Jump to content
25 25
rom22

Pompa Wysokiego Ciśnienia - opiłki

Recommended Posts

16 godzin temu, Odzik24 napisał:

A więc już mam mniej więcej obraz sytuacji, czarnej niestety. Pompa jest zmielona na zaworze, ma kupe syfów. Pompa i wtryski do wyjęcia i do diagnozy. Więc będzie jeszcze płukanie układu, baku, sita....tragedia.  Oczekuję niestety tylko samych złych wiadomości z diagnozy.

No i koszta....masakra

Orientujecie się może, jaki to rząd wielkości?

Mógłbyś napisać numer swojej pompy albo zrobić fotkę z numerem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Odzik24 napisał:

Odzik24 sprawdzałeś kiedyś ten filterek na pompie?? Jaki  masz przebieg??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numeru pompy nie mam, bo zostawiłem u mechanika auto, a on wysłał do diagnostyki pompę i wtryski. Zapomniałem o tym...szkoda.

Przebieg mam 230k, a do filterka na pompie nie zaglądałem....ech za głupotę się płaci😓

Jak dzisiaj byłem u niego zabrać parę gratów z bagażnika po pokazał mi zdjęcie jak był zasyfiony. Powiedział, że ten filterek/sitko to wyglądał jakby go ktoś do piachu wsadził.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.09.2018 o 21:51, Odzik24 napisał:

A jak z regeneracją? Opłaca się wkładać regenerowane czy lepiej nówki?

Nie ma fabrycznej procedury regeneracji wtryskow piezo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej kupic poprawiona pompe po 2011 roku i wtryski trzeba sprawdzic bo moze udalo sie i nie umarly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, niestety pompa złom, wtryski też.

Mechanik wyliczył części na 9300...szczęka mi opadła.

Podał mi numery części:

wtryski: 0986 435 360

pompa: 0986 437 410

Możecie coś doradzić, gdzie można to kupić możliwie najtaniej?

Znalazłem taką pompę na allegro:

https://allegro.pl/pompa-wtryskowa-audi-a1-a3-a4-b8-b9-1-6tdi-2-0tdi-i7558053492.html

Czy będzie pasować do mojego modelu (silnik CAGA)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Odzik24 napisał:

Możecie coś doradzić, gdzie można to kupić możliwie najtaniej?

Ja brałem w carexpress Brwinów za wtryski płaciłem po 650zl sztuka a za pompę 1250zl. Wszystko ori nowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze mam taki dylemat.

Mechanik podał mi nr pompy 0986 437 410

W etce sprawdziłem i tam są pod silnikiem CAGA dwie

1. 03L 130 755 a

2. 03L 130 851 x

Jak sprawdziłem to numer pompy, którą podał mi  mechanik to w  oryginale jest oznaczona tak 03L 130 851 x.

Czy orientujecie się czym te dwie pompy się różnią, poza ceną?

Czy obie będą pasować? Którą wybrać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Odzik24 napisał:

Jeszcze mam taki dylemat.

Mechanik podał mi nr pompy 0986 437 410

W etce sprawdziłem i tam są pod silnikiem CAGA dwie

1. 03L 130 755 a

2. 03L 130 851 x

Jak sprawdziłem to numer pompy, którą podał mi  mechanik to w  oryginale jest oznaczona tak 03L 130 851 x.

Czy orientujecie się czym te dwie pompy się różnią, poza ceną?

Czy obie będą pasować? Którą wybrać?

Ta z "x" to jest regenerowana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja założyłem z polifta z innym numerem niż przewiduje etka do mojego auta i pompa chodzi. Końcówka numeru pompy miała chyba litery AC

Edited by inhosik

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Odzik24 napisał:

Jeszcze mam taki dylemat.

Mechanik podał mi nr pompy 0986 437 410

W etce sprawdziłem i tam są pod silnikiem CAGA dwie

1. 03L 130 755 a

2. 03L 130 851 x

Jak sprawdziłem to numer pompy, którą podał mi  mechanik to w  oryginale jest oznaczona tak 03L 130 851 x.

Czy orientujecie się czym te dwie pompy się różnią, poza ceną?

Czy obie będą pasować? Którą wybrać?

odzik dawaj info gdzie kupiłeś pompe ja mam Moja pompa 30.11.2010r nr 03L 130 755 i pierdziele profilaktycznie wymienie na polifta najlepiej jak najnowsza bo jak miałbym zapłacić 10 tyś to bym sie "posikał" jak potrzebujesz nr VIN WAUZZZ8K1BA092706  CAGC   jutro podjade do firmy w Krakowie co regeneruje takie rzeczy może mają nówki to dam ci znać

Edited by mrarturko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Części będę zamawiał w carexpress tak jak kolega Inhosik polecał (dzięki serdeczne). Moją bardzo atrakcyjne ceny.

Mam pytanie do Was, bo mechanik planuje płukanie układu i baku, czy jest sens wymieniać wtedy jeszcze zawór regulacji ciśnienia i pompkę paliwa?

Ktoś na forum pisał jeszcze o magnesie przy baku (do zbierania opiłków), nie było odpowiedzi, więc ponawiam,  czy daje w ogóle ten magnes coś? gdzie dokładnie to montować i jaki to magnes (neodymowy?)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Odzik24 napisał:

Części będę zamawiał w carexpress tak jak kolega Inhosik polecał (dzięki serdeczne). Moją bardzo atrakcyjne ceny.

Mam pytanie do Was, bo mechanik planuje płukanie układu i baku, czy jest sens wymieniać wtedy jeszcze zawór regulacji ciśnienia i pompkę paliwa?

Ktoś na forum pisał jeszcze o magnesie przy baku (do zbierania opiłków), nie było odpowiedzi, więc ponawiam,  czy daje w ogóle ten magnes coś? gdzie dokładnie to montować i jaki to magnes (neodymowy?)?

podaj namiary do carexpress strona internetowa ewentualnie mail lub telefon pozdrawiam. Ile ci policzyli za pompe i z którego będzie roku??

 

Edited by mrarturko

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Odzik24 napisał:

 Ktoś na forum pisał jeszcze o magnesie przy baku (do zbierania opiłków), nie było odpowiedzi, więc ponawiam,  czy daje w ogóle ten magnes coś? gdzie dokładnie to montować i jaki to magnes (neodymowy?)?

Witam, magnes nic nie da z tego co się dowiadywałem w serwisie zajmującym się regeneracją pomp wtryskowych w Niemczech, opiłki są z metali nieżelaznych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak tak czytam te wszystkie posty to włos sie na głowie jeży , Przymierzam sie do zakupu a4 , ale od ktorego roku są poprawione pompy wysokiego cisnienia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.09.2018 o 17:49, łukaszenko258 napisał:

Jak tak czytam te wszystkie posty to włos sie na głowie jeży , Przymierzam sie do zakupu a4 , ale od ktorego roku są poprawione pompy wysokiego cisnienia?

Od 2012 pompy są poprawione, ale też dużo zależy jak auto było używane. Ja mam swoją A4 z 2008 roku, przebieg już 241 tys, pompa z 2008 roku, a na filterku ani śladu opiłków. Ja odkąd mam auto leje dodatek Archoil Dmax 6900 żeby lepsze smarowanie pompy było. Jak było złe paliwo to i tą po 2012 roku można zajechać:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Arek476 napisał:

Od 2012 pompy są poprawione, ale też dużo zależy jak auto było używane. Ja mam swoją A4 z 2008 roku, przebieg już 241 tys, pompa z 2008 roku, a na filterku ani śladu opiłków. Ja odkąd mam auto leje dodatek Archoil Dmax 6900 żeby lepsze smarowanie pompy było. Jak było złe paliwo to i tą po 2012 roku można zajechać:)

stosujesz tak jak zalecają 1ml na 1litr ropy czy inaczej??

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.09.2018 o 19:51, Arek476 napisał:

Od 2012 pompy są poprawione, ale też dużo zależy jak auto było używane. Ja mam swoją A4 z 2008 roku, przebieg już 241 tys, pompa z 2008 roku, a na filterku ani śladu opiłków. Ja odkąd mam auto leje dodatek Archoil Dmax 6900 żeby lepsze smarowanie pompy było. Jak było złe paliwo to i tą po 2012 roku można zajechać:)

Zgadzam sie. Najgorsze jest to ze niewiadomo jak poprzednik dbał o auto. Dlatego zrezygnuje raczej z diesla. Za duzo problemów

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.09.2018 o 15:11, mrarturko napisał:

stosujesz tak jak zalecają 1ml na 1litr ropy czy inaczej??

 

Przeważnie co drugie tankowanie zgodnie z zalecaniami, a co drugie połowę dawki. Starcza mi do 15 tankowań. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki mozecie podpowiedziec gdzie w silniku 2.0 CAHA znajdę pompę wysokiego ciśnienia paliwa  ?Chodzi mi konkretnie ,że chce zdemontować zaworek z sitkiem i sprawdzić czy nie ma tam opiłków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A probowales poszukac w google?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie czy na pompie cr z polifta np 177 lub 190 uzyskamy większe ciśnienie?  Np żeby przekroczyć 240km

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Kodzak33 napisał:

Panowie czy na pompie cr z polifta np 177 lub 190 uzyskamy większe ciśnienie?  Np żeby przekroczyć 240km

Każda pompa pompuje większe ciśnienie a normuje i utrzymuje na odpowiednim poziomie zawór regulator na szynie cr, jak sie nie mylę to wszystkie modele silników pracują na tym samym ciśnieniu także nic Ci to nie da

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Góral65 napisał:

Każda pompa pompuje większe ciśnienie a normuje i utrzymuje na odpowiednim poziomie zawór regulator na szynie cr, jak sie nie mylę to wszystkie modele silników pracują na tym samym ciśnieniu także nic Ci to nie da

Z tego co wiem pierwsze cr były 1800 bar potem 2000 i 2200 a najnowsze podobno 2500 czy za tym musi iść wydajność pompy tak mi się wydaje

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Kodzak33 napisał:

Z tego co wiem pierwsze cr były 1800 bar potem 2000 i 2200 a najnowsze podobno 2500 czy za tym musi iść wydajność pompy tak mi się wydaje

Tak to prawda.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. widocznie miałem złe dane, ale zastanawiam się co to pomoże jak regulator ciśnienia na pompie w przed lifcie ja i po lifcie jest na 1800bar :eusathink: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Góral65 napisał:

Ok. widocznie miałem złe dane, ale zastanawiam się co to pomoże jak regulator ciśnienia na pompie w przed lifcie ja i po lifcie jest na 1800bar :eusathink: 

Po lifcie jest to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Góral,  uważam  moim  zdaniem  ,że tok rozumowania jak najbardziej słuszny. 

Cytat

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagłębiłem się trochę w temat pomp wysokiego ciśnienia w A4 B8 2.0 TDI (sam również posiadam takie auto) . 

Wielu z Was pyta dlaczego pompy na Alledrogo są w takiej cenie (1500 zł) - Sprzedający w swojej ofercie mają pompy z roku produkcji 2008. Rozmawiałem z trzema sprzedającymi z All i każdy podaje daty z 2008 roku. (na potwierdzenie fotka tabliczki znamionowej przesłana przez jednego sprzedającego). Inne numery (podobne również do dat) umieszczone na pompach to NIE są daty produkcji tych pomp. Tylko i wyłącznie na tabliczce znamionowej zawarta jest data. [Potwierdzona informacja u specjalisty do spraw gwarancji AUDI]

Rozmawiałem z dwoma osobami pracującymi w serwisach Audi w PL. Jedna osoba to specjalista do spraw gwarancji, a druga to serwisant + rozmawiałem z serwisantem z marki SKODA. Każde z nich uważa, że: 

- nic nie było zmieniane w konstrukcjach pomp (nawet w wersjach poliftowych) 
- montowanie pomp o innych oznaczeniach niż przewiduje producent nie jest wskazane. (podają one np. różne ciśnienia)
- przyczyną opiłkowania jest tankowanie słabej jakości ON
- MINIMALNE ilości opiłków w pompie to naturalny proces zużycia części
- jeżdżenie na MAX rezerwie jest bardzo nie wskazane.

Każdy poleca sprawdzanie obecności opiłków na czujniku pompy wtryskowej. Zawarta w tym temacie jest też informacja o odpowietrzeniu układu po demontażu i ponownym montażu czujnika np. przy pomocy VCDS. Jednak co z osobami, które nie maja komputera i programu? 

Przede wszystkim nie pałujcie silnika kręcąc nim w nieskończoność! To jest śmierć dla tych pomp. Są smarowane przy pomocy oleju napędowego, a jego brak MOŻE spowodować przytarcie. (Nie uważam że powoduje). 
Jeśli chcecie sprawdzić pompę na czujniku, nie mając komputera wystarczy, że z 10-15 razy włączycie i wyłączycie zapłon tym sposobem odpowietrzycie układ. (Potwierdzone u serwisanta). 

Ceny nowych pomp: 
- ASO - od 4500 zł do 6500 zł 
- Hurtownie motoryzacyjne - tutaj jest mega rozbieżność w zależności od silnika i hurtowni mogą one kosztować: od 2500 zł + zwrot używanej pompy do nawet 5000 zł 
- Używane pompy - ceny są też różne. Można kupić pompę z 2014 roku za 700 zł a można kupić pompy z 2008 roku za 1500 zł.

Co robić? 
Sam posiadam A4 z silnikiem 2.0 TDI 163 KM CAHB 2009 rok. Pompa z lutego 2009. Trafiając na ten wątek po zakupie auta jakoś ponad pół roku temu, sprawdziłem stan pompy na czujniku - opiłków brak. Następnie jakoś miesiąc temu otwarłem pompę w celu kontroli i znalazłem dosłownie jeden opiłek.  Planowałem zakup nowej pompy. Padła decyzja na zakup z all za 1500 zł JEDNAK w ostatniej chwili zrezygnowałem. Później zdecydowałem się na zakup pompy używanej z 2014 roku, jednak po konsultacjach z wyżej wymienionymi osobami zrezygnowałem. 

Postanowiłem jednak zrobić pewien test. (może on nie być miarodajny ze względu na zbyt mały dystans, ale robiłem go dla siebie) 
Zatankowałem pełen zbiornik ON na stacji BP (65L), a do tego OLEJ do silników 2T Liqui Moly 1052 w proporcji 1:250
Wg. zaleceń podanych w tym wątku na stronie 9, post numer: 250. 

Po dystansie ok. 1000 km i ponownym otwarciu czujnika nie znalazłem nowych opiłków. 

Na tą chwilę zdecydowałem się wstrzymać w kwestii wymiany pompy. 

Moje spostrzeżenia: 
- tankować tylko na pewnych stacjach, jak najlepszej jakości paliwo.
- sam z siebie postanowiłem dolewać oleju Liqui Moly 1052 co, któreś tankowanie. 
- czujnik jest w tak prostym miejscu, że warto raz na jakiś czas do niego zajrzeć. 

Mieszane uczucia mam co do pomp poliftowych. Tutaj nie jestem tego w stanie zweryfikować czy są one faktycznie poprawione czy też nie. Jednak w tym wątku nie znalazłem nigdzie POTWIERDZONEJ informacji, że tak faktycznie jest lub nie.

Czasami widuje się osoby tankujące B8 na stacjach NO NAME - może to są te osoby, które już musiały wpakować 10K w naprawę swojego auta po opiłkach? 

Zaznaczam, że post jest napisany wg. moich doświadczeń. Nie jestem mechanikiem. Kompletnie się na tym nie znam. Wiedzę w tym temacie zbierałem przez dłuższy czas.

EDIT: 
- przebieg mojego auta to TEORETYCZNIE 100K km. 

 

43036344_1147712945376785_2947562194692210688_n.jpg

Edited by Prezes_ATNT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
25 25

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...