadku niekorzystne. Być może dpf jest już zapchany sadzą i dieslem. Jeżeli jeździsz krótkie odcinki sterownik silnika wtryskuje więcej paliwa by podwyższyć temperaturę spalin, która zainicjuje regenerację dpf. Zrób kilka dłuższych tras by dpf zregenerował się "normalnie" a nie w trybie miejskim. Zobacz jak się auto po tym zachowuje. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te problemy, które opisujecie z opiłkami i pompą wysokiego ciśnienia pojawiają się w każdym roczniku auta czy zostały już po jakimś czasie wyeliminowane przez producenta? Można temu jakoś zapobiegać ewentualnie robiąc coś profilaktycznie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Sullivan napisał:

Czy te problemy, które opisujecie z opiłkami i pompą wysokiego ciśnienia pojawiają się w każdym roczniku auta czy zostały już po jakimś czasie wyeliminowane przez producenta? Można temu jakoś zapobiegać ewentualnie robiąc coś profilaktycznie? 

Wszystko już tu kila razy było opisywane. Poczytaj kilka stron wstecz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Ze względu na to że jestem zielony w temacie diesla mam do Was pytanie. W moim aucie jest pompa Cr o numerach 0445 010 507 i po poszukiwaniach w necie pomp o różnych numerach jest mnóstwo więc że względu że chcę założyć jak najnowszą to jakich numerów pompy powinienem szukać? 

Dziękuję i pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2021 o 08:45, radekmichalczyk napisał:

Witam wszystkich. Ze względu na to że jestem zielony w temacie diesla mam do Was pytanie. W moim aucie jest pompa Cr o numerach 0445 010 507 i po poszukiwaniach w necie pomp o różnych numerach jest mnóstwo więc że względu że chcę założyć jak najnowszą to jakich numerów pompy powinienem szukać? 

Dziękuję i pozdrawiam 

Panowie poratuje ktoś pomocą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2021 o 08:45, radekmichalczyk napisał:

Witam wszystkich. Ze względu na to że jestem zielony w temacie diesla mam do Was pytanie. W moim aucie jest pompa Cr o numerach 0445 010 507 i po poszukiwaniach w necie pomp o różnych numerach jest mnóstwo więc że względu że chcę założyć jak najnowszą to jakich numerów pompy powinienem szukać? 

Dziękuję i pozdrawiam 

daj VIN auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dev napisał:

daj VIN auta

WVWZZZ3CZ8E252348

Tak wiem że to vw ale silniki te same, a w akcie desperacji człowiek się chwyta wszystkiego. Wtryski sprawdzone (gość od wtrysków twierdzi że ok) po złożeniu wszystkiego poprzednie objawy nie ustąpiły, a po przejechaniu kilku kilometrów i zgaszeniu auta nie odpalił ponownie. Brak ciśnienia na listwie, pompa będzie zdemontowana do sprawdzenia, ale muszę się rozglądać za nową pompą. Zamiast cieszyć się jazdą to na tą chwilę tylko same nerwy. Po południu opiszę całą historię z autem bo na internecie nie znalazłem takiego przypadku. 

Dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wtryski czyste,to nie opiłki, a sprawdzaliście  pompy elektryczne? w zbiorniku i progową? no cr też nie zaszkodzi sprawdzić oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, dirty.73 napisał:

jeśli wtryski czyste,to nie opiłki, a sprawdzaliście  pompy elektryczne? w zbiorniku i progową? no cr też nie zaszkodzi sprawdzić oczywiście

Pompa w baku oraz druga przy silniku pracują. Opiłków brak ale wtryski były sprawdzane dla świętego spokoju bo problemem było odcinanie mocy około 3 tysięcy obrotów i wtedy wieszały się wtryski i mocno klepały , zrobiony test przelewowy , korekty na komputerze według mnie ok . Zdarzyło się dwa razy że wyskoczył błąd P0088. Został podmieniony zawór regulacji na inny ale na nim auto nie odpalało więc znów założono mój stary zawór i auto odpaliło bez problemów , przejechało kilka kilometrów , zostało zgaszone i już nie odpaliło . Błędów brak a na komputerze ciśnienie na listwie wynosi 3,5 bara , podczas kręcenia rozrusznikiem nie rośnie ciśnienie . Pompa Cr będzie wyjmowana do sprawdzenia , a ja chcę być przygotowany na ewentualność wymiany i potrzebuję numerów pomp które podejdą zamiennie do mojej . Zastanawiam się również czy mechanik nie załatwił mi na amen pompy CR tym że na przykład nie odpowietrzył układu tylko próbował odpalić kręcąc rozrusznikiem .Do tego się oczywiście nie przyzna , ale gdy zawiozę pompę do sprawdzenia to może coś się dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tutaj korekty i przelewy. Przepraszam za słownictwo. Przelewy powyżej 10 minut

Edytowane przez radekmichalczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2021 o 11:02, radekmichalczyk napisał:

Zastanawiam się również czy mechanik nie załatwił mi na amen pompy CR tym że na przykład nie odpowietrzył układu tylko próbował odpalić kręcąc rozrusznikiem

Mógł załatwić, ale wtedy by też raczej zaczęła opiłkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2021 o 11:02, radekmichalczyk napisał:

oraz druga przy silniku pracują

mi chodzi o pompe w progu,przy filtrze paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2021 o 11:02, radekmichalczyk napisał:

Zastanawiam się również czy mechanik nie załatwił mi na amen pompy CR tym że na przykład nie odpowietrzył układu tylko próbował odpalić kręcąc rozrusznikiem .

Moim zdanie padnięty jest regulator cisnienia DRV na pompie CR możesz go wyjąć i przedmuchać czasami pomaga, regulator na listwie jest regulatorem awaryjnym,  

Z tego co piszesz że był wymieniany regulator na listwie to pompie nic sie nie stało cały  czas była zalana paliwem.

Jakiś czas temu sprawdzałem koledze i wszystkie pompy od 2008-2016 generują to samo ciśnienie i wszystkie będą dobre

Edytowane przez Góral65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Góral65 napisał:

Moim zdanie padnięty jest regulator cisnienia DRV na pompie CR możesz go wyjąć i przedmuchać czasami pomaga, regulator na listwie jest regulatorem awaryjnym,  

Z tego co piszesz że był wymieniany regulator na listwie to pompie nic sie nie stało cały  czas była zalana paliwem.

Jakiś czas temu sprawdzałem koledze i wszystkie pompy od 2008-2016 generują to samo ciśnienie i wszystkie będą dobre

Zawór na pompie podmieniany i brak rezultatów. A robione było więcej łącznie ze sprawdzaniem wtrysków na maszynie.  Na pompie jest raczej zawór ZME (wydatku) a na listwie ca jest zawór DRV ( ciśnienia). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa Cr wróciła za sprawdzenia i okazuje się że jest sprawna, podaję ciśnienie i nie ma objawów opiłkowania i uszkodzenia elementów wewnętrznych. Więc dlaczego nie robi ciśnienia na listwie?  

Pompa sprawna, wtryski również, zawór regulacji ciśnienia nowy, błędów brak a auto nie zapala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...